[C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
Geegles
Weteran
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
Lokalizacja: Rosanów
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT

[C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie

11 wrz 2016 18:51

Hej,

Od dłuższego czasu walczę trochę z DPFem i chciałbym od Was dowiedzieć się kilka rzeczy nt. jego obsługi.
Wszystkie sprawdzone informacje będę dorzucał do pierwszego posta celem aktualizacji.

1) Co jaki czas/ile kilometrów powinno się włączać wypalanie filtra DPF?
2) W Ceedzie nie ma żadnej kontrolki działającego DPFa, rozumiem, że jedyną sprawdzoną informacją o wypalaniu jest chwilowy wzrost zużycia paliwa? (Można to sprawdzić na hamowaniu silnikiem, wartość > 0?)
3) Jak długo trwa wypalanie?
4) Czy wypalanie włączy się jedynie jeśli samochód jedzie z obrotami w przedziale 2000-2500? Czy np. jadąc prędkością autostradową z 3500 obrotami również jest szansa, że się włączy?
5) Czy wierzycie w specyfiki dot. poprawy działania DPFa? Na jakiej zasadzie one działają? Obniżają temperaturę spalania sadzy?
6) Co zrobić w przypadku, gdy dojeżdżam do końca trasy a wiem, że DPF się dalej wypala? Zaczekać czy powinien ukończyć dopalanie przy ponownym uruchomieniu filtr się dopali?
7) Czy jeżeli wypalanie DPFa nie zakończyło się sukcesem (np. przerwana jazda), to samochód może być przez to "zamulony"?
8) Czy podczas wypalania DPFa, auto na postoju będzie miało wyższe obroty ? Ewentualnie czy wtedy silnik może dekikatnie falować?

Proszę o wyjaśnienia i zapraszam do dyskusji.
Jest: Kia Proceed 1.6 T-GDI TEC+PRE+AEB+SRF
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI ECS+RED+TEC+SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

smertius
 

Re: [C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie

12 wrz 2016 06:25

1. U mnnie co około 200-300 km zależnie od stylu jazdy. Jeżdżę praktycznie codziennie po ok 30km w jedną stronę do pracy
2. Tak
3. Około 25 km normalnej jazdy(trochę miasto ale w większośći teren niezabudowany).
4. Nie wiem, ale raczej to nie ma znaczenia.
5. ...
6. Chwilę poczkekać, z tego co zauważyłem to wypalanie zostanie przerwane.
7. Nie zauważyłem, ale nie miałem raczej sytuacji żeby wypalanie zostało przerwane kilka razy pod rząd.
8. Tak, ale minimalnie i tylko przez moment po około 1 minucie spadają do normalnych(prawdopodobnie wtedy przerywa się wypalanie)

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: [C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie

12 wrz 2016 08:36

5. Tak
Obniża temperaturę pasywnej regeneracji filtra Dpf z ponad 550 stopni do 400
Napisz mi maila na PW do Siebie
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

panpromek
 

Re: [C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie

12 wrz 2016 12:12

Z moich obserwacji wynika:
1. Dopalanie włącza się mniej więcej co 300 km,
2. To że się dopala widzę po wzroście średniego spalania. Resetuję kompa po każdym tankowaniu, więc da się to szybko zauważyć,
3. Z czasem trwania to różnie. NIekiedy wystarczy kilka kilometrów, a innym razem trwa to w nieskończoność....
4. Nie zanotowałem zależności między włączaniem się dopalania DPF a prędkością obrotową silnika,
5. Nie stosuję żadnych dodatkowych "dopalaczy",
6. Nie przejmuję się tym.
7. Ten silnik i tak jest mulasty więc wypalanie DPFu raczej nie robi różnicy :>
8. Nie wiem, nie zaobserwowałem takiego faktu.

ivul
 

Re: [C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie

13 wrz 2016 08:47

1. Jak żona jeździ na krótkich trasach po mięście to częściej niż 300. Jak lecę autostradą cały czas to nie częściej niż 300km (ciężko stwierdzić).
2. Widać po spalaniu, jak puścisz nogę z gazu to spalanie nie spada do 0, a jak jedziesz to pali 1-2 litry więcej przy tym samym obciążeniu
3. Kilka minut/kilometrów
4. Jak jadę delikatnie to się nie włączy, jak rusze "dynamicznie" ze świateł albo wyprzedzam, to spalanie już nie chce spaść :) nawet jak delikatnie jadę po tym manewrze. Czy jest to sposób żeby włączyć wypalanie?
5. Nie używałem.
6. Pytałem o to mechanika w Kii na przeglądzie, powiedział że można zostawić zapalony samochód jeśli jest taka opcja. Niby zdrowsze. (dalej w pkt.8)
7. Nie zaobserwowałem.
8. Samochód chodzi inaczej na postuje, lekko drga, lekko falują obroty (dosłownie 20-30), po skończonym wpalaniu pracuje znacznie płynniej, równiej.

Mechanik mi mówił, że Ceedy 2 są sprytnie zrobione pod takim względem, że mają DPFa blisko silnika i łatwo go nagrzać do odpowiedniej temperatury.
Jak sprawdzić zapchanego DPFa? Czy są sposoby poza podpinaniem kompa? Niemiecka autostrada i pedał w podłogę w poszukiwaniu zmian w maxymalnej prędkości?

Przemek77
Brygadzista
 
Posty: 81
Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
Lokalizacja: PL
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M

Re: [C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie

09 cze 2020 13:31

Moje doświadczenie z VAGa - leję shell VPower i znaaaacznie rzadziej wypalanie dpfa. Na hipermarketowym paliwie porażka, zwłaszcza przy jeździe miejskiej.

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: [C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie

09 cze 2020 14:13

Przemek77 napisał(a):Moje doświadczenie z VAGa - leję shell VPower i znaaaacznie rzadziej wypalanie dpfa. Na hipermarketowym paliwie porażka, zwłaszcza przy jeździe miejskiej.


Cena o czymś świadczy prawda?
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

aviator
Dyrektor
 
Posty: 717
Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M

Re: [C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie

10 sie 2020 18:03

Pitrek napisał(a):
Cena o czymś świadczy prawda?


Niby o czym? "Hipermarketowe" paliwo, jak i każde inne pochodzi z Orlenu... Jeżeli się czymś różni, to zawartością dodatków dolewanych do cysterny.
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: [C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie

11 sie 2020 09:23

aviator napisał(a):
Pitrek napisał(a):
Cena o czymś świadczy prawda?


Niby o czym? "Hipermarketowe" paliwo, jak i każde inne pochodzi z Orlenu... Jeżeli się czymś różni, to zawartością dodatków dolewanych do cysterny.



Tak dodatkami, które są kluczowe - mam porównanie z dieslem (jeździłem 6 lat) i teraz z benzyną gdzie robię ciągle testy. porównania etc.
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

aviator
Dyrektor
 
Posty: 717
Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M

Re: [C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie

11 sie 2020 13:19

Pitrek napisał(a):
Tak dodatkami, które są kluczowe - mam porównanie z dieslem (jeździłem 6 lat) i teraz z benzyną gdzie robię ciągle testy. porównania etc.


Tyle że szczerze wątpię, by zwykłe paliwo na stacji Carrefour dostarczane przez Orlen (na dystrybutorach są nawet wlepki Orlenu kontroli jakości), różniło się czymś od tego na firmowych stacjach Orlenu. Różnice mogą dotyczyć jedynie paliw droższych z dodatkami, które na stacjach różnych koncernów mogą być inne i w innej ilości.
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.

Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 31 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl