Uszczelka pod głowicą? poważny problem

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
OskarC
Brygadzista
 
Posty: 82
Dołączył(a): 25 lut 2016 23:54
Lokalizacja: Sochaczew
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 90KM
2011, Bogate

Uszczelka pod głowicą? poważny problem

14 mar 2018 15:35

cześć,
znów mam propblem, jak nie rozrząd to teraz majonez w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.

a było to tak, na koniec grudnia łańcuchy rozrządku, przebieg 262tyś
wcześniejsze objawy, które nie przeszły to suchy klekot w przedziale 1,5tyś obrótw jak muwciskałem gaz, klekot przez 2sek na rozgrzanym silniku na zimny nigdy.
no i tak jeździłem, jak postał odpalony 2h i ruszyłem to za mnną siwy dym i czuć olej.
ale zrobiłem 10tyś zero spadku mocy nic tylko suchy klekot sporadycznie,
a i zdarzyło się, że wyskoczył błąd migający odczyt z tym programem na tel to, że coś egr i czujnik temperatury coś tam obiegu 1 sondy 1, dokładnie nie pamiętam

dalej
w końcu powrót autostradom 160-180, po tym jakoś zajrzałem pod maskę a wkoło zbiorniczka mokro i smierdzi płynem
myślałem, że poszło korkiem i widziałem, że jakies brudne że chyba jest olej
spr wąż wchodzący do chłodnicy czy jest twarny na nagrzanym i na zimnym miękki a na nagrzanym jak naciskałem to na zbiorniczku na takiej rysce pojawiły się bańki,

Uwaga
okazało się, że z tego mikro pęknięcia puszcza a zbiornik nie trzyma ciśnienia
chwilowo zakleiłem poxipolem pomazałem i zaczął trzymać cisnienie, majonez jest w zbiorniczku
co ciekawe nie słychać już tego klekotu takiego suchego. hmm? czyżby to już dawno było uszkodzone?
na pewno mniej sucha praca z dolnych obrotów na nagrzanym, ciekawe jest jeszcze, że krócieć idąc z góry interoolera na silnik, troche jest zapocony pod tą "nie wiem co to" jakby przepływka?

jakiś czas temu dolałem trochę oleju, jakos po wymianie rozrządu i to tak z litr niecały, zeszło na bagnecie a po dolaniu było na maks i tak jest teraz, nie wiem kiedy ten olej poszedł do układu chłodzenia, może już właśnie wtedy.
spadku mocy nie mam, nigdy nie widziałem, żeby temp przekroczyła 90st, nie kopci, nic sie innego nie dzieje, teraz po uszczelnieniu zbiorniczka lepiej pracuje

coś ktoś jakies pomysły?

będę robił narazie płukankę, bo uszczelka pewnie z 2tyś cała robota
zobaczymy co będzie jak wyczyszcze układ
nic innego się nie dzieje, teraz nawet jakby mniej palił po uszczelnieniu, zrobiłem ze 100km po mieście średnia mniejsza

sorry za taki troche nieład, brak czasu a chciałem tutaj o tym napisaćć
wspomne jeszcze, że na blacie 273tyś
Kia Cee'd SW 1.6crdi 90km 2011r

Jeszcze kijanka a już rechocze :)
Pozdrawiam.

Obrazek

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
OskarC
Brygadzista
 
Posty: 82
Dołączył(a): 25 lut 2016 23:54
Lokalizacja: Sochaczew
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 90KM
2011, Bogate

Re: Uszczelka pod głowicą? poważny problem

15 mar 2018 16:18

Pewnie nawet nie chce sie wam tego czytać, nikt nie ma żadnych pomysłów?
Kia Cee'd SW 1.6crdi 90km 2011r

Jeszcze kijanka a już rechocze :)
Pozdrawiam.

Obrazek

Yankee
Kierownik
 
Posty: 361
Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 ON 136KM
2015, L+Navi

Re: Uszczelka pod głowicą? poważny problem

15 mar 2018 16:43

Kupić nowy silnik z anglika i potem reagować od razu przy pierwszych symptomach usterki a nie ciągnąć ile wlezie aż samochód sam się zatrzyma.

Avatar użytkownika
Gizmo121
Koordynator Regionalny
 
Posty: 5212
Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum

Re: Uszczelka pod głowicą? poważny problem

15 mar 2018 16:48

OskarC napisał(a):majonez w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.


podobnie miał syn w V50 ..wiem ,że wymianiał EGR ...czujniki..nawet wtryskiwacze....i ...uszczelke głowicy ....zrobił i sprzedał auto - bo nie chciał oddać z ukrytą wadą.
A jak odpalał rano to kopcił dobre 10 sek.....siwo było strasznie.
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje :)

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
OskarC
Brygadzista
 
Posty: 82
Dołączył(a): 25 lut 2016 23:54
Lokalizacja: Sochaczew
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 90KM
2011, Bogate

Re: Uszczelka pod głowicą? poważny problem

15 mar 2018 17:01

Gizmo121 napisał(a):
OskarC napisał(a):majonez w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.


podobnie miał syn w V50 ..wiem ,że wymianiał EGR ...czujniki..nawet wtryskiwacze....i ...uszczelke głowicy ....zrobił i sprzedał auto - bo nie chciał oddać z ukrytą wadą.
A jak odpalał rano to kopcił dobre 10 sek.....siwo było strasznie.


Nie No u mnie odpala bez dymu.
Zastanawiam sie czy jest inna możliwość pojawienia sie oleju w płynie chłodniczym niż uszczelka
Bo poza tym nic sie nie dzieje,
Do tego tego majonezu nie przybywa
Takjakby raz dostał sie w jakiś sposób i tyle
Olej czysty bagnet czysty
Kia Cee'd SW 1.6crdi 90km 2011r

Jeszcze kijanka a już rechocze :)
Pozdrawiam.

Obrazek

brylek
Kierownik zmiany
 
Posty: 141
Dołączył(a): 09 maja 2016 21:23
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, Comfort

Re: Uszczelka pod głowicą? poważny problem

15 mar 2018 17:32

Kup tester uszczelki pod głowica ok 30 zl i będziesz wiedział czy jest walnięta.

Janusz94
Dopiero co...
 
Posty: 8
Dołączył(a): 08 lut 2018 23:11
Lokalizacja: Nieborowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Marka i model samochodu: Ceed

Re: Uszczelka pod głowicą? poważny problem

21 mar 2018 01:17

OskarC hmm czytając to sprawdziłbym chłodniczkę filtra oleju. Bo skoro samochód normalnie pali czyli nie ma niebiesko lub kwaśnego zapachu nie będzie to UPG . W Fordach miałem kilka razy przypadek wewnętrznego rozszczelnienia chodniczki oleju i olej się pięknie mieszał z płynem chłodniczym...

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
OskarC
Brygadzista
 
Posty: 82
Dołączył(a): 25 lut 2016 23:54
Lokalizacja: Sochaczew
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 90KM
2011, Bogate

Re: Uszczelka pod głowicą? poważny problem

16 kwi 2018 15:31

Póki co doszedłem do tego, ze mam syf w kolektorze ssącym i to do czyszczenia w trybie szybkiem.
Ile taka przyjemność moze kosztować? Razem z czyszczeniem egr?
Moim zdaniem moze być tak, ze chłodniczka spalin puściła?
W każdym razie użyłem liqui Molly do czyszczenia kolektorów w dieslu i znaczna poprawa, ale nie na długo. Poprostu trzeba wymontować i wypalić czy w inny sposób wyczyścić do czystego metalu.

Tez tak mysle, ze po wymianie rozrządu dostał sie olej.
Wymieniali obudowę filtra oleju bo im patyczek pękł ten na którego nakładamy filtr.
A ten kolektor najchętniej sam bym zrobił tylko nie mam gdzie za bardzo a pod blokiem to tak słabo troche.

Dodam więcej, kiedyś pisałem o zamuleniu bez klimy a z klima wszystko
Wychodzi na to ze juz wtedy był syf w kolektorze a to było przed zima.
Nie wiem jakie ma to znaczenie, ale po wpsiukaniu tego specyfiku co zajęło mi ze 40min cały zabieg auto jak nowe. Cicha praca i zrywnosc.
Kia Cee'd SW 1.6crdi 90km 2011r

Jeszcze kijanka a już rechocze :)
Pozdrawiam.

Obrazek

Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

https://pesca.pl