[C1] Czemu turbina gwiżdże...

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
-jad-
Przedszkolak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 02 kwi 2017 11:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 114KM
2008

[C1] Czemu turbina gwiżdże...

04 kwi 2017 18:10

Hej.
Spróbuję od początku-

Kupiłem cee'da z potencjalną miną. Bardzo mi się spodobał, fajnie wyposażony, ładnie utrzymany itd.
Niestety, już przy oględzinach auta rzuciła mi się w uszy bardzo głośna praca chyba turbiny. Coś jakby karetka na sygnale za nim jechała.
Mechanik ze mnie mniej niż słaby więc podjechałem na stację diagnostyczną, żeby przejrzeć auto. Wszystko okazało się w najlepszym porządku ale dopytywałem jeszcze o tą turbinę, bo mi to spokoju nie dawało.
Mechanik, diagnosta uspokoił mnie, że spaliny są czystsze niż powietrze w naszym mieście więc raczej jest to jakaś pierdoła. Mała nieszczelność na dolocie czy coś i naprawa nie będzie droga. W ogóle nie ma się czym przejmować.
Auto więc kupione. Ale to wycie działa na nerwy więc zaraz po weekendzie posłałem żonę do mechanika. Jakiś tam znajomy znajomych. Sam jechać nie mogłem, bo w domu jestem tylko w weekendy.
No i ten stwierdził szybko, że turbo jest zajechane. Uszkodzone łopatki. Jedyna możliwość to nowa turbina albo regeneracja. Żona poprosiła go, żeby się dowiedział ile to kosztuje i wyszło mu, że regenerowane od 2300 chyba do 3 czy 4 tyś za nowe.
No i allegro używana od 600zł ale tego nie poleca.

I tu moje pytania. Czy ktoś z was naprawiał już turbo przy takim silniku i czy rzeczywiście aż tyle to kosztuje?
Czy naprawa turbiny na pewno jest konieczna? Koleś tylko ściągnął jakiś wężyk z turba i przestało wyć. Czy diagnoza jest aż tak prosta?

Poza tym wyciem wszystko działa normalnie. Pali, nie kopci, nie dusi się, chodzi równo, normalnie przyspiesza.

Wszelkie uwagi mogą okazać się przydatne.
Co jeszcze mogę powiedzieć... Ratunku!!

Daniel93
Przedszkolak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 26 mar 2017 23:07
Lokalizacja: Huddinge
Grupa: Podlaska
Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum

Re: Czemu turbina gwiżdże...

04 kwi 2017 18:45

Poprzedni wlasciciel mojego C1, moj wujek tez mial problem z turbinka. Gwizd turbo wzrastal wraz z obrotami. Po wyjeciu turbiny okazalo sie, ze jedna z lopatek jest peknieta. Kupil drugie turbo na szrocie, jak dobrze pamietam za 500pln, zalozyl i smiga jak ta lala :)
Przy uszkodzonym turbo tez nie bylo zadnego kopcenia, trudnego palenia itp.

Wysłane z mojego E6853 przy użyciu Tapatalka

Avatar użytkownika
rafalg31
Dyrektor
 
Posty: 675
Dołączył(a): 24 wrz 2015 20:30
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C3 PRO, 1.6 Pb 204KM
2020, GT+7DCT+TEC+AEB+PRE+PNS

Re: Czemu turbina gwiżdże...

04 kwi 2017 18:56

W Oplu po chipie zaczęła mi "gwizdkc" turbina po ok 20 tkm. Jeździłem tak kolejne 30 tkm. Sprzedałem Astre (chip z 120 km na 170 km) teraz nowy właściciel (mój kuzyn) zrobił kolejne 40 tkm i nadal jeździ jak należy. Jedyne walory słuchowe. Ale jak kto chce. Z tego co wiem regeneracja może wyjść jeszcze gorzej niż teraz. Jak już wymieniać to nowe oryginalne turbo, czyszczenie miski, smoka, nowy olej (i wymiana oleju po ok 2 tkm po naprawie). Ja bym jeździł dalej. Jak mechanik bez wyjścia turbo twierdzi że łopatki są krzywe to zmień mechanika.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Obrazek

AUTOR WĄTKU
-jad-
Przedszkolak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 02 kwi 2017 11:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 114KM
2008

Re: Czemu turbina gwiżdże...

04 kwi 2017 19:33

Daniel, dzięki. Czyli może być tak jak twierdzi ten mechanior. Jednak szrot to loteria, raz się uda a dwa razy nie.
Jednak przemyślę.

Rafał, może i jeździć tak dalej. Ale tu pojawia się pytanie. Co ryzykuję? Czy turbina może się w końcu rozsypać i uszkodzić np silnik? Słyszałem sprzeczne opinie. Czy cokolwiek złego może się w ogóle stać jeśli szlag ją trafi i czy prawdopodobieństwo, że trafi jest duże?

Jak myślisz, czemu u ciebie po czipie zaczęła wyć?

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6510
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: Czemu turbina gwiżdże...

04 kwi 2017 20:16

Oszczędzaj na turbo, oszczędzaj, jak zaraz je szlag trafi, to zapłacisz tak między 10 a 15 kpln za remont silnika. Kupowanie używanego turbo na szrocie, bez znajomości jego historii, to kolejne proszenie się o kłopoty. Trzeba zdawać sobie sprawę, że turbo potrafi rozkręcić się do prędkości dochodzących do 200 000 obr/min, elementy podlegają ogromnym przeciążeniom i nawet drobne uszkodzenie jednej z łopatek może spowodować, że właściciel przeżyje niezły szok, kiedy po "eksplozji" spojrzymy pod maskę i będziemy myśleć, jak wyczyścić to wszystko z oleju ...
Daj auto komuś znającemu się na turbo, niech określi, czy faktycznie uszkodzone są łopatki wirnika - wtedy albo regeneracja, albo nowe, czy jednak powodem świstu jest może uszkodzenie jakiegoś wężyka i łapanie "lewego powietrza".
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
-jad-
Przedszkolak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 02 kwi 2017 11:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 114KM
2008

Re: Czemu turbina gwiżdże...

04 kwi 2017 21:46

Pioter, to chyba oczywiste, że nikomu nie uśmiecha się wydawać 3, 4 tyś na naprawę auta. A wydawać niepotrzebnie, to już nawet tym, którzy jeżdżą droższymi niż kia z 2008-go autami ;)

Pytam o zasadność a nie o sens naprawy. Mojemu koledze zdarzyło się zmienić turbinę na nową (miał podobne objawy) a świst nie ustał. Usterka okazała się tkwić całkiem gdzie indziej i sporo taniej ale kasa już stracona.

Tak sobie jednak myślę już trochę na spokojnie, że chyba jednak mechanik ma rację. Rozmawiałem z nim przez tel i powiedział, że turbina jest pewnie po prostu już wyeksploatowana. Stan licznika 194 i jeśli w to wierzyć, to przy podobnych przebiegach w innych kiankach z tym silnikiem turbina nierzadko zaczynała sprawiać różne kłopoty (z lektury neta).

Rzecz jeszcze tylko w tym czy gwiżdżąca turbina ma większe szanse się rozwalić i narobić szkód niż taka, co nie gwiżdże?
Podejrzewam, że prędkości obrotowe obydwu są podobne ;)

Avatar użytkownika
skrot
Kierownik
 
Posty: 509
Dołączył(a): 21 paź 2011 15:53
Lokalizacja: Zabrze
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2009

Re: Czemu turbina gwiżdże...

04 kwi 2017 21:56

Miałem taką świszczącą służbówkę w robocie z tym, że 2.0 CRDi.
Świszczała tak sobie przez jakieś 100kkm zanim nie poszła na handel
i poza efektami dźwiękowymi nic innego się nie działo.
Taki świst może być spowodowany, np. minimalnym uszkodzeniem łopatki
po stronie zimnej przez jakiś syf, który dostał się do dolotu przez filtr,
albo raczej przy okazji nieumiejętnej jego wymiany.
skrot :thank_you:
To Protect and Serve

Obrazek

Avatar użytkownika
Slowik8609
Dyrektor
 
Posty: 628
Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
Lokalizacja: Radom
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +

Re: Czemu turbina gwiżdże...

05 kwi 2017 05:42

najgorsze jest to, że z tego co sam kiedyś szukałem - są dwie "szkoły". Jedna mówi, że jak tylko gwiżdże, śwista itd. to bezwzględnie wymieniać turbo. Druga, że ma prawo gwizdać i nic się nie dzieje. Jak miałem meganke to po regeneracji gwizdała - przejeździłem 50 k km zanim sprzedałem auto i nic się nie działo. Później widziałem handlarz skorygował licznik z 220 tys na 168 tys, kupiła kobitka ode mnie z miasta (widuje na ulicach, nie zmienione blachy) - jestem przekonany, ze dalej na tym turbo jeździ. Trzeba pamiętać też, że turbina jak wspomniał Pioter, rozkręca się do b. dużych prędkości przyspieszając obieg spalin. I ten ruch łopatek i przyspieszony ruch spalin to właśnie gwizd. Silnik samolotu też w pewien sposób "gwiżdże". Kiedyś były też takie "dmuchawki" z wirniczkiem w środku jako zabawka dla dzieci - też gwizdało. Osobiście zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia doładowania itp. parametrów. Zdjął np. węże od intercoolera zobaczył czy i ile oleju tam jest. Bo bardziej w ten sposob ocenisz czy turbo jest już tak zużyte że ma slabe ciśnienie i przepuszcza olej. Bo sam gwizd jak dla mnie to trochę mało...
Obrazek

Obrazek

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6510
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: Czemu turbina gwiżdże...

05 kwi 2017 06:37

-jad- napisał(a):Pioter, to chyba oczywiste, że nikomu nie uśmiecha się wydawać 3, 4 tyś na naprawę auta. A wydawać niepotrzebnie, to już nawet tym, którzy jeżdżą droższymi niż kia z 2008-go autami


Dlatego napisałem - daj auto do zbadania mechanikowi, który się na tym dobrze zna (są zakłady, które specjalizują się wyłącznie w turbo), niech sprawdzą i definitywnie ustalą przyczynę nietypowego dźwięku. Moim pierwszym autem była Ascona diesel, kiedyś po krótkim postoju rozładowywał się akumulator. W trzech serwisach chcieli wymieniać alternator, bo "pewnie nie ładuje". Kiedy ojciec zaholował auto po kolejnym rozładowaniu, pomylił warsztaty i wjechał do elektryka. Ten wziął próbnik i po minucie wydał diagnozę - zaciął się przekaźnik od świec żarowych i one cały czas grzeją ... :devil:
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
-jad-
Przedszkolak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 02 kwi 2017 11:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 114KM
2008

Re: Czemu turbina gwiżdże...

05 kwi 2017 08:28

Wielkie dzięki za odpowiedzi. Oleju raczej nie przepuszcza.
To następne pytanie. Czy ktoś ma sprawdzonego speca od turbin w mojej okolicy? Opolskie, śląskie..

Edt:

Jeszcze jedno- jeśli jednak będzie trzeba zmienić turbo, to co radzicie? Regeneracja czy nowa? Warto zapłacić więcej za nową? Autem planuję pojeździć z 4, 5 lat.

mati939
 

Re: Czemu turbina gwiżdże...

05 kwi 2017 14:16

Ja bym brał regenerowna. Wiele razy tak brałem i było ok. Tylko jak kupisz to niech Ci sprawdzi spec czy wszystko jest z nią ok


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Avatar użytkownika
Slowik8609
Dyrektor
 
Posty: 628
Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
Lokalizacja: Radom
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +

Re: Czemu turbina gwiżdże...

05 kwi 2017 19:13

też bym brał regenerowaną. Teoretycznie poprawna regeneracja = nowe bebechy w starej, oczyszczonej obudowie.
Obrazek

Obrazek

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Czemu turbina gwiżdże...

05 kwi 2017 20:12

Dużo turbin sprzedawanych oficjalnie przez nawet duże sieci jako nowe, to też regenerowane.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
-jad-
Przedszkolak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 02 kwi 2017 11:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 114KM
2008

Re: Czemu turbina gwiżdże...

05 kwi 2017 21:09

Ryba, tak podejrzewałem. Jednak na regenerowaną mam dostać rok gwarancji a na nową dwa lata, jeśli dobrze pamiętam.

czaru$90
 

Re: Czemu turbina gwiżdże...

06 kwi 2017 13:21

U mnie gwizd słychać szczególnie na 6 biegu przy prędkości od 100-110km/h czyli ok 2k obrotów. Dodam że na innych biegach gwizd jest niezauważalny. Sytuacja trwa od przeszło 40kkm czyli zakupu używanego auta ;) Między wymianami oleju 10-12kkm wlewam ok 4,6l oleju a 4 setki spokojnie wystarczają na dolewkę. Na początku mi przeszkadzało bo z reguły z taką prędkością się poruszam w trasie 90 trochę za wolno a 120 na jednopasmowej jednak za dużo. Teraz już mi nie przeszkadza ;) Z opinii znajomych w Łowiczu dobrze obchodzą się z turbo ale bliżej siebie też pewnie znajdziesz mechanika wartego uwagi ;) Koniecznie napisz jak zakończy się sprawa. :spoko:

Faraam
Klubowicz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 26 sty 2017 20:51
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2007, Optimum+

Re: Czemu turbina gwiżdże...

06 kwi 2017 23:12

Tez jestem ciekaw jak się sprawa potoczy... :wink:
Mi tez turbina popiskuje, ale generalnie tylko na 2 i czasem 3 biegu.... często, ale nie zawsze. A ma już 260 tkm.... :jumpeveryone:

AUTOR WĄTKU
-jad-
Przedszkolak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 02 kwi 2017 11:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 114KM
2008

Re: Czemu turbina gwiżdże...

07 kwi 2017 06:21

Ja też jestem ciekaw jak się sprawa potoczy, bo na razie rozważam wszystkie opcje ;)

Mechanik, u którego była żona twierdzi, że nawet nie trzeba czyścić miski i smoka przy wymianie, bo według niego turbina jest po prostu trochę zużyta a nie zepsuta. Sam nie wiem, co o tym myśleć.
Z jednej strony wydaje mi się, że ma rację ale z drugiej, to tylko przeczucie a nietrafionych przeczuć miałem już mnóstwo.

U mnie gwiżdże praktycznie cały czas choć mam wrażenie, że na zimnym silniku znacznie ciszej.

Edt:

Jadę jutro do innego doktora. Poleconego przez kolegę. Ponoć nie wymienia turbin w ciemno czyli może będzie jakiś drobny postęp.

Avatar użytkownika
Slowik8609
Dyrektor
 
Posty: 628
Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
Lokalizacja: Radom
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +

Re: Czemu turbina gwiżdże...

07 kwi 2017 16:05

z tego co się orientuję to przy regeneracji/wymianie turbo obowiązkowo sie czyści doloty i całą resztę...
Obrazek

Obrazek

AUTOR WĄTKU
-jad-
Przedszkolak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 02 kwi 2017 11:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 114KM
2008

Re: Czemu turbina gwiżdże...

08 kwi 2017 11:38

Nowemu mechanikowi niecałą minutę zajęło znalezienie malutkiej dziurki na wężu intercoolera.

https://zapodaj.net/df4e20fe47fde.jpg.html

(Sorry, namęczyłem się ale nie umiem wrzucić fotki z komórki)

Kazał go na początek wymienić, bo jest w złym stanie a póki tak jest, to nie ma sensu rozgrzebywać turbiny. Może pomoże a jeśli nie, to szukamy dalej.
Koszt usługi 0zł.

Niestety pojawia się kolejny problem, bo ciężko dostać taki wąż. Ponoć nie ma zamienników a cena w aso 610zł netto :szok:

Tylko wie pan, no ja panu nie gwarantuję, że to będzie pasowało, bo po numerze mi tego nie znajduje...

Avatar użytkownika
skrot
Kierownik
 
Posty: 509
Dołączył(a): 21 paź 2011 15:53
Lokalizacja: Zabrze
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2009

Re: Czemu turbina gwiżdże...

08 kwi 2017 12:04

http://www.fox.rzeszow.pl/przewod-intercoolera,4,248621,261191
To jest ten element :?: 550 brutto. :o Cena kosmiczna, jak za kawałek gumowej rury! :szok:
skrot :thank_you:
To Protect and Serve

Obrazek

Następna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 62 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl