Dźwieki zużytego łańcucha rozrządu

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Dźwieki zużytego łańcucha rozrządu

09 lip 2017 22:02

Witam. Chciałby dopytać jak objawia się zużyte elementy rozrządu. Silnik ma 270k przejechane (1,6 crdi 2007), i chodzi ok, jednakże gdy wciskam gaz do oporu to gdzieś z przodu słychać taką jakby metaliczną grzechotkę, słychać głównie na 4 i 5 biegu, na niższych nie.
Silnik pracuje i odpala normalnie (nie licząc paru przygód z uszczelnieniem wtryskiwaczy, świecami żarowymi itp) i jak dotąd chodził ok.
Czasem bardzo rzadko przyznam zdarza mu się odpalenie z niebieskim dymem z rury (pierwsze parę sekund) i to niezależnie od pogody (zakładam że znowu świeca).
ponadto 2 lub 3 razy (mam go od nowości) zdarzyło się tak że odpalenie było jakby bez oleju, tzn dziwnie silnik "walnął/zaklepał" + niebieski dym z rury na 2-3 sekundy i potem ok. Mówię o przypadkach gdy samochód po trasie po prostu zaparkowałem na płaskim terenie i następnego dnia odpaliłem.

Czy powyższe sugeruje problemy z łańcuchem? Czy mechanik po zdjęciu obudowy łańcucha może ocenić stan całości i zadecydować wymianę ?
Jak można sprawdzić czy układ smarowania silnika jest ok ? Po odpaleniu lampka ciśnienia oleju świeci jeszcze przez 2-3 sekundy (zawsze, niezależnie od pogody). Czy warto stosować przy wymianie oleju takie środki do czyszczenia (wlewa się do starego oleju i po paru minutach pracy na biegu jałowym - wymienia się olej).

Olej wymieniam od nowości co 20k, zawsze castrol 5w30, oczywiście nie dokładnie - co do kilometra - raz zdarzyło mi się wymienić po 23k.

Proszę o wskazówki.

herni
 

Re: Dźwieki zużytego łańcucha rozrządu

09 lip 2017 22:13

Zazwyczaj łańcuch dzwoni na wolnych obrotach albo jak dodasz gazu i puścisz jeśli jest bardzo zmęczony o może dzwonić cały czas. Zwykle to wina napinacza ale sprawdź stan oleju. 20 tyś na oleju to sporo jestem zwolennikiem góra 15. Napinacze masz tam dwa. Sprawdź smok w misce olejowej pewnie jest zaklejony.

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: Dźwieki zużytego łańcucha rozrządu

10 lip 2017 05:35

ok, dzięki za wskazówki.
Żeby sprawdzić smoka w misce, trzeba spuścić olej i odkręcić miskę?
Czy te środki do "czyszczenia" o których pisałem warto stosować ? (już trzeci mechanik mi sugeruje żeby to wykonać po takim przebiegu) obawiam się jednak że może to coś tam rozszczelnić....
Ogólnie mechanicy sugerują właśnie to czyszczenie + stosowanie co jakiś czas dodatku do paliwa....

Aha, zapomniałem dopisać że często po odpaleniu z rana, w kabinie słychać lekkie bulgotanie, po dodaniu gazu słychać bardziej (szybciej). Po trasie nie słychać. Oleju w zasadzie nie ubywa, nie dolewam pomiędzy wymianami. Płynu chłodniczego również nie ubywa - również nie dolewam - zasadniczo - bo był taki rok w którym miałem go jakby mniej i dolałem jakieś 0,5 litra - jednakże było to po 3 latach eksploatacji od jego wymiany. Aktualnie zbliża mi się termin wymiany tegoż płynu jednakże poziom jest w normie.

herni
 

Re: Dźwieki zużytego łańcucha rozrządu

10 lip 2017 08:36

Tak musisz spuścić olej i zdjąć miskę po odkręceniu czasem mocno się trzyma trzeba delikatnie najlepiej od przodu auta postukać przez coś w miejsce łączenia z silnikiem. A i musisz odkręcić osłonkę sprzęgła pod nią są chyba dwie śruby jak pamiętam ( taka metalowa osłonka na dole silnika w miejscu gdzie łączy się ze skrzynią. Co do środków czyszczących mam brak doświadczeń uważam tak jak ty.

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: Dźwieki zużytego łańcucha rozrządu

09 lut 2018 08:21

Odświeżam temat,

Dzisiaj zauważyłem że na postoju po dodaniu gazu (np. do 3k obrotów) i puszczeniu w kabinie pod koniec schodzenia obrotów słychać lekki szum, ale jak zrobię to samo przy otwartych drzwiach to słychać porządny dźwięk tarcia z silnika - jakby coś się ocierało. Dźwięki dochodzą jedynie gdy silnik schodzi z obrotów, jak wchodzi na obroty i jak na nich jest - nic nie słychać niepokojącego.
Występuje to wówczas gdy silnik jest rozgrzany, gdy jest zimny - nie występuje.
Błędów silnik nie notuje żadnych.
Czy to jest objaw który wskazuje na natychmiastową wymianę rozrządu ?

Proszę o wskazówkę.

Utworzyłem nowy wątek: viewtopic.php?f=36&t=9651

Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl