Strona 1 z 1

Haczenie i terkotanie pomiędzy 1 a 2

Napisane: 20 gru 2017 21:14
przez Rozgo
Witam -

Ceed 1.4, 2017. Od wyjazdu z salonu haczenie pomiędzy 1 a 2. Od kilku kkm wyczuwalne krótkotrwałe terkotanie przy przełączaniu z 1 na 2. Nie słychać zgrzytu ze skrzyni, słyszalne dźwięki od wibracji linek i lewarka. Zmiana tylko dwuetapowa, z 1 na 2 zawsze wymagane wyhamowanie lewarka, wtedy 2 wchodzi prawidłowo. Płynny ruch dźwigni zmiany biegów bez terkotania jest niemożliwy. Teraz 10 kkm. Problem narasta. Wymagana coraz dłuższa przerwa przy przełączaniu, szczególnie po większych obrotach silnika.
Z góry na 2 nie ma problemów. Pozostałe biegi przeważnie dobrze, chociaż zdarzają się rzadkie haczenia na każdym biegu.

Wiem, wiem ...
Niestety, "Pan" w ASO - z ręką na drgającym lewarku, zmieniając jak najszybciej bieg, by skrócić czas słyszalnego terkotania - absolutnie nie stwierdza żadnego wadliwego działania czegokolwiek.

Uprzejme pytanie, czy taki dyskomfort, a może już problem w skrzyni biegów Ceeda jest możliwy do usunięcia poprzez regulację bez konieczności rozmontowania skrzyni?
Sprawa chyba jednak skomplikowana, sądząc po srogiej minie "Pana" w ASO.
Dzięki za wszelkie informacje.

Pozdrawiam
Rozgo RYCZONY
takim wyrobem

prawo jazdy od 30 lat, kilkaset tysięcy przejechane, 7. samochód, pierwszy KIA, synchronizator widział, synchronizację rozumie, naprawić sam nie umie, debiut w przepychankach gwarancyjnych

Re: Haczenie i terkotanie pomiędzy 1 a 2

Napisane: 23 gru 2017 19:33
przez Ryba4
Jak dla mnie jaja, zmień ASO!!!

Re: Haczenie i terkotanie pomiędzy 1 a 2

Napisane: 23 gru 2017 23:33
przez butter18
inne ASO, a tutaj napisać w którym to tacy specjaliści.

Re: Haczenie i terkotanie pomiędzy 1 a 2

Napisane: 27 gru 2017 21:40
przez Rozgo
Zawsze w sytuacjach przepychanek gwarancyjnych przypominam poniższą przygodę.
Kilka lat temu pewnym samochodem zajechałem do pewnego ASO z prośbą o przegląd. Samochód na podnośnik. Ostukany, obejrzany, przebadany.
- 7 punktów do roboty! Trzeba to zrobić - bardzo pilne regulacje, wymiany, smarowania.
- Super! Robimy! - i wyjmuję książeczkę gwarancyjną...
- Da się z tym jeździć...

Zapraszamy po gwarancji.

Dla zainteresowanych problematyką techniczną:
Mam wrażenie, że silnik i skrzynia bardzo mocno się kołyszą przy dodaniu gazu. Czuć bujanie na lewarku. Gdy przełącza się bieg po większym przyśpieszeniu, czyli przy dużym wychyleniu/przechyleniu silnika, zawsze jest zgrzyt. Gdy bieg przełącza się dwuetapowo z chwilą przerwy, aby silnik wrócił do poziomu, wtedy bieg przełącza się bez zacięć.
Może wariują linki przy wychyłach silnika? Wysuwają lub się wsuwają do pancerzy, skracają/wydłużają, i nieprawidłowo przesuwają wybieraki/wodziki/przesuwki?
Gdzieś tu wyczytałem, że uszkodzona poduszka pod skrzynią może utrudniać przełączenie biegów.
Na linkach widać gwinty. Pewnie da się regulować, o co pytałem w 1. poście.
Oczywiście, sprawdzę pod maską, czy skrzynia mocno się skręca przy gazowaniu.

Wielkie dzięki za pomoc z propozycją zmiany ASO. Niewiele tego zostało do wyboru. Do Bydgoszczy...
Może ktoś miły wskaże dobrodziejów, którzy w Warszawie lub okolicach choćby z zaciekawieniem zbliżyli się do tego problemu na etapie naprawy gwarancyjnej.

Re: Haczenie i terkotanie pomiędzy 1 a 2

Napisane: 27 gru 2017 21:45
przez rafalg31
Chcesz powiedzieć że ASO widząc nowy samochód chciało odpłatnie robić jak to nazwałeś... regulacje, wymiany, smarowanie??

Wysłane z s8

Re: Haczenie i terkotanie pomiędzy 1 a 2

Napisane: 06 sty 2018 18:29
przez gwidon
Witam otóż ja też dołączam się do tego problemu. W chwili obecnej mam przejechane 24500 tys i u mnie zaczęło się huczenie skrzyni w momencie zmiany biegu z 1 na 2 i to huczenie występuje tylko w momencie gdy mam wciśnięte sprzęgło przy zmianie tych biegów. Poza tym jak auto się powoli sunie na jedynce albo jak dojeżdżam na wciśniętym sprzęgle tocząc się w korku wówczas ten huk albo świst ze skrzyni jest strasznie głośny. Poza tym u mnie dochodzi jeszcze takie chrobotnięcie od strony silnika wtedy kiedy obroty na jakimkolwiek biegu są w okolicy 2000-2300. Temat założyłem wyżej, ale skoro widze że tutaj kolega ma podobny objaw więc proszę o pomoc czy ktoś z Was tak jak my z kolegą Rozgo się z tym gryzie. Oczywiście byłem wczoraj w swoim ASO z tym problemem i wziąłem Pana mechanika na przejażdżkę i co powiedział : że to normalne cyt" tak ma być" musiał Pan wcześniej tego nie słyszeć. Na moją prośbę czy wjadą na kanał i choćby sprawdzą stan oleju w skrzyni tenże Pan powiedział mi "Przecież i tak skrzyni Panu nie wymienimy chyba że padnie ma Pan przecież 7 lat gwarancji" więc możemy sobie wsadzić tą ich tę 7 letnią gwarancję jak nawet nie podejmą tematu. A poza tym na moje pytanie czy pierwszy bieg ma synchronizator i czy to on może powodować huczenie na co pan z aso odpowiedział mi że ta skrzynia nie ma synchronizatorów to więc co może huczeć oprócz łożyska i synchronizatora?

Re: Haczenie i terkotanie pomiędzy 1 a 2

Napisane: 09 kwi 2021 09:57
przez S6Sbk
Nie będę zakładał nowego tematu, bo tytuł częściowo się zgadza, więc zapytam tutaj: czy którykolwiek z posiadaczy C2 GT ma/miał problemy z dynamicznymi zmianami biegów z 1 na 2? Przy emeryckiej/normalnej jeździe nie jest to aż tak wyczuwalne, ale przy podkręceniu jej wyżej i próbie szybkiej zmiany biegu - haczy. Dodatkowo zauważalnie bardziej "opornie" wchodzą wszystkie 3 pierwsze biegi. Warto pchać się w wymianę oleju albo zlecać przegląd skrzyni czy po prostu "ten typ tak ma"?

Re: Haczenie i terkotanie pomiędzy 1 a 2

Napisane: 10 kwi 2021 20:09
przez bart210
U mnie przejechane 100 tys.km. i nic nie haczy. Biegi wchodzą prawidłowo.

Re: Haczenie i terkotanie pomiędzy 1 a 2

Napisane: 10 kwi 2021 21:43
przez vonski
U mnie też nic nie haczy

Tapatalk @ Huawei P30

Re: Haczenie i terkotanie pomiędzy 1 a 2

Napisane: 11 kwi 2021 08:22
przez S6Sbk
Ok, dzięki. Wymienię olej przy przerzucaniu opon, zobaczymy czy pomoże.