Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
szykaz
Dopiero co...
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 sty 2018 11:47
Lokalizacja: małopolska
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2018

Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

23 sty 2018 17:48

Witam, postanowiłem założyć takowy temat z racji tego iż planuję zakup SW właśnie z silnikiem 1.6gdi 135km.
W temacie tym chciałbym zebrać Wasze opinie odnośnie tego silnika. Z tym, że nie chodzi mi o wrażenia z jazdy, sam w pracy jeżdżę takowym więc wiem jak ten silnik się zachowuje. Chodzi mi tutaj bardziej o ew. wady tego silnika wynikające z jego przebiegu. Ogólnie dużo się o nim naczytałem, w teście długodystansowym na 100tkm wypadł świetnie, w innych również. Bardzo ciężko znaleźć jakieś konkretne informacje mówiące o awaryjności tego silnika, pomijam tu jego osiągi - nie jest to celem tego tematu. Jedyna negatywna informacja jaką znalazłem to w poradniku autoświata odnośnie używanych aut, że w pierwszych latach produkcji potrafiły się obrócić w gdi panewki... powyżej 100tkm.
Czy ktoś może zna takie przypadki? Przypuszczam, że silniki ówcześnie produkowane raczej tej wady już nie mają... tym bardziej biorąc pod uwagę służbową wersję z której mam okazję korzystać... a która ma przejechane blisko 75tkm i co by tu dużo mówić ze względu na specyfikę pracy nie jest używana zgodnie z zaleceniami producenta, a sprawuje się wyśmienicie.
Czekam na informacje. Pozdrawiam.

Slav61
Dopiero co...
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17 lut 2019 10:23
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: Kia Carens

Re: Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

17 lut 2019 10:32

Ja mam Carensa IV 1.6 GDI. Ta sama mechanika co w Ceed, auto po prostu wyższe, bo niby minivan. Kolega taksówkarz na tym silniku zrobił 100 tys. km i wymieniał tylko drobnostki, które wymienia się okresowo. Myślałem o ecotuningu polegającym na ingerencji w software (bez chipu), który ma dać oszczędność paliwa rzędu 10% i niewielką zwyżkę mocy, na której mi nie zależy. Obawiam się jednak, ze taki ecotuning jeszcze bardziej zuboży mieszankę i wtedy wzrośnie skłonność zaworów do przegrzewania się, a te w GDI częściej i mocniej muszą być schładzane benzyną. Jeśli skład tej benzyny zubożymy powietrzem, to nie wiem co mogłoby z tego wyniknąć.

marciniq
Dopiero co...
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15 sty 2020 20:55
Lokalizacja: GDA/POZ
Grupa: Trójmiasto
Marka i model samochodu: Wkrótce Ceed

Re: Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

15 sty 2020 21:25

szykaz napisał(a):Czy ktoś może zna takie przypadki? Przypuszczam, że silniki ówcześnie produkowane raczej tej wady już nie mają... tym bardziej biorąc pod uwagę służbową wersję z której mam okazję korzystać... a która ma przejechane blisko 75tkm i co by tu dużo mówić ze względu na specyfikę pracy nie jest używana zgodnie z zaleceniami producenta, a sprawuje się wyśmienicie.
Czekam na informacje. Pozdrawiam.

zgłębiałeś temat? Jestem ciekaw czy Ceedy od 2015 roku z tym silnikiem poliftowe miały juz silnik bez tego mankamentu, w prasie typu autoswiat jest napisane tylko ze dostosowali te silniki do norm euro 6 co nic nie mowi o modyfikacji by panewka nie padała co mozna tu i uwdzie przeczytać.

Pietrek77
Przedszkolak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 12 sty 2020 18:41
Lokalizacja: Piastow
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 SW, 1.6 Pb 135KM
2012, Xl

Re: Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

18 sty 2020 17:11

Mam egzemplarz z tym silnikiem 2012 r ,
przez 3 lata zrobiłem ok 35 tys, zero dolewek, silnik cyka , aktualny przebieg , 132 tys

mazen
Dopiero co...
 
Posty: 8
Dołączył(a): 18 lip 2018 16:38
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 Pb 135KM
2018

Re: Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

12 lut 2020 19:04

Najgorszy silnik z jakim miałem w życiu do czynienia. niestety. Wady : paliwożerny okropnie w zasadzie bez względu na styl jazdy pali 10-11 l .na 100 km , potwornie głośny słychać go zbyt mocno w każdym zakresie obrotów nie pomaga niestety skrzynia ze zbyt krótkimi biegami , na wolnych obrotach chodzi jak traktor albo stary diesel przenosi drgania na całe nadwozie , cały czas poszarpuje szczególnie przy mocniejszym rozpędzaniu , plusem jest w miarę elastyczność pod warunkiem że jedziemy sami o rozpędzaniu pod górę nie wspomnę bo trzeba go kręcić koło 6000 obr. a w tedy ma się wrażenie że zaraz się rozleci . Jeśli ktoś chce się cofnąć do początku lat 80 to jest genialny wybór.Ogólnie konstrukcja stara i nie nowoczesna (łańcuch rozrządu i brak hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego ) nie pomaga kompletnie bezpośredni wtrysk paliwa .Plusem jak dotąd jedynym jest to że nie spala oleju od wymiany do wymiany .

Avatar użytkownika
gzyms
Kierownik
 
Posty: 588
Dołączył(a): 11 sty 2018 10:13
Lokalizacja: NO
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2017, M SmartPlus

Re: Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

12 lut 2020 20:29

Nie do końca można się z tym zgodzić. Gorszych silników pewnie znajdziesz wiele więcej. Wysokość spalania, którą przedstawiłeś musi wynikać z kilku problemów - jakaś usterka silnika, oprogramowania lub traktowanie tego samochodu jako wyścigowego plus nieprzestrzeganie zasad ruchu drogowego. I skłaniałbym się raczej do tej drugiej opcji ;) Jeżdżąc sw z 1.6 gdi średnie spalanie to ponad 8 l i to dużo ale głownie miasto, krótkie odcinki. Ale zmieniłem styl jazdy bo to nie tdik (zresztą po mieście moj tdik potrafił i 13 l spalić a w trasie i 9 ale tam był i inny moment i inna moc ;). Silnik prawie nie ma momentu obrotowego i turbiny ;) zatem trzeba go wkręcać dosyć wysoko - moment coś koło 5kobr a maksymalna moc ponad 6kobr a jest to kosztem wysokiego spalania. Nie jeździłeś wcześniej jakimś tdikiem? Po przesiadce ma się takie odczucia bo generalnie diesel ma wyższy moment, który przede wszystkim jest wcześniej. Co do hałasów. Fakt pojawia się dźwięk diesla ale na zimnym silniku, po rozgrzaniu zostaje ledwo słyszalne pyrkanie. I gdyby nie wspomniane przez Ciebie drgania silnik, prawie niesłyszalny. To znaczy dragania świadczą, że silnik chodzi bo na światłach prawie niesłyszalny. A drgania wg ASO to TTTM aczkolwiek zastanawiam się nad reklamowaniem.


Wysłane z ajpada za pomocą Tapatalka
"Piwo tylko z kija, auto tylko z Kia ..." Henryk Sawka
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....

Avatar użytkownika
marcin255
Dyrektor
 
Posty: 701
Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT

Re: Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

12 lut 2020 20:56

mazen napisał(a):Najgorszy silnik z jakim miałem w życiu do czynienia. niestety. Wady : paliwożerny okropnie w zasadzie bez względu na styl jazdy pali 10-11 l .na 100 km , potwornie głośny słychać go zbyt mocno w każdym zakresie obrotów nie pomaga niestety skrzynia ze zbyt krótkimi biegami , na wolnych obrotach chodzi jak traktor albo stary diesel przenosi drgania na całe nadwozie , cały czas poszarpuje szczególnie przy mocniejszym rozpędzaniu , plusem jest w miarę elastyczność pod warunkiem że jedziemy sami o rozpędzaniu pod górę nie wspomnę bo trzeba go kręcić koło 6000 obr. a w tedy ma się wrażenie że zaraz się rozleci . Jeśli ktoś chce się cofnąć do początku lat 80 to jest genialny wybór.Ogólnie konstrukcja stara i nie nowoczesna (łańcuch rozrządu i brak hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego ) nie pomaga kompletnie bezpośredni wtrysk paliwa .Plusem jak dotąd jedynym jest to że nie spala oleju od wymiany do wymiany .


I tak od nowości z salonu ?
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red
225 KM 331 Nm

Obrazek

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1099
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

12 lut 2020 23:06

Niestety kolego ale na wyjazd w góry każda benzyna jest gorsza od diesla, niestety mam porównanie.
Wiec to że pokręcisz go wyżej nic mu nie będzie
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

mazen
Dopiero co...
 
Posty: 8
Dołączył(a): 18 lip 2018 16:38
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 Pb 135KM
2018

Re: Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

13 lut 2020 20:00

Tzn.tak : jeśli chodzi o przestrzeganie przepisów to ja w zasadzie nie szaleję na drodze i nie przekraczam znacznie dopuszczalnych prędkości .Ostatnio nawet choć tego nie lubię jeżdżę zgodnie z zasadami ecodriwingu ale to i tak nic nie pomaga pod dystrybutorem jest 10/100 i koniec.zgłaszałem to w serwisie ale oczywiście podobno wszystko jest w normie nie ma żadnych błędów i takie tam . Zejść w okolice 8l/100 w mieście jak kolega pisze nie mam najmniejszej opcji .Ale zużycie paliwa jeszcze bym przeżył ale na pewno nie pozostałe mankamenty tego silnika .Nawet te drgania które generuje , przecież to jest jakieś nieporozumienie a mam spore porównanie z innymi autami podobnej klasy i nigdzie ale to naprawdę nigdzie nie jest tak odczuwalne jak w kii.Nawet dziadowska pod każdym względem renault megane z wolnossącym 1,6 ma wyższą kulturę pracy .Ostatnio pojeździłem nowym civikiem jakie drgania jaki hałas jakie pyrkanie na zimnym .W ogóle jeszcze do tego wszystkiego dokłada się beznadziejne wygłuszenie ceeda albo w zasadzie jego brak ale to już temat na inny post.

Avatar użytkownika
gzyms
Kierownik
 
Posty: 588
Dołączył(a): 11 sty 2018 10:13
Lokalizacja: NO
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2017, M SmartPlus

Re: Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

13 lut 2020 20:55

Masz rację, w mieście z dyszki trudno zejść, chyba, że ktoś jeździ bez stania w korkach. Ale w trasie spokojnie poniżej 6 można (rekord 5.5). Ale bez szaleństw. Przy częstej zmianie biegów, wyprzedzaniu spalanie w trasie rośnie nawet powyżej 10-11. Ale ten silnik nie jest do tego predysponowany (dlatego koreanczyki dali do wyboru tgdi). Naciskasz gaz a silnik najpierw zastanawia się o co chodzi (spróbuj ustawić obroty na jałowym na poziomie chyba 700-800 obr, od razu lecą do 1kobr), potem daje do zrozumienia czy na pewno tego chcemy i po tym czasie dopiero zaczyna niemrawo przyspieszać ;) Oczywiście przesadzam ale dynamiczne przyspieszanie to poszukiwanie momentu i mocy czyli zrzucanie biegów. I wtedy leci, tira spokojnie można wyprzedzić. Ale rośnie spalanie. Co do drgania podczas jazdy nie mam nic do zarzucenia ale w mieście jest to trochę wkurzające. Przede wszystkim przy czekaniu na światłach. Jest cicho ale drgania powodują dyskomfort. W instrukcji jest napisane, że w przypadku drgań należy wykonać regulację luzów zaworowych ale po 20kkm? W aso uznali, że jest za wcześnie. A ha no i jeszcze jazda po mieście to benzyna w oleju, może to opary bo poziom oleju nie rośnie, chyba. Myślę, że wymiana co 10kkm może dużo pomóc.
Po dwóch latach jazdy tym samochodem chyba większe zastrzeżenia mam do układu jezdnego. Mam kombi i ten samochód wogóle nie trzyma się drogi. Jeżdżąc te same trasy, trzymanie się drogi oraz zakręty są dużo gorsze niż poprzednim samochodem (octavia 1 kombi 1.9 tdi). A opony te same, letnie nawet lepsze. Może waga?


Wysłane z ajpada za pomocą Tapatalka
"Piwo tylko z kija, auto tylko z Kia ..." Henryk Sawka
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....

Avatar użytkownika
Adam Garstka
Żandarmeria
 
Posty: 2852
Dołączył(a): 11 lut 2008 13:43
Lokalizacja: Zawiercie / Poręba
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1.6 GDI Pb 135KM
2013

Re: Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

13 lut 2020 20:59

Ja mam prawie 130 tys. przejeżdżone głównie w trasie i jak dla mnie mimo nierównej pracy po rozruchu na zimnym jest w porządku. Spalanie przy delikatnej jeżdzie to coś koło 5 litrów, nie bierze oleju i jest jak dla mnie wystarczająco cichy - nic nie jest idealne. Jak macie wygórowane wymagania to zmienić markę.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
SW 1.6 Gdi DARK GAN METAL
HB 1.4, Solid Red, Comfort, 2007
Kontakt: gorny_slask@mojaceed.pl

Avatar użytkownika
gzyms
Kierownik
 
Posty: 588
Dołączył(a): 11 sty 2018 10:13
Lokalizacja: NO
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2017, M SmartPlus

Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

13 lut 2020 21:12

Adam Garstka napisał(a):Ja mam prawie 130 tys. przejeżdżone głównie w trasie i jak dla mnie mimo nierównej pracy po rozruchu na zimnym jest w porządku. Spalanie przy delikatnej jeżdżę to coś koło 5 litrów, nie bierze oleju i jest jak dla mnie wystarczająco cichy - nic nie jest idealne. Jak macie wygórowane wymagania to zmienić markę.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
I to zrobimy ;) Jeśli Tobie to odpowiada to Twoja sprawa. A może masz silnik w samochodzie bez wady? Ja nie przejechałem jeszcze 30kkm i ciągle coś wkurza (przecież to nowy samochód). Ale tu nie chodzi chyba o takie rady, szczególnie na tego typu forum. Chodzi o pomoc w rozwiązaniu problemu, na przyszłość dla innych. Ewidentnie coś jest nie tak z tym drganiem, bo w serwisie twierdzą, że TTTM ale tak się zastanawiam czy nie jest to podstawa reklamacji bo nic na ten temat w instrukcji nie ma, tylko o regulowaniu zaworów w razie czego a i tak u mnie na wsi nie chcą tego robić (mają monopol). Uparł bym się w aso ale nie mam chyba ochoty, nie chce mi się, zarobiony jestem a i trochę się ich obawiam bo ciągle a to czegoś nie podłączą po naprawie a to jakieś im śrubki zostają, a to przeleją olej w silniku. Tak jak piszesz zmienię markę. Tylko na co w tak niskiej cenie? No i jeszcze 2 lata chyba.
I jak trzeba delikatnie jeździć by osiągnąć w mieście 5l?


Wysłane z ajpada za pomocą Tapatalka
"Piwo tylko z kija, auto tylko z Kia ..." Henryk Sawka
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....

