Check (sonda lambda, itp.)

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
grzesiu
Brygadzista
 
Posty: 104
Dołączył(a): 16 sty 2016 22:59
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 HB, 1.4 Pb 90KM
2010, Comfort

Check (sonda lambda, itp.)

22 lip 2017 10:40

Cześć,

Dawno mnie to nie było, ale mam też pewne rewelacje z ostatnich miesięcy. Nie wiem czy będą to unikatowe rewelacje, ale mam nadzieję, że mi pomożecie. Jestem trochę tym zmęczony. Na dole podsumowanie.

Posiadam KIA CEED hatchback z 2011 roku, nie wiem czy to po liftingu czy po czym. Nie znam się, po prostu nią jeżdżę. Tytułem wstępu, samochód kupiłem od dilera w Warszawie. Samochód poleasingowy (jeździł nim handlowiec z PLUS'a). Domyślam się, że samochód mógł być katowany, jak to handlowcy. Od pewnego czasu a w zasadzie prawie od początku świeci się check engine.

1. W serwisie na początku mówili, że to tylko czujnik żeby olać

2. Po paru miesiącach wybraliśmy się w trasę za granicę i zauważyłem większe spalanie w samochodzie. Przy 140km paliłem ponad 13 l. Jeden ze znajomych polecił mi pójść do elektryka samochodowego, który jest ponoć bardzo ogarnięty na diagnozę. Zdiagnozował sondę lambdę pierwszą do wymiany. Poczytałem sobie o tym co się dzieje gdy sonda działa niepoprawnie i objawy się z grubsza zgadzały. Pomyślałem sobie super, kupię sondę i wymienię w warsztacie. Pojechałem do autoryzowanej KIA bo mi powiedziano, że w moim samochodzie odpowiedniki długo nie podziałają no więc prawie kupiłem oryginał i wymieniłem sondę. KONIEC ROZDZIAŁU PIERWSZEGO