wymiana silnika w ceed
Napisane: 15 maja 2018 09:35
Hej,
Posiadam ceed'a JD benzyna 1.4 rok 2012. Silnik do wymiany (pokrzywione zawory, misa olejowa porysowana, napinacz zle 'napial') po przejechaniu 60 000km.
Koszt remontu > koszt uzywanego silnika G4FA
Pytanie moje jest następujące, na allegro jest mnostwo silnikow g4fa, z roznych rocznikow..
Ktory bedzie na 100% pasowal do mojego auta? z tego co sie orientuje to na pewno z tego samego ceeda oraz i30, ale na przyklad czy z vengi z 2012 tez bedzie ok?
z gory dziekuje za pomoc.
e:
troszke dla potomnych:
silnik w venga z 2013 ma kod katalogowy z56412bz00
silnik w ceed jd 2012 ma kod katalogowy z61812bz00
wszystkie schematy do silnikow mozna znalezc tutaj :
https://kia.7zap.com/en/eur/
najlepiej wpisac VIN.
z tego co przegladalem, wiekszosc sie pokrywa, sa jakies roznice ale.. sam niestety na autach sie nie znam.
Kazdy sprzedawca na allegro zarzeka sie ze G4FA nawet z roku 2008 bedzie pasowal do ceeda z 2013 (jeden nadmienil tylko ze roznica jest w rozdzielaczu wody czy cos w tym stylu).
Nikt w ASO nie jest w stanie powiedziec czy silnik ten mozna zastapic wymienionym wyzej z Vengii.
Jeden Pan w ASO zauwazyl ze silnik G4FA z 2010 nie pasowal do auta z 2012 roku bo byla inna glowica.
Nowych silnikow juz nie da sie kupic (przynajmniej w ASO) a ich koszt wynosil 20 000zl.
e2: na ww. stronie 7zap po wpisaniu VIN otrzymujemy informacje nt kodu silnika jaki w danym aucie powinien sie znajdowac.
Przydac sie to moze przy zakupie uzywki w celu sprawdzenia czy zakupiony silnik i jego kod = numerowi VIN o ktory nalezy poprosic sprzedawce przy zakupie.
Dzieki temu mozna sprawdzic czy otrzymany silnik jest z faktycznie auta jakie deklaruje sprzedawca, a tym samym jesli byly jakies wpisy w ksiazce:
a) sprawdzic czy nie jest poszukiwany
b) jesli byl serwisowany w ASO to sprawdzic przebieg o ile trafimy na milego Pana z ASO..
e3:
wspominalem ze opcja remontu jest drozsza (ASO) ale po milionie telefonow do sprzedawcow z allegro, nikt nie okazal sie rzetelny, kazdy ma problem albo z wyslaniem vin, albo z wyslaniem nr silnika, przebieg w jednym silniku w tygodniu numer 1 wynosil 20 000, w tygodniu numer 70 000.. a jak juz dostane vin to sie okazuje ze silnik wcale nie jest tak jak sprzedawca mowil z ceed'a tylko okazuje sie ze z i30, no zalamac sie idzie
Posiadam ceed'a JD benzyna 1.4 rok 2012. Silnik do wymiany (pokrzywione zawory, misa olejowa porysowana, napinacz zle 'napial') po przejechaniu 60 000km.
Koszt remontu > koszt uzywanego silnika G4FA
Pytanie moje jest następujące, na allegro jest mnostwo silnikow g4fa, z roznych rocznikow..
Ktory bedzie na 100% pasowal do mojego auta? z tego co sie orientuje to na pewno z tego samego ceeda oraz i30, ale na przyklad czy z vengi z 2012 tez bedzie ok?
z gory dziekuje za pomoc.
e:
troszke dla potomnych:
silnik w venga z 2013 ma kod katalogowy z56412bz00
silnik w ceed jd 2012 ma kod katalogowy z61812bz00
wszystkie schematy do silnikow mozna znalezc tutaj :
https://kia.7zap.com/en/eur/
najlepiej wpisac VIN.
z tego co przegladalem, wiekszosc sie pokrywa, sa jakies roznice ale.. sam niestety na autach sie nie znam.
Kazdy sprzedawca na allegro zarzeka sie ze G4FA nawet z roku 2008 bedzie pasowal do ceeda z 2013 (jeden nadmienil tylko ze roznica jest w rozdzielaczu wody czy cos w tym stylu).
Nikt w ASO nie jest w stanie powiedziec czy silnik ten mozna zastapic wymienionym wyzej z Vengii.
Jeden Pan w ASO zauwazyl ze silnik G4FA z 2010 nie pasowal do auta z 2012 roku bo byla inna glowica.
Nowych silnikow juz nie da sie kupic (przynajmniej w ASO) a ich koszt wynosil 20 000zl.
e2: na ww. stronie 7zap po wpisaniu VIN otrzymujemy informacje nt kodu silnika jaki w danym aucie powinien sie znajdowac.
Przydac sie to moze przy zakupie uzywki w celu sprawdzenia czy zakupiony silnik i jego kod = numerowi VIN o ktory nalezy poprosic sprzedawce przy zakupie.
Dzieki temu mozna sprawdzic czy otrzymany silnik jest z faktycznie auta jakie deklaruje sprzedawca, a tym samym jesli byly jakies wpisy w ksiazce:
a) sprawdzic czy nie jest poszukiwany
b) jesli byl serwisowany w ASO to sprawdzic przebieg o ile trafimy na milego Pana z ASO..
e3:
wspominalem ze opcja remontu jest drozsza (ASO) ale po milionie telefonow do sprzedawcow z allegro, nikt nie okazal sie rzetelny, kazdy ma problem albo z wyslaniem vin, albo z wyslaniem nr silnika, przebieg w jednym silniku w tygodniu numer 1 wynosil 20 000, w tygodniu numer 70 000.. a jak juz dostane vin to sie okazuje ze silnik wcale nie jest tak jak sprzedawca mowil z ceed'a tylko okazuje sie ze z i30, no zalamac sie idzie