Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

26 lip 2020 16:03

Uszczelka kolektora zalozona. Nirstety bez zmian nadal wyje i gwizda. Stara uszczelka byla uszkodzona. Pierwszy cylinder od paska wielonapedowego mial w tej starej uszczelce mniejszy otwor - troche to brzmi dziwnie ale mam zdjecia. W swietle wydechu byl kawalek uszczelki ktory byl nadlamany i prawdopodobnie ten kawalek mogl uszkodzic turbine. Niezaleznie jednak nadal wyje jak wylo. Jezdzi dobrze, turbina jest wywazona.
Pytanie: skoro wyje niezaleznie od obciazenia (na jalowym rowniez) i nie jest to turbina to co? Czy za turbo jest cisnienie?? Czy dziura w wydechu moze tak wyc?
Pytanie drugie czy takie wycie moze byc spowodowane nieszczelkoscia po stronie zimnej? Czy warto sprawdzic szczelkosc tego fragmentu? Jak?

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?

02 sie 2021 21:21

Panowie i Panie. Muszę zakończyć temat, bo trochę już czasu minęło, prawie rok. Otóż wycie było spowodowane złym montażem wydechu zaraz za katalizatorem. Nie wiem jak to możliwe ale mechanik zaglądnął pod auto i stwierdził że ten kto wymieniał sprzęgło musiał źle to złożyć i zrobiło się jakies tam zagięcie czy coś.
Fakt jest taki że stara turbina była już wysłużona tj. kierownice miała zapieczone więc nie generowała odpowiedniego ciśnienia stąd tego nie słyszałem. Regenerowana już tłoczyła dobrze ale pojawił się gwizd. Mechanik poprawił i gwizd spadł o jakieś 95% ale nadal jest. Im zimniej tym głośniej, jak się rozgrzeje - znacznie ciszej - ale jest.
Turbo działa dobrze, przyspieszenie jest. Zrobiłem już 15 tyś km. Nie ma nieszczelności na wydechu - tak mi się wydaje, nie widać też nic na stronie gorącej - zakładam jednak że gdzieś tam jest jakaś nieszczelność i stąd słyszalny gwizd. Wydech nadal fabryczny więc może nie być szczelny.
Problemem jednak jak widzę jest w tym że ta niby regenerowana turbina trochę puszcza oleju. Widać jak poci się olejem cała strona zimna tj. rury do IC. Wcześniej tego nie było.
Silnik nie pobiera oleju nad miarę, na 370tyś przebiegu,na 15 tyś ubywa 1/3 pomiędzy max a min na bagnecie - więc jest naprawdę bardzo dobrze.
Samochód nie dymi, odpala zawsze bez żadnego problemu.
To w zasadzie tyle. Pozdrawiam wszystkich.

Poprzednia strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl