[C1] Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
sagitarius
 

[C1] Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika

05 sie 2016 18:43

Witajcie :) od pewnego czasu dręczy mnie kilka problemów ze swoim pro_cee'dem, mianowicie:
- póki silnik nie osiągnie temperatury ok. 90 stopni, występuje lekka, ale wyczuwalna zwłoka po wciśnięciu pedału gazu, tym bardziej wyczuwalna, im mocniej wciskam gaz,
- po nagrzaniu silnika i bardziej dynamicznej jeździe miejskiej samochód dostaje takiej turbodziury, że doprowadza mnie do rozstroju nerwowego; wciskam gaz, samochód zupełnie nie przyspiesza, nie może się zebrać, potem zaczyna jechać, ale dużo słabiej, niż przy chłodnym silniku
- zadymienie występuje w całym zakresie obrotów przy mocniejszym wciśnięciu gazu (unoszący się, dość lekki czarny dym)

Problemy te zaczęły występować niedawno, ale niestety nasilają się wraz z upałami. Do tego borykam się z problemem bardzo dużego skoku pedału hamulca (wciskam, wciskam, wciskam... dopiero zaczyna hamować w połowie drogi) oraz niedziałającą klapą gaszącą. Pompa vacum wytwarza podciśnienie, ale nie miałem czym sprawdzić, jaką ma wartość.

EGR się nie zacina, brak błędów w historii ECU, korekty wtrysków OK, filtry niedawno wymienione, paliwo dobrej jakości.

AUTOR WĄTKU
Kozak_Barabasz
 

Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika

06 sie 2016 10:17

Sprawdź jak pracuje czujnik ciśnienia doładowania na interkulerze.

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika

08 sie 2016 17:51

Kozak_Barabasz napisał(a):interkulerze.

Barabaszu! Pała z ponglish!
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
sagitarius
 

Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika

08 sie 2016 20:38

Po zdjęciu i zaślepieniu wężyka idącego do gruszki - wiadomo, brak mocy. Bez checka.
Po wypięciu wtyczki z czujnika doładowania - tryb awaryjny do 2800, ale samochód przyspiesza od razu.
Wzrosło spalanie. Nie zejdę poniżej 7.8 litra według wskazań komputera w trybie 70 miasto / 30 trasa.
Dzisiaj trochę przypiekło u mnie słońce, do tego musiałem się pospieszyć, po 3-4 wyprzedzaniu zatraciłem zupełnie możliwość rozpędzania się w tempie szybszym niż powóz konny :grin:
Postaram się zdobyć w najbliższych dniach czujnik doładowania na podmiankę. Jeśli to nie pomoże, szukam dalej i informuję o rezultatach śledztwa ;-)

AUTOR WĄTKU
Kozak_Barabasz
 

Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika

09 sie 2016 08:26

Ryba4 napisał(a):
Kozak_Barabasz napisał(a):interkulerze.

Barabaszu! Pała z ponglish!

A tak mi się jakoś napisało :P No wiem, że pisze się intercooler :P

stone_face
Brygadzista
 
Posty: 104
Dołączył(a): 29 kwi 2016 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka

Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika

10 sie 2016 15:38

sagitarius napisał(a):Witajcie :) od pewnego czasu dręczy mnie kilka problemów ze swoim pro_cee'dem...

Rocznik, pojemność silnika?
Do tego borykam się z problemem bardzo dużego skoku pedału hamulca (wciskam, wciskam, wciskam... dopiero zaczyna hamować w połowie drogi) oraz niedziałającą klapą gaszącą. Pompa vacum wytwarza podciśnienie, ale nie miałem czym sprawdzić, jaką ma wartość.

Czy tak było od zawsze, czy pojawiło się nagle, czy po jakiejś naprawie mechanicznej albo blacharskiej?
EGR się nie zacina, brak błędów w historii ECU, korekty wtrysków OK, filtry niedawno wymienione, paliwo dobrej jakości.

Jak i czym sprawdzałeś EGR i wtryski?
Zacząłbym od diagnostyki przy pomocy testera, który umożliwia przyjrzenie się wszystkim parametrom silnika.

AUTOR WĄTKU
sagitarius
 

Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika

10 sie 2016 20:46

Rok 2008, 1.6 CRDi 115/140 (chip w grudniu 2015, do końca wiosny bezproblemowo).

Problemy nasiliły się wraz z początkiem maja, kiedy odesłałem turbosprężarkę do regeneracji. Nie wysiadła całkowicie, aczkolwiek była już tak głośna, że zapobiegawczo została zdemontowana i zregenerowana w Bosch-service. Wtedy też zauważyłem inaczej pracujący (delikatnie) pedał hamulca oraz większą turbodziurę. Samochód stał ok. 3 tygodni, ze względu na czas przesyłki i majowe święta. Po zamontowaniu turbiny zauważyłem, że przyspieszenie zaczyna się w okolicach 2400 obr/min, została odesłana w ramach reklamacji celem ponownego wyregulowania. Teraz wstaje zdecydowanie wcześniej, póki silnik się nie nagrzeje 1700/1800 obrotów, wraz z nagrzewającym się silnikiem granica obrotów przesuwa się wyżej, by dojść z powrotem do 2300-2400. Chłodny silnik zdecydowanie lepiej reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia, jest wyczuwalna zwłoka, której wcześniej nie było, ale trwa ona ok. sekundy do półtorej. Po szybszej jeździe miejskiej czas ten wydłuża się czasem nawet do 4-5 sekund, po czym nie jest osiągana pełna moc (dużo słabsze uczucie przyspieszania).

Wraz z zamontowaniem regenerowanej turbosprężarki po reklamacji całkowicie zmieniła się praca pedału hamulca (początek czerwca). W tej chwili 1/3 naciśnięcia pedału nie powoduje żadnej reakcji oprócz zapalonych świateł stop, dopiero później samochód zaczyna zwalniać. Po energicznym naciśnięciu hamulce działają dobrze, włącza się ABS, natomiast przy drugim, trzecim naciśnięciu pedał twardnieje i drastycznie maleje skuteczność hamowania.

Nie jestem w stanie podać dokładnej nazwy testera, jakim posługiwał się mechanik, pomiar odbywał się podczas jazdy zarówno z lekkim, jak i dynamicznym przyspieszaniem pod górę, program pokazywał procent zamknięcia zaworu EGR.

Podczas jednostajnego przyspieszania od 1300-1400 obrotów do końca skali obrotomierza na 3. biegu wyczuwalne są szarpnięcia i chwilowe braki mocy przy ok. 2500 i 3500 obr/min.

AUTOR WĄTKU
Kozak_Barabasz
 

Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika

10 sie 2016 22:01

Oj to po takich kombinacjach będzie ciężko aby ktoś napisał Ci gotowe rozwiązanie .....
1. chipowany (nie box) - nie wrócisz do oryginalnych ustawień- może mapy się rozjechały ?
2. Regenerowana turbina- tutaj też może być czary mary .....
Musisz sprawdzić dosłownie cały osprzęt w raz z wszystkimi czujnikami.
Regeneracja turbo jest bardzo ciężka z tytułu zmiennej geometrii łopatek .....
Te zjawiska zmian doładowania przy różnych obrotach mogą być własnie nieprawidłowym sterowaniem łopatek.
Niech zgrają Ci mapę sterownika, wgrają oryginalną i testuj.
Ja obstawiam osprzęt turbo (czujnik doładowania jak i sama turbina).
Oczywiście zawór EGR też może maczać w tym palce .....

Odłącz od niego wtyczkę i zrób rundkę- check oczywiście się zapali ale zobacz jak będzie samochód jeździł.

A co do hamulców ....
Raczej związku z turbiną nie mają .....
Wymień płyn hamulcowy na nowy. Jak to nie pomoże, trzeba sprawdzić pompę.

stone_face
Brygadzista
 
Posty: 104
Dołączył(a): 29 kwi 2016 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka

Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika

11 sie 2016 20:19

sagitarius napisał(a):(...)Problemy nasiliły się wraz z początkiem maja, kiedy odesłałem turbosprężarkę do regeneracji. Nie wysiadła całkowicie, aczkolwiek była już tak głośna, że zapobiegawczo została zdemontowana i zregenerowana w Bosch-service. Wtedy też zauważyłem inaczej pracujący (delikatnie) pedał hamulca oraz większą turbodziurę.(...)


Zarówno serwo hamulców jak i siłownik przesuwający łopatki turbiny VGT zasilane są podciśnieniem. Jest to więc wspólny mianownik do dalszej diagnostyki. Na początek sprawdziłbym przewody, którymi podłączone jest serwo i turbina z pompą vacum. Sprawdzić trzeba również samą pompę, siłownik membranowy przy turbinie i czy łopatki się nie zacinają. Nie zaszkodzi przyjrzeć się pracy EGR.
Zalecałbym wizytę w ASO Kia, bo mogli już mieć podobne przypadki i diagnostyka usterki będzie u nich znacznie szybsza niż metodą podmiany poszczególnych części.

AUTOR WĄTKU
sagitarius
 

Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika

12 sie 2016 16:01

Płyn hamulcowy wymieniony - bez różnicy.
Odpięty EGR - brak kontrolki, ale tryb pół-awaryjny; samochód wkręca się na obroty, ale bardzo powoli.
Wymieniony sensor w intercoolerze - bez zmian.

Co do związku turbina-hamulce... Przy sprawdzaniu zestawu zaworków od podciśnienia (przy filtrze oleju) i odpinaniu kolejnych, zauważyłem, że sztanga turbiny opada wraz z wciśnięciem pedału hamulca, zarówno na wolnych, jak i wyższych obrotach, a po puszczeniu podnosi się z powrotem. Zdjąłem wężyk z pompy vacum, niby podciśnienie jest, nie mam czym zmