[C1] Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kryzys
Dyrektor
 
Posty: 688
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

21 maja 2020 09:24

Sory nie zatrybiłem. To małe koło było wymieniane nabank ale w 2018. Teraz nie było ruszane ale też nie było takiej potrzeby po obejrzeniu.
Czujnik spalania stukowego podmienie dzisiaj. Wtyczkę od sondy już psikałem kontaktem. A samą sondę sprawdzaliśmy miernikiem i ok.
Co do torque to mam takie coś do wyboru/podglądu
- korekta czasu wtrysku paliwa bank1, s.lambda 1 i potem 2, 3, 4
- korekta czasu wtrysku paliwa bank 2, s.lambda 1 i potem 2, 3, 4
- krótkoterminowa korekta wtrysku paliwa bank1
i tyle jeśli chodzi o cokolwiek z nazwą 'korekta wtrysku' w tytule.
Jak starczy mi dzisiaj czasu to wykręcę emulator.
Don't Eat Yellow Snow!

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

21 maja 2020 09:28

Wszystko dziwne jest, bo masz porządna sondę. Ja mam nowego Chińczyka za 200 zł i nic się nie dzieje :o

A jakbyś odłączył dwie sondy?
Wtedy dawka paliwa itp będzie podawana na podstawie wgranych wartości fabrycznie

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

Przemek77
Brygadzista
 
Posty: 81
Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
Lokalizacja: PL
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

21 maja 2020 10:11

Obstawiam, że po odłączeniu sond ECU zrobi mieszankę na bogato, wejdzie w tryb awaryjny i zmniejszy moc na wyższych obrotach, powinien włączyć wentylator chłodnicy.

Pitrek - jak to nic się nie dzieje na chińskiej sondzie? Coś masz za wysokie wolne obroty. Zrób analizę spalin na wolnych i wysokich obrotach, pogadamy co się dzieje. Wrzuć tutaj wydruki z pomiarów.

Apropos wymiany małego koła rozrządu (na wale korbowym). Rok temu był tu przypadek na forum, mechanior rozhartował koło przy nabijaniu, obróciło rozrząd kilka dni po remoncie, pogięło zawory.
Czyżby namiastka u kryzysa? Jeszcze bez kolizji ale przestawiony rozrząd. Nie podobają mi się kąty na printscreenach, pisałem już. Koło mocowane jest na wcisk, bez klina... Ktoś tu pisał, że następne auto na pasek zębaty?

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

21 maja 2020 10:19

Miałem przegląd i spaliny są OK.
Od 4 lat zawsze miałem takie obroty

Ponadto auto jeździ, oleju nie pali, płynu chłodniczego nie ubywa, spalanie jest ok cykl mieszany ok 7.5 litra, moc ma więc nie widzę potrzeby szukania problemów na siłę
Błędami też nie sypie bo jest czystko na komputerze

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

Przemek77
Brygadzista
 
Posty: 81
Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
Lokalizacja: PL
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

21 maja 2020 11:37

Nie mam potrzeby szukania błędów na siłę... ECU ustawia parametry na podstawie lepszego lub gorszego odczytu z chińskej sondy. Nie musi sypać błędami.

Sondę powinno się sprawdzać co 30 tys km. Badanie charakterystyki sondy to coś więcej niż stwierdzenie że "spaliny OK". Praktycznie nikt tego nie robi, czasami jakiś solidny gazownik przy okazji przeglądu instalacji LPG.

@ kryzys - małe koło występuje jako część zamienna i powinno być montowane na zimno, na prasie. Podpytaj mechaniora czy demontował wał korbowy do wymiany koła rozrządu. Powinien wyjąć silnik do demontażu.

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

21 maja 2020 11:47

Przemek77 napisał(a):Nie mam potrzeby szukania błędów na siłę... ECU ustawia parametry na podstawie lepszego lub gorszego odczytu z chińskej sondy. Nie musi sypać błędami.

Sondę powinno się sprawdzać co 30 tys km. Badanie charakterystyki sondy to coś więcej niż stwierdzenie że "spaliny OK". Praktycznie nikt tego nie robi, czasami jakiś solidny gazownik przy okazji przeglądu instalacji LPG.

@ kryzys - małe koło występuje jako część zamienna i powinno być montowane na zimno, na prasie. Podpytaj mechaniora czy demontował wał korbowy do wymiany koła rozrządu. Powinien wyjąć silnik do demontażu.



Ale ja nie mam gazu bo posłuchałem głosu rozsadko i 5 opinii gazowników
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kryzys
Dyrektor
 
Posty: 688
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

21 maja 2020 12:50

[quote="Przemek77"

@ kryzys - małe koło występuje jako część zamienna i powinno być montowane na zimno, na prasie. Podpytaj mechaniora czy demontował wał korbowy do wymiany koła rozrządu. Powinien wyjąć silnik do demontażu.[/quote]

Nie dowiem się nic w temacie montażu tego koła zębatego bo typ wyciągnął kopyta.
Mówimy o tym kole które się nabija na ciepło? Przy okazji zakupu całego rozrządu te dwa lata wstecz to sprzedawca mi zadzwonił żeby się upewnić czy mój mechanik wie że któreś się nabija na ciepło. O tym mówisz? I w końcu jak się je nabija?
Don't Eat Yellow Snow!

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

21 maja 2020 15:18

Przemek77 napisał(a):Nie mam potrzeby szukania błędów na siłę... ECU ustawia parametry na podstawie lepszego lub gorszego odczytu z chińskej sondy. Nie musi sypać błędami.

Sondę powinno się sprawdzać co 30 tys km. Badanie charakterystyki sondy to coś więcej niż stwierdzenie że "spaliny OK". Praktycznie nikt tego nie robi, czasami jakiś solidny gazownik przy okazji przeglądu instalacji LPG.

@ kryzys - małe koło występuje jako część zamienna i powinno być montowane na zimno, na prasie. Podpytaj mechaniora czy demontował wał korbowy do wymiany koła rozrządu. Powinien wyjąć silnik do demontażu.



W woli wyjaśnienia - ja mam pierwsz sondę wymieniona na Chińczyka, druga sonda diagnostyczna jest oryginał
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

Przemek77
Brygadzista
 
Posty: 81
Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
Lokalizacja: PL
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

21 maja 2020 17:36

Nie natrafiłem na oficjalną procedurę serwisową wymiany małego koła rozrządu ani specjalistyczne przyrządy/narzędzia. Ktoś, coś?

Tu zobaczcie jak to się teraz robi w holtzwagenach, demontaż koła rozrządu na wale korbowym i montaż na zimno : https://youtu.be/w1SKjw3HfFQ?t=149

Przypuszczalnie w Kia Hyundai pasowanie jest ściślejsze i powinno się to zrobić na prasie, na zdemontowanym wale. Nabijanie na gorąco to wg mnie druciarstwo i rozhartowanie koła, które albo niebawem obróci się na wale przestawiając rozrząd (+ skasowanie zaworów) albo szybko posypie jako rozhartowane.

PS. Wał korbowy do silników Gamma występuje jako część serwisowa z nabitym kołem rozrządu.

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kryzys
Dyrektor
 
Posty: 688
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

21 maja 2020 18:38

Przemek 3 pytania w związku z tym kołem:
1. Skoro powinno być nabijane na zimno to wszystkie warsztaty które wymieniają rozrządy w kile i hultajah, chcąc to zrobić pro - wyciągają silniki do tego zabiegu? To samo dotyczy aso. Średnio mi się chce wierzyć że w aso wyciągają silnik do wymiany tego. Zapytam Gisia i będzie jasność.
2. Jeśli u mnie by tak było, że koło pod wpływem pracy silnika złapało luz to czy możliwe jest że przekręca się minimalnie i stąd różnica na kącie wałka? Jak już puściło to powinno polecieć po całości i się kręcić na wale dookoła. Co myślisz?
3. Zapomniałem o co chciałem jeszcze zapytać....
Don't Eat Yellow Snow!

Przemek77
Brygadzista
 
Posty: 81
Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
Lokalizacja: PL
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

21 maja 2020 22:10

Zapewne wystarczający w 99,9% serwis rozrządu to wymiana łańcucha, napinacza, ew. ślizgów. Pewnie max 1 wymiana przez cały okres żywotności silnika, auta - 200-300 tys. km.
BTW w Rosji opisywano przebieg na G4FC ponad 600 tys km bez remontu.

Wydaje mi się, że mechanicy w Polsce po za ASO wymieniają w Kia/H cały rozrząd wzorem VAGów, w których rozrząd przewidziano technicznie jako wymienialny w całości.
Wymieniają koła rozrządu bez procedur, czasami się udaje, czasami się przestawi rozrząd...

Ad 1) Nabijane - raczej prasowane. Powinny wyciągać silnik aby wyjąć wał na prasę. Chyba, że jest specjalistyczny przyrząd-prasa który instalujemy na wale i wciskamy koło rozrządu. Albo jest procedura serwisowa, która określa ile nagrzewamy koło, do jakiej temperatury aby nie rozhartować. Nie znam takiej procedury, a przekopałem cały rosyjski internet. Może jest.

Ad 2) Koło obróciło się o kilka stopni na wale i zatarło się blokując w takim położeniu, na szczęście bez kolizji zaworów z tłokami.

Wracając do TFSI - pasowanie jest luźniejsze, koło wchodzi na zimno z użyciem przyrządu-prasy. Całość jest skręcana śrubą koła pasowego, koło rozrządu jest zaciskane/blokowane na bokach- jakby kanapka koło rozrządu, koło łańcuchowe pompy oleju, koło pasowe - wszystkie ściśnięte ze sobą śrubą.

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

22 maja 2020 06:36

Przemek77 napisał(a):Zapewne wystarczający w 99,9% serwis rozrządu to wymiana łańcucha, napinacza, ew. ślizgów. Pewnie max 1 wymiana przez cały okres żywotności silnika, auta - 200-300 tys. km.
BTW w Rosji opisywano przebieg na G4FC ponad 600 tys km bez remontu.

Wydaje mi się, że mechanicy w Polsce po za ASO wymieniają w Kia/H cały rozrząd wzorem VAGów, w których rozrząd przewidziano technicznie jako wymienialny w całości.
Wymieniają koła rozrządu bez procedur, czasami się udaje, czasami się przestawi rozrząd...

Ad 1) Nabijane - raczej prasowane. Powinny wyciągać silnik aby wyjąć wał na prasę. Chyba, że jest specjalistyczny przyrząd-prasa który instalujemy na wale i wciskamy koło rozrządu. Albo jest procedura serwisowa, która określa ile nagrzewamy koło, do jakiej temperatury aby nie rozhartować. Nie znam takiej procedury, a przekopałem cały rosyjski internet. Może jest.

Ad 2) Koło obróciło się o kilka stopni na wale i zatarło się blokując w takim położeniu, na szczęście bez kolizji zaworów z tłokami.

Wracając do TFSI - pasowanie jest luźniejsze, koło wchodzi na zimno z użyciem przyrządu-prasy. Całość jest skręcana śrubą koła pasowego, koło rozrządu jest zaciskane/blokowane na bokach- jakby kanapka koło rozrządu, koło łańcuchowe pompy oleju, koło pasowe - wszystkie ściśnięte ze sobą śrubą.


Bardzo ciekawe jestem ciekaw czy w ASO trzymają się tej procedury
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

Przemek77
Brygadzista
 
Posty: 81
Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
Lokalizacja: PL
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

22 maja 2020 11:30

@kryzys

Pisałeś, że 9 stycznia miałeś być na sprawdzeniu rozrządu. Czy sprawdzano pod kątem przeskoczenia tj. położenie znaków na kołach i łańcuchu?

Czy masz jakieś zdjęcia rozrządu z ostatniej naprawy śruby ew. ze stycznia?

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kryzys
Dyrektor
 
Posty: 688
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

23 maja 2020 08:53

W styczniu wszystko było na znakach, mimo występującego problemu już. Zdjęć nie mam ale widziałem fotki zrobione przez mechanika.
Don't Eat Yellow Snow!

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kryzys
Dyrektor
 
Posty: 688
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

25 maja 2020 20:12

Wleciały dzisiaj nowe świeczki bo już czas nastał, niczego to jednak nie zmieniło - telepie po złapaniu temp.
Od soboty śmigam na benie i wykręciliśmy emulator. Zrobione z 250km i zero błędu na desce i w prawdopodobnych.
Don't Eat Yellow Snow!

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kryzys
Dyrektor
 
Posty: 688
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

02 lip 2020 12:48

Ok. Dzisiaj ciąg dalszy sagi. Pokrywa zdjęta, górny martwy punkt ustawiony i na wale pozycja 0, a na wałkach linie idealnie w poziomie. Tak, że przekręcone koło zębate na wale wyeliminowane.
Teraz to już mnie czeka wizyta w ASO, ale tym razem w sc.
Don't Eat Yellow Snow!

Przemek77
Brygadzista
 
Posty: 81
Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
Lokalizacja: PL
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

02 lip 2020 13:07

To piękna wiadomość, że rozrząd nieprzestawiony. Poczuj się bogatszy o kilka tysi. (naprawa koła rozrządu na wale korbowym)

Pisałeś, że miałeś podmienić czujnik spalania stukowego. I ?

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kryzys
Dyrektor
 
Posty: 688
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

02 lip 2020 13:09

Czekam aż mi go zwróci kumpel któremu padł na amen. W sumie to mi przypomniałeś o nim bo miał mi oddać po kupnie i coś echo.
Dalej nie wiem skąd u mnie takie kąty wałka na kompie wychodzą :/
Don't Eat Yellow Snow!

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

02 lip 2020 13:27

kryzys napisał(a):Czekam aż mi go zwróci kumpel któremu padł na amen. W sumie to mi przypomniałeś o nim bo miał mi oddać po kupnie i coś echo.
Dalej nie wiem skąd u mnie takie kąty wałka na kompie wychodzą :/



Jestem ciekawy co Ci powiedzą w ASO i może w końcu znajdziemy jakiś dobry i zaufany gdzie warto jechać
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kryzys
Dyrektor
 
Posty: 688
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów

06 lip 2020 21:46

Chyba mamy winowajce, ale żeby nie zapeszać to napiszę po wymianie i testach.
Don't Eat Yellow Snow!

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl