1.6 crdi - Nierówna praca silnika ciepłego (nie dogrzanego)
Napisane: 08 paź 2017 23:47
Witam
Mam dziwny problem w kijance - ciepły, nie dogrzany silnik na biegu jałowym ma mocne wibracje (czuć w kabinie takie skakanie silnika), po przejechaniu kilku metrów dalej problem znika. Zimny silnik pracuje ok, przykładowo:
Opalam zimny silnik - chodzi ok, jadę gdzieś, przejeżdżam jakieś 10 km (silnik jeż już ciepły ale nie ma osiągniętej jeszcze temperatury roboczej), gaszę silnik, po 10 minutach odpalam i silnik na biegu jałowym zaczyna skakać, po przejechaniu kilku metrów dalej problem znika (oczywiście na biegu jałowym), nie ma tego problemu przy temperaturze roboczej (90 stopni). Najczęściej wibracje mam zaraz po odpaleniu ciepłego silnika, rzadko zdarzą się w przypadku odpalania zimnego silnika i po przejechaniu np 5 km i zatrzymaniu się na czerwonych światłach, silnik pracuje równo aż do gaśnięcia.
Próbowałem przeczyścić wtryskiwacze środkiem Liqui Moly Diesel Spulung, nic to nie dało, próbowałem wlać do baku jeszcze mocniejszy środek ARCHOIL AR6400-D MAX, też nic nie pomogło. Obejrzałem wtryski i są suche. Żadna kontrolka się nie świeci, przyśpiesza normalnie i spalanie też w normie, odpala na dotyk.
Miał ktoś z Was taką sytuację ? Myślałem że mogą być to świece żarowe ale przecież zimny silnik odpala na dotyk więc raczej to nie świece. Jakieś pomysły ?
Aha, auto ma przebieg 87 tys km, nie posiada gwarancji (została utracona).
Pozdrawiam
Mam dziwny problem w kijance - ciepły, nie dogrzany silnik na biegu jałowym ma mocne wibracje (czuć w kabinie takie skakanie silnika), po przejechaniu kilku metrów dalej problem znika. Zimny silnik pracuje ok, przykładowo:
Opalam zimny silnik - chodzi ok, jadę gdzieś, przejeżdżam jakieś 10 km (silnik jeż już ciepły ale nie ma osiągniętej jeszcze temperatury roboczej), gaszę silnik, po 10 minutach odpalam i silnik na biegu jałowym zaczyna skakać, po przejechaniu kilku metrów dalej problem znika (oczywiście na biegu jałowym), nie ma tego problemu przy temperaturze roboczej (90 stopni). Najczęściej wibracje mam zaraz po odpaleniu ciepłego silnika, rzadko zdarzą się w przypadku odpalania zimnego silnika i po przejechaniu np 5 km i zatrzymaniu się na czerwonych światłach, silnik pracuje równo aż do gaśnięcia.
Próbowałem przeczyścić wtryskiwacze środkiem Liqui Moly Diesel Spulung, nic to nie dało, próbowałem wlać do baku jeszcze mocniejszy środek ARCHOIL AR6400-D MAX, też nic nie pomogło. Obejrzałem wtryski i są suche. Żadna kontrolka się nie świeci, przyśpiesza normalnie i spalanie też w normie, odpala na dotyk.
Miał ktoś z Was taką sytuację ? Myślałem że mogą być to świece żarowe ale przecież zimny silnik odpala na dotyk więc raczej to nie świece. Jakieś pomysły ?
Aha, auto ma przebieg 87 tys km, nie posiada gwarancji (została utracona).
Pozdrawiam