Witam
Próbowałem znaleźć podobny wątek ale wygląda na to że problem jaki obserwuję u siebie odbiega od już opisywanych. Moja wersja silnika to diesel 1,6 128KM. Autko śmiga pięknie ale gdy stoję na światłach, to mam wrażenie że za bardzo się trzęsie. I nie ma znaczenia czy silnik jest zimny, czy też po przegonieniu po autostradzie. Patrząc na obrotomierz to wskazówka jest idealnie pomiędzy 500 i 1000 czyli tak na oko wskazują coś w okolicy 750. Jeździłem wcześniej peugeotem 1,6HDI i tam na oko wolne obroty były tak w okolicach 800-850...
Autko jest regularnie serwisowane w ASO i mam stałego mechanika, któremu ufam. Filtry itd wymieniane regularnie, olej i filtr oleju jeżdżę wymieniać co 15kkm a nie jak w książce co 30kkm. Wtedy też leci ogólny przegląd. Akcję z sitkiem miałem już przy 30kkm. Obecnie mam przebieg około 78kkm, ostatnio na serwisie byłem przy okolicach 76kkm. Wtedy też zgłosiłem ten problem i powiedzieli że pewnie muszę DPFa wypalić. W sumie to słowa serwisanta brzmiały rozsądnie, gdyż na co dzień nie cisnę za mocno, większość trasy (80%) pokonuję po autostradzie tak na 120/130kmh przy 6-tce, dziennie przejeżdżam trochę ponad 100km....
Od tamtego czasu wypaliłem dwa baki kręcąc silnik w okolicach 3000obr, ale nie zauważyłem żadnej poprawy.
Ogólnie żadne kontrolki się nie zapalają, żadnego check engine itd.
Z tego co poczytałem już na temat DPFa tu na forum to żadnej kontrolki wypalania DPFa nie ma, niektórzy potrafią to po wskaźniku spalania rozpoznawać - ja niestety nic takiego nie zauważyłem. Poza tym czy przy zapchanym DPF mógłby być tylko problem na wolnych obrotach?
Jak to wygląda z poziomem wolnych obrotów w Waszych autkach - najchętniej proszę o spostrzeżenia posiadaczy Diesli...
Jeżeli powieliłem temat to bardzo przepraszam, ale drugi dzień przeszukuję forum i czegoś podobnego nie zauważyłem. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
[C2] 1,6CRDi - za niskie wolne obroty?
Moderator: Żandarmeria
-
sebgr - Dopiero co...
- Posty: 7
- Dołączył(a): 29 lip 2015 11:03
- Lokalizacja: Łódź, Polska
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2015, L
-
hevimental - Asystent Kierownika
- Posty: 271
- Dołączył(a): 05 cze 2018 05:58
- Lokalizacja: Mosina
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 150KM
2013, na wypasie
Re: 1,6CRDi - za niskie wolne obroty?
sebgr napisał(a):Z tego co poczytałem już na temat DPFa tu na forum to żadnej kontrolki wypalania DPFa nie ma, niektórzy potrafią to po wskaźniku spalania rozpoznawać - ja niestety nic takiego nie zauważyłem.
to widać podczas hamowania silnikiem
Kia Ceed SW 2013 1.6 crdi 150KM/322Nm
egr OFF
dpf OFF
egr OFF
dpf OFF
- joksior
- Klubowicz
- Posty: 63
- Dołączył(a): 11 mar 2016 20:02
- Lokalizacja: Stargard
- Grupa: Szczecińska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2013, XL
Re: 1,6CRDi - za niskie wolne obroty?
Hej
Też mam wrażenie że wolne obroty są za niskie, jak silnik jest ciepły to też się trzęsie (wibruje) na postoju, ale zimny silnik chodzi dobrze, obroty wtedy mam około 1000. Myślę że wymiana świec żarowych może pomóc.
Pozdrawiam
Też mam wrażenie że wolne obroty są za niskie, jak silnik jest ciepły to też się trzęsie (wibruje) na postoju, ale zimny silnik chodzi dobrze, obroty wtedy mam około 1000. Myślę że wymiana świec żarowych może pomóc.
Pozdrawiam
-
hevimental - Asystent Kierownika
- Posty: 271
- Dołączył(a): 05 cze 2018 05:58
- Lokalizacja: Mosina
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 150KM
2013, na wypasie
Re: 1,6CRDi - za niskie wolne obroty?
joksior napisał(a):Myślę że wymiana świec żarowych może pomóc.
świece grzeją tylko przy rozruchu
Kia Ceed SW 2013 1.6 crdi 150KM/322Nm
egr OFF
dpf OFF
egr OFF
dpf OFF
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6859
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: 1,6CRDi - za niskie wolne obroty?
Nic podobnego, do 70-iluś tam stopni, przerabiany tu temat wielokrotnie. Na masę dolegliwości pomogła wymiana świec, które wydawały się dobre.
- panpromek
Re: 1,6CRDi - za niskie wolne obroty?
U mnie jest podobnie. Silnik czasami potrafi się dziwnie "telepać". Z DFPem też już walczyłem. Dopalanie włączało się co 100 km. Wypalanie serwisowe nie pomogło za wiele. Po tej procedurze zrobiłem trasę 800 km po autostradzie nie oszczędzając silnika. Jak na razie jest względny spokój. Wypalanie włącza się co 250 - 350 km, czyli tak jak wcześniej. Niestety kijowe diesle nie słyną z kultury pracy. Podobno ten nowy 1.6 jest pod tym względem dużo lepszy. Generalnie czym mniej uwagi zwracam na takie pierdoły, tym lepiej auto jeździ
- dzygi
- Kierownik zmiany
- Posty: 177
- Dołączył(a): 24 cze 2017 13:52
- Lokalizacja: NDM
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: 1,6CRDi - za niskie wolne obroty?
Mam ten sam problem ze obroty za niskie , wymiana świec w tym przypadku nie pomaga bo wymieniłem niedawno 4 sztuki bo 3 byly trafione i bez efektu.
Posty: 7
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Wolne wycieraczki
przez Golab » 25 lis 2020 21:55 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 6 Odpowiedzi / 5139 Wyświetlone
- Ostatni post przez Miszel
23 cze 2021 08:54
-
Wolne wycieraczki
-
-
Niskie ciśnienie oleju + hałasy z rozrządu
przez jano1965 » 19 paź 2021 00:47 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 1709 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
20 paź 2021 06:11
-
Niskie ciśnienie oleju + hałasy z rozrządu
-
-
1.4 CVVT - obroty
przez mwwmck » 15 paź 2021 21:08 w Silniki i skrzynia biegów - 3 Odpowiedzi / 2176 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
28 paź 2021 06:35
-
1.4 CVVT - obroty
-
-
Obroty na wolnym biegu
przez axtom » 22 lut 2022 22:21 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 11 Odpowiedzi / 6643 Wyświetlone
- Ostatni post przez Quiet
31 lip 2022 20:43
-
Obroty na wolnym biegu
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości