[C1FL] Dźwięk silnika do temperatury 90 stopni.

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Tiempos
Dopiero co...
 
Posty: 5
Dołączył(a): 19 paź 2016 21:22
Lokalizacja: Olkusz
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2009, Optimum

[C1FL] Dźwięk silnika do temperatury 90 stopni.

14 lis 2016 19:35

Witajcie !

Jestem użytkownikiem forum od niedawna, przywitałem się w poście powitalnym oraz uważnie śledzę posty i komentarze.
Szukałem swojego "problemu", lecz go nie znalazłem. Posiadam samochód od początku września, nie wiem czy nie zwróciłem uwagi od początku, czy silnik zaczął wydawać dziwny dźwięk dopiero gdy temperatury spadły z tych ok 15-20 na niższe, czy chodził tak od początku (przesiadłem się z 20 letniego volkswagena, więc wszystko w ceed było jak z bajki). W momencie gdy samochód przestaje chodzić na ssaniu a wskazówka temperatury zaczyna się podnosić zaczyna być słyszalny ewidentny dźwięk "klekotu". Również gdy samochód schodzi z obrotów słychać charakterystyczny dźwięk. Czytając forum w pierwszej kolejności pomyślałem że to zawory, lecz silnik nie daje objawów gdy się zagrzeje, nie słychać nic niepokojącego w przedziale od 1000 do 4000, więcej obrotów raczej nie używam, słychać tylko delikatne cykanie (na wolnych obrotach), tak jak w innych samochodach kia/hyundai z rozrządem na łańcuchu. Przypadłość nie jest spowodowana zmianą oleju, ponieważ zaczęło się to jeszcze przed jego wymianą. Samochód ma w tym roku 7 lat, był serwisowany do samego końca gwarancji, obecny przebieg to 82700 km. Olej zmieniałem równo po roku, miał przejechane ok 14 tyś km.

http://www100.zippyshare.com/v/TtwxFsvN/file.html

W linku dźwięk silnika początkowo nagrywany z kabiny przy zamkniętych drzwiach, telefon przy desce rozdzielczej, następnie pod maską ( nagły skok głośności nie jest w rzeczywistości aż tak paskudny jak na nagraniu), bezpośrednio przy lewej części silnika, a następnie leżał na podszybiu na zewnątrz, ponieważ byłem dodać gazu w samochodzie, żeby nagrać uważnie dźwięk schodzenia z obrotów.

Proszę o pomoc lub jakieś wskazówki, silnik nie bierze oleju, ma płyn chłodniczy, nie wykazuje spadku mocy, spala tak jak od samego początku w cyklu mieszanym ok 7l benzyny.
:imnewhere:

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Dźwięk silnika do temperatury 90 stopni.

15 lis 2016 00:04

Może to Cię pocieszy, ale odkąd mój skończył 100 tys. km chodzi dokładnie tak samo (w zimie), a ASO mocno w nim dłubało i nawet po wymianie kompletnego rozrządu dalej ma taki dźwięk.
Ja już się przyzwyczaiłem, a na środku deski masz takie duże pokrętło, które reguluje słyszalność tego dźwięku :wink:
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Monty
 

Re: Dźwięk silnika do temperatury 90 stopni.

15 lis 2016 19:26

Wygląda na to, że to jakaś przypadłość silników benzynowych hyundai/kia. Ale jestem daleko od stwierdzenia, że to normalna praca. A im będzie zimniej tym ten terkot/stukanie/cykanie będzie głośniejsze.
Ja miałem kilka "diagnoz" mechaników. Począwszy od wtryskiwaczy, przez panewki, zawory, "wariator", po stukające w cylindrach tłoki (luz na sworzniu). Ostatnio wymieniony rozrząd (łańcuch, napinacz, prowadnice, obudowę pompy oleju). Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się że łańcuch rozciągnięty. Koła zębate i "wariator" mechanik (ASO) nie zalecił wymieniać. Myślałem, że to rozwiąże sprawę. Niestety, dalej jest podobnie jak u Ciebie i te "odgłosy" najbardziej słyszalne są we wnętrzu auta przy zamkniętych drzwiach.
I tak jak piszesz...
Tiempos napisał(a):...silnik nie bierze oleju, ma płyn chłodniczy, nie wykazuje spadku mocy, spala tak jak od samego początku w cyklu mieszanym ok 7l benzyny.

Jak sobie osłuchiwałem stetoskopem silnik od góry, to wyraźne terkotanie słychać na listwie wtryskowej i wtryskiwaczach. Ale nie wiem, czy nie jest to efekt jakiegoś rezonansu od cylindrów. Chciałem jeszcze osłuchać silnik od spodu (w tym okolice sprzęgła)...ale ciągle brakuje czasu.
Skorzystaj z patentu Ryby...czarownik czarownik, zepsuć mi się ..... ;-)

Ryba4 napisał(a):...i nawet po wymianie kompletnego rozrządu dalej ma taki dźwięk.

Ryba...koła zębate i "wariator" też miałeś wymienione?

AUTOR WĄTKU
Tiempos
Dopiero co...
 
Posty: 5
Dołączył(a): 19 paź 2016 21:22
Lokalizacja: Olkusz
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2009, Optimum

Re: Dźwięk silnika do temperatury 90 stopni.

15 lis 2016 19:41

Dzięki za odpowiedzi. Także nie ciekawie to wygląda i nie wiadomo czy drążyć czy normalnie użytkować w przeświadczeniu że nikt nie wie co może być przyczyną :( Jedyne czego żałuję to że nie pamiętam jak było jak kupiłem samochód, w sensie jak było cieplutko itp i była ta euforia zmiany samochodu na lepszy, ale wydaje mi się że zaczęło się to dopiero gdy zaczęło być stosunkowo zimno, jestem bardzo wyczulony na odgłosy w samochodzie.

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Dźwięk silnika do temperatury 90 stopni.

15 lis 2016 21:44

Nie, mi kół i wariatora nie wymieniali.
Tiempos napisał(a): Jedyne czego żałuję to że nie pamiętam jak było jak kupiłem samochód, w sensie jak było cieplutko itp i

Ja pamiętam bardzo, bardzo dobrze, bo odbierałem go z salonu i byłem w ciężkim szoku, jak auto po tygodniowym postoju na -20 (tak tak, w InterSprzedamyCiZaśnieżoneAuto samochód odbierany przez klienta nie wyjeżdża "z salonu" dosłownie tylko z placu - jak w komisie u Mietka) zaraz po odpaleniu chodziło tak cicho, ze gdyby nie obrotomierz to bym nie wiedział, że zaskoczył! W środku nie było NIC słychać, a po otwarciu maski silnik dosłownie szumiał - żadnego cyk cyk cyk cyk, tylko cichuteńkie szszszszszszsz :biggrin: I tak bło do +/- właśnie 100k, potem już pojawiło się cykanie.
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Daniel
Klubowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 25 wrz 2015 10:36
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1.6 ON 115KM
2008

Re: Dźwięk silnika do temperatury 90 stopni.

16 lis 2016 11:43

W mojej megance 1.4 cisza była do momentu sprzedaży 42 tys przebiegu.Dziś po 6 latach na gazie tak słychać cykanie,że wiem kiedy sąsiad z pracy wraca ;-) taki urok prawie wszystkich starych poczciwych 4garowców.

Avatar użytkownika
butter18
Dyrektor
 
Posty: 886
Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA

Re: Dźwięk silnika do temperatury 90 stopni.

16 lis 2016 12:49

Akurat cykanie to idzie od gazu a dokładniej od listwy wtryskowej-wtryskiwaczy, jeszcze jak ma valteki to już w ogóle może orkiestrę otwierać :)

co do wyżej może trzeba by na próbę wsadzić inną listwe wtryskową benzyny i posłuchać ? Jeśli nie to to pozostaje wiariator, zawory... itd
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000

AUTOR WĄTKU
Tiempos
Dopiero co...
 
Posty: 5
Dołączył(a): 19 paź 2016 21:22
Lokalizacja: Olkusz
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2009, Optimum

Re: Dźwięk silnika do temperatury 90 stopni.

07 sie 2017 19:46

Witajcie,

Tydzień temu wymieniłem w kii rozrząd + regulowałem zawory. Cztery szklanki były szlifowane, łańcuch rozciągnięty około 1cm!
Dla mnie szok że przy tym przebiegu łańcuch był w takim stanie.
Co do pracy silnika, obecnie pracuje ciszej, natomiast "klepanie" jest w dalszym ciągu słyszalne, lecz już nie w takim stopniu.
Samochód po wymianie rozrządu ciszej pracuje, odczuwam różnicę w momencie obrotowym, kulturalniej pracuje silnik i przenosi mniejsze wibracje na nadwozie.

Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl