[C1 i C1FL] Łańcuch czy zawory?

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Hyndex
Przedszkolak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
Lokalizacja: Śląskie
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009

Re: Łańcuch czy zawory?

03 sty 2017 11:32

Wymieniony zostal lancuch, napinacz i slizgi. Rozrzad ustawilem idealnie( ksiazkowo na cechach). Wariator nie ruszany , luz zaworowy jest opisany na samym poczatku tematu, nie mierzylem luzu na szklankach bo nie mam mikrometru. Ale nie slysze metalicznego stukotu, poprostu przt dodawaniu gazu pracuje troche jak diesel.

outlander38
 

Re: Łańcuch czy zawory?

03 sty 2017 12:06

Jakiś stetoskop i osłuchaj obudowę przy dodawaniu gazu , jeżeli tam słychać to wariator . Bo nie stawiał bym tak szybko na luz sworzni tłokowych . Szkoda ze tego nie mogę osłuchać na żywo . Tyle mogę pomoc .

Monty
 

Re: Łańcuch czy zawory?

03 sty 2017 21:27

I nie zapomnij o wtryskach i listwie wtryskowej. Wiem...powtarzam się :-)

AUTOR WĄTKU
Hyndex
Przedszkolak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
Lokalizacja: Śląskie
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009

Re: Łańcuch czy zawory?

10 sty 2017 09:44

Jakiego rodzaju jest dzwiek pracy niesprawnej listwy wtryskowej?

Monty
 

Re: Łańcuch czy zawory?

11 sty 2017 22:15

Osłuchiwałeś stetoskopem?

AUTOR WĄTKU
Hyndex
Przedszkolak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
Lokalizacja: Śląskie
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009

Re: Łańcuch czy zawory?

14 sty 2017 10:59

Osluchiwialem listwe i pracuje normalnie czyli delikatnie. Wariator tez jest ok.
W koncu doszedlem co sie dzieje. Do wymiany sa panewki. Objawiaja sie delikatna praca diesla podczas dodawania gazu a przy puszczaniu stuk momentalnie cichnie. Bardzo dobrze slychac je na zimnym silniku od spodu. Najelpiej zeby jedna osoba dodawala gazu a druga nasluchiwala.
Mam pytanie. Czy aluminiowa dolna czesc silnika (niby miska olejowa) podpiera wał czy mozna sciagac ją bez stresu i czy na forum ktos juz to robil. Chce to zrobic sam wiec jesli ktos moze dac dobrą rade chetnie wysucham.

outlander38
 

Re: Łańcuch czy zawory?

14 sty 2017 14:00

Jak ja ściągniesz ? Trzeba wymontować silnik. Rozebrać łańcuch i wtedy rozbierasz dalej . A co do wymiany panewek gdy juz rozbierzesz spójrz czy sworznie tłokowe są ok ..

AUTOR WĄTKU
Hyndex
Przedszkolak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
Lokalizacja: Śląskie
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009

Re: Łańcuch czy zawory?

15 sty 2017 11:47

A w jakim celu musze wyjmowac silnik i demontowac lanuch? Moze chodzilo Ci o demontaz pokrywy rozrzadu?

outlander38
 

Re: Łańcuch czy zawory?

15 sty 2017 11:52

Piszesz o dolnej misce aluminiowej i panewkach . Wiec żeby zdjąć ta dolną "miske" aluminowa podtrzymującą wal musisz wymontować silnik

outlander38
 

Re: Łańcuch czy zawory?

15 sty 2017 11:53

Hyndex napisał(a):Osluchiwialem listwe i pracuje normalnie czyli delikatnie. Wariator tez jest ok.
W koncu doszedlem co sie dzieje. Do wymiany sa panewki. Objawiaja sie delikatna praca diesla podczas dodawania gazu a przy puszczaniu stuk momentalnie cichnie. Bardzo dobrze slychac je na zimnym silniku od spodu. Najelpiej zeby jedna osoba dodawala gazu a druga nasluchiwala.
Mam pytanie. Czy aluminiowa dolna czesc silnika (niby miska olejowa) podpiera wał czy mozna sciagac ją bez stresu i czy na forum ktos juz to robil. Chce to zrobic sam wiec jesli ktos moze dac dobrą rade chetnie wysucham.


. Gdzie tu piszesz o pokrywie rozrządu ??? Wogle to wiesz co chcesz robić?

Monty
 

Re: Łańcuch czy zawory?

15 sty 2017 22:10

Jeżeli to rzeczywiście panewki...to czeka Cię spory remont. I tak jak pisze...
outlander38 napisał(a):...musisz wymontować silnik

I dla pewności jeszcze pytanie do Ciebie. Czy osłuchiwałeś stetoskopem, czy na "ucho"?

AUTOR WĄTKU
Hyndex
Przedszkolak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
Lokalizacja: Śląskie
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009

Re: Łańcuch czy zawory?

20 sty 2017 08:18

Przepraszam za długa zwloke w odpisywaniu ale juz jestem :grin:
Kolego Monty, tak osluchiwalem na stetoskop. Moje ucho nie uslyszalo nic niepokojacego.
Macie racje co do wymontowania silnika. Chcialem zrobic to polowicznie ale, z rysunku techniczego zobaczylem ze ta" miska olejowa" w polowie podpiera uszczelniacz walu korobowego od strony skrzyni. Jak sie w jakis sposob przesunie to bedze ciekl olej. Ach te Koreance, wszystko musza utrudniac.

AUTOR WĄTKU
Hyndex
Przedszkolak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
Lokalizacja: Śląskie
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009

Re: Łańcuch czy zawory?

24 sty 2017 16:44

Mam nastepne pytanie. Oddawać wał do sprawdzenia oraz ewentualnego szlifu ? Oraz czy zmienic olej z 5W30 na 5W40.

outlander38
 

Re: Łańcuch czy zawory?

24 sty 2017 17:56

Jak wał wymontowałeś to cały szort blok musisz dać. I sprawdź luzy na sworzniach korbowodu.

Monty
 

Re: Łańcuch czy zawory?

24 sty 2017 18:05

I zapodaj koniecznie jakieś fotki z rozbiórki i oględzin

Avatar użytkownika
gisio
V kolumna
 
Posty: 1359
Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM

Re: Łańcuch czy zawory?

24 sty 2017 18:53

Hyndex – problem jest taki, że technologia kia nie przewiduje czegoś takiego jak szlif wału. Owszem taka operacja jest możliwa (czego ludzie nie robią) ale pod warunkiem, że po szlifie ktoś dorobi stosowne panewki – a to już „grubsza strzelanina” i bardzo duże ryzyko wystąpienia kolejnej awarii –absolutnie odradzam.

Zgodnie z technologią Kia powinieneś kupić nowy wał – dobrać panewki korbowodowe do oznaczeń na poszczególnych korbowodach i wale, następnie dobrać panewki główne do oznaczeń na bloku silnika i wale. To tak w telegraficznym skrócie.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

outlander38
 

Re: Łańcuch czy zawory?

24 sty 2017 19:06

gisio wiec może lepiej auto kupic ....moze kia za polska technika nie nadaza....


viewtopic.php?f=36&t=7861

Jak widać w polsce wszystko jest dostępne i możliwe ...robią szlify są panewki ... gisio wyjdź z za tego biurka i trochę techniki a nie fiszki ASO i google :) :) hi hi bez urazy

AUTOR WĄTKU
Hyndex
Przedszkolak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
Lokalizacja: Śląskie
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009

Re: Łańcuch czy zawory?

25 sty 2017 10:33

Panowie. Jak to czytam to zastanawiam sie czy nie lepiej i taniej bedzie kupic używany silnik w dobrym stanie. Bo wydaje mi sie ze 2000 zl na to wszystko to bedzie malo.

outlander38
 

Re: Łańcuch czy zawory?

25 sty 2017 10:53

Używany powiedzmy dobry który ma przelatane tyle do Twój to 3500 w górę i to goły słupek .

NoJz
 

Re: Łańcuch czy zawory?

26 sty 2017 09:13

outlander38 napisał(a):gisio wiec może lepiej auto kupic ....moze kia za polska technika nie nadaza....


viewtopic.php?f=36&t=7861

Jak widać w polsce wszystko jest dostępne i możliwe ...robią szlify są panewki ... gisio wyjdź z za tego biurka i trochę techniki a nie fiszki ASO i google :) :) hi hi bez urazy


W naszych realiach Pan Józek robi wszystko :D

Nie neguję teorii o nowym wale, bo istnieje wiele silników, które po obróbce wału potrafią pęknąc, skręcić się lub po prostu być nie do wyważenia, ciężko powiedzieć jak jest w tym przypadku, bo o ile dobrze pamiętam to 1-2 sztuki na forum są po remoncie. Mogę za to ręczyć ręką, że 2.0 diesel w mazdach 6 i MPV, silnik OM651 w Mercedesie (2.2litra diesel) i jeszcze parę innych nie przetrwają obróbki.

Jeżeli jednak zdecydujesz się na obróbkę wału, poszukaj fachowca a nie najtańszego człowieka, tutaj liczy się precyzja.
Wymiana panewek na "stary" wał bez szlifu to zabieg typowego handlarza, który prędzej lub troszkę później odbije się czkawką.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl