hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

27 wrz 2018 20:46

Dałoby radę nagrać ten dźwięk?
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

03 paź 2018 09:36

Spróbuję nagrać i wstawić na forum. Mam cały komplet (kupiłem używkę w celach edukacyjnych) razem z chłodniczką spalin i orurowaniem i elektromagnesem - rozebrałem i naprawdę nie rozumiem co tam się może zepsuć. Może np. ten zaworek przepuszcza w drugą stronę. Przy puszczaniu gazu, sprężarka może pracować "w drugą stronę" ? tzn ssać a nie pompować ? Po zdjęciu elektromagnesu - nie słychać tego szurania - a więc zawór jednak trzyma....

I jeszcze jedno - sposób reagowania na pedał gazu. Występuje w moim samochodzie od nowości - tj. jadę autostradą z gazem w podłodze - samochód przyspiesza, jednakże jak zaczynam popuszczać gaz to początkowo przyspieszenie spada, ale jest taki moment w którym pomimo że nadal popuszczam pedał gazu - samochód wyraźnie zaczyna przyspieszać!. Czy jest to właśnie spowodowane EGRem ? tj. w momencie popuszczania gazu - EGR odcina dopływ spalin do dolotu i mieszanka jest "lepsza" ?

EDIT: Sprawdziłem wysterowanie EGR. Recyrkulacja włącza się rzadko, tj. przy jeździe bez obciążenia. Czasem trzyma może 5 sekund ale przeważnie jest wyłączona. w/w zachowanie pedału gazu nie ma nic wspólnego z wysterowaniem EGR. Ma natomiast coś wspólnego z tym szuraniem. Ewidentnie jak naciskam gaz na luzie - egr włącza recyrkulację - natomiast podczas puszczenia gazu, wysterowanie spada do 0% i słychać szuranie. Moze sprężyna w tym zaworze reaguje z opóźnieniem ale siła jaką trzeba ją wcisnąć ręcznie jest praktycznie taka sama jak w tym edukacyjnym zestawie.

Wydaje mi się również że niespecjalnie mogę jeździć samochodem bez tego elektormagnesu, więc pomyślałem ze podepnę ten drugi nie ruszając pierwszego. Czy takie rozwiązanie może uszkodzić sprężarkę czy inne elementy silnika - formalnie samochód będzie miał wówczas zawsze zamknięty EGR.

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

21 sty 2019 22:26

Diagnostyka ciąg dalszy.
Wymieniony rozrząd (komplet) oraz sprzęgło (komplet).
Odkrywam teraz nowe brzmienia silnika, szuranie, świst turbo, drgania, buczenie.... ale wracając do szurania - to najbardziej doskwiera.
1. Przy odpiętym zaworze EGR szuranie nie występuje - jednakże silnik pracuje inaczej i specjalnie nie da się jeździć - duża turbo dziura, stały ERROR ecu.
2. Zawór sprawdziłem - podanie 9V wysterowuje zawór. Sprawdziłem oba - ten w samochodzie (bardziej stuka przy działaniu) i ten "edukacyjny" - oba działają sprawnie
3. Podłączyłem ten drugi do kostki, nie ruszając tego w samochodzie - ewidentnie EGR wówczas nie działa fizycznie choć ECU myśli że działa szuranie NADAL występuje.
4. Sprawdziłem jeszcze raz wirnik sprężarki zdejmując węże - owszem są jakieś drobiny oleju w tych wężach - ale nic nie kapie i się nie wylewa - natomiast wirnik od strony sprężarki (powietrza) ma lekki luzik - wcześniej go nie było - ale wcześniej sprawdzałem na zimnym teraz na gorącym silniku.
5. Sprawdziłem jeszcze zawór odmy - bo w sumie to nie wiem jak on ma działać - na chwilę obecną jest przelotowy - tzn żaden z niego zawór po prostu dziura - która nawet pod wpływem podciśnienia lub nadciśnienia na każdym z króćców - nie zamyka się i już. Może jest walnięty ?
6. Nagrałem to szuranie, link tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=iNnWhu2iOGg
[youtube]<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/iNnWhu2iOGg" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>[/youtube]

Ogólnie jestem przerażony dźwiękami tego silnika - wcześniej wszystko kładłem na "karb" sprzęgła - bo to naprawdę było już zużyte - teraz sprzęgła nie słychać.
Sprężarka gwizda - silnik pracuje jak traktor, chrobota gdy schodzi z obrotów (w trakcie zmiany biegów na przykład)... oczywiście mówię o dźwiękach w kabinie bo z zewnątrz tak jakoś wszystko normalnie słychać - po prostu klekot diesla....

Oczywiście działa ok, pali tak samo, przyspiesza tak samo... ale te dźwięki są dla mnie nienormalne...

Proszę o rady.

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

21 sty 2019 23:13

Stary. Mam ten silnik, chodzi podobnie. Ja tam nic nie słyszę. Być może przez YT ciężko to złapać.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

21 sty 2019 23:45

Jak się wsłuchasz to słychać - może ciszej bo silnik nie był rozgrzany. Ogólnie chrobotanie słychać nawet przy zmianie biegów.... Jakby jakaś membrana popuszczała - słychać to w dolocie. Wiesz może jak działa sprężarka po puszczeniu gazu ? są tam jakieś zawory zwrotne ? zawór blow-off, odcinające? Wiesz może jak działą zawór odmy -tzn. jak go sprawdzić ? Nie wiem dlaczego ale w nim upatruję problemów - żaden z niego zawór! jest przelotowy...
Sprężarka nie ma luzu wzdłużnego, ma delikatny mikro luz poprzeczny...

Przejechałem już 300 km od wymiany sprzęgła (przez co słyszę teraz więcej niż przy "szalejącym" łożysku) i podczas jazdy słychać buczenie które roznosi się jakby w formie rezonansu całej budy, w zakresie obrotów 2200 - 2800 - niezależnie od biegu, luzu czy prędkości, przy pedale sprzęgła wciśnietym i wyciśniętym, przy wchodzeniu na obroty i podczas schodzenia z obrotów. Nie wiem z czego to wynika. Oczywiście chrobotanie przy schodzeniu z obrotów nadal dodatkowo słychać nawet podczas zmiany biegów.

Duży hałas generowała osłona silnika - ma wyrobione gumowe mocowania przez co wpada w dość znaczne drgania - jeźdżę teraz bez niej.

Ktoś coś doradzi ?

Poprzednia strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl