Witajcie od pewnego czasu dręczy mnie kilka problemów ze swoim pro_cee'dem, mianowicie:
- póki silnik nie osiągnie temperatury ok. 90 stopni, występuje lekka, ale wyczuwalna zwłoka po wciśnięciu pedału gazu, tym bardziej wyczuwalna, im mocniej wciskam gaz,
- po nagrzaniu silnika i bardziej dynamicznej jeździe miejskiej samochód dostaje takiej turbodziury, że doprowadza mnie do rozstroju nerwowego; wciskam gaz, samochód zupełnie nie przyspiesza, nie może się zebrać, potem zaczyna jechać, ale dużo słabiej, niż przy chłodnym silniku
- zadymienie występuje w całym zakresie obrotów przy mocniejszym wciśnięciu gazu (unoszący się, dość lekki czarny dym)
Problemy te zaczęły występować niedawno, ale niestety nasilają się wraz z upałami. Do tego borykam się z problemem bardzo dużego skoku pedału hamulca (wciskam, wciskam, wciskam... dopiero zaczyna hamować w połowie drogi) oraz niedziałającą klapą gaszącą. Pompa vacum wytwarza podciśnienie, ale nie miałem czym sprawdzić, jaką ma wartość.
EGR się nie zacina, brak błędów w historii ECU, korekty wtrysków OK, filtry niedawno wymienione, paliwo dobrej jakości.
[C1] Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika
Moderator: Żandarmeria
-
Kozak_Barabasz
Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika
Sprawdź jak pracuje czujnik ciśnienia doładowania na interkulerze.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika
Kozak_Barabasz napisał(a):interkulerze.
Barabaszu! Pała z ponglish!
-
sagitarius
Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika
Po zdjęciu i zaślepieniu wężyka idącego do gruszki - wiadomo, brak mocy. Bez checka.
Po wypięciu wtyczki z czujnika doładowania - tryb awaryjny do 2800, ale samochód przyspiesza od razu.
Wzrosło spalanie. Nie zejdę poniżej 7.8 litra według wskazań komputera w trybie 70 miasto / 30 trasa.
Dzisiaj trochę przypiekło u mnie słońce, do tego musiałem się pospieszyć, po 3-4 wyprzedzaniu zatraciłem zupełnie możliwość rozpędzania się w tempie szybszym niż powóz konny
Postaram się zdobyć w najbliższych dniach czujnik doładowania na podmiankę. Jeśli to nie pomoże, szukam dalej i informuję o rezultatach śledztwa
Po wypięciu wtyczki z czujnika doładowania - tryb awaryjny do 2800, ale samochód przyspiesza od razu.
Wzrosło spalanie. Nie zejdę poniżej 7.8 litra według wskazań komputera w trybie 70 miasto / 30 trasa.
Dzisiaj trochę przypiekło u mnie słońce, do tego musiałem się pospieszyć, po 3-4 wyprzedzaniu zatraciłem zupełnie możliwość rozpędzania się w tempie szybszym niż powóz konny
Postaram się zdobyć w najbliższych dniach czujnik doładowania na podmiankę. Jeśli to nie pomoże, szukam dalej i informuję o rezultatach śledztwa
-
Kozak_Barabasz
Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika
Ryba4 napisał(a):Kozak_Barabasz napisał(a):interkulerze.
Barabaszu! Pała z ponglish!
A tak mi się jakoś napisało No wiem, że pisze się intercooler
- stone_face
- Brygadzista
- Posty: 104
- Dołączył(a): 29 kwi 2016 22:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika
sagitarius napisał(a):Witajcie od pewnego czasu dręczy mnie kilka problemów ze swoim pro_cee'dem...
Rocznik, pojemność silnika?
Do tego borykam się z problemem bardzo dużego skoku pedału hamulca (wciskam, wciskam, wciskam... dopiero zaczyna hamować w połowie drogi) oraz niedziałającą klapą gaszącą. Pompa vacum wytwarza podciśnienie, ale nie miałem czym sprawdzić, jaką ma wartość.
Czy tak było od zawsze, czy pojawiło się nagle, czy po jakiejś naprawie mechanicznej albo blacharskiej?
EGR się nie zacina, brak błędów w historii ECU, korekty wtrysków OK, filtry niedawno wymienione, paliwo dobrej jakości.
Jak i czym sprawdzałeś EGR i wtryski?
Zacząłbym od diagnostyki przy pomocy testera, który umożliwia przyjrzenie się wszystkim parametrom silnika.
-
sagitarius
Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika
Rok 2008, 1.6 CRDi 115/140 (chip w grudniu 2015, do końca wiosny bezproblemowo).
Problemy nasiliły się wraz z początkiem maja, kiedy odesłałem turbosprężarkę do regeneracji. Nie wysiadła całkowicie, aczkolwiek była już tak głośna, że zapobiegawczo została zdemontowana i zregenerowana w Bosch-service. Wtedy też zauważyłem inaczej pracujący (delikatnie) pedał hamulca oraz większą turbodziurę. Samochód stał ok. 3 tygodni, ze względu na czas przesyłki i majowe święta. Po zamontowaniu turbiny zauważyłem, że przyspieszenie zaczyna się w okolicach 2400 obr/min, została odesłana w ramach reklamacji celem ponownego wyregulowania. Teraz wstaje zdecydowanie wcześniej, póki silnik się nie nagrzeje 1700/1800 obrotów, wraz z nagrzewającym się silnikiem granica obrotów przesuwa się wyżej, by dojść z powrotem do 2300-2400. Chłodny silnik zdecydowanie lepiej reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia, jest wyczuwalna zwłoka, której wcześniej nie było, ale trwa ona ok. sekundy do półtorej. Po szybszej jeździe miejskiej czas ten wydłuża się czasem nawet do 4-5 sekund, po czym nie jest osiągana pełna moc (dużo słabsze uczucie przyspieszania).
Wraz z zamontowaniem regenerowanej turbosprężarki po reklamacji całkowicie zmieniła się praca pedału hamulca (początek czerwca). W tej chwili 1/3 naciśnięcia pedału nie powoduje żadnej reakcji oprócz zapalonych świateł stop, dopiero później samochód zaczyna zwalniać. Po energicznym naciśnięciu hamulce działają dobrze, włącza się ABS, natomiast przy drugim, trzecim naciśnięciu pedał twardnieje i drastycznie maleje skuteczność hamowania.
Nie jestem w stanie podać dokładnej nazwy testera, jakim posługiwał się mechanik, pomiar odbywał się podczas jazdy zarówno z lekkim, jak i dynamicznym przyspieszaniem pod górę, program pokazywał procent zamknięcia zaworu EGR.
Podczas jednostajnego przyspieszania od 1300-1400 obrotów do końca skali obrotomierza na 3. biegu wyczuwalne są szarpnięcia i chwilowe braki mocy przy ok. 2500 i 3500 obr/min.
Problemy nasiliły się wraz z początkiem maja, kiedy odesłałem turbosprężarkę do regeneracji. Nie wysiadła całkowicie, aczkolwiek była już tak głośna, że zapobiegawczo została zdemontowana i zregenerowana w Bosch-service. Wtedy też zauważyłem inaczej pracujący (delikatnie) pedał hamulca oraz większą turbodziurę. Samochód stał ok. 3 tygodni, ze względu na czas przesyłki i majowe święta. Po zamontowaniu turbiny zauważyłem, że przyspieszenie zaczyna się w okolicach 2400 obr/min, została odesłana w ramach reklamacji celem ponownego wyregulowania. Teraz wstaje zdecydowanie wcześniej, póki silnik się nie nagrzeje 1700/1800 obrotów, wraz z nagrzewającym się silnikiem granica obrotów przesuwa się wyżej, by dojść z powrotem do 2300-2400. Chłodny silnik zdecydowanie lepiej reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia, jest wyczuwalna zwłoka, której wcześniej nie było, ale trwa ona ok. sekundy do półtorej. Po szybszej jeździe miejskiej czas ten wydłuża się czasem nawet do 4-5 sekund, po czym nie jest osiągana pełna moc (dużo słabsze uczucie przyspieszania).
Wraz z zamontowaniem regenerowanej turbosprężarki po reklamacji całkowicie zmieniła się praca pedału hamulca (początek czerwca). W tej chwili 1/3 naciśnięcia pedału nie powoduje żadnej reakcji oprócz zapalonych świateł stop, dopiero później samochód zaczyna zwalniać. Po energicznym naciśnięciu hamulce działają dobrze, włącza się ABS, natomiast przy drugim, trzecim naciśnięciu pedał twardnieje i drastycznie maleje skuteczność hamowania.
Nie jestem w stanie podać dokładnej nazwy testera, jakim posługiwał się mechanik, pomiar odbywał się podczas jazdy zarówno z lekkim, jak i dynamicznym przyspieszaniem pod górę, program pokazywał procent zamknięcia zaworu EGR.
Podczas jednostajnego przyspieszania od 1300-1400 obrotów do końca skali obrotomierza na 3. biegu wyczuwalne są szarpnięcia i chwilowe braki mocy przy ok. 2500 i 3500 obr/min.
-
Kozak_Barabasz
Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika
Oj to po takich kombinacjach będzie ciężko aby ktoś napisał Ci gotowe rozwiązanie .....
1. chipowany (nie box) - nie wrócisz do oryginalnych ustawień- może mapy się rozjechały ?
2. Regenerowana turbina- tutaj też może być czary mary .....
Musisz sprawdzić dosłownie cały osprzęt w raz z wszystkimi czujnikami.
Regeneracja turbo jest bardzo ciężka z tytułu zmiennej geometrii łopatek .....
Te zjawiska zmian doładowania przy różnych obrotach mogą być własnie nieprawidłowym sterowaniem łopatek.
Niech zgrają Ci mapę sterownika, wgrają oryginalną i testuj.
Ja obstawiam osprzęt turbo (czujnik doładowania jak i sama turbina).
Oczywiście zawór EGR też może maczać w tym palce .....
Odłącz od niego wtyczkę i zrób rundkę- check oczywiście się zapali ale zobacz jak będzie samochód jeździł.
A co do hamulców ....
Raczej związku z turbiną nie mają .....
Wymień płyn hamulcowy na nowy. Jak to nie pomoże, trzeba sprawdzić pompę.
1. chipowany (nie box) - nie wrócisz do oryginalnych ustawień- może mapy się rozjechały ?
2. Regenerowana turbina- tutaj też może być czary mary .....
Musisz sprawdzić dosłownie cały osprzęt w raz z wszystkimi czujnikami.
Regeneracja turbo jest bardzo ciężka z tytułu zmiennej geometrii łopatek .....
Te zjawiska zmian doładowania przy różnych obrotach mogą być własnie nieprawidłowym sterowaniem łopatek.
Niech zgrają Ci mapę sterownika, wgrają oryginalną i testuj.
Ja obstawiam osprzęt turbo (czujnik doładowania jak i sama turbina).
Oczywiście zawór EGR też może maczać w tym palce .....
Odłącz od niego wtyczkę i zrób rundkę- check oczywiście się zapali ale zobacz jak będzie samochód jeździł.
A co do hamulców ....
Raczej związku z turbiną nie mają .....
Wymień płyn hamulcowy na nowy. Jak to nie pomoże, trzeba sprawdzić pompę.
- stone_face
- Brygadzista
- Posty: 104
- Dołączył(a): 29 kwi 2016 22:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika
sagitarius napisał(a):(...)Problemy nasiliły się wraz z początkiem maja, kiedy odesłałem turbosprężarkę do regeneracji. Nie wysiadła całkowicie, aczkolwiek była już tak głośna, że zapobiegawczo została zdemontowana i zregenerowana w Bosch-service. Wtedy też zauważyłem inaczej pracujący (delikatnie) pedał hamulca oraz większą turbodziurę.(...)
Zarówno serwo hamulców jak i siłownik przesuwający łopatki turbiny VGT zasilane są podciśnieniem. Jest to więc wspólny mianownik do dalszej diagnostyki. Na początek sprawdziłbym przewody, którymi podłączone jest serwo i turbina z pompą vacum. Sprawdzić trzeba również samą pompę, siłownik membranowy przy turbinie i czy łopatki się nie zacinają. Nie zaszkodzi przyjrzeć się pracy EGR.
Zalecałbym wizytę w ASO Kia, bo mogli już mieć podobne przypadki i diagnostyka usterki będzie u nich znacznie szybsza niż metodą podmiany poszczególnych części.
-
sagitarius
Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika
Płyn hamulcowy wymieniony - bez różnicy.
Odpięty EGR - brak kontrolki, ale tryb pół-awaryjny; samochód wkręca się na obroty, ale bardzo powoli.
Wymieniony sensor w intercoolerze - bez zmian.
Co do związku turbina-hamulce... Przy sprawdzaniu zestawu zaworków od podciśnienia (przy filtrze oleju) i odpinaniu kolejnych, zauważyłem, że sztanga turbiny opada wraz z wciśnięciem pedału hamulca, zarówno na wolnych, jak i wyższych obrotach, a po puszczeniu podnosi się z powrotem. Zdjąłem wężyk z pompy vacum, niby podciśnienie jest, nie mam czym zmierzyć jego wartości, ale wydaje się słabe. Postaram się podmienić pompę vacum i wtedy opiszę, czy dało to jakieś rezultaty.
...........................
Podmieniona pompa vacum - bez zmian. Czy przyczyną może być nieszczelne serwo hamulcowe, przez które ucieka całe podciśnienie?
Odpięty EGR - brak kontrolki, ale tryb pół-awaryjny; samochód wkręca się na obroty, ale bardzo powoli.
Wymieniony sensor w intercoolerze - bez zmian.
Co do związku turbina-hamulce... Przy sprawdzaniu zestawu zaworków od podciśnienia (przy filtrze oleju) i odpinaniu kolejnych, zauważyłem, że sztanga turbiny opada wraz z wciśnięciem pedału hamulca, zarówno na wolnych, jak i wyższych obrotach, a po puszczeniu podnosi się z powrotem. Zdjąłem wężyk z pompy vacum, niby podciśnienie jest, nie mam czym zmierzyć jego wartości, ale wydaje się słabe. Postaram się podmienić pompę vacum i wtedy opiszę, czy dało to jakieś rezultaty.
...........................
Podmieniona pompa vacum - bez zmian. Czy przyczyną może być nieszczelne serwo hamulcowe, przez które ucieka całe podciśnienie?
-
sagitarius
Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika
Post pod postem, ale... Może komuś się przyda, jeśli ma podobne problemy i szuka szybkiego rozwiązania na forum
Obie usterki okazały się od siebie niezależne. Przyczyną dziadowego hamowania były:
- niewielki zator w przewodzie hamulcowym (skąd się tam wziął paproch, to ja nie wiem, ale wyleciał)
- zapieczona na amen prowadnica w jarzmie prawego przedniego zacisku (powodowała 3x większy skok hamulca niż normalny, ścięło klocki na skos, pomogło 20 minut grzania palnikiem, żeby w ogóle się ruszyło, nasmarowane, zabezpieczone - śmiga jak należy)
Serwo było dobre, pompa vacum również, tak samo jak i zaworek podciśnienia.
Co zatem jest przyczyną problemów z przyspieszaniem?
Na 99% dolot. Intercooler szczelny, kawałek rury od IC do silnika szczelny, zostaje więc rura pod silnikiem i okolice turbosprężarki. Ostatnio samochód zaczął głośniej "syczeć" przy dodawaniu gazu, oby to była ostatnia i trafna zarazem diagnoza, bo już nie mam zdrowia...
Pozdrawiam!
PROBLEM ROZWIĄZANY - kiepskie ustawienie turbosprężarki po regeneracji
Obie usterki okazały się od siebie niezależne. Przyczyną dziadowego hamowania były:
- niewielki zator w przewodzie hamulcowym (skąd się tam wziął paproch, to ja nie wiem, ale wyleciał)
- zapieczona na amen prowadnica w jarzmie prawego przedniego zacisku (powodowała 3x większy skok hamulca niż normalny, ścięło klocki na skos, pomogło 20 minut grzania palnikiem, żeby w ogóle się ruszyło, nasmarowane, zabezpieczone - śmiga jak należy)
Serwo było dobre, pompa vacum również, tak samo jak i zaworek podciśnienia.
Co zatem jest przyczyną problemów z przyspieszaniem?
Na 99% dolot. Intercooler szczelny, kawałek rury od IC do silnika szczelny, zostaje więc rura pod silnikiem i okolice turbosprężarki. Ostatnio samochód zaczął głośniej "syczeć" przy dodawaniu gazu, oby to była ostatnia i trafna zarazem diagnoza, bo już nie mam zdrowia...
Pozdrawiam!
PROBLEM ROZWIĄZANY - kiepskie ustawienie turbosprężarki po regeneracji
Posty: 11
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Błąd trakcji, spadek mocy, nierównomierna praca silnika.
przez Pan Krecik » 17 paź 2022 20:01 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 4319 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pan Krecik
24 paź 2022 15:58
-
Błąd trakcji, spadek mocy, nierównomierna praca silnika.
-
-
Huczenie, buczenie, drgania i spadek mocy
przez ppp.p » 11 lip 2020 16:28 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 3 Odpowiedzi / 5610 Wyświetlone
- Ostatni post przez ppp.p
12 paź 2020 09:43
-
Huczenie, buczenie, drgania i spadek mocy
-
-
Spadek mocy + dziwne dźwięki po remoncie głowicy.
przez qb4487 » 10 sty 2020 11:50 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 5923 Wyświetlone
- Ostatni post przez qb4487
11 sty 2020 10:53
-
Spadek mocy + dziwne dźwięki po remoncie głowicy.
-
-
Rozruch silnika 1,6CRDi, na zimnym spadek napięcia aku do 8V
1, 2przez zychi » 24 sty 2021 13:15 w Silniki i skrzynia biegów - 21 Odpowiedzi / 10422 Wyświetlone
- Ostatni post przez zychi
23 lut 2021 20:42
-
Rozruch silnika 1,6CRDi, na zimnym spadek napięcia aku do 8V
-
-
C1 1,6CRDI ustalenie mocy silnika po numerze sterownika
przez gtdss » 29 lis 2019 12:07 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 2697 Wyświetlone
- Ostatni post przez gtdss
29 lis 2019 12:07
-
C1 1,6CRDI ustalenie mocy silnika po numerze sterownika
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości