Witam,
Jestem właśnie po wymianie sprzęgła, mam zamontowane łożysko oryginalne KIA (całe metalowe), łapę oryginalną oraz tarczę i docisk firmy Valeo. Sprzęgło chodzi super. Pedał delikatnie, nie to co przed wymianą (jedynie słychać w pewnym momencie naciskania bardzo ciche stuknięcie - nie wiem co to)
Ale chodzi mi o inną rzecz. Po wymianie sprzęgła, jak uruchomiłem auto strasznie głośno chodziło, takie dudnienie było przy dodawaniu gazu, taki jakby bas, tak jakbym miał wydech sportowy, którego oczywiście nie mam.... Czy w trakcie montażu sprzęgła mogli mi coś naruszyć, zepsuć? Myślę głownie o wydechu a dokładnie o tzw. plecionce ? Źle skręcili czy cos naderwali, jakiś przedmuch? No dramat Macie jakieś doświadczenia z czyms takim po wymianie sprzegła? Umówiłem sie na poneidzialek dopiero żeby sprawdzili co zepsuli....kurde...a mialo byc tak pięknie
Druga sprawa czy nowe sprzęgło zawsze bierze dopiero tak wysoko?? No praktycznie nie można na półsprzęgle pojechać bo praktycznie muszę nogę z pedalu ściągać żeby ruszyć?
[C1FL] Problem po wymianie sprzęgła
Moderator: Żandarmeria
-
sirmike - Brygadzista
- Posty: 106
- Dołączył(a): 10 wrz 2017 09:14
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 Pb 135KM
2016, L + BUSINESS LINE
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6858
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Problem po wymianie sprzęgła
Możliwe poduszki silnika, u mnie dawały taki dźwięk
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
- fajny_nick
- Brygadzista
- Posty: 85
- Dołączył(a): 12 gru 2016 16:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.4 Pb 105KM
2009, Optimum
Re: Problem po wymianie sprzęgła
sirmike napisał(a):Druga sprawa czy nowe sprzęgło zawsze bierze dopiero tak wysoko?? No praktycznie nie można na półsprzęgle pojechać bo praktycznie muszę nogę z pedalu ściągać żeby ruszyć?
Też ostatnio wymieniłem sprzęgło i działa dla mnie turbo dziwnie, jak wcześniej gdzieś mogłem na pół-sprzęgle podjechać to teraz mi szarpie i muszę deptać gaz. Czytałem w necie, że to normalne i niektórym sytuacja się poprawiała po "lekkim" przypaleniu sprzęgła, ja osobiście nie ryzykowałem takiej próby
-
sirmike - Brygadzista
- Posty: 106
- Dołączył(a): 10 wrz 2017 09:14
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 Pb 135KM
2016, L + BUSINESS LINE
Re: Problem po wymianie sprzęgła
Ryba, ale czy przy demontażu starego i montażu nowego sprzęgła rusza się poduszki silnika ?
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6858
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Problem po wymianie sprzęgła
Oczywiście że nie. U mnie był grubszy temat, sprzęgło "przy okazji" po czym objawy były tak jak Twoje i okazało się że poducha.
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1361
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Problem po wymianie sprzęgła
Aby wymienić sprzęgło trzeba zdemontować skrzynię a ta jest również montowana na poduszkach, wspornikach itd.
Po każdej takiej wymianie należy sprawdzić i wyregulować położenie dźwigni sprzęgła.
Wymianę robiłeś w ASO?
Po każdej takiej wymianie należy sprawdzić i wyregulować położenie dźwigni sprzęgła.
Wymianę robiłeś w ASO?
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
sirmike - Brygadzista
- Posty: 106
- Dołączył(a): 10 wrz 2017 09:14
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 Pb 135KM
2016, L + BUSINESS LINE
Re: Problem po wymianie sprzęgła
No właśnie wymiana sprzęgła była poza ASO. Pewnie nie wyregulowali pedału sprzęgła, nawet może nie wiedzieli że w Ceedach jest to zalecane...
Jeszcze jedna sprawa - po odbiorze auta, tyle tylko, że już pod domem, na parkingu zauważyłem manewrując autem i kręcąc kierownicą, że słyszę delikatne stuki, takie jakby naprężenia z zawieszenia - albo łączniki stabilizatora, może końcowki drążków. Czy przy wymianie sprzęgła jest potrzeba w jakikolwiek sposób ruszania tych elementów ???? Czy akurat to zbieg okoliczności ???? Przed wizytą u mechanika wszystko bylo ok.
I oststatnia sprawa....ten hałas, taki bas i głośna praca silnika to jedno, ale zuważyłem że przy dodawaniu gazu przy przechodzeniu przez ok.1500-2000 obr. przez chwilę słychać ale nie za wyraźnie takie przytłumione "chrobotnięcie" i następnie przy spadaniu obrotów też w tych samych wartościach słychać to samo. Co to może być? Efekt jednak jakiegoś przedmuchu np. w plecionce i jakiegoś rezonansu czy może coś w silniku?? W innym wątku o zaworach wkleiłem link do filmu z pracy silnika i terkotania....może to jednak związane jest z tym terkotaniem (rozrząd itp.)
P.S
Ta regulacja i 2 położenia pedału to jak to interpretować - no bo to najwyższe położenie to oczywiste - pedał w normalnej pozycji. Ale ta druga niższa pozycja to jaka ? Bo to nie jest pozycja pedału w podłodze ? Czy regulację potrafi przeprowadzić tylko ASO ?
Jeszcze jedna sprawa - po odbiorze auta, tyle tylko, że już pod domem, na parkingu zauważyłem manewrując autem i kręcąc kierownicą, że słyszę delikatne stuki, takie jakby naprężenia z zawieszenia - albo łączniki stabilizatora, może końcowki drążków. Czy przy wymianie sprzęgła jest potrzeba w jakikolwiek sposób ruszania tych elementów ???? Czy akurat to zbieg okoliczności ???? Przed wizytą u mechanika wszystko bylo ok.
I oststatnia sprawa....ten hałas, taki bas i głośna praca silnika to jedno, ale zuważyłem że przy dodawaniu gazu przy przechodzeniu przez ok.1500-2000 obr. przez chwilę słychać ale nie za wyraźnie takie przytłumione "chrobotnięcie" i następnie przy spadaniu obrotów też w tych samych wartościach słychać to samo. Co to może być? Efekt jednak jakiegoś przedmuchu np. w plecionce i jakiegoś rezonansu czy może coś w silniku?? W innym wątku o zaworach wkleiłem link do filmu z pracy silnika i terkotania....może to jednak związane jest z tym terkotaniem (rozrząd itp.)
P.S
Ta regulacja i 2 położenia pedału to jak to interpretować - no bo to najwyższe położenie to oczywiste - pedał w normalnej pozycji. Ale ta druga niższa pozycja to jaka ? Bo to nie jest pozycja pedału w podłodze ? Czy regulację potrafi przeprowadzić tylko ASO ?
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1361
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Problem po wymianie sprzęgła
sirmike napisał(a):No właśnie wymiana sprzęgła była poza ASO.
Tak podejrzewałem. Niestety niezależne warsztaty podejmują się pewnych napraw nie korzystając z dokumentacji warsztatowej producenta, dlaczego? Ponieważ za dostęp do takiej dokumentacji trzeba zapłacić a to zaraz wpływa na cenę usługi, która przestaje być już konkurencyjna do tej oferowanej w ASO.
Niezależne warsztaty często powołują się na przepisy GVO ale zapominają, że oprócz przywileju jaki im daje to rozporządzenie również narzuca pewne obowiązki. Niestety w praktyce wychodzi tak, że obowiązki są zwyczajnie lekceważone a użytkownik dowiaduje się o tym jak zaczynają się problemy.
Ale wracając do tematu to zareklamuj usługę w warsztacie w którym ją wykonywałeś. Swoja drogą jak usterki wynikły zaraz po wymianie to bym odstawił auto z powrotem jak najszybciej. Przypuszczam, że i tak będą szukali dziury w całym i uznają, że część tego co zgłaszasz nie ma związku z usługą jaką wykonywali a w ogóle to części, które dostarczyłeś są wadliwe.
Innym rozwiązaniem jest wstawienie auta do ASO i po naprawie dochodzenie swoich praw w warsztacie, który wykonywał usługę, ale znając życie będzie to droga przez mękę, wydatki na rzeczoznawców, prawników itp.
W Twoim opisie pojawia się zbyt wiele spostrzeżeń dotyczących dziwnego zachowania auta, żeby można było wskazać jednoznaczną przyczynę ich występowania
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
- Norberto1
- Brygadzista
- Posty: 90
- Dołączył(a): 10 lut 2017 11:05
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2009, Optimum+
Re: Problem po wymianie sprzęgła
sirmike napisał(a):Ta regulacja i 2 położenia pedału to jak to interpretować
To jest tzw luz jałowy pedału sprzęgła, można powiedzieć że pracując pedałem w tym zakresie nic się nie dzieje
126p 650, forman 1.3, felicia 1.6, cee'd crdi 1.6 sw
-
sirmike - Brygadzista
- Posty: 106
- Dołączył(a): 10 wrz 2017 09:14
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 Pb 135KM
2016, L + BUSINESS LINE
Re: Problem po wymianie sprzęgła
Właśnie dlatego zacząłem nawet myśleć że to tzw czarna seria
No bo niby co ma wymiana sprzęgła do np. drążków stabilizatora że teraz słychać jakieś puknięcia przy kręceniu kierownicą....
Co do pedału to ja mam wrażenie że luz jałowy to ja mam od samej podłogi aż do może 1 cm przed górnym położeniem pedału....
No bo niby co ma wymiana sprzęgła do np. drążków stabilizatora że teraz słychać jakieś puknięcia przy kręceniu kierownicą....
Co do pedału to ja mam wrażenie że luz jałowy to ja mam od samej podłogi aż do może 1 cm przed górnym położeniem pedału....
Posty: 10
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Auto nie odpala po wymianie sprzęgła.
przez TheNewOne » 24 lis 2019 12:09 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 4649 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
25 lis 2019 18:01
-
Auto nie odpala po wymianie sprzęgła.
-
-
Szarpanie po wymianie EGR 2.0 CRDI
przez eMAGieIKa44 » 21 kwi 2019 08:35 w Silniki i skrzynia biegów - 6 Odpowiedzi / 7072 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioteer
21 kwi 2020 13:23
-
Szarpanie po wymianie EGR 2.0 CRDI
-
-
Padła turbina po wymianie..
przez EnyoQ » 12 gru 2019 21:19 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 4767 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
15 gru 2019 07:35
-
Padła turbina po wymianie..
-
-
Buczenie/ brzęczenie po wymianie oleju
przez MartaO607 » 13 gru 2022 20:34 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
Buczenie/ brzęczenie po wymianie oleju
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 27 gości