Strona 4 z 6

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 11 lip 2017 19:28
przez herni
Myślę nad wtryskami właśnie ciśnienie rośnie przy wł klimie bo sprawdzałem na kompie. Znalazłem dziś pod obudową filtra powietrza przetarty przewód tak w 70% ucieszyłem się że to usterka ale nie. Nauczyłem się wywoływać ten błąd mianowicie jadę na 4 biegu utrzymując prędkość tak ok 68km/h i obroty 1800 po przejechaniu jakieś 700 m raptownie wciskam gaz w podłogę i już mam błąd przy włączonej klimie wszystko jest ok. Sprawdzałem większość parametrów bez klimy i z nią zmienia się tylko ciśnienie paliwa i coś takiego jak kontroler recyrkulacji spalin. Rozłączałem sondy bo myślałem że to z nich jest jakiś sygnał na tego kontrolera niestety nie. Zamieniam jeszcze dziś czujnik temp. paliwa bo jak go rozepnę objawy się nasilają. Sam czujnik pokazuje ok 35- 42 stopni.

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 11 lip 2017 21:13
przez herni
Czujnik zamieniony jest to samo niestety.

Proszę nie pisać posta pod swoim postem - jest opcja "edytuj" :palka: pioter

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 12 lip 2017 00:41
przez OskarC
I co to za cholerstwo?
Dzisiaj nie wyłączałem klimy i w 5 osób zero problemu.
Moze listwa wtryskowa albo pompa paliwa?
Klima ma cos wspólnego z egr?
Moze jakaś chłodniczka oleju albo spalin?
No nie wiem juz sam skoro tyle nasprawdzales.
Moze jakaś aktualizacja mapy?
A moze za mało prądu na pompę paliwa daje a w momencie klimy alternator ładuje, łatwiej kręci?
Ja mam tez taka przypadłość od początku, ze nieraz jakby oleju przybyło? Potrafię miec ponad Max
A w momencie jak postoi pochylone auto potrafi przez chwile grzechotac troche jakby smarowania nie było.
100tys prawie w rok zrobione mam, Ty moze tego nie zauważyłeś?

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 12 lip 2017 06:43
przez herni
Moje pomysły się skończyły :sad: Pompa paliwa napędzana jest z rozrządu więc ładowanie raczej nie. Zaczynam zastanawiać się czy EGR który kupiłem jest dobry ale dwa EGR i identyczna usterka??????? Odepnij swój EGR i zobacz jaką będziesz miał reakcję zobacz też czy przy tych prędkościach które opisałem występuje u Ciebie błąd. Znam te auta doskonale ale ta usterka dała mi cios w plecy.

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 12 lip 2017 08:04
przez OskarC
na wyłączonej klimie z niskich obrotów wchodzi odrazu w tryb awaryjny. Na zegarach nie pojawia się check, ale na kompie pewnie jest błąd. Dzisiaj dopiero będę miał kompa
może jakieś przekaźniki po podmieniaj? ja nie mam takiej możliwości.
Napięcia sprawdzałeś?
ciśnienie pompy?

kiedyś przed tą usterką wywaliło mi błąd czujnika ciśnienia spalin chyba do tego był egr, ale ten czujnik pewnie podmieniałeś..
u mnie tak to równo pracuje
na pw masz wiadomość, spotkajmy się i porównajmy auta, nie daleko mieszkamy

nie mam możliwości podmieniać części
zaraz jadę do serwisu KIA Łowicz, do magazynu po to sitko to podpytam, może coś podpowie, tam jest bardzo w porządku gość

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 12 lip 2017 08:05
przez herni
OskarC napisał(a):Potrafię miec ponad Max
A w momencie jak postoi pochylone auto potrafi przez chwile grzechotac troche jakby smarowania nie było.
100tys prawie w rok zrobione mam, Ty moze tego nie zauważyłeś?



Tym się nie martw to normalne tak mają ja jak trzymam swoje CRDI na podjeździe puszczam na luz aż stanie na równym i dopiero pale bo inaczej prawie zawsze jest tak jak mówisz. Grzechotanie jest z napinaczy łańcucha.

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 12 lip 2017 08:11
przez OskarC
a może sprzęgiełko od pompy się ślizga bądź jest slabe a przy włączonej klimie lepiej pasek jest napięty i się nie ślizga?
sprawdzałeś tą pompe?
u mnie któraś rolka na pewno się ślizga chociaż ostatnio robili jakieś 3 rolki

coś mam wrażenie, że albo wtryski albo z napięciem coś
żeby dpf'a nie było to byłoby widać czy coś się kopci

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 12 lip 2017 08:26
przez herni
Pompa chodzi na łańcuchu wchodzi tam w takie koło zębate ze stożkiem i na końcu skręca się dużą nakrętką od strony silnika 3 śrubami.

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 12 lip 2017 08:37
przez OskarC
ja nie wiem w takim razie co to i zostaje jeździć tylko na klimie

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 12 lip 2017 08:47
przez herni
Ja muszę usunąć tą usterkę.

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 12 lip 2017 11:37
przez acieslin
Kurde, ale macie samozaparcie, szczególnie kolega herni w każdym razie śledzę wątek i bardzo Wam kibicuję, rzadko się zdarza żeby ktoś wykazywał się takim uporem i konsekwencją w rozwiązywaniu problemów!!!!!

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 12 lip 2017 14:14
przez herni
Dzięki za wsparcie duchowe :hi: żeby moja żona to rozumiała już mnie pyta z rana czy nocuje dziś w garażu :wink:

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 12 lip 2017 15:40
przez herni
Panowie na chwilę obecną rozwiązałem problem auto chodzi jak z rakietą z tyłu będziemy testowali z kolegą wyżej jak wszystko będzie ok podam rozwiązanie. Wiec rozwiązałem problem pozbywając się podkładki bakelitowej pomiędzy górną i dolną częścią EGR czyli parametry pracy się zmieniają. Testowałem auto chodziło jak wściekłe ale postało parę godzin i po odpaleniu zapaliło check i błąd 0405 nadal chodzi piękne ale świeci. Więc myślę że wszystkie problemy wychodzą ze złej pracy EGR można bawić się w delikatne dopasowanie uszczelki żeby pozbyć się błędów tylko to spora zabawa nadal ciężko powiedzieć co jest tego przyczyną.

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 12 lip 2017 16:01
przez Slowik8609
super :) pamiętaj tylko, żeby edytować posty a nie pisać jeden pod drugim :)

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 12 lip 2017 17:21
przez OskarC
Wszystko ładnie pięknie. Dzisiaj wieczorkiem postaram sie tez to zrobic co kolega i zobaczymy czy u mnie pomoże.
W każdym razie sytuacja i tak jest beznadziejna ponieważ nadal cos jest tego powodem.

Jeszcze zauważyłem, ze jak auto jest w trybie awaryjnym to słychać dosc wyraźnie turbinę w momencie opadania obrotów.
np stojąc przegazuje na 3tys i w momencie opadania obrotów słychać jak z obrotami hamuje turbo.
Metaliczny dźwięk
A na klimie jest Ok, cicho
Nie wiem jakie ma to znaczenie, ale przepustnica zazwyczaj stoi na 12.5%
Jak działa to skacze do 90%
W momencie obciążenia silnika spada do 12.5 puszczam gaz 90%

A nieraz cały czas jest 12.5

Ja chyba jednak pojadę na diagnostykę do serwisu.
Ile takie cos moze kosztować?

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 13 lip 2017 21:54
przez herni
U mnie przepustnica też ok 11, 12% ale 90% to nie miałem. Zaślepiłem EGR startuje jak szalona i jedzie też ale na biegu jałowym jak depnie się w gaz blokuje do 3 tyś i P0404. Wiec zaślepienie jest bez celu.

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 14 lip 2017 14:25
przez OskarC
U mnie nie zawsze jest 90% przepustnica. Nieraz stoi na 12,5%
Wydaje mi sie, ze w niej jest problem. Mam wrażenie, ze w momencie jak jest dobrze to skacze do 90%


mi już ręce opadają, nikt nam nie pomoże :(

ja jeszcze sprawdzę wtryski dla pewność a póki co jazda tylko na włączonej klimie
jeżeli nie znajdzie się powód tego pozostaje jeździć tylko na włączonej klimie aż coś się rozleci to wtedy będzie wiadomo co

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 15 lip 2017 21:28
przez herni
A u mnie na jeden wieczór wszystko się naprawiło. Jeździłem i obserwowałem pracę EGR jak jest dobrze to podczas równej jazdy otwarty ok 45% jak nagle wciskam gaz to w sekundę jest 5% a jak jest źle to jak szybko wcisnę gaz EGR skacze przez te 3 sekundy od tych 45% 30, 27,15 itd aż wejdzie na 5% i auto zaczyna jechać. Dziś obserwowaliśmy pracę EGR który mam już w zapasie na zewnątrz czyli miałem go w rekach tylko podłączyłem pod wtyczkę. Wszystko było cacy otwierał zamykał daliśmy gazu a tu P0404 i tu z bratem jedno głośnie myślimy że to jakiś czujnik ciśnienia na wylocie daje błędne informacje do ECU. Najpierw padło na sondę która pokazuje ciągle 0% a w innym aucie ta sama temperatura itd. pokazuje np 5 więc szybka zamiana i też pokazuje 0 dopiero podczas jazdy ruszyła się ale i tak bez zmian. Teraz kolej na zamianę czujników ciśnienia i to już będzie ostatni etap prac przed zostawieniem jej na torach kolejowych :palka:

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 17 lip 2017 09:33
przez OskarC
no właśnie tak jak pisałem na priv
ktoś mi podpowiedział, że to będzie czujnik ciśnienia
ponoć magik komputerowy, ma podpiąć i sprawdzać rzeczywiste wartości
poonoć powinno wtryski pokazać na lepsiejszym kompie

Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem

Napisane: 03 sie 2017 12:55
przez acieslin
Koledzy i co, ruszyliście jeszcze coś w temacie, czy Kijanki już na torach :sad: