Bujanie silnikiem, podskakiwanie napinacza
Napisane: 01 cze 2018 12:20
Witam wszystkich forumowiczów i użytkowników Ceed-ów. Mam problem z moim autem - Ceed JD 2014/15 Kombi, 1,6 CRDi 110 KM. Auto mam od miesiąca, przebieg 58 tys. km.
Otóż często - zarówno na zimnym silniku jak i na ciepłym - siedząc w aucie, na wolnych obrotach, można odczuć wibracje całego auta, takie jakby bujanie. Zaglądałem pod maskę - w momencie tego bujania bardzo mocno (moim zdaniem) rusza się napinacz paska wielorowkowego , wahania dochodzą do około 1 cm a może i więcej..... Objaw nasila się po obciążeniu prądowym alternatora (włączenie klimatyzacji, świateł mijania, drogowych, ogrzewania tylnej szyby)....... Nawet jak tego bujania nie ma, to po włączeniu ww od razu się pojawiają.... Po wyłączeniu odbiorników prądu / przejechaniu kawałka drogi - objawy ustają...... Mam w związku z powyższym pytania:
1. czy możliwe, żeby przy takim przebiegu mogły się już zużyć pasek wielorowkowy, koło pasowe wału, napinacz lub sprzęgiełko alternatora???
2. czy normalnym jest, że czasem ładowanie w układzie spada do poziomu 12,6-12,7 V?? Spada na chwilę, później podnosi się na chwilę na 14,4-14,5 V i znowu spada na 12,6-12,7 V?? Zdarzyło się tak na drugi dzień po przejechaniu trasy 150 km. Obserwowane podczas jazdy za pośrednictwem Torque. Dzieje się tak podczas jazdy na LED-ach, włączenie świateł mijania H7 od razu podnosi ładowanie do poziomu 14,1 - 14,2 V.
Z góry dziękuję za podpowiedzi, auto za kilkanaście dni jedzie do ASO na przegląd przy przebiegu 60 tys. km.
Otóż często - zarówno na zimnym silniku jak i na ciepłym - siedząc w aucie, na wolnych obrotach, można odczuć wibracje całego auta, takie jakby bujanie. Zaglądałem pod maskę - w momencie tego bujania bardzo mocno (moim zdaniem) rusza się napinacz paska wielorowkowego , wahania dochodzą do około 1 cm a może i więcej..... Objaw nasila się po obciążeniu prądowym alternatora (włączenie klimatyzacji, świateł mijania, drogowych, ogrzewania tylnej szyby)....... Nawet jak tego bujania nie ma, to po włączeniu ww od razu się pojawiają.... Po wyłączeniu odbiorników prądu / przejechaniu kawałka drogi - objawy ustają...... Mam w związku z powyższym pytania:
1. czy możliwe, żeby przy takim przebiegu mogły się już zużyć pasek wielorowkowy, koło pasowe wału, napinacz lub sprzęgiełko alternatora???
2. czy normalnym jest, że czasem ładowanie w układzie spada do poziomu 12,6-12,7 V?? Spada na chwilę, później podnosi się na chwilę na 14,4-14,5 V i znowu spada na 12,6-12,7 V?? Zdarzyło się tak na drugi dzień po przejechaniu trasy 150 km. Obserwowane podczas jazdy za pośrednictwem Torque. Dzieje się tak podczas jazdy na LED-ach, włączenie świateł mijania H7 od razu podnosi ładowanie do poziomu 14,1 - 14,2 V.
Z góry dziękuję za podpowiedzi, auto za kilkanaście dni jedzie do ASO na przegląd przy przebiegu 60 tys. km.