Witam...
Dzisiaj rano podczas dojazdu do pracy nagle zaczęła gwizdać turbosprężarka, auto straciło moc etc.
Podejrzenie uszkodzenia turbosprężarki (uszkodzona łopatka wirnika ?) lub nieszczelność na dolocie.
Będę w domu to zobaczę.
Auto 2007r. 1.6 CRDi wersja Belgijska 90Km przebieg 117 tyś "dziadek jeździł" he..he..he..
Dostałem w spadku po ojcu problem w tym, że mimo 43lat mam temperament "niedziadkowy"
Jazda po mieście zero-jedynkowa (albo gaz w podłodze, albo hamulec) objawia się średnim zużyciem paliwa na poziomie 8,5litra
Od roku noszę się z zamiarem zchipowania tego auta ( jakieś rady w tym temacie chętnie widziane)
Z tego co mi wiadomo, to ta wersja ma turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek oraz elektronicznie ograniczoną moc.
Pytanie: czy da się to(chyba do) tego auta założyć turbinę ze zmienną geometrią , czy są z tym jakieś problemy ??
Mimo że nie jestem mechanikiem większość rzeczy robię sam - da się to zrobić samemu ??
Tak kombinuję: lepsze turbo + chip to może by z tego wyciągnął jakieś 140-150KM to bym tak głęboko nie deptał ??
I ciężko zdziwiony, że turbo zarżnął, a potem będzie pisał że Kia robi gówniane samochody... R4
[C1] Turbosprężarka
Moderator: Żandarmeria
-
JerryCold - Dopiero co...
- Posty: 2
- Dołączył(a): 24 kwi 2017 15:57
- Lokalizacja: Zamość
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 ON 90KM
2007
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6510
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Turbosprężarka
Temat szeroko już poruszany, używanie wyszukiwarki naprawdę nie boli. Reasumując dotychczasowe wypowiedzi użytkowników w tym temacie - NIE DA SIĘ do silnika z WGT włożyć turbiny VGT i tym samym zmienić auto w Tomahawka. Poza tym wymiana turbo to nie tylko mechanika, ale i elektronika, choćby zmiana softu sterownika, dostrojenie, etc. A styl jazdy zero-jedynkowy zarżnie w końcu turbo, i to szybko, nawet tak odporne, jak WGT w silniku 90 KM.
Skoro odpowiedziałem, a temat poruszany, to zapraszam do dalszej dyskusji w istniejącym już temacie, choćby tym: http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=6943&p=143544&hilit=wgt+vgt#p143544
Skoro odpowiedziałem, a temat poruszany, to zapraszam do dalszej dyskusji w istniejącym już temacie, choćby tym: http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=6943&p=143544&hilit=wgt+vgt#p143544
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
Posty: 2
Strona 1 z 1
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości