Strona 1 z 1

dioda sygnalizująca wypalanie DPF

Napisane: 27 kwi 2017 16:42
przez mapet_wroc
Panowie mam pytanie czy w ceedach podczas wypalania DPF silnik jest maksymalnie obciążany prądowo przez wszystkie urządzenia
typu podgrzewana szyba tylna, podgrzewane lusterka itp. ??? jeżeli tak bardzo prosto można zrobić
sygnalizację wypalania filtra.

Tak jest w oplach, fiatach i np peugeotach, a jak jest w KIA?


" W efekcie tego, co opisuję diodę sygnalizującą wypalanie filtra mamy wewnątrz kabiny
Czas wykonania – 60minut
Potrzebne rzeczy to :
- dioda 12V – kolor dowolny jak i rozmiar
- 2 przewody około 30 cm w izolacji oczywiście
- 2 kawałki po 4 cm koszulki termokurczliwej
- coś do podgrzania koszulki – może być zapalniczka
- zestaw do lutowania – lutownica, cyna, pasta lutownicza
- drut około 20 cm o średnicy 1 mm
- wkrętak paski oraz płaskoszczypy
- wiertarka z wiertłem dopasowanym do średnicy diody."

CO MYŚLICIE O TYM ???

Kolega zamontował to w insigni i o dziwo działa. Z początku śmiać mi się chciało. Pytałem mechanika to powiedzia, ze podczas dopalania z kompa wyłącza się wszystkie odbiorniki prądu bo włączają się wentylatory.

Re: dioda sygnalizująca wypalanie DPF

Napisane: 12 cze 2020 02:49
przez Piejar
Pracuję nad tym, jest to jak najbardziej możliwe, chociaż w kijankach nie da się tego oprzeć na informacji o załączaniu odbiorników na czas wypalania, bo to ponoć nie występuje.

Re: dioda sygnalizująca wypalanie DPF

Napisane: 12 cze 2020 06:50
przez Kawu
Piejardokładnie.
Ja nie zaobserwowałem efektu załączania jakiegoś odbiornika przy aktywacji dpf'a.
Jedynie zwiększone spalanie o 1-2 kreski na wskaźniku.
Co w efekcie skutkuje wzrostem średniego spalania np. z 5l na 6,3l co sam doświadczyłem :)

Re: dioda sygnalizująca wypalanie DPF

Napisane: 21 cze 2020 10:11
przez Piejar
No to udało mi się zrobić "diodę" i nie tylko. Wymaga to jeszcze sporo pracy ale udało mi się już zaobserwować pierwsze wypalanie.
Prawdopodobnie w silnikach 1,6 CRDI temperaturę za DPF można podglądać przez OBD więc wystarczy ELM i jakiś soft do OBD który jest w stanie odczytać ten PID (albo wtyczka Advanced KIA EX do Torque). Ja kupiłem i Torque i wtyczkę ale niewiele mi to dało. W 2.0 CRDI tego parametru nie udało mi się odczytać i dlatego rozwiązanie jest "sprzętowe".
Szczegóły w tym poście
http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=7504&p=206540#p206540