Na osłodę i poprawienie samopoczucia zrobiłem listę usterek występujących
w nowych samochodach dwóch "najznakomitszych" marek.
Informacje zaczerpnięte z różnych for dyskusyjnych.
Volkswagen Golf rocznik 2007:
1. stuki w zawieszeniu
2. silnik zamulony
3. zapala się kontrolka abs i różne inne kontrolki
4. wadliwa skrzynia biegów
5. gumy zawieszenia piszczą i zgrzytają
6. od nowości bierze olej
7. uszczelki od drzwi odkleiły się po tygodniu
8. oryginalny cd padł po pół roku
9. nawiew działa tylko na 4
10. słychać już łożysko
11. czasami wariuje elektryka
12. 3 mies po gwarancji awaria w trasie, padł komputer silnika
13. padł nawiew oraz łożysko w kole
14. zawiesza się elektronika od układu hamulcowego
15. przy przebiegu 28000km rozsypało się koło dwumasowe
16. uszkodzenie simerbloków przedniego wahacza.
17. fotel pasażera wpada w wibrację i delikatnie postukuje
18. trzeszczy środkowa część deski rozdzielczej
19. odklejające się uszczelki drzwi
20. głośna praca pompy paliwa
21. tylne drzwi-problemy z domknięciem
22. pasy pasażera-problemy z rozwijaniem rolki
23. wymieniałem już podnośnik szyby, silnik wycieraczki tylnej,
wentylator chłodnicy, sterownik klimatyzacji,
24. zepsuła się regulacja w jednym z reflektorów
25. wymieniono wahacze z przodu
26. wymiana turbiny
27. wymiana wtrysków
28. ciągle są przeboje ze światłem stopu
29. prowadnica elektrycznego opuszczania szyby prawych drzwi zacina się,
30. sygnał dźwiękowy działa od święta
31. problemy z uruchomieniem klimy
Volkswagen Passat rocznik 2007:
1. co chwila zapalają się jakieś kontrolki
2. wszystko trzeszczy
3. wycina opony po jednym sezonie
4. wymiana pompowtryskiwacza
5. wymiana listwy wtryskiwaczy
6. wymiana koła zamachowego
7. wymiana biksenona - zacięta przesłona świateł drogowych
8. wymiana osłony chłodnicy oleju
9. złe spasowanie konsoli centralnej i schowka
10. zacina się podłokietnik
11. 3 razy przepaliły się kontrolki na desce
12. stuka bagażnik i przednie zawieszenie
13. samoistnie rozregulowuje się geometria zawieszenia
14. padły tuleje na wahaczach z przodu i z tylu
15. zatarty silnik z powodu awarii pompy olejowej
16. wyciek oleju z pod uszczelki pompy paliwowej
17. dolewka 1 litra oleju między przeglądami
Ford Mondeo rocznik 2007, cena 105 tys zł:
(usterki z jednego egzemplarza)
1. czujnik temperatury 3 razy w ciągu miesiąca
2. skrzypienie tylnych drzwi w prawie każdym nowym MK IV
3. urwany uchwyt schowka (małego) w podłokietniku
4. fotel pasażera zablokował się na szynach i nie chce się przesuwać
5. tylnia roleta bagażnika w prawie nie używanym bagażniku zaczęła się strzępić
6. skrzypią plastiki korytka między siedzeniami
7. fabryczny dywanik kierowcy do wyrzucenia po 4 miesiącach
8. odpadły blokady mocowania komputera
9. silnik od 20 tys (2.0 tdci dpf 140ps) znacznie zgłodniał
10. parują migacze lamp przednich (wewnątrz) i reflektor
11. wjeżdżając do myjni bez demontażu anteny dachowej , antena wali w dach
12. poluzowały się i odpadają listwy uszczelkowe przy progach
13. fotel kierowcy -całkowita porażka. niewygodny, skrzypiący z przykrótkim siedzeniem
14. poluzował się i odpadł zamek schowka na rękawiczki
15. wieczko schowka między siedzeniami lata na boki
To byłoby na tyle ponieważ więcej nie chciało mi się kopiować i wklejać
Mam nadzieję, że humor wszystkich Ceed-owców został poprawiony.
Na osłodę-usterki w VW oraz Fordzie
Moderator: Żandarmeria
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
-
Boski
-
misiek1
Akurat Mondeo i nowy Passat to najmniej udane i najbardziej awaryjne auta tych koncernów.Kiedyś czytałem o usterkach Passata,to włos się jeżył na głowie.
Boski-dzięki za pamięć,ale ja akurat zmieniłem dobrze.Asterka jest suuper,w dalszym ciągu nie ma najmniejszego piszczenia,wszystko działa bez zarzutu.Ostatnio jeżdżę ok. 8 tys km miesięcznie,więc mogę coś na ten temat powiedzieć.
Wiecie jak było-trafiłem chyba na najgorszą Kię na tym forum,więc mimo lekkego sentymentu nie żałuję zmiany.
Boski-dzięki za pamięć,ale ja akurat zmieniłem dobrze.Asterka jest suuper,w dalszym ciągu nie ma najmniejszego piszczenia,wszystko działa bez zarzutu.Ostatnio jeżdżę ok. 8 tys km miesięcznie,więc mogę coś na ten temat powiedzieć.
Wiecie jak było-trafiłem chyba na najgorszą Kię na tym forum,więc mimo lekkego sentymentu nie żałuję zmiany.
-
IrKo - Kierownik
- Posty: 382
- Dołączył(a): 15 lis 2007 22:57
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, M
-
vitaras
-
misiek1
IrKo między Toyotą a Kią jest ta różnica,że w Toyocie jak się pojawią usterki,to usuwają je na bieżąco.Ponoć w Aurisie były na początku kłopoty z jakością(jak w większości nowych modeli) a teraz już jest wszystko ok. W zeszłym tygodniu czytałem test długodystansowy Aurisa i NIC-auto po teście było w super stanie.I w Ceedzie od nowości do momentu sprzedania nie usunięto w zasadzie żadnej usterki.I to jest właśnie ta różnica
A tak w ogóle to Ford zmaga się z problemami jakościowymi od momentu wprowadzenia Focusa I a VW to ostatnio też żaden wzór.
A tak w ogóle to Ford zmaga się z problemami jakościowymi od momentu wprowadzenia Focusa I a VW to ostatnio też żaden wzór.
-
TTomek
Przy ciĂŞciu kosztĂłw przez wszystkich producentĂłw takie usterki bĂŞdÂą siĂŞ pojawiaÂły coraz czĂŞÂściej i w coraz wiĂŞkszej liczbie samochodĂłw, takÂże u tych co zawsze uchodzili za wzĂłr bezawaryjnoÂści.
BTW taka lista utwierdza w przekonaniu, Âże cee'd to byÂł dobry wybĂłr . Nie tylko my mamy problemy
Pozdrawiam,
BTW taka lista utwierdza w przekonaniu, Âże cee'd to byÂł dobry wybĂłr . Nie tylko my mamy problemy
Pozdrawiam,
-
ronnie21
sam posiadam od nowości golfa V - rocznik 2006m 1,9tdi aktualny przebieg 42538km i zadna z wymienionych usterek nie wystapila (łacznie z tymi wymienionymi przy passacie i mondeo)
Golf jaki jest taki jest, to jest moj pierwszy, ale w gruncie rzeczy to solidny samochod i rewelacyjnie sie prowadzi, szkoda tylko ze taki drogi:/
nawet sie rozgladalem za drugim golfem, ale postanowilem zaryzykowac i zamowilem proceeda - czy bede zadowolony dowiem sie za tydzien - wtedy odbieram auto.
Golf jaki jest taki jest, to jest moj pierwszy, ale w gruncie rzeczy to solidny samochod i rewelacyjnie sie prowadzi, szkoda tylko ze taki drogi:/
nawet sie rozgladalem za drugim golfem, ale postanowilem zaryzykowac i zamowilem proceeda - czy bede zadowolony dowiem sie za tydzien - wtedy odbieram auto.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
To potwierdza teorię, że obecnie nie ma aut niezawodnych, a mówienie "Kupię Golfa, to nie będę wiedział co to serwis" jest przykładem chyba szczytowego hip hip hura optymizmu.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
e2rdo
-
ktp76
Dlaczego piszecie, że nie poprawiono ? U mnie(model2008) brak zawieszania radia - czyli poprawiono, brak stuków zawieszenia- poprawiono - jedyne co zostało to skrzypienie kierownicy. Za to dwa razy spryskiwacz mi sam prysnął na szybę w czasie jazdy - to coś nowego.
W każdym razie coś jednak poprawiają chyba.
W każdym razie coś jednak poprawiają chyba.
-
kawanagila
dla fanów toyoty(znalazłem to na roadlooku)
lexus rx 400H
rok produkcji:
2006
kupione jako:
nowe
przebieg [km]:
15000
aktualizacja:
paliwo:
benzyna
skrzynia biegów:
manualna
napęd:
przedni
Doświadczenia właściciela:
Opis samochodu
auto kupione od dealera Toyota Katowice, nowe, najlepsza wersja.
Mocne strony
oszczędny, cichy, wygodny, dynamiczny.
Słabe strony
fatalny rozkład masy, i napędu. bardzo niestabilny na śliskiej nawierzchni. mocniejsze dodanie gazu nawet na suchym asfalcie szarpie kierownicą. w powrotnej drodze przez alpy, przy dużych opadach śniegu - prawdziwy horror.
cieżki wypadek, z dachowaniem, latem! przy 130/godz na częsciowo suchej, częściowo wilgotnej autostradzie pod krakowem. bez powodu, na prostej drodze, po odjęciu gazu zaczął się obracać. zero reakcji ESP, brak reakcji na gaz i hamulec, później brak reakcji napinaczy pasów. komputer odebrał mi szanse na jakiekolwiek działanie.
Doświadczenia z serwisem (usterki, naprawy):
zero reakcji serwisu na wypadek. podobno nie stwierdzono błędu w komputerze - podobno, bo oficjalnie na pisma i maile dealer nie raczył odpowiedzieć. wypadek bez przyczyny!!! bez udziału osób trzecich, żadnego zderzenuia, żadnych gwałtownych manewrów itp.
wcześniej, na przestrzeni pół roku, kilkakrotnie komputer odmawiał uruchomienia pojazdu, podobno z powodu spadku napięcia akumulatora zasilającego elektronikę.
Doświadczenia z sprzedażą (salon, komis):
złom
lexus rx 400H
rok produkcji:
2006
kupione jako:
nowe
przebieg [km]:
15000
aktualizacja:
paliwo:
benzyna
skrzynia biegów:
manualna
napęd:
przedni
Doświadczenia właściciela:
Opis samochodu
auto kupione od dealera Toyota Katowice, nowe, najlepsza wersja.
Mocne strony
oszczędny, cichy, wygodny, dynamiczny.
Słabe strony
fatalny rozkład masy, i napędu. bardzo niestabilny na śliskiej nawierzchni. mocniejsze dodanie gazu nawet na suchym asfalcie szarpie kierownicą. w powrotnej drodze przez alpy, przy dużych opadach śniegu - prawdziwy horror.
cieżki wypadek, z dachowaniem, latem! przy 130/godz na częsciowo suchej, częściowo wilgotnej autostradzie pod krakowem. bez powodu, na prostej drodze, po odjęciu gazu zaczął się obracać. zero reakcji ESP, brak reakcji na gaz i hamulec, później brak reakcji napinaczy pasów. komputer odebrał mi szanse na jakiekolwiek działanie.
Doświadczenia z serwisem (usterki, naprawy):
zero reakcji serwisu na wypadek. podobno nie stwierdzono błędu w komputerze - podobno, bo oficjalnie na pisma i maile dealer nie raczył odpowiedzieć. wypadek bez przyczyny!!! bez udziału osób trzecich, żadnego zderzenuia, żadnych gwałtownych manewrów itp.
wcześniej, na przestrzeni pół roku, kilkakrotnie komputer odmawiał uruchomienia pojazdu, podobno z powodu spadku napięcia akumulatora zasilającego elektronikę.
Doświadczenia z sprzedażą (salon, komis):
złom
-
kawanagila
i troche z FORDA (tez z roadlooka)
Ford Focus II
rok produkcji:
2006
kupione jako:
nowe
przebieg [km]:
30560
aktualizacja:
paliwo:
benzyna
ilość cylindrów:
4
ilość zaworów na cylinder:
4
pojemność [cm3]:
1600
moc [km]:
100
moment obrotowy [Nm]:
150
przyśpieszenie 0-100 km/h [s]:
12
prędkość maksymalna [km/h]:
170
ilość biegów:
5
skrzynia biegów:
manualna
średnica kół [cale]:
14
przestrzeń bagażowa [l]:
350
napęd:
przedni
zużycie paliwa [l/100km]:
11
Doświadczenia właściciela:
Opis samochodu
Jako użytkownik Focusa I dostałem z wypożyczalni Focusa II 1.6i 16V. Panie i Panowie, starszy model przewyższa nowszy we wszystkim co ja cenię w samochodach. Poczynając od jakości materiałów wykończeniowych a kończąc na radiu i oponach. Focus I ma radio Clariona (fabryczne) opony Pirelli P6000, przyzwoite materiały, plastiki, przyciski itd. W nowym do szmelc i tandeta. Plastiki przypominają te z Daewoo Matiza, radio gra jakby było kupione na wagę, pokrętła i przyciski trącają chińskim szmelcem a kierownica jest z takiego plastiku że ślizga się w rękach. A najgorszy jest silnik, który chyba jest za słaby do nowego (cięższego nadwozia) i poniżej 4000 obrotów ledwo jedzie. a powyżej 4000 obrotów odnosisz wrażenie jakbyś jechał na odkurzaczu, wyciszenie wnątrza poniżej klasy. Do tego fatalne opony Brigstone, głośnie ze słabym trzymaniem.
Mocne strony
Prowadzenie idelane, precyzja układu kierowniczego, którki skok lewarka, precyzyjne dozowanie hamulców.
Słabe strony
tandetne materiały wykończeniowe, słaba klimatyzacja, kiepskie opony, tandetne przyciski i pokrętła, fatalne radio, głośny i słaby silnik dużo pali okoo 11 litrów przy dynamiczniej jeździe z klimą, wysoka cena zakupu
Doświadczenia z serwisem (usterki, naprawy):
lepiej nic nie pisać, przynajmniej o serwisie w Rzeszowie....
Doświadczenia z sprzedażą (salon, komis):
brak
Ford Focus II
rok produkcji:
2006
kupione jako:
nowe
przebieg [km]:
30560
aktualizacja:
paliwo:
benzyna
ilość cylindrów:
4
ilość zaworów na cylinder:
4
pojemność [cm3]:
1600
moc [km]:
100
moment obrotowy [Nm]:
150
przyśpieszenie 0-100 km/h [s]:
12
prędkość maksymalna [km/h]:
170
ilość biegów:
5
skrzynia biegów:
manualna
średnica kół [cale]:
14
przestrzeń bagażowa [l]:
350
napęd:
przedni
zużycie paliwa [l/100km]:
11
Doświadczenia właściciela:
Opis samochodu
Jako użytkownik Focusa I dostałem z wypożyczalni Focusa II 1.6i 16V. Panie i Panowie, starszy model przewyższa nowszy we wszystkim co ja cenię w samochodach. Poczynając od jakości materiałów wykończeniowych a kończąc na radiu i oponach. Focus I ma radio Clariona (fabryczne) opony Pirelli P6000, przyzwoite materiały, plastiki, przyciski itd. W nowym do szmelc i tandeta. Plastiki przypominają te z Daewoo Matiza, radio gra jakby było kupione na wagę, pokrętła i przyciski trącają chińskim szmelcem a kierownica jest z takiego plastiku że ślizga się w rękach. A najgorszy jest silnik, który chyba jest za słaby do nowego (cięższego nadwozia) i poniżej 4000 obrotów ledwo jedzie. a powyżej 4000 obrotów odnosisz wrażenie jakbyś jechał na odkurzaczu, wyciszenie wnątrza poniżej klasy. Do tego fatalne opony Brigstone, głośnie ze słabym trzymaniem.
Mocne strony
Prowadzenie idelane, precyzja układu kierowniczego, którki skok lewarka, precyzyjne dozowanie hamulców.
Słabe strony
tandetne materiały wykończeniowe, słaba klimatyzacja, kiepskie opony, tandetne przyciski i pokrętła, fatalne radio, głośny i słaby silnik dużo pali okoo 11 litrów przy dynamiczniej jeździe z klimą, wysoka cena zakupu
Doświadczenia z serwisem (usterki, naprawy):
lepiej nic nie pisać, przynajmniej o serwisie w Rzeszowie....
Doświadczenia z sprzedażą (salon, komis):
brak
-
zajcol
e2rdo napisał(a):jak dla mnie najnowszy passat jest ogólnie zryty na maxa i w życiu bym go nie kupił, nawet jak by było mnie na niego stać ;] takie moje subiektywne odczucie
Głównym grzechem nowego passata jest poważna zmiana filozofii jesli chodzi o wykorzystywaną platformę.
Poprzednie passaty zawsze były budowane na własnej, specyficznej dla tego modelu płycie podłogowej. Stad istotne różnice w stosunku do golfa takie jak, wzdłużnie umieszczone silniki, czy w wersjach 4x4 mimo nazwy "syncro" wykorzystywanie napędu quattro z audi (torsen).
Płyta podłogowa obecnej generacji powstała przez rozciągniecie płyty golfa V. Silniki siedzą już poprzecznie, a "syncro" to zwykły haldex. No i raczej nie będzie (niezbyt zresztą udanej) wersji W8 bo by sie w poprzek taki silnik nie zmieścił.
pozdrawiam
Posty: 20
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Usterki
przez Krzy85wroc » 25 sie 2021 17:44 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 2 Odpowiedzi / 3182 Wyświetlone
- Ostatni post przez gisio
25 sie 2021 18:14
-
Usterki
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości