Strona 1 z 2

DPF OUT

Napisane: 04 kwi 2018 20:51
przez motto
Pytanie, czy ktoś wywalił DPF w swoim Ceedzie?
Zastanawiam się nad tym, bo ten prosty zabieg daje około 10% mocy więcej i zmniejsza spalanie (brak zwiększania dawek paliwa na wypalanie tego ścierwa).
Znalazłem (przypadkiem serwis), który zrobi mi to profesjonalnie za 700 zł, znaczy się z DPF zostanie obudowa a komputer będzie cały czas myślał, że tenże jest zapchany na poziomie 10%.
Mechanik mówi, że spowoduje to spadek średniego spalania o około 1l/100km. I to jest już kuszące przy moich przebiegach.

Re: DPF OUT

Napisane: 05 kwi 2018 11:51
przez panpromek
No tak. A później jest nagonka na diesle, bo tak trują środowisko... Z takim podejściem, nie dziwi mnie to.
Spalanie średnie o litr w dół ? Ty chyba wierzysz w jakieś legendy ludowe.

Re: DPF OUT

Napisane: 05 kwi 2018 12:19
przez lobo
Do tej pory zamykałem obieg powietrza kiedy widziałem przed sobą auto z grupy VAG. Mam nadzieję, że nie będę musiał tego robić widząc KIA :palka:

Wywal teraz bez powodu DPF, a przy następnym badaniu technicznym będziesz musiał go wstawić od nowa. Na pewno wyjdziesz na tym na plus (przykręcili śrubę z badaniami od tego roku i pewnie przykręcą jeszcze bardziej).

Re: DPF OUT

Napisane: 05 kwi 2018 13:21
przez bart210
No kolego, nawet się publicznie nie przyznawaj do takich przekrętow.

Re: DPF OUT

Napisane: 05 kwi 2018 16:29
przez Yankee
I powinni ostro przykręcić śrubę w szczególności jeśli chodzi o normy spalin.

Re: DPF OUT

Napisane: 05 kwi 2018 17:16
przez motto
panpromek napisał(a):Spalanie średnie o litr w dół ? Ty chyba wierzysz w jakieś legendy ludowe.

W C4 1,6 HDI po wywaleniu FAP spadło w czasie roku średnie o 1,1l (według motostat). Pokazano mi dane. A co do przeglądów, w czasie badania badane parametry spalin nie zmieniają się.

Re: DPF OUT

Napisane: 05 kwi 2018 18:51
przez Ryba4
I to mówi facet, który "walczy z patologiami na drodze". Weź idź ... Jak cię nie stać na użytkowanie diesla, to się przesiądź na benzynę. Jak cię nie stać na benzynę, to się przesiądź na PKS.

Re: DPF OUT

Napisane: 05 kwi 2018 23:40
przez motto
Ryba4 napisał(a):I to mówi facet, który "walczy z patologiami na drodze". Weź idź ... Jak cię nie stać na użytkowanie diesla, to się przesiądź na benzynę. Jak cię nie stać na benzynę, to się przesiądź na PKS.


Już dowartościowałeś się? Serio chcesz w tym tonie rozmawiać? Nie prosiłem o umoralnianie, ani ocenę, a jedynie zadałem pytanie, czy ktoś to zrobił. Ekologia DPF'a jest kwestią co najmniej dyskusyjną, chociażby z tego powodu, że zwiększa zużycie paliw kopalnych, a co za tym idzie emisję dwutlenku węgla i to o blisko 20%. Idąc w Twój ton, jak chcesz być ekologiczny to przesiądź się na rower. :)

A teraz powróćmy do meritum. Ktoś to w Ceed zrobił?

Re: DPF OUT

Napisane: 06 kwi 2018 08:42
przez brylek
Do tego produkcja takiego DPFa też jest pewnie mało EKo oraz fakt ze później trzeba go zutylizować, do tego ciekawe jak wyglądają spaliny w trakcie wypalania sadza ostatecznie trafia do środowiska tylko rozbita na mniejsze cząsteczki. Sam wywaliłem to kiedyś w Astrze spalanie zmalało, z rury nie kopcił a na diagnostyce spaliny były lekko poza normę diagnosta stwierdził ze auto dozo jeździ po mieście i trzeba je przegonić po trasie. Mi zrobili tak ze cale oryginalne oprogramowanie zgrali i w razie problemow można było DPFa spowrotem wstawić i wgrać program.

Re: DPF OUT

Napisane: 06 kwi 2018 10:14
przez sensor
ale ze co? rozwala srodek DPF ? to nie lepiej coś ala strumiennica założyć? nie szkoda dpf?

Re: DPF OUT

Napisane: 06 kwi 2018 10:35
przez brylek
Bez rozwalenia środka nie da rady go usunąć z tego co widzę dpf przed i za jest skręcany wiec można by poszukać drugiego używanego po kosztach i spróbować wybić środek bez rozcinania tak aby diagnosta się nie skumał, a stary zostawić w razie problemow. Tylko kwestia jak auto wyjdzie później w analizie na przeglądzie, zwłaszcza ze teraz trochę bardziej surowo do tego pochodzą. Strumiennice itp. odpadają bo się odrazu diagnosta pokuma.

Re: DPF OUT

Napisane: 06 kwi 2018 13:24
przez motto
DPF to największy problem naszych samochodów. Przez jego dopalanie paliwo leci na turbinę i wyżera łopatki (dosłownie) i nie tylko łopatki. Potem się okazuje, że turbina w minutę wyssała olej i zapchała nim DPF i intercooler. Jak masz szczęście, to regenerujesz turbinę, wymieniasz przewód olejowy turbiny, dwa pozostałe tak jak i intercooler czyścisz, wypłukujesz szlam olejowy z silnika i miski, wkładasz nowy DPF i gdzieś w 4000 zł zamykasz się w naprawie. Jak masz pecha, to nie opłaca się remontować silnika, bo się zaciera przy okazji. Przed chwilą widziałem stertę takich wypalonych wirników przez paliwo, w tym dwa od Ceed'a. I winnym jest DPF, a właściwie to jak on poprawnie działa. I tu myślę, dyskusja o tym, czy wywalać, czy nie może się zakończyć. :)

Re: DPF OUT

Napisane: 06 kwi 2018 21:19
przez Geegles
Skoro przez DPF spalanie potrafili mi wzrosnąć o 1l, to nie wiem dlaczego nie miałoby powrócić po jego wycięciu?

Z tego co pamiętam nikt na forum tego nie robił.

Re: DPF OUT

Napisane: 06 kwi 2018 22:25
przez motto
Geegles napisał(a):Skoro przez DPF spalanie potrafili mi wzrosnąć o 1l, to nie wiem dlaczego nie miałoby powrócić po jego wycięciu?

Z tego co pamiętam nikt na forum tego nie robił.


Nie potrafi wzrosnąć, a musi..., bo w trakcie wypalania wtryskuje się więcej paliwa niż obecny w cylindrze tlen pozwala spalić. Taka zasada działania tego ustrojstwa.

Re: DPF OUT

Napisane: 07 kwi 2018 20:21
przez Renegade
I od bodajże września tego roku to g.....o ma też być montowane w benzynach oczywiście dzięki durnej Unii....

Obrazek
Powered by SGS7

Re: DPF OUT

Napisane: 07 kwi 2018 21:09
przez rafalg31
W benzynowych DPF będzie montowany w mocniejszych autach aby zminimalizować dwutlenek węgla. Niestety okaże się że "hothacze" trochę stracą... za chwilę okaże się że auto z 150...200..300 KM będzie emitować tyle samo CO2 co zwykle 1.4. :-(

Wysłane z s8

Re: DPF OUT

Napisane: 08 kwi 2018 04:30
przez motto
rafalg31 napisał(a):W benzynowych DPF będzie montowany w mocniejszych autach aby zminimalizować dwutlenek węgla.


DPF to filtr sadzy, nie zmienia składu dwutlenku węgla w spalinach. Więc coś pokręciłeś chyba.

Re: DPF OUT

Napisane: 08 kwi 2018 06:54
przez Yankee
"Filtr cząstek stałych (ang. diesel particulate filter, DPF lub gasoline particulate filter, GPF; fr. filtre à particules, FAP) – filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych i benzynowych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy i popiołu."

Re: DPF OUT

Napisane: 09 kwi 2018 15:57
przez Moriok88
rafalg31 napisał(a):W benzynowych DPF będzie montowany w mocniejszych autach aby zminimalizować dwutlenek węgla. Niestety okaże się że "hothacze" trochę stracą... za chwilę okaże się że auto z 150...200..300 KM będzie emitować tyle samo CO2 co zwykle 1.4. :-(

Wysłane z s8


1.0 TSI już ma DPF-a. Faktycznie mocny motor ;p Karton mleka

Re: DPF OUT

Napisane: 09 kwi 2018 17:18
przez Yankee
A ten 1.0 TSI to na olej napędowy jest?