Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

02 maja 2020 19:44

Pytanko.
Kia Ceed 1,6 CRDI 90km 2007. Turbina od nowości, fabryczna. Trochę ją było słychać a podczas schodzenia z obrotów - słychać też było chrobotanie w okolicach dolotu. Jednakże przejeździłem tak ze 2 lata, przy okazji zmieniłem też olej z Castrol 5w30 który stosowałem od nowości na LM5W40 (jakieś 4 wymiany). Podczas zimnych nocy, odpalanie rano powodowało niebieski dymek z rury, podczas ciepłych nocy - efekt nie wystepował. Samochód zawsze odpalał, jeździł głównie w trasie. Jakież było moje zdziwienie gdy pewnego dnia wsiadam jadę do sklepu (2km) i nagle słyszę jakby syrenę - byłem wręcz przekonany że gdzieś pojawił się pojazd uprzywilejowany. Gwizd był coraz głośniejszy i przechodził w świergolenie. Dojechałem do domu. Efekt nie występował na biegu jałowym a jedynie podczas dodania gazu - naprawdę głośno.
Założyłem że turbina więc wziałłem się za demontaż. Bez kanału, w ogrodzie - trwało to 5 dni (oczywiście nie całych). W końcu WYRWAŁEM tą turbinę razem z EGRem i kolektorem :)
I tu znowu zdziwienie - obie strony - ciepła i zimna bez luzów (ani poprzecznego - ani wzdłużnego) - kanały kolektora czyste, EGR czysty, wszystkie rurki bez żadnych nagarów czy osadów - po prostu stan idealny (jak na 13 letnie auto z takim przebiegiem). Jedyne co w mojej ocenie nie działa ok to cięgno VGT. Jest jakby zablokowane "w górze". Ruch możliwy jest tylko ok 2-3mm do ogranicznnika (jest taki ogranicznik śrubkowy przy cięgnie).

Oczywiście tubina idzie do regeneracji (lub po prostu kupię regenerowaną z gwarancją), tylko mam wątpliwość co ją tak nagle uszkodziło ?
Moja sugestia - proszę o ocenę - zablokowały się kierownice w stanie 80% - więc turbina kręciła się w sposób niekontrolowany (jak WGT) - ale czy to mogło ją uszkodzić ? (niższe obroty silnika, niższe ciśnienie oleju a prędkości wirnika dość wysokie)
Czy w/w jest możliwe ?
Pytania:
1. czy mogła się zatrzeć (łożyska na wirnikach)?
2. Jak sprawdzić czy rurka smarowania podaje prawidłowe ciśnienie ?
3. Czy warto tą rurkę zdemonotować i sprawdzić jej drożność ?
4. Czy można kręcić silnikiem bez podłączonego kolektora wydechowego i turbiny ?
5. Czy wskazanym jest wymiana oleju ? Jak ją zrobić skoro samochód stoi tydzień (zimny olej - olej wymieniany 7 tyś temu).

Po zmontowaniu wszystkiego zrobiłbym tak że nie podłączał rurki smarowania tylko zakręcił silnikiem (bez odpalania) aby olej się przepompował do czystego (oczywiście po wymianie na nowy) i dopiero potem przykręcił do turbiny - następnie znowu pokręcił aby przeszedł do turbiny i wrócił i dopiero po tym odpalił- czy to dobre rozwiązanie.

Prosiłbym o wskazówki montażowe i próbę odpowiedzi na w.w pytania. Nie chciałbym zamontować wszystkiego aby za 2 tygodnie znowu wszystko rozkręcać - musże poznać przyczynę uszkodzenia.
Pozdrawiam.

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

21 maja 2020 21:23

Widzę że las pomocnych rąk.

https://drive.google.com/open?id=1D6Te7wHzqq6e5N13l-uwK9t5g00HdH6X

Dla potomnych załączam zdjęcie wirnika. Wygląda na to że coś rozwaliło wirnik strony gorącej i najprawdopodobniej były to elementy kierownic VGT bo raczej wątpię żeby coś wpadło przez wtryskiwacz i jednocześnie narobiło tyle szkód w turbinie.

Całość będę montował w ten weekend, też dla potomnych coś tam umieszczę.

Generalnie wyciągnięcie turbiny to nie prosta sprawa, w szczególności bez kanału. Jeśli ktoś chciałby to robić samemu to od razu powiem że łatwiej zdemontować cały kolektor wydechowy niż odkręcić turbinę od niego.
Problemem jest również uszczelka kanału olejowego turbiny (powrotnego) od strony bloku - w ASO tylko na zamówienie - w zasadzie nigdzie indziej nie da się jej kupić.
Uszczelki kolektora i całego "ciągu" spalin - w mojej ocenie nie wymagają wymiany, od części olejowej - w mojej ocenie - jak najbardziej. Zestawy montażowe turbiny zawierają wszystkie uszczelki które są do turbiny, pozostałych nie.

To tyle - odezwę się po walce z silnikiem.

Avatar użytkownika
marcin255
Dyrektor
 
Posty: 756
Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

22 maja 2020 04:49

Nieźle rozwalone .
SPRZEDAM
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red
225 KM 331 Nm

Obrazek

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

24 maja 2020 11:26

Panowie, proszę o wskazówki.

Turbina zregenerowana z autoturbiny.pl - moja nie nadawała się do regeneracji podobno - więc dostałem zregenerowaną inną niż moja. Turbinę założyłem, uszczelki turbiny, szpilki i nakrętki nowe. Nowe uszczelki kanałów olejowych od strony turbiny i od strony bloku (spływ - bo cienkiego przewodu nie odkręcałem od bloku). Nowe filtry, olej, płyn chłodniczy, wyczyszczony dolot i kolektor wydechowy, rurki EGR i zawód EGR. Po montażu wtrzyknięty olej w gniazdo smarowania. Kręciłem silnikiem ze 5 razy z odłączonymi wtryskami aby olej się docisnął do sprężarki. Po odpaleniu - na jałowym turbina niesłyszalna, VGT pracuje pięknie. Pochodził 15 minut, potem ruszyłem na delikatny test - do 2 tyś. Po 1km, po przekroczeniu 2000 usłyszałem wycie trubiny - dojechałem do domu - zgasiłem - z okolic katalizatora dym - jakby coś tam wpadło pomiędzy katalozator a osłonę (olej czy coś innego). Poluzowałem śrubę zasilania w olej turbo - pokręciłem silnikiem - olej dochodzi. Znowu odpaliłem, pochodził z 20 minut i ponownie tym razem dynamiczny test.
Turbina WYJE powyżej 2000 obrotów - słychać też lekki świst sprężania (normalne), działa bardzo dobrze tylko po prostu WYJE i obawiam się że długo nie pociągnie.
Czy tak ma być? Czy turbina jest zepsuta ? Skąd takie wycie i czy może to normalne w regenerowanych turbinach ? Jakieś rady ?

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

24 maja 2020 21:27

Znowu Las rąk.
Turbina albo się uszkodziła (ponownie w 10 minut) albo była uszkodzona.
Dolot sprawdzony, niestety za IC (który jest czysty i drożny) i za powrotem EGR - masakra - zawalony kolektor dolotowy mazią osadów z olejem - jednakże jest to jego pierwsze sprawdzenie od nowości - więc raczej nie ma możliwości aby właśnie to uszkodziło 2 turbiny.
Nie wiem tylko skąd ten dym, taki jakby para z czajnika - nieznacznie znad turbiny i katalizatora....
Turbo idzie na reklamację - zobaczymy co dalej - bo już nie mam siły z tym samochodem.

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

24 maja 2020 22:22

Nie wiem czego oczekujesz. To są trudne tematy - dla specjalistów. Mało kto może Ci tu pomóc.
Chwała Ci, że sam próbujesz coś zrobić, ale uważam, że w tym momencie prawdopodobnie straciłeś. Tak to dajesz auto na reklamacje i trudno niech mechanik myśli. Jednak jak widać sprawa nie jest ani taka prosta, ani oczywista.
To tak średnio na temat, ale to może nie chodzić (tylko) o samochód. Czasami trzeba wiedzy profesjonalistów (nie twierdzę, że takiej nie masz).
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

25 maja 2020 06:22

Wiesz. z samochodem to jest trochę tak jak ze wszystkim. Niektórzy zlecają malowanie ścian fachowcom, inni kupują farbę wałek i malują sami - co nie oznacza że fachowcy zrobią to lepiej. Można wszystko w samochodzie zlecić i tylko paliwo lać - można - tylko gdyby tak było - to to forum nie miałoby prawa istnieć bo można by go zminieć na forum o mechanikach a nie o samochodach.

Z wymianą Turbo długo analizowałem - czy zlecić czy wykonać samemu - wybrałem to drugie gdyż nie znam mechanika (a nie miałem czasu szukać - bo to zawsze tzw. złoty strzał - albo sper...li albo zrobi dobrze) który by to zrobił dobrze w realnym terminie. Doświadczenia z ASO i mechanikami mam średnie - nawet znajomi z których znam prywatnie potrafią pracować na pół gwizdka lub zwyczajnie spartolić robotę.

Forum po to jest żeby wymieniać się rożnymi doświadczeniami. Tak jakoś nie wierzę że nikt z tego forum nie ma wiedzy o turbo - po prostu odnoszę wrażenie że ostatnio mało tu dyskusji o realnych problemach i ich rozwiązywaniu. Widzę szereg dyskusji teoretycznych czy po prostu związanych z błahostkami - które są bardzo popularne - wszystkie inne w zasadzie są martwe.

Posty umieszczam z uwagi na cel forum - może komuś się kiedyś przyda.

Tyle i aż tyle.

Avatar użytkownika
marcin255
Dyrektor
 
Posty: 756
Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

25 maja 2020 06:58

Bierzesz pod uwagę to ,że mogą odmówić gwarancji bo turbina nie była montowana przez " fachowy " warsztat ? To taki trochę proszenie się o kłopoty bo jak osoba prywatna będziesz chyba na trochę gorszej pozycji . Pochwalam samodzielne dłubanie przy aucie ale na takie zabawy z turbo to bym, się nie odważył .
Co do warsztatów jest jak jest po to spisujemy protokół zakres naprawy itd.
SPRZEDAM
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red
225 KM 331 Nm

Obrazek

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

25 maja 2020 09:35

"Fachowy" warsztat brzmi dumnie :). Mam dyplom z mechaniki i budowy maszyn i w mojej ocenie nawet spore doświadczenie a ponadto - po prostu lubię grzebać w samochodach. Jeśli ktoś nie czuje się na siłach może iść do "fachowca" - a nawet powinien bo może sobie i innym zrobić krzywdę.

Samochód to po prostu maszyna. Nie brałbym się za sprawy oprogramowania i sterowania silnikiem bo się na tym nie znam na tyle by w tym grzebać. nie brałbym się za wtryski czy pompy hamulcowe - bo to systemy w których nie czuję się "mocny". Demontaż zacisku hamulcowego, tarczy, klocków, wahacza, tulei czy sprężyny to czysta mechanika, tak samo jeśli chodzi o kolektory, doloty, egry czy właśnie turbiny - proste elementy które można we własnym zakresie wymienić zamontować czy zdemontować.

Warto zauważyć że akurat w ceed sterowanie turbiną jest dość proste i przewidywalne.

Mam jeszcze dwa samochody w których bez problemu wykonuję szereg czynności serwisowych i napraw. Z ceedem jak dotąd też nie było problemów - tzn. efekt wszelkich prac był przewidywalny - nawet w trakcie problemów - łatwo można było zdiagnozować błąd po stronie swojej i go zlikwidować.

W przypadku tej turbiny jest inaczej - otrzymujesz element wyglądający jak nowy ale tak de facto nie jesteś w stanie powiedzieć czy jest on sprawny. Dopiero po czasochłonnym i trudnym montażu. Jest oczywistym że w pierwszej kolejności podejrzewasz jakiś błąd po stronie samego samochodu (wiele czynników wpływa na turbo) i zaczynasz diagnozować sekwencyjnie - stąd też posty na forum - próba publicznej dyskusji w konkretnych sytuacjach. Po wyeliminowaniu błedów po stronie silnika, osprzetu oraz innych części - dochodzisz do wniosku że jednak ktoś Cię oszukał i sprzedał ci niesprawdzony element - co wkurza gdyż de facto Ty błędu nie popełniłeś a pozostałe elementy Twojego samochodu są sprawne.

To samo wykonałby "fachowiec" - tyle że ja takiego nie znam a nawet jak znam to nie jestem pewien czy będzie miał zły dzień i nie wykona poprawnie analizy czy diagnostyke.
Ponadto jak wspomniałem wcześniej - samochód u mnie może stać - mam czym jeździć więc dla mnie to tez forma hobby.:)

Avatar użytkownika
marcin255
Dyrektor
 
Posty: 756
Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

25 maja 2020 10:02

Pozazdrościć umiejętności i wiedzy :drinks:
SPRZEDAM
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red
225 KM 331 Nm

Obrazek

Avatar użytkownika
Moriok88
Klubowicz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 17 lip 2017 16:20
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: VW GOLF VI GTD

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

25 maja 2020 11:34

Akurat temat regeneracji turbin w PL to słaby temat. Osobiście nie odważyłbym się sam kupić turbo i zlecić montaż / demontaż, bo warsztat nie bierze za nią odpowiedzialności. Sam robiłem swoją w Warszawie w znanej firmie i dodatkowo zleciłem wykonanie hybrydy. Koszt 1500 zł bo zamontowaniu - Wyła jak szalona. Zatem znowu do warsztatu który ponosił za nią odpowiedzialność. Okazało się ze wirniki nie wywarzony - a był to zakład mający bardzo dobre opinie :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kia Cee'd C1FL 1.6 CRDI 165 HP ---> VW Golf VI GTD 2011 r.

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

25 maja 2020 12:49

Znaczy się wiesz... rozumiem Twoje podejście i jest ono jak najbardziej słuszne. Najlepiej pojechać do "fachowca" i zlecić mu komplet - masz całkowitą rację. Tyle że nawet jeśli by wszystko u Ciebie zabuczało ok to nigdy nie masz pewności czy gość czegoś nie zamiótł pod dywan - turbina bowiem to jedno a stan silnika to drugie. Dam taki przykład. Pojechałem całkiem niedawno na diagnostykę zawieszenia - celem wymiany wszystkich niezbędnych elementów. Fachowiec przy mnie sprawdzał wszystkie gumy z tyłu (a jest ich trochę) i nie mógł znaleść która to guma ma luzy która powoduje głośne stuki. Wszystkie stare, widać że dużo przeszły ale żadna nie dawała oczywistych wyników... z przodu natomiast od strzału zdiagnozował wybity sworzeń i cieknący amortyzator.
Szczerze nie miałem wówczas czasu i chciałem fachowcowi zlecić całość - amory + poduszki górne przód do tego sworznie wahaczy+końcówki drążków. Z tyłu nawet sugerowałem że może to i może tamto (tuleja pływająca, amortyzator itp) - nie chciał się podjąć bo jak stwierdził - on wymieni 2 elementy i będzie dalej stukać - choć jak wcześniej wspominałem - żadnych luzów się nie dopatrzył.
Następnie już mailem przesłał wycenę - która opiewała na połowę wartości samochodu - bo jak swierdził - z tyłu musiałby wszystko wymienić - bo nie wie w czym jest problem.
Mechanik polecany - same dobre opinie o nim słyszałem. Okazało się że z tyłu wybite były odboje amortyzatorów i tuleja pływająca ale diagnozować mu się nie chciało (diagnoza była płatna).
Drugi przykład - wymiana łańcuchów rozrządu w ASO. W trakcie wymiany mechanik dzwoni że wypadałoby jeszcze wymienić uszelki wtrysków i jakieś tam jeszcze elementy - ok, decyzja szybka. Ale oczywiście mechanik nie wspomniał że poducha silnika jest wybita - bo po co. Przy okazji ASO uszkodziło plastikowe mocowania wiązek z góry silnika - zauwazyłem całkiem niedawno. Przy wymianie gwarancyjnej sanek przednich w ASO - nie wspomniał że może ich uchwyty są przeżarte rdzą i przy okazji można by je wymienić ? Że mocowanie katalizatora praktycznie nie istnieje...

Odbierasz potem samochód w błędnym przeświadczeniu że wszystko jest ok - bo mechanik ma w dupie szczerą diagnostykę z klientem lub po prostu mu się nie chce. Od jakiegoś czasu zdałem sobie sprawę że jak sam nie zaglądnę to po prostu dużo ryzykuję - jeżdzę ok 45 tyś rocznie głównie w trasie - i takie zaniedbana mogą po prostu być przykre.

Sprawa z turbiną jest prosta. Jeśli odkręcę obudowę i wirnik będzie idealny - to najprawdopodobniej jest niewyważona i jest to oczywisty błąd turbiniarza. Mam to juz z nim ustalone. Natomiast jeśli wirnik jest uszkodzony - to będę miał problem - tzn. będę musiał po prostu zakupić inne Turbo u innego turbiniarza.... i rozebrać pół silnika :) albo niechętnie ale jednak - pozbyć sie samochodu z wyjącym turbo :)

Trochę w niego zainwestowałem - nowy rozrząd, amortyzatory, sprzęgło, hamulce, "turbo", zawieszenie..... szkoda by było bo silnik pracuje wyśmienicie.

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

25 maja 2020 20:11

Myślę że jest źle wyważona. To się da tanio naprawić, sobie zrobi to na gwarancji.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

Kawu
Asystent Kierownika
 
Posty: 273
Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
Lokalizacja: Legnica
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

27 maja 2020 20:49

boe6666
Ja Cię rozumię, bo wyznaję podobną filozofię ... i kierunek podobny:)
Wracając do tematu-tak jak przedmówca napisal- uważam, że pewnie to błąd wyważenia. Luzu łopatki nie miały?
Kia Cee'd 1.6 Crdi: Obrazek

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

02 cze 2020 22:49

Turbinę wymontowałem - łatwo nie było. Jak się okazuje w tym samochodzie nie da sie turbo odkręcić od kolektora - trzeba ściągać z kolektorem a więc i z EGR. Nie da się też odkręcić EGR bez spuszczenia płynu chłodniczego - więc 5l płynu poszło w kanał.
Przejchała ta turbina może 1000m. Na dwóch łopatkach strony zimnej widać jakby dwa nawierty - może sposób wyważania - nie wiem. Luzów brak, turbina wygląda jak nowa.
Odesłałem na gwarancję - nie byłem wstanie odkręcić obudowy i sprawdzić wirników.
Czekam na naprawę.

Piejar
Kierownik
 
Posty: 403
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

06 cze 2020 06:48

Ciekawy wątek... Sam sporo grzebie w swoich samochodach (mam ich 5 z których 1 do sprzedania) bo szkoda mi pieniędzy na wymieniaczy olejów, klocków itp. U mechanika ostatni raz byłem jakieś 5 lat temu z i30 - stuki tył trudne do namierzenia. Szczęśliwie w pierwszej turbinie smieci poszły wydechem i nie narobiły szkód w silniku. Co do drugiej usterki - widać że dla pewnosci, oprócz kwestii smarowania, sprawdzić czystość kolektora dolotowego. Co do dymu-moze gdzieś poleciał Ci olej i się wypala. Jeżeli odkrecales kolektor wydechu to pewno wymieniałeś uszczelkę (?).
W sprawach gwarancyjnych - trzeba spojrzeć w warunki gwarancji/rękojmi. Jeżeli w gwarancji masz zapis że montaż musi być wykonany przez kwalifikowany serwis to zonk. Ale z drugiej strony, masz rękojmię na którą możesz się powołać i w oparciu o nią prowadzić akcje. Oczywiscie, pytanie czy jesteś gotów iść do sądu itp... U nas to trudne i mało kto się decyduje a sprzedawcy o tym wiedzą i czują się bezkarni. W tej sytuacji rozwazalbym: wykonanie porządnej dok fotograficznej żeby nie podłożyli Ci innej turbiny tłumacząc że to ta która "zepsułeś", zlecenie pomiaru wyważenia do innego serwisu (tylko tej czynności) i dopiero wtedy przekazanie do reklamacji. Pomiarem z innej firmy możesz się sprzedawcy pochwalić lub nie.
Ogólnie-nie zazdraszczam, trzymam kciuki i wrzuć więcej fotek. BTW w autach PSA od dłuższego czasu montują silniki z turbiną od przodu. Ja mam Xsarę z turbiną od tyłu i jest to dramat. Gorzej niż w Hyund czy Kia.

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

08 cze 2020 10:02

:).

Turbiniarz odesłał turbinę po 12h od jej otrzymania. Twierdzi że wymieniono cały środek na nowy (ponownie) - jednakże po stronie zimnej nadal są nawierty (jakby identyczne) - strona gorąca rzeczywiście nowa (nie wiem jak to możliwe ale tak jest). Twierdzi że teraz będzie ok, cytuję "na testach (ta ponownie naprawiana) słychać lekki gwizd ale mam nadzieję że będzie ok" :) Zobaczymy.

Też niedawno nabyłem leciwego Modusa 1,6 16V (PSA), i to co tam się dzieje to przekracza moje wyobrażenie o projektowaniu samochodów. Od 2 tygodni walczę z nierówną pracą silnika, wymieniam cewki, świece, czujki, kable... mam już pełne oprogramowanie (PyREN, DDT) i odnoszę wrażenie że w KIA jest to jednak dużo bardziej przewidywalne i przemyślane :)

co do wymian uszczelek..
Uszczelka pomiędzy kolektorem a blokiem - nie wymieniałem. Jej stan jest jak najbardziej zadowalający oczywiście w mojej ocenie.... Jest aż tak ważna ?

Przemek77
Brygadzista
 
Posty: 81
Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
Lokalizacja: PL
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

08 cze 2020 11:59

Apropos Modusa, może być przestawiony rozrząd lub źle ustawiony przy okazji ostatniej wymiany. Do sprawdzenia przez mechanika który ogarnia francuzy. Potrzebne odpowiednie blokady do ustawienia. Nie kręć sam, rozrząd bez klinów na wałkach więc zabawa w znaki o kant... Zawory pokrzywione.

Cewki zapłonowe i świece tylko oryginał. Czujniki podobnie. Zabawa w zamienniki to kasa w błoto.

Mam 2x F i Ceeda, technologicznie KIA 10 lat za Francuzami jak dla mnie.

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

08 cze 2020 12:33

Wiesz, z tym 10 lat za Francuzami to bym nie przesadzał - mam inne zdanie, choć nie uważam że francuzy to jakieś odwieczne zło... bardzo fajne samochody.
Co do modusa. Jeździł normalnie i beż żadnych problemów. Na trasie zapalił się kluczyk i migał MIL, silnik jak traktor. Zdiagnzowałem uszkodzoną cewkę - kupiłem dwie, wymieniłem dwie. Znowu jeździł tydzień idealnie. Potem znowu to samo. Kupiłem dodatkowe dwie - wymieniłem i nadal źle. Okazało się że sprzedawca sprzedał mi jedną cewkę no name - która miała przebicie - zauwazyłem dopiero później, po prostu złamała mi się w rękach. Założyłem więc w to miejsce starą NGK. Wymieniłem też świece na takie jak były NGK - znowu pojeździł tydzień idealnie.
Po tygodniu na światłach zauwazyłem że na jałowym coś nie tak jakby wypadał zapłon. Komputer - kabel - soft - żadnych błędów z silnika. Myślę sobie - deszcz, francuz - zdarza się. Następnego dnia ruszyłem w trasę - no i klops - przy przyspieszaniu szarpie, na jałowym jakby niedopalał co jakiś czas. O dziwo jak jest zimny to na jałowym pracuje idealnie.
Więc zdobyłem powazniejszy soft i kabel, zainstalowałem DDT4ALL z bazami DDT2000 - żadnych błędów. Porozłączałem wszystkie widoczne wtyczki (część była w oleju), wyczyściłem, skasowałem błędy wynikające z ich odpięcia. Zainstalowałem PyREN - szukałem czegoś wyjątkowego w trakcie szarpania - NIC. Żadnych błędów, czy nawet komunikatów, wszystkie parametry w normie.
Gdyby Pasek przeskoczył - były by jakieś symptomy przy odpaleniu - tymczasem samochód odpala od kopa, na zimnym idealnie pracuje - wystarczy 5 minut i szarpie. Komputer nie pokazuje np. ciśnienia paliwa, normalnego filtra paliwa nie ma - jest niewymienialny w baku - co dla mnie jest idiotyczne.
Pewnie zakupię 4 cewki BERU czy jakieś lepsze i zobaczę. Jak nic nie da to będę musiał labo zakupić blokady rozrządu i to posprawdzać, albo oddać samochód do "fachowca"....

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

08 cze 2020 13:56

Żaby nie było gołosłownie :) Jak miałem problem z wchodzeniem silnika w stan awaryjny w CEED CRDI, to diagnostyka komputerowa była idealna. Komputer wskazywał wartości zadane (bezpośrednio) i wartości odczytane. Zauważyłem że ciśnienie paliwa jest problemem, przy większym zapotrzebowaniu wartość odczytana spadała znacznie poniżej zadanej. Wymieniłem sitko w baku - nie pomogło. Okazał się filtr paliwa, wymieniany 40 tyś km wcześniej.

Jak miałem problem z turbiną - tu również ciśnienia i obroty były podane jak na tacy - do diagnostyki idealnie.

Mam natomiast problem jak zdiagnozować zużycie wtrysków - w HiScan nie ma informacji o korektach per wtryskiwach (chyba że źle szukam).

Turbinę zamierzam zamontować w długi weekend. Dam znać co i jak. Mam informacje od turbiniarza że tych modeli nie wyważają, kupują rdzeń wyważony i zakładają. Średnie to bo opis w serwisie aukcyjnym jest zgoła odmienny - wskazujący że sprężarka będzie lepsza niż nowa :). Dla mnie to oszukiwanie klientów - skoro już składają i zakładam że zakładają na maszynę aby sprawdzić ciśnienia i wyregulować VGT to POWINNI sprawdzić też brak wyważenia - dla pewności. Turbina bowiem w demontażu u montażu jest problemem czasowym i finansowym nie wspominając już o ew. urwaniu wirnika i rozwaleniu silnika.

To tyle.

Następna strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl