Strona 2 z 2

Re: Zaślepianie egr

Napisane: 23 lis 2017 12:40
przez boro_1
Nie wiem jak w ceedach bo kupiłem tydzień temu ale miałem focus mk2 tez 1.6 z 90 koni i jak zaślepileś zwykłą blaszka to wywalal błąd ale wystarczyło zrobić w tej blaszce mala dziurke żeby wyrównać ciśnienie i nic nie wywalalo więc obstawiam że tu pewnie jest tak samo. Któs próbował?

Re: Zaślepianie egr

Napisane: 05 sie 2018 17:20
przez Van Gandalf
U mnie zaslepienie egr w 2009r 115km nie powoduje zadnej informacji od komputera.

Re: Zaślepianie egr

Napisane: 07 sie 2018 09:02
przez eurobogo
Witam
Potwierdzam. Posiadam Hyundaia I30 CRDI 115 z 2009 i również po zaślepieniu zaworu EGR silnik odżył i nie wykazuje błędów. Pracuje jak należy. Wyczyściłem również cały dolot - po 150 000 km był strasznie zawalony mazią z zaworu EGR. Teraz jest czyściutki i silnik oddycha jak należy. :spoko:

Re: Zaślepianie egr

Napisane: 01 paź 2018 17:35
przez stasiek_1
Ja mojego Ceed'a kupiłem już z zaślepionym zaworem EGR. Wywyalał błęda od samego początku. Przede wszystkim na ciepłym silniku i na przykład jak się zatrzymałem na światłach i chwilke stał na biegu jałowym. Zrobiłem mini dziurkę w zaślepce i pomogło. Nie mniej jednak kiedyś na trasie 100 km też na światłach wywalił błąd. Trzeba by ingerować w elektronikę, żeby silnik nie sypał błędów związanych z EGR'em. Dodam jeszcze, że na krótkich trasach też raczej nie zdąży tym błędem sypnąć. Trzeba tak z 25 km przejechać. Bynajmniejj w moim przypadku dało się taką zależność zauważyć.
Mój Ceed jest z 2008 roku, 1.6 CRDi, na chwilę obecną 214 tyś przebiegu.

Re: Zaślepianie egr

Napisane: 04 paź 2018 21:08
przez Ryba4
Obrazek
Witamy na forum!

Re: Zaślepianie egr

Napisane: 05 paź 2018 08:02
przez vonski
:mrgreen:

Re: Zaślepianie egr

Napisane: 08 paź 2018 17:33
przez stasiek_1
Jeżeli rozkręcę zawór od góry (4 śruby na imbus) to jestem w stanie go chociaż trochę wyczyścić, czy raczej nic tam widać nie będzie?

Re: Zaślepianie egr

Napisane: 11 paź 2018 18:02
przez stasiek_1
Nikt nie odpowiada zatem, wykonałem operacje na zaworze bez zdejmowania go w całości, tylko "kopułkę" przykręcaną na 4 imbusowe śruby, tak jak pisałem wyżej. Zarówno pod nią (na części mechanicznej zaworu), jak i na jej spodzie było dosyć dużo suchego nagaru. Kopułka ma od spodu mały otworek, który podejrzewam służy do pomiaru przepływu (u mnie był całkiem zatkany), oraz trzpień który popycha zawór (on także był oklejony nagarem) Po wyczyszczeniu wszystkiego okazało się, że zawór rusza się płynnie, bez innych oporów niż opory sprężyny. Zaślepiony mam, króciec na kolektorze wydechowym. W zaślepce mała dziurka, tak jak kilka postów wyżej pisał kolega, który ten patent zastosował w focusie. Na chwilę obecną auto nie wywala błędów, chodzi bez zarzutu.