[C1FL] Bardzo wysokie spalanie

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Araulen
Dopiero co...
 
Posty: 3
Dołączył(a): 15 kwi 2018 22:44
Lokalizacja: Sieradz
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 105KM
2009, Comfort

[C1FL] Bardzo wysokie spalanie

25 lis 2018 19:49

Cześć,
Cee'dem zrobiłem juz jakieś 21 tys. km. Aktualny przebieg: 157500 km. Problem polega na tym, że jeszcze jakieś pół roku temu moje średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosiło max 7l/100km, a teraz dochodzi do 9, z czego na trasie z 6.5l/100km (płynne ~110-120km/h) wzrosło mi ostatnio do 9.5 - 10l/100km (ta sama jazda - dawniej tak dużo spalałem przy stałym 160km/h). Jeżdże sam, w bagażniku tylko koło zapasowe, pompka, jakieś najpotrzebniejsze drobnostki. Co ciekawe komputer pokazuje ciągle tak samo: 5.4 do 6l/100km średniego spalania. Na trasie spalanie tymczasowe wg. komputera kręci się głównie pomiędzy 4 a 6 litrów, nie przekraczam 10. Problemy zaczęły się od momentu, kiedy auto zaczęło dziwnie tracić moc (czułem np. przy przyspieszeniu). Pojawiały się też problemy z mocą, gdy mocniej depnąłem, tj. wciskam ostrzej pedał gazu bo chcę np. uciec ze skrzyżowania a auto się wtedy dławi.
W końcu zapalił się check. Diagnoza: rozrząd. No to wymieniłem w nim ten rozrząd i pare innych rzeczy:
- Rozrząd (łańcuch, ślizgacze, napinacz; koła zębate ponoć dobre)
- Świece
- Filtr paliwa
- Olej dwukrotnie przy tym przebiegu (Shell Ultrahelix 5W-30)

Po tym wszystkim zniknął problem małej mocy przy przyspieszeniu, ale pozostał problem dławienia przy przygazówce.
Podłączałem pod rózne komputery z różnymi softami i wszędzie czysto. Czujniki położenia wałka rozrządu i sonda lambda ponoć w porządku. Koła zimne.
Nikt nie jest w stanie mi nic więcej powiedzieć. Fakt faktem, nie byłem w ASO, bo jest trochę daleko. Czy tylko oni mi pozostali? A może w tym aucie to normalne, że nie idzie ogarnąć, o co mu chodzi?
Zgodziłbym się, że obecne spalanie jest normalne, jeśli bym nie miał pewności, że wcześniej było inaczej. Kierowca się nie zmienił, styl jazdy też nie.

Nie mam instalacji gazowej.

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: Bardzo wysokie spalanie

20 sie 2020 13:41

Araulen napisał(a):Cześć,
Cee'dem zrobiłem juz jakieś 21 tys. km. Aktualny przebieg: 157500 km. Problem polega na tym, że jeszcze jakieś pół roku temu moje średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosiło max 7l/100km, a teraz dochodzi do 9, z czego na trasie z 6.5l/100km (płynne ~110-120km/h) wzrosło mi ostatnio do 9.5 - 10l/100km (ta sama jazda - dawniej tak dużo spalałem przy stałym 160km/h). Jeżdże sam, w bagażniku tylko koło zapasowe, pompka, jakieś najpotrzebniejsze drobnostki. Co ciekawe komputer pokazuje ciągle tak samo: 5.4 do 6l/100km średniego spalania. Na trasie spalanie tymczasowe wg. komputera kręci się głównie pomiędzy 4 a 6 litrów, nie przekraczam 10. Problemy zaczęły się od momentu, kiedy auto zaczęło dziwnie tracić moc (czułem np. przy przyspieszeniu). Pojawiały się też problemy z mocą, gdy mocniej depnąłem, tj. wciskam ostrzej pedał gazu bo chcę np. uciec ze skrzyżowania a auto się wtedy dławi.
W końcu zapalił się check. Diagnoza: rozrząd. No to wymieniłem w nim ten rozrząd i pare innych rzeczy:
- Rozrząd (łańcuch, ślizgacze, napinacz; koła zębate ponoć dobre)
- Świece
- Filtr paliwa
- Olej dwukrotnie przy tym przebiegu (Shell Ultrahelix 5W-30)

Po tym wszystkim zniknął problem małej mocy przy przyspieszeniu, ale pozostał problem dławienia przy przygazówce.
Podłączałem pod rózne komputery z różnymi softami i wszędzie czysto. Czujniki położenia wałka rozrządu i sonda lambda ponoć w porządku. Koła zimne.
Nikt nie jest w stanie mi nic więcej powiedzieć. Fakt faktem, nie byłem w ASO, bo jest trochę daleko. Czy tylko oni mi pozostali? A może w tym aucie to normalne, że nie idzie ogarnąć, o co mu chodzi?
Zgodziłbym się, że obecne spalanie jest normalne, jeśli bym nie miał pewności, że wcześniej było inaczej. Kierowca się nie zmienił, styl jazdy też nie.

Nie mam instalacji gazowej.


Katalizator - "lubiły" się sypać, albo sondy hmm choć komputer powinien wywalić to
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

pawdedi
Kierownik zmiany
 
Posty: 145
Dołączył(a): 23 mar 2018 22:14
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C1FL SW, 1,4 Pb 90KM
2012

Re: Bardzo wysokie spalanie

20 sie 2020 16:01

Mogę potwierdzić że u mnie były identyczne objawy i okazało się że kat się ukruszył i zatykał wydech.

Brak mocy, jakbym wiózł cegły w bagażniku. Spalanie w mieście powyżej 10. Trasa niewiele mniej.

Najprościej odkręcić wydech zaraz za katem i sprawdzić stan wkładu. Lambda ciężko się odkręca i można urwać gwint.

Błąd P0420 wyskoczył dopiero po kilku miesiącach, dodatkowo słychać było metaliczne brzęczenie w okolicy kata przy szybkim dodawaniu gazu.

No ale trzymam kciuki że to nie to.


O przypomniało mi się. Sprawdź jak oscylują obie sondy lambda na rozgrzanym silniku na luzie.
Jak wykresy się powielają to możesz być pewien że to kat.

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: Bardzo wysokie spalanie

21 sie 2020 03:59

pawdedi napisał(a):Mogę potwierdzić że u mnie były identyczne objawy i okazało się że kat się ukruszył i zatykał wydech.

Brak mocy, jakbym wiózł cegły w bagażniku. Spalanie w mieście powyżej 10. Trasa niewiele mniej.

Najprościej odkręcić wydech zaraz za katem i sprawdzić stan wkładu. Lambda ciężko się odkręca i można urwać gwint.

Błąd P0420 wyskoczył dopiero po kilku miesiącach, dodatkowo słychać było metaliczne brzęczenie w okolicy kata przy szybkim dodawaniu gazu.

No ale trzymam kciuki że to nie to.


O przypomniało mi się. Sprawdź jak oscylują obie sondy lambda na rozgrzanym silniku na luzie.
Jak wykresy się powielają to możesz być pewien że to kat.



Regenerowałeś poprzez wymianę wkładu katalicznego? - czy wpadł nowy?
Trzeba mieć sposób na sondę, u mnie to milion razy były wykręcane i wkręcane i nic nie urwało się.
Typowe objawy jak cofa spaliny na niskich obrotach, bo przy wyższych przedmucha.
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl