Strona 1 z 1

Problem po wymianie sprzęgła

Napisane: 21 lut 2018 22:02
przez sirmike
Witam,
Jestem właśnie po wymianie sprzęgła, mam zamontowane łożysko oryginalne KIA (całe metalowe), łapę oryginalną oraz tarczę i docisk firmy Valeo. Sprzęgło chodzi super. Pedał delikatnie, nie to co przed wymianą (jedynie słychać w pewnym momencie naciskania bardzo ciche stuknięcie - nie wiem co to)
Ale chodzi mi o inną rzecz. Po wymianie sprzęgła, jak uruchomiłem auto strasznie głośno chodziło, takie dudnienie było przy dodawaniu gazu, taki jakby bas, tak jakbym miał wydech sportowy, którego oczywiście nie mam.... Czy w trakcie montażu sprzęgła mogli mi coś naruszyć, zepsuć? Myślę głownie o wydechu a dokładnie o tzw. plecionce ? Źle skręcili czy cos naderwali, jakiś przedmuch? No dramat Macie jakieś doświadczenia z czyms takim po wymianie sprzegła? Umówiłem sie na poneidzialek dopiero żeby sprawdzili co zepsuli....kurde...a mialo byc tak pięknie
Druga sprawa czy nowe sprzęgło zawsze bierze dopiero tak wysoko?? No praktycznie nie można na półsprzęgle pojechać bo praktycznie muszę nogę z pedalu ściągać żeby ruszyć?

Re: Problem po wymianie sprzęgła

Napisane: 22 lut 2018 13:12
przez Ryba4
Możliwe poduszki silnika, u mnie dawały taki dźwięk

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Re: Problem po wymianie sprzęgła

Napisane: 22 lut 2018 14:49
przez fajny_nick
sirmike napisał(a):Druga sprawa czy nowe sprzęgło zawsze bierze dopiero tak wysoko?? No praktycznie nie można na półsprzęgle pojechać bo praktycznie muszę nogę z pedalu ściągać żeby ruszyć?

Też ostatnio wymieniłem sprzęgło i działa dla mnie turbo dziwnie, jak wcześniej gdzieś mogłem na pół-sprzęgle podjechać to teraz mi szarpie i muszę deptać gaz. Czytałem w necie, że to normalne i niektórym sytuacja się poprawiała po "lekkim" przypaleniu sprzęgła, ja osobiście nie ryzykowałem takiej próby :P

Re: Problem po wymianie sprzęgła

Napisane: 22 lut 2018 17:03
przez sirmike
Ryba, ale czy przy demontażu starego i montażu nowego sprzęgła rusza się poduszki silnika ?

Re: Problem po wymianie sprzęgła

Napisane: 22 lut 2018 19:25
przez Ryba4
Oczywiście że nie. U mnie był grubszy temat, sprzęgło "przy okazji" po czym objawy były tak jak Twoje i okazało się że poducha.

Re: Problem po wymianie sprzęgła

Napisane: 22 lut 2018 20:07
przez gisio
Aby wymienić sprzęgło trzeba zdemontować skrzynię a ta jest również montowana na poduszkach, wspornikach itd.

Po każdej takiej wymianie należy sprawdzić i wyregulować położenie dźwigni sprzęgła.

Obrazek

Wymianę robiłeś w ASO?

Re: Problem po wymianie sprzęgła

Napisane: 24 lut 2018 10:10
przez sirmike
No właśnie wymiana sprzęgła była poza ASO. Pewnie nie wyregulowali pedału sprzęgła, nawet może nie wiedzieli że w Ceedach jest to zalecane...
Jeszcze jedna sprawa - po odbiorze auta, tyle tylko, że już pod domem, na parkingu zauważyłem manewrując autem i kręcąc kierownicą, że słyszę delikatne stuki, takie jakby naprężenia z zawieszenia - albo łączniki stabilizatora, może końcowki drążków. Czy przy wymianie sprzęgła jest potrzeba w jakikolwiek sposób ruszania tych elementów ???? Czy akurat to zbieg okoliczności ???? Przed wizytą u mechanika wszystko bylo ok.

I oststatnia sprawa....ten hałas, taki bas i głośna praca silnika to jedno, ale zuważyłem że przy dodawaniu gazu przy przechodzeniu przez ok.1500-2000 obr. przez chwilę słychać ale nie za wyraźnie takie przytłumione "chrobotnięcie" i następnie przy spadaniu obrotów też w tych samych wartościach słychać to samo. Co to może być? Efekt jednak jakiegoś przedmuchu np. w plecionce i jakiegoś rezonansu czy może coś w silniku?? W innym wątku o zaworach wkleiłem link do filmu z pracy silnika i terkotania....może to jednak związane jest z tym terkotaniem (rozrząd itp.)

P.S
Ta regulacja i 2 położenia pedału to jak to interpretować - no bo to najwyższe położenie to oczywiste - pedał w normalnej pozycji. Ale ta druga niższa pozycja to jaka ? Bo to nie jest pozycja pedału w podłodze ? Czy regulację potrafi przeprowadzić tylko ASO ?

Re: Problem po wymianie sprzęgła

Napisane: 24 lut 2018 11:03
przez gisio
sirmike napisał(a):No właśnie wymiana sprzęgła była poza ASO.


Tak podejrzewałem. Niestety niezależne warsztaty podejmują się pewnych napraw nie korzystając z dokumentacji warsztatowej producenta, dlaczego? Ponieważ za dostęp do takiej dokumentacji trzeba zapłacić a to zaraz wpływa na cenę usługi, która przestaje być już konkurencyjna do tej oferowanej w ASO.

Niezależne warsztaty często powołują się na przepisy GVO ale zapominają, że oprócz przywileju jaki im daje to rozporządzenie również narzuca pewne obowiązki. Niestety w praktyce wychodzi tak, że obowiązki są zwyczajnie lekceważone a użytkownik dowiaduje się o tym jak zaczynają się problemy.

Ale wracając do tematu to zareklamuj usługę w warsztacie w którym ją wykonywałeś. Swoja drogą jak usterki wynikły zaraz po wymianie to bym odstawił auto z powrotem jak najszybciej. Przypuszczam, że i tak będą szukali dziury w całym i uznają, że część tego co zgłaszasz nie ma związku z usługą jaką wykonywali a w ogóle to części, które dostarczyłeś są wadliwe.

Innym rozwiązaniem jest wstawienie auta do ASO i po naprawie dochodzenie swoich praw w warsztacie, który wykonywał usługę, ale znając życie będzie to droga przez mękę, wydatki na rzeczoznawców, prawników itp.

W Twoim opisie pojawia się zbyt wiele spostrzeżeń dotyczących dziwnego zachowania auta, żeby można było wskazać jednoznaczną przyczynę ich występowania

Re: Problem po wymianie sprzęgła

Napisane: 24 lut 2018 11:39
przez Norberto1
sirmike napisał(a):Ta regulacja i 2 położenia pedału to jak to interpretować

To jest tzw luz jałowy pedału sprzęgła, można powiedzieć że pracując pedałem w tym zakresie nic się nie dzieje

Re: Problem po wymianie sprzęgła

Napisane: 24 lut 2018 11:43
przez sirmike
Właśnie dlatego zacząłem nawet myśleć że to tzw czarna seria ;)
No bo niby co ma wymiana sprzęgła do np. drążków stabilizatora że teraz słychać jakieś puknięcia przy kręceniu kierownicą....

Co do pedału to ja mam wrażenie że luz jałowy to ja mam od samej podłogi aż do może 1 cm przed górnym położeniem pedału....