[C1] Nietypowy problem lub jego brak z rozrządem.

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Samodzielny
Dopiero co...
 
Posty: 6
Dołączył(a): 09 lut 2020 19:11
Lokalizacja: Sosnowiec
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb 109KM
2008, Optimum

[C1] Nietypowy problem lub jego brak z rozrządem.

26 kwi 2020 19:23

Witam. Mój pacjent to Cee'd SW 2008r 1.4 Pb 109km.
Problem polega na tym że przy przebiegu 190 tysięcy zaczęło być słychać łańcuch przy schodzeniu z obrotów oraz były objawy koła zmiennych faz rozrządu.
Został wymieniony kompletny rozrząd wraz z kołem zmiennych faz rozrządu oraz na wszelki wypadek pompa wody by był spokój na dłużej.
I teraz rozchodzi się o to, że dodając gazu zasadniczo słyszę trochę ten łańcuch ale przy schodzeniu z obrotów jest ok. I nie wiem czy jestem przeczulony i ten silnik tak po prostu ma bo nie miałem wcześniej samochodu z łańcuchem czy może faktycznie coś jest nie tak.
Może ktoś z forumowiczów, który ma Cee'da z tym silnikiem by się wypowiedział.
Samochód zalewany olejem Motul 5w30.

Dodam, że jak są mniejsze temperatury to nic nigdzie nie szumi. Musi być ciepło i musi się olej dobrze rozgrzać. Jeżdżę spokojnie bez przeciągania itp.
Dlatego też zastanawiam się czy to nie wina oleju. Może powinien być bardziej lepki lub coś w tym stylu.

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: Nietypowy problem lub jego brak z rozrządem.

07 maja 2020 16:57

Samodzielny napisał(a):Witam. Mój pacjent to Cee'd SW 2008r 1.4 Pb 109km.
Problem polega na tym że przy przebiegu 190 tysięcy zaczęło być słychać łańcuch przy schodzeniu z obrotów oraz były objawy koła zmiennych faz rozrządu.
Został wymieniony kompletny rozrząd wraz z kołem zmiennych faz rozrządu oraz na wszelki wypadek pompa wody by był spokój na dłużej.
I teraz rozchodzi się o to, że dodając gazu zasadniczo słyszę trochę ten łańcuch ale przy schodzeniu z obrotów jest ok. I nie wiem czy jestem przeczulony i ten silnik tak po prostu ma bo nie miałem wcześniej samochodu z łańcuchem czy może faktycznie coś jest nie tak.
Może ktoś z forumowiczów, który ma Cee'da z tym silnikiem by się wypowiedział.
Samochód zalewany olejem Motul 5w30.

Dodam, że jak są mniejsze temperatury to nic nigdzie nie szumi. Musi być ciepło i musi się olej dobrze rozgrzać. Jeżdżę spokojnie bez przeciągania itp.
Dlatego też zastanawiam się czy to nie wina oleju. Może powinien być bardziej lepki lub coś w tym stylu.


Jestem po wymianie łańcucha, tylko że u mnie nic nie było słychać ale mniejsza z tym.
Masz wymieniony na ten wzmacniany?, gdzie robiłeś i ile zapłaciłeś? (z czystej ciekawości pytam)
Mi się wydaje, że łańcuch tylko na zimnym powinno słychać, jeżeli masz stetoskop zawsze możesz posłuchać tam - generalnie te silniki delikatnie klekoczą ;p
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

AUTOR WĄTKU
Samodzielny
Dopiero co...
 
Posty: 6
Dołączył(a): 09 lut 2020 19:11
Lokalizacja: Sosnowiec
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb 109KM
2008, Optimum

Re: Nietypowy problem lub jego brak z rozrządem.

07 maja 2020 19:48

To że klekoczą to akurat wiem choć klekot trochę się zmniejszył po wymianie rozrządu i koła zmiennych faz.
Po poczytaniu trochę i dokładniejszym osłuchaniu padło na to, że hałasuje na 90% rolka alternatora ze sprzęgłem. Wymienię w sobotę i zobaczymy.
Łańcuch niestety po fakcie już okazało się, że te z firmy FAI nie są wzmacniane. Przynajmniej według zdjęć z tego forum bo z tego co widziałem jak są wszystkie ogniwa na przemian to jest zwykły a jak są parami przy sobie to wzmacniany. Koło zmiennych faz rozrządu było oryginalne za 1000zł
Ogólnie za rozrząd, pompę wody, napinacze i wymianę wszystkiego wyszło coś koło 2600. Z czego jakieś 600 to była robocizna za wszystko z tego co pamiętam. Robiłem to w Jaworznie w firmie Auto Target. Przejechałem się już na kilku warsztatach bo też siedzę w mechanice ale rozrządów się nie tykam i to pierwszy warsztat z młodym i dobrze zarabiającym zespołem który nie bierze więcej roboty niż jest w stanie zrobić. Przynajmniej tak narazie wynika z mojego doświadczenia z trzema różnymi samochodami.

A jeśli chodzi o objawy i te hałasy to łańcuch i tak delikatnie słychać ale tak bardzo delikatnie tylko jak się wyłączy radio i naprawdę dobrze wsłucha. Biorę poprawkę na fakt, że mam naprawdę niewytłuczony egzemplarz gdzie nawet silnik ledwo słychać a łańcuch jest ładnie napięty.
Ale nie o ten odgłos chodziło a o takie jakby dzwonienie i terkotanie jakby rozwalonego łożyska gdzieś koło osprzętu i tylko jak temperatury robią się wyższe. No i po osłuchaniu wychodzi, że to to sprzęgło jednokierunkowe alternatora. Dodam że poprzedni właściciel zalewał silnik jakimś olejem 10w40 a ja zrobiłem płukankę Liqui Molly i zalałem niby takim jak powinien być 5w30 Motula X-Clean.
Dodam jeszcze, że po płukance i wymianie przejechałem jakieś 3000km i silnik nie bierze ani grama oleju o co się akurat bałem po tym jak poczytałem trochę postów na forum.

Przemek77
Brygadzista
 
Posty: 81
Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
Lokalizacja: PL
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M

Re: Nietypowy problem lub jego brak z rozrządem.

07 maja 2020 20:34

Daj znać jak będzie po wymianie rolki alternatora.

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: Nietypowy problem lub jego brak z rozrządem.

07 maja 2020 21:00

Mój mechanik serwisant w ASO do tego silnika polecił 5w40 Motula, 5w30 odradzał - zna ten silnik na wylot itp.
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

AUTOR WĄTKU
Samodzielny
Dopiero co...
 
Posty: 6
Dołączył(a): 09 lut 2020 19:11
Lokalizacja: Sosnowiec
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb 109KM
2008, Optimum

Re: Nietypowy problem lub jego brak z rozrządem.

08 maja 2020 05:30

Pitrek napisał(a):Mój mechanik serwisant w ASO do tego silnika polecił 5w40 Motula, 5w30 odradzał - zna ten silnik na wylot itp.


No też mi się tak wydaje, że 5w30 przy dłuższej trasie gdy osiągnie już wyższą temperaturę przestaje dobrze smarować. Bo po dłuższej trasie właśnie dopiero coś słychać od strony rozrządu a wiem, że rozrząd jest ok więc przy okazji zmienię na 5w40. Mam nadzieję, że zdążę bo obiecałem jeszcze ojcu hamulce w signum wymienić, ale ma być ładna pogoda to można siedzieć do późna :)

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: Nietypowy problem lub jego brak z rozrządem.

08 maja 2020 06:13

Tutaj właśnie chodzi o temperatury, bo mówił że niby może być ten 5w30 ale przy ostrzejszym pałowaniu a zdarza mi się to lepiej jednak 5w40
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

Avatar użytkownika
marcin255
Dyrektor
 
Posty: 756
Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT

Re: Nietypowy problem lub jego brak z rozrządem.

08 maja 2020 07:59

W dłużej trasie to olej jest "zimny " chyba ,że lecisz 200 km z prędkością 200 km/h , wszyscy piszą rzadki itd. i producenci do 300 konnych i więcej aut wymyślili lać zły olej ?
SPRZEDAM
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red
225 KM 331 Nm

Obrazek

Avatar użytkownika
kryzys
Dyrektor
 
Posty: 688
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Nietypowy problem lub jego brak z rozrządem.

08 maja 2020 08:45

Co do olejów to polecam wyrobić sobie własne zdanie po lekturze na oil-club.pl
Są tam testy i analizy olejów świeżych jak i przepracowanych.
Pewnie że można lać do kijany olej za 100pln/litr, ale po co. Polskie produkty nie ustępują wcale zagramanicznym.
Don't Eat Yellow Snow!

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: Nietypowy problem lub jego brak z rozrządem.

08 maja 2020 11:42

kryzys napisał(a):Co do olejów to polecam wyrobić sobie własne zdanie po lekturze na oil-club.pl
Są tam testy i analizy olejów świeżych jak i przepracowanych.
Pewnie że można lać do kijany olej za 100pln/litr, ale po co. Polskie produkty nie ustępują wcale zagramanicznym.



Robert leje to co kazał i polecił Patryk i nie zamierzam już nic czytać bo potem doszukuje się usterek
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

Avatar użytkownika
kryzys
Dyrektor
 
Posty: 688
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Nietypowy problem lub jego brak z rozrządem.

08 maja 2020 13:28

A ja tego nie kieruje do Ciebie tylko ogólnie :D
Don't Eat Yellow Snow!

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: Nietypowy problem lub jego brak z rozrządem.

08 maja 2020 13:36

kryzys napisał(a):A ja tego nie kieruje do Ciebie tylko ogólnie :D



Wiem wiem tak tylko piszę, że od kiedy moje awarie ze świnią się skończyły i naprawia mi auto Patryk to nie zamierzam już nic sam czytać itp. ;p
daj potem znać co ze świnią Twoją
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

AUTOR WĄTKU
Samodzielny
Dopiero co...
 
Posty: 6
Dołączył(a): 09 lut 2020 19:11
Lokalizacja: Sosnowiec
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb 109KM
2008, Optimum

Re: Nietypowy problem lub jego brak z rozrządem.

08 maja 2020 17:08

Pitrek napisał(a):
kryzys napisał(a):A ja tego nie kieruje do Ciebie tylko ogólnie :D



Wiem wiem tak tylko piszę, że od kiedy moje awarie ze świnią się skończyły i naprawia mi auto Patryk to nie zamierzam już nic sam czytać itp. ;p
daj potem znać co ze świnią Twoją



Jak tylko wymienię i się przejadę to dam znać :)

AUTOR WĄTKU
Samodzielny
Dopiero co...
 
Posty: 6
Dołączył(a): 09 lut 2020 19:11
Lokalizacja: Sosnowiec
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb 109KM
2008, Optimum

Re: Nietypowy problem lub jego brak z rozrządem.

22 maja 2020 22:19

Przepraszam, że nie pisałem. A więc tak.
Olej wymieniony na 5w40 i faktycznie silnik chodzi ciszej i nie słychać nawet szumu łańcucha. Niby nie powinno być jakiejś różnicy między 5w30 a 5w40 ale powiem, że przy wlewaniu tego pierwszego był strasznie rzadki a ten drugi był co prawda rzadki, ale widać było po konsystencji, że lepkość jest zupełnie inna.
A jeśli chodzi o ten denerwujący hałas to wykluczone zostały rolka alternatora bo jest zwykłą rolką a nie sprzęgłem, sam alternator i rolka prowadząca a winowajcą okazało się sprzęgło kompresora klimatyzacji. To ono po rozgrzaniu się wydawało te wkurzające trzaski.

Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl