gisio nie do końca masz rację .....
Wg instrukcji obsługi (strona 7.17), jest taki rozdział jak "Przeglądy w trudnych warunkach eksploatacji"
W DCT (dwusprzęgłowe) oraz manualnej, wymiana ca 120tys km, natomiast klasyczne automaty 90tys km.
A teraz definicja co to są trudne warunki dla skrzyni biegów:
- Jazda po nierównych, zapylonych, błotnistych, nieutwardzonych, żwirowych albo posypywanych solą drogach,
- Jazda na terenach, na których wysypywana jest sól i inne materiały powodujące przyspieszoną korozję lub też jazda w czasie bardzo niskich temperatur
- Jazda na terenach piaszczystych
- Ponad 50 % jazdy w dużym ruchu miejskim podczas gorących dni o temperaturze przekraczającej 32°C (90°F)
- Jazda na terenach górzystych
- Holowanie przyczepy lub korzystanie z kampera albo z bagażnika dachowego Jazda samochodów patrolowych, taksówek, samochodów handlowych lub samochodów holujących inne pojazdy
- Jazda z prędkością przekraczającą 170 km/h (106 mil/h)
oraz dodatkowo dla"manuala":
- Częste jazdy na krótką odległość
Każdy płyn ma swoją wytrzymałość. Jak coś pracuje, ściera się, wytwarza temperaturę, musi powodować degradację oleju i to normalne.
Jak żywotność samochodu jest zaplanowana przykładowo na 200tys km/10 lat, to pewnie, że można spokojnie mówić o braku konieczności wymiany