Witam.
Kupiłem używanego ceeda 1.6 CRDI z 2011 roku prod. z przebiegiem 114 tys km w 2016 z nadzieją na miłą i w miarę bezawaryjną eksploatację i jak bardzo na tym aucie a przede wszystkim silniku się zawiodłem. Dość szybko zorientowałem się moja kijanka cierpi na często opisywane tu problemy: spadek mocy, max obroty silnika 2800 r.p.m. szarpanie silnika oraz dziwne "turbodziury". No i klasycznie, były próby napraw, ASO rozkładające ręce i brak błędów w komputerze. Za radą forumowiczów próbowałem coś z tym zrobić, ale też i mechanicy (byłem u 9ciu różnych!) sugerowali różne rozwiązania. Wymieniałem świece żarowe, przepływomierz, egr, jakiś zawór przy pompie oleju, sprzęgło (to powiedzmy eksploatacja) i ...nic, to samo. Chwile, po przepływomierzu było ok; przez jakieś niecałe 3 tygodnie. Sam tu doradzałem innym jego wymianę, w dobrej wierze oczywiście i za to Was koledzy przepraszam. Bo stwierdzam że tego wszystkiego naprawić się nie da, czytałem fora...polskie, zagraniczne i nigdzie nie znalazłem rozwiązania tych problemów, nigdzie. Wiosek jest taki, że ten motor jest nieudany, lub jego żywotność kończy się wraz z przebiegiem 100 tys. km. Pozbyłem się ceeda, sprzedając go jako auto uszkodzone, po taniości. (wywalał już błąd egr ...przy nowym zaworze!!!) Nerwy, pieniądze, praktycznie okres posiadania to okres nie jeżdżenia, dramat. Ten wpis to ostrzeżenie dla chcących sobie zafundować te kłopoty i zakup auta. Jak dla mnie NIGDY więcej KIA. Pozostało mi tylko odwracać głowę widząc to auto na ulicy i zapomnieć na zawsze. Pozdrawiam.
[C1FL] żegnaj kia - wnioski
Moderator: Żandarmeria
-
arczi - Przedszkolak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 05 kwi 2016 19:37
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 ON 90KM
2011
-
marcin255 - Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT
Re: żegnaj kia - wnioski
Masz prawo do opinii ale... ciekawi mnie czy takie same problemy są gdy auto jest kupione nowe z salonu i regularnie serwisowane bo jeśli tak to masz rację a jeśli nie to nie jest wina tego czy innego producenta a wina poprzedniego użytkownika .
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5407
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: żegnaj kia - wnioski
arczi napisał(a):Wymieniałem świece żarowe, przepływomierz, egr, jakiś zawór przy pompie oleju, sprzęgło (to powiedzmy eksploatacja) i ...nic, to samo.
a oglądałeś sitko przy pompie paliwa??
Tu masz filmik jak mogło wyglądać https://www.youtube.com/watch?v=YxwXJAP5y0g
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
arczi - Przedszkolak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 05 kwi 2016 19:37
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 ON 90KM
2011
Re: żegnaj kia - wnioski
Zapomniałem napisać o sitku a post już poszedł; tak, wymieniłem sitko w zbiorniku paliwa, co ciekawe stare nie było jakieś super brudne i ...nic to nie dało. Przeglądając fora, też sporo porad o sitku właśnie więc też i tego spróbowałem zwłaszcza ze w serwisie KIA kosztowało coś ok. 80 pln.
-
arczi - Przedszkolak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 05 kwi 2016 19:37
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 ON 90KM
2011
Re: żegnaj kia - wnioski
marcin225 - serwisowanie ok, samochód był jeszcze na gwarancji z książką "do końca" (jednak trochę śmieszne jest to, że wymienia się olej co 30 tys km a taki filtr paliwa co 60 tys czyli de facto u mnie 1 raz; ja już wymieniałem wszystkie filtry oryginalne co 15 tys i zrobiłem mimo wszystko na ostrym wnerwie nonstop niecałe 40 tys). Traktuje i traktujmy samochód jako rzecz i do tego mechaniczną składającą się z ogromnej liczby poszczególnych elementów które są integralną częścią całości samochodu. Jak poprzednio był używany? Załóżmy że jeździł po dziurach i padło zawieszenie, amortyzatory, to wymieniasz to, płacisz i jeździsz a tak jeśli chodzi o te bolączki CRDI diagnostyka nie istnieje. Amba,po prostu; przy czym zapewniam, że się zawziąłem i wymieniłbym co trzeba żeby spokojnie użytkować ceed'a. Żenada i dramat, nie usuwam konta bo chętnie już dla fun'u dowiem się czy gdzieś na kuli ziemskiej ktoś to na prawił, chociaż osobiście nie sądzę. Konia z rzędem ... pozdrawiam
-
emilemil - Dyrektor
- Posty: 779
- Dołączył(a): 09 kwi 2014 15:44
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 109KM
2010, M
-
arczi - Przedszkolak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 05 kwi 2016 19:37
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 ON 90KM
2011
Re: żegnaj kia - wnioski
chciałbym uniknąć podawania, bo uważam, że to nie ma sensu. Jak poczytasz wpisy z całej pl wszędzie jest to samo czyli nie ma problemu i ogólna ściema jeśli chodzi o ASO. Oni sami nie mają wg mnie bladego pojęcia. A co do lokalnych to różnie, moich sprawdzonych i też z polecenia znajomych. To nie było moje pierwsze auto i jeden z mechaników, uważam doświadczony i solidny, który mi w poprzednich pomógł i nigdy do niego nie miałem żadnych zarzutów, z tym sobie nie poradził.
- Norberto1
- Brygadzista
- Posty: 90
- Dołączył(a): 10 lut 2017 11:05
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2009, Optimum+
Re: żegnaj kia - wnioski
arczi napisał(a):Ten wpis to ostrzeżenie dla chcących sobie zafundować te kłopoty i zakup auta. Jak dla mnie NIGDY więcej KIA. Pozostało mi tylko odwracać głowę widząc to auto na ulicy i zapomnieć na zawsze. Pozdrawiam.
Nie wrzucaj wszystkich do jednego worka (crdi) moja kia też sprowadzona, przebieg 225tys, do sitka nigdy nie zaglądane i nie ma tych bolączek i oby nadal nie miała. Pozdrawiam
126p 650, forman 1.3, felicia 1.6, cee'd crdi 1.6 sw
-
Magikrealista - Kierownik
- Posty: 592
- Dołączył(a): 12 sie 2017 22:16
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010
Re: żegnaj kia - wnioski
Trzeba powiedzieć że większość tych bolączek dotyczy diesli i to wszystkich marek, nie tylko KIA. Dlatego zakup ropniaka to często pozorna oszczędność.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6871
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: żegnaj kia - wnioski
Zwłaszcza jak jeździsz wkoło komina.. "ale przecież / pan czesiu / w salonie mówił/li, że diesle mało pali!"
-
arczi - Przedszkolak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 05 kwi 2016 19:37
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 ON 90KM
2011
Re: żegnaj kia - wnioski
Dobrze, wszystko prawda; diesle się psują częściej i to wszystkie. Diesle są nieodpowiednim wyborem jeśli chodzi o jazdę po mieście i na krótkich dystansach, zgoda. Tematem mojego wpisu jest jednak fenomen CRDI o którym to tu ani nigdzie nie przeczytałem i nie dowiedziałem się poza internetem, że KTOŚ GO NAPRAWIŁ. Tylko o to mi chodzi. Rozumiem, że forum jest po to aby dzielić się spostrzeżeniami, bolączkami i sobie wspólnie pomagać. Ja po wielu próbach się po prostu poddałem, nie znalazłem rozwiązania i tym smutnym faktem się tu dzielę. Jestem zwykłym kierowcą i dla takich powinny być konstruowane samochody do użytku. Dbam zawsze o auto jak najlepiej, czyli na bieżąco serwisuje etc. i jeżdziłem najczęściej poza miastem, bo co ciekawe po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem spadku mocy i obrotów znikał, czyli kolego odwrotnie dislowsko, prawda? a właśnie przy dłuższej jeździe ten cały syf się pojawiał.
Wiec pozwolę sobie jeszcze raz powtórzyć: ten silnik wg mnie jest nie do naprawy, tak ten CRDI (zwłaszcza to kręcenie do 2800 r.p.m.) inne diesle się naprawia, ten ..CRDI po prostu NIE.
Kończę już ten temat z mojej strony, bo to wszystko co mam do powiedzenia, życzę Wam żebym się mylił i bezawaryjnego użytkowania. Powodzenia, pozdrawiam.
Wiec pozwolę sobie jeszcze raz powtórzyć: ten silnik wg mnie jest nie do naprawy, tak ten CRDI (zwłaszcza to kręcenie do 2800 r.p.m.) inne diesle się naprawia, ten ..CRDI po prostu NIE.
Kończę już ten temat z mojej strony, bo to wszystko co mam do powiedzenia, życzę Wam żebym się mylił i bezawaryjnego użytkowania. Powodzenia, pozdrawiam.
-
George - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 2618
- Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT
Re: żegnaj kia - wnioski
To co ja mam powiedzieć. Nigdy mnie nie zawiódł. Jeździ do dziś u znajomego z forum . I ma się BDB.
Rozumiem twoje rozgoryczenie ale nie generalizuj tego silnika. To jest udana i sprawdzona jednostka.
Ty kupiłeś samochód U Z Y W A N Y i nie masz pojęcia co się działo z nim wcześniej i jak był traktowany.
Nikt ciebie nie zmusza do korzystania z KII.
Kupując kolejny U Ż Y W A N Y samochód bądź czujny.
Tylko nazywając nowy samochód masz prawo mieć taką opinię.
Wszystkiego dobrego i szerokości na drodze.
Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
Rozumiem twoje rozgoryczenie ale nie generalizuj tego silnika. To jest udana i sprawdzona jednostka.
Ty kupiłeś samochód U Z Y W A N Y i nie masz pojęcia co się działo z nim wcześniej i jak był traktowany.
Nikt ciebie nie zmusza do korzystania z KII.
Kupując kolejny U Ż Y W A N Y samochód bądź czujny.
Tylko nazywając nowy samochód masz prawo mieć taką opinię.
Wszystkiego dobrego i szerokości na drodze.
Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- lary504
- Brygadzista
- Posty: 120
- Dołączył(a): 19 sie 2012 13:34
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: żegnaj kia - wnioski
Ja kupiłem nowe z salonu. I tak samo problemy z szarpaniem. Kiedy chce jeździ ok a czasami sobie poszarpie. Brak błędów , serwis rozkłada ręce.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Ceed SW '12 1.6 CRDI L Sirius Silver
- bruno
Re: żegnaj kia - wnioski
problemy z szarpaniem wynikają wynikać mogą z uszkodzonego zaworu sterującego turbiną. tego problemu żaden komputer nie pokaże. można próbować diagnozować - widać będzie skoki ciśnienia doładowania. miałem ten sam problem - po wymianie zaworu szarpanie znikło. jak rozebrałem stary zawór - to się okazało, że w membranie miał dziurę.
- lary504
- Brygadzista
- Posty: 120
- Dołączył(a): 19 sie 2012 13:34
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: żegnaj kia - wnioski
Możesz podać lokalizację tego zaworu? Spróbuję go wymienić bo mnie już trafia.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Ceed SW '12 1.6 CRDI L Sirius Silver
- em_gie
- Dopiero co...
- Posty: 8
- Dołączył(a): 30 cze 2015 23:00
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
Re: żegnaj kia - wnioski
marcin255 napisał(a):czy takie same problemy są gdy auto jest kupione nowe z salonu i regularnie serwisowane
Swojego ceeda kupiłem w salonie w 2007 roku (SW, 1,6 CRDI, 90 KM). Jeżdżę nim do dziś, i pewnie jeszcze sporo pojeżdżę.
Zero większych awarii. Jedyne problemy wynikały z mojej winy - po 5 latach od kupna, po rozstaniu się z autoryzowanym serwisem, robię przeglądy u różnych wiejskich macherów, więc nie przypilnowali np. zmiany świec żarowych, przez co kiedyś silnik nierówno pracował, były kłopoty z odpaleniem. Innym razem padał już akumulator, o czym nie wiedziałem i też raz zapalał, raz nie. Po wymianie - wszystko super.
Leję najtańsze oleje, byle zgodne ze specyfikacją (przynajmniej nie podrabiane). W czasie gwarancji wymiana co 20 tys., potem co 10-15 tys. Co 120 tys. czyszczę z syfu dolot, EGR, itp. I tyle. Bezproblemowa eksploatacja, niskie spalanie, tanie części, żadnych "dziur w gazie", silnik żwawy jak 14 lat temu.
Jakie minusy?
Tylna klapa mi zgniła i muszę wymienić. Na allegro kupiłem za stówkę dobrą ze szrotu.
Rozpadły się blaszane osłony tylnych hamulców. Był z tym kiedyś kłopot, od paru lat są dobre chińskie podróby po 70 zł za sztukę - pasują idealnie, mają dość grubą blachę z przetłoczeniami, powinny z 8 lat wytrzymać.
Docisk sprzęgła padł za szybko, ale 2 stówki można przeboleć.
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: żegnaj kia - wnioski
Magikrealista napisał(a):Trzeba powiedzieć że większość tych bolączek dotyczy diesli i to wszystkich marek, nie tylko KIA. Dlatego zakup ropniaka to często pozorna oszczędność.
Przy obecnej cenie benzyny i gazu i raczej taniej nie będzie, to chyba diesle wrócą szybko do łask - tym bardziej, ze nowe jednostki są już mało awaryjne i mało palą.
Biorąc pod uwagę nowe benzyny z turbo itp. to koszty utrzymania i części są te same, bądź bardzo zbliżone a ropniak spali mniej....
Mam porównanie, bo 4 lata jeździłem ropniakiem i teraz 6 lat benzyną. (i w sumie w ropniaku, nie zrobiłem żadnej naprawy poważniejszej, a niby jeździłem najbardziej awaryjnym silnikiem Opla)
Taka dygresja ;p
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 724
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: żegnaj kia - wnioski
Taki ten crdi niby nieudany, a jednak w C2 jakoś problemów nie sprawia...
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
- Marcinek82
- Kierownik
- Posty: 350
- Dołączył(a): 07 lut 2018 08:59
- Lokalizacja: Slask
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, L+BL
Re: żegnaj kia - wnioski
Tylko ze diesel (przedewszystkim z DPF) nadaje sie glownie na trasy gdzie bedzie regularnie "przedmuchany", bo inaczej beda problemy.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Bylo: kilka na F m.in. Focus mk1, mk2 FL, Fiesta mk7, cee'd 2 SW 1,6 CRDi
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: żegnaj kia - wnioski
Marcinek82 napisał(a):Tylko ze diesel (przedewszystkim z DPF) nadaje sie glownie na trasy gdzie bedzie regularnie "przedmuchany", bo inaczej beda problemy.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Raz w tygodniu wystarczy mu trasa, nie musi jeździć codziennie, ponadto są marki aut gdzie DPF są praktycznie bezproblemowe, ale masz rację 100% miasto w miesiącu to wyrok dla diesla.
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
Posty: 20
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
przez colek » 07 wrz 2020 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 18110 Wyświetlone
- Ostatni post przez colek
08 wrz 2020 20:19
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
-
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
przez Arekwonski » 29 cze 2021 06:46 w Nadwozie - 1 Odpowiedzi / 12474 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymex
29 cze 2021 08:22
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
-
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
przez VertteZ » 04 lis 2021 00:15 w Akcesoria i wyposażenie - 4 Odpowiedzi / 14316 Wyświetlone
- Ostatni post przez emilemil
07 lis 2021 09:44
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
-
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
przez Miszel » 17 lip 2022 18:57 w Zawieszenie - 1 Odpowiedzi / 12565 Wyświetlone
- Ostatni post przez Asterix123
07 sie 2023 14:24
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
-
-
Wymiana mieszka skrzyni biegów w C1FL
przez Luka$ » 25 lis 2019 12:56 w Akcesoria i wyposażenie - 0 Odpowiedzi / 4928 Wyświetlone
- Ostatni post przez Luka$
25 lis 2019 12:56
-
Wymiana mieszka skrzyni biegów w C1FL
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości