Strona 2 z 2

Re: DPF OUT

Napisane: 10 kwi 2018 15:41
przez dzygi
Yankee napisał(a):A ten 1.0 TSI to na olej napędowy jest?
TSI to benzyniaki

Re: DPF OUT

Napisane: 10 kwi 2018 15:57
przez marcin_jaw

Re: DPF OUT

Napisane: 10 kwi 2018 16:16
przez Yankee
dzygi napisał(a):
Yankee napisał(a):A ten 1.0 TSI to na olej napędowy jest?
TSI to benzyniaki
Też tak myślałem. W takim razie po co tam DPF skoro do benzyny stosuje się GPF a nie DPF :-)

Re: DPF OUT

Napisane: 15 kwi 2018 20:22
przez etz251
.

Re: DPF OUT

Napisane: 16 kwi 2018 07:46
przez lobo
etz251 - nic do Ciebie nie mam i nie jest to atak na Ciebie, ale moje prywatne zdanie. Twoje auto powinno trafić na złom.

Ktoś Ci kazał kupować diesla? Skoro jednak kupiłeś to utrzymuj go w takim stanie w jakim powinien być. Skoro notorycznie zapycha Ci się dpf, to albo masz coś totalnie zepsute/zużyte (może lejące wtryski?), albo jeździsz głownie po mieście. Po co kupowałeś diesla do jazdy po mieście??

Nie ma dnia, żeby jakiś diesel nie dowalił takiego smrodu, że aż mnie skręca i żałuję, że nie ma przycisku do zamykania obiegu powietrza na kierownicy. :icon_evil:

Edycja:
Chyba zaopatrzę się w pojemnik z jakimiś śmierdzącymi odchodami i będę nimi rzucał w "wielbicieli zużytych diesli" :devil:

Re: DPF OUT

Napisane: 16 kwi 2018 08:42
przez panpromek
Lobo ma rację. Kupowanie diesla, kiedy używa się go w najmniej sprzyjających warunkach (krótkie trasy, jazda miejska) jest totalnie bez sensu. Oszczędności na paliwie znikome, a później problemy z DPFem itp. I zaczyna się kombinowanie z usuwaniem go. Typowe polskie cwaniactwo.
W nagły spadek spalania o 1 L w dół nie uwierzę. W poprzednim aucie nie miałem DPFu (Corolla E12 1.4 D4D), a mimo to nie udawało mi się zejść ze spalaniem poniżej 4.2 l. Obecnym ceedem 1.6 CRDi 110 km, osiągam na tej samej trasie spalani średnie 4.8 - 4.9, więc tym bardziej, spadek średniego spalania poniżej 4 l, można potraktować jako legendy ludowe.

Re: DPF OUT

Napisane: 16 kwi 2018 09:16
przez Pitrek
Mam te same zdanie co Wy. Jeździłem 6 lat starszym dieslem, zanim kupiłem swojego prosiaka. Na początku chciałem 2.0 crdi - ale odpowiedziałem sobie na pytanie? czy będzie mnie stać, bo nowy diesel kosztuje....kupiłem 1.6 benzyne 126 KM, i nie żałuję silnik trwały, troszkę przepłacam za paliwo, ale jedno wiem. - na benzynę mnie stać. Ostatnio czytam na forum Opla, że coś się dzieje z tematem DPF - > ludzie montują je na nowo, pytanie dlaczego ?

Re: DPF OUT

Napisane: 16 kwi 2018 10:52
przez Ryba4
Podpisuję się pod wypowiedzią Lobo - ludzie kupują diesla "bo mniej pali" a jeżdżą w koło komina.
Ekstremalny przykład - koledzy ze sklepu budowlanego mają Citroena Jumpera do wożenia towaru, ale po mieście - auto ma chyba 5 lat i niecałe 100 tys km nabite, i ostatnio więcej stoi niż jeździ bo silnik już nie daje rady. Jak pociągnąłem za język, to biją się w pierś i dobrze wiedzą że go zarżnęli bo jak jeden powiedział "na palcach dwóch rąk zliczę ile razy silnik się zagrzał do te optymalnej temperatury".

Re: DPF OUT

Napisane: 02 maja 2018 20:11
przez rafalg31
motto napisał(a):
rafalg31 napisał(a):W benzynowych DPF będzie montowany w mocniejszych autach aby zminimalizować dwutlenek węgla.


DPF to filtr sadzy, nie zmienia składu dwutlenku węgla w spalinach. Więc coś pokręciłeś chyba.
Jak by tego nie nazywal ma ograniczać coś z czego korzystamy. Może pokrecilem CO2 z sadzami ale efekt jest podobny. DPF czy GPF jedne ustrojstfo. Trzeba z tym żyć (jeździć). Producenci aut chcą uzyskiwać kolejne normy EURO i montują kolejne filtry itp.

Wysłane z s8

Re: DPF OUT

Napisane: 02 maja 2018 23:02
przez motto
Panowie, sprawdzone w praktyce, auto z wyciętym DPF na analizatorze spalin normy trzyma, okazało się, że obok nie jeździ procek z wywalonym DPF, tylko, ze akurat 2.0. A co do tego, czy skoro montują to trzeba, to bym polemizował. Np. w pierwszych wersjach C4 z HDI pakowali wąż dolotowy do turbiny z sitem, którego w nowszych modelach już nie ma. I to sito jest najczęstszą przyczyną padu turbin w tych modelach i każdy kto wie, jak tylko kupuje to auto to natychmiast to sito wywala. A jeśli mowa o DPF to o ile potrafię zrozumieć, że szkodliwe dla środowiska jest wywalenie EGR, o tyle jak już pisałem, za sprawą DPF auto emituje do atmosfery blisko 20% więcej dwutlenku węgla niż identyczne bez DPF. Ekologiczność DPF jest więc co najmniej dyskusyjna. Nie bijcie piany, tam gdzie nie potrzeba.

Re: DPF OUT

Napisane: 04 maja 2018 08:11
przez ragenbrd
A ja poprę kolegę motto. Korzysci z DPF dla ekologii są bardzo znikome. Predzej jest to po to zeby szary Kowalski ładował wieksza kase w serwis i naprawy, zeby interesik sie krecil. Samochody osobowe to tylko mały procent zanieczyszczen w atmosferze. Niech ekolodzy lepiej sie wezma za gospodarstwa domowe ktore smrodzą starymi piecami i spalaja w nich smieci, nie mowiac o fabrykach, przemysle itp. DPF zamiast ekologii potrafi sprawic duzo wiecej problemow po kilku latach / wiekszym przebiegu. Nie bede wspominal o osprzecie jak moze oberwac np. turbo przez niewlasciwie dzialajacego DPF, ale sam silnik przez rozrzedzenie oleju moze dostac po dupie i w efekcie byc do wyrzucenia. Prawda niestety jest taka ze zdrowy diesel, nawet po wycieciu DPF trzyma normy. Wiadomo ze probuja cos robic w tym kierunku ale narazie usuwanie DPF nie obciaza nas praktycznie zadnymi konsekwencjami, no moze utrata gwarancji, ale podczas kontroli drogowej a czesto i przegladu nic nie wychodzi na jaw. Zadanie DPF mozna porownac do tego, ze ktos kazalby Wam zjesc polowe swojego g****a zeby nie zanieczyczac srodowiska :) z gory przepraszam za porownanie jeali kogos urazilo.

Aha, zeby nie bylo. Jezdze benzyniakiem :devil: :cool:

Re: DPF OUT

Napisane: 04 lis 2018 09:30
przez Berdo
Jak wyeliminujesz ekologie: egr, dpf, auto stanie sie bezproblemowym i podatnym na mody, tylko musi to zrobic ktos z glowa bo pewnie bez historii z checkami itp. sie nie obejdzie. Takie moje zdanie pozdrawiam.

Re: DPF OUT

Napisane: 09 wrz 2023 15:06
przez Pablooo1
Od 2017 roku mam Hyundaya i30 GD 1.6crdi 110km kupiony z przebiegiem 125tys.Auto w wiekszosci uzytkowane w miescie po zakupie ptzybywalo oleju srednie spalanie ok 6.2l Wyrzucilem Dpf oprogramowanie zmienione.teraz 180tys przebiegu zero problemow z niczym zero dymienia przeglady bez problemow spalanie srednie 5.7l .Jezdzi sie jak crdi w wersji bez dpf...tamte nie kopca i ten tez nie kopci.... :spoko: zreszta srednio 1/3 diesli jezdzi juz bez dpf szczegolnie te przywozone z wloch gdzie nieoficjalnievpolowa ma usuniete filtry
.