Avatar użytkownika
rafalg31
Dyrektor
 
Posty: 674
Dołączył(a): 24 wrz 2015 20:30
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C3 PRO, 1.6 Pb 204KM
2020, GT+7DCT+TEC+AEB+PRE+PNS

Re: Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

13 lut 2020 21:23

Mam Ceeda HB po FL z tym silnikoem. 2015 rok. Przebieg 58k km. Od odbioru z salonu notuje spalnie. Wynik 8.65 ltr na 100 km. 90% po Warszawie. Nie jeżdżę Eco, lubię jazdę na wyższych obrotach. Może to nie elektryk ale na nadmiar hałasu nie narzekam.

Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Avatar użytkownika
Adam Garstka
Żandarmeria
 
Posty: 2852
Dołączył(a): 11 lut 2008 13:43
Lokalizacja: Zawiercie / Poręba
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1.6 GDI Pb 135KM
2013

Re: Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

13 lut 2020 21:25

W mieście 5 to chyba się nie da. Chcę tylko powiedzieć że mimo mankamentów nadal jeżdzi i trzyma się dobrze. Co do zmiany marki to kolega powiedział że chociaż miałbyś najlepszy samochód na świecie to po kilku latach masz go dość i chcesz zmiany. Ja myślę o Skodzie ale ktoś z forum zapytał mnie czy jeżdził byś samochodem z kurą na masce?
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
SW 1.6 Gdi DARK GAN METAL
HB 1.4, Solid Red, Comfort, 2007
Kontakt: gorny_slask@mojaceed.pl

Avatar użytkownika
gzyms
Kierownik
 
Posty: 588
Dołączył(a): 11 sty 2018 10:13
Lokalizacja: NO
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2017, M SmartPlus

Re: Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

13 lut 2020 21:52

Adam Garstka napisał(a):W mieście 5 to chyba się nie da. Chcę tylko powiedzieć że mimo mankamentów nadal jeżdzi i trzyma się dobrze. Co do zmiany marki to kolega powiedział że chociaż miałbyś najlepszy samochód na świecie to po kilku latach masz go dość i chcesz zmiany. Ja myślę o Skodzie ale ktoś z forum zapytał mnie czy jeżdził byś samochodem z kurą na masce?
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Tak ja to rozumiem ;) I dlatego między innymi sprzedałem skodę, a była super, tzn octavia a kura dodawała skrzydeł (no jak takimi pierdołami się przejmujesz ... ;). Tylko, że w octavii tych mankamentów na początku nie było (nie wiem, może teraz jest pełno). A sprzedałem bo po 13 latach i prawie 300kkm z za dużą liczbą mechaników przechodziłem na ty ;) Aczkolwiek w aso kii już mnie rozpoznają. Może się czepiam ale pierdoły mnie wkurzają (ceed nie ma jeszcze 30kkm a już wymiana sprzęgła, kamery cofania, uszczelki drzwi, wytarta kierownica i siedzenie, jakaś otulina przewodów w komorze silnika mechanicznie uszkodzona oczywiście nie w aso a tylko oni tam grzebią, cholerny dźwięk dzwonka połączenia bt nie można zmienić i dlaczego grzanie lusterek i szyby tylnej jest na jednym sterowniku ;) a aso umywa ręce. Chociażby walenie klapy z tyłu (sam wyciszyłem). TTTM i tyle. Ok, wróćmy do silnika. W sumie wiedziałem co kupowałem pod względem mocy, momentu no i spalania w sumie też. Ale te drgania denerwują ;) To jest jedyny mankament. Ale są plusy - żona i znajomi nie boją się ze mną jeździć (octavia bujała się 16 sek do 200 a Vmax 255 przy średnim spalaniu 6.5, ceed, hmm nawet nie wiem ;)


Wysłane z ajpada za pomocą Tapatalka
"Piwo tylko z kija, auto tylko z Kia ..." Henryk Sawka
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....

Avatar użytkownika
gzyms
Kierownik
 
Posty: 588
Dołączył(a): 11 sty 2018 10:13
Lokalizacja: NO
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2017, M SmartPlus

Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

13 lut 2020 22:03

rafalg31 napisał(a):Mam Ceeda HB po FL z tym silnikoem. 2015 rok. Przebieg 58k km. Od odbioru z salonu notuje spalnie. Wynik 8.65 ltr na 100 km. 90% po Warszawie. Nie jeżdżę Eco, lubię jazdę na wyższych obrotach. Może to nie elektryk ale na nadmiar hałasu nie narzekam.

Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka
Podobnie z tym, że mam sw po fl 2018 https://www.spritmonitor.de/en/detail/898034.html. Na hałas nie narzekam, a nawet pisałem, że jest cicho (po osiągnięciu odpowiedniej temperatury). A jednak wróć - przypomniałem sobie. Spokojna jazda, 100km/h na liczniku, 2.5 kbrot i silnik nieprzyjemnie warczy (nawet w jakiejś gazecie opisali). Pomaga zmniejszenie lub zwiększenie obrotów o pół tysiąca.
Ale po rozgrzaniu pojawiają się wkurzające drgania - silnik, wentylatory nie wiem. Czasami po wciśnięciu sprzęgła przestaje, czasami nie.


Wysłane z ajpada za pomocą Tapatalka
Ostatnio edytowano 13 lut 2020 22:18 przez gzyms, łącznie edytowano 1 raz
"Piwo tylko z kija, auto tylko z Kia ..." Henryk Sawka
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....

Avatar użytkownika
gzyms
Kierownik
 
Posty: 588
Dołączył(a): 11 sty 2018 10:13
Lokalizacja: NO
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2017, M SmartPlus

Re: Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

13 lut 2020 22:13

mazen napisał(a):...cały czas poszarpuje szczególnie przy mocniejszym rozpędzaniu... .
Teraz doczytałem. Miałem podobnie - skończyło się wymianą sprzęgła, nastąpiło rozszczelnienie i olej je zalał. Również przy dynamicznym przyspieszaniu przerywał a kilka razy w skrajnych przypadkach (dwójka i czerwone pole) zaczęło się ślizgać. Wymiana w ramach gwarancji.


Wysłane z ajpada za pomocą Tapatalka
"Piwo tylko z kija, auto tylko z Kia ..." Henryk Sawka
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....

Avatar użytkownika
Adam Garstka
Żandarmeria
 
Posty: 2852
Dołączył(a): 11 lut 2008 13:43
Lokalizacja: Zawiercie / Poręba
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1.6 GDI Pb 135KM
2013

Re: Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

13 lut 2020 22:30

Co do kury na masce to myślałem o Superbie 190KM 4x4 kremowa skóra szyberdach - najbogatsze wyposażenie ale moje marzenia się skończyły jak żona zobaczyła zdjęcia Obrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
SW 1.6 Gdi DARK GAN METAL
HB 1.4, Solid Red, Comfort, 2007
Kontakt: gorny_slask@mojaceed.pl

Avatar użytkownika
gzyms
Kierownik
 
Posty: 588
Dołączył(a): 11 sty 2018 10:13
Lokalizacja: NO
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2017, M SmartPlus

Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

13 lut 2020 23:15

Adam Garstka napisał(a):Co do kury na masce to myślałem o Superbie 190KM 4x4 kremowa skóra szyberdach - najbogatsze wyposażenie ale moje marzenia się skończyły jak żona zobaczyła zdjęcia
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
To teraz w niezły dizajn skoda poszła ;) Od razu masz pełno do robienia, nie ma co czekać ileś tam lat. Już wiem dlaczego nie kupiłem skody ;) A poważnie, chciałeś kupić bity samochód? Co prawda opis brzmi przyjemnie, fajny samochód , Laurent (4x4 to taka ściema marketingowa, kolega ma scouta o2 i czasami się włączy, ale jest :) ale masa roboty pewnie, chyba, że cena była BAARDZO przyjemna. Rozumiem Twoją żonę. Ale chyba z 4x4 wolałbym forestera lub outlandera. Taki forester 2 po lifcie. Z benzyną ponad 200KM. Oj problemów bez liku :)
No odjeżdżamy z tematem :)


Wysłane z ajpada za pomocą Tapatalka
"Piwo tylko z kija, auto tylko z Kia ..." Henryk Sawka
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....

lobo
Kierownik zmiany
 
Posty: 191
Dołączył(a): 17 cze 2017 17:07
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 T-GDI Pb 204KM
2017

Re: Silnik 1.6 GDI po dłuższej eksploatacji - zalety i wady

14 lut 2020 08:09

Przejechałem od nowości 75k w moim byłym C2 Pro 1.6 GDI. Spalanie przy dynamicznej jeździe po Wawie około 8 litrów (w zależności od warunków zdarzyło się też sporadycznie 11, a z drugiej strony czasami 7). W trasie realnie można było zrobić 6 a czasami nawet poniżej. Drobne drgania jedynie zaraz po rozruchu na biegu jałowym a potem bardzo dobra kultura pracy (stojąc na światłach czasami zastanawiałem się, czy silnik pracuje). Dynamika jak dla mnie była całkowicie w porządku - ale pamiętając, że to wolnossak, chcesz przyśpieszać - wkręcasz na obroty, a samo wkręcanie na obroty bardzo przyjemne (dodatkowo po strojeniu po przesunięciu wyżej odcinki).

Miałem problem z uszczelniaczem wałka sprzęgłowego - to niestety częsta przypadłość. Było to jednak naprawiane w ramach gwarancji bez żadnego wykręcania ze strony ASO. Miałem też problem z migającym światłem DRL - jednak to też bez problemu było wymieniane na gwarancji.

Ogólnie silnik jak i całe auto oceniam bardzo pozytywnie. Jednak o auto trzeba najpierw dbać a dopiero potem narzekać. Co ile wymieniacie olej, świece itp? Ja uważam, że wymiana oleju co 30k km to cholerne zaniedbanie (na początku wymieniałem co 15k km a po podniesieniu mocy co 10k). Świece też wymieniłem we własnym zakresie. Było już pisane w wielu miejscach na forum, że na nierówną pracę silnika i drgania często pomaga właśnie wcześniejsza wymiana świec. Olej, filtry, świece to przecież nie są jakieś duże koszty, żeby nie móc zrobić choćby części z nich we własnym zakresie.

Co do dynamiki jeszcze (a wspominam ją pozytywnie). Możliwe, że w moim przypadku jednak znaczenie miała też mniejsza masa, bo jednak 3 drzwiowy pro ceed (zanim się nie roztył ;) ) waży znacznie mniej niż SW. Do tego jeżeli ktoś już ma SW to zakładam, że jednak miał powód kupić auto długie i brzydkie :P, żeby coś w nim wozić - zakładamy więc kolejne zwiększenie masy. No to może jednak trzeba było wybrać tego diesla skoro planowane użytkowanie zbliżone do dostawczaka/ciężarówki? :P

Co do samego silnika 1.6 GDI jeszcze jedna zaleta o której nikt na forum chyba jeszcze nie pisał (a może nikt tego nie sprawdził :P ). Dzięki liniowemu przebiegowi momentu obrotowego - można było łatwo regulować poślizg w zakręcie samym gazem (jazda po górskiej krętej drodze z wykorzystaniem max możliwości auta - bardzo przyjemna).

edycja:
Dorzucę jeszcze jeden plus silnika 1.6GDI (o którym co prawda pisali już inni, ale może nie sprawdzili tego tak intensywnie jak ja ;) ). Pomimo często kręcenia do odcinki (oczywiście nigdy na zimno) - silnik nie brał oleju (pomiędzy wymianami nie dało się zauważyć różnicy). W porównaniu do szmelcwagenów (ta, miałem i jeździłem) i wszystkich pochodnych, dla KIA należą się w tej kwestii oklaski na stojąco :)
Ostatnio edytowano 14 lut 2020 09:27 przez lobo, łącznie edytowano 1 raz

Następna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 14 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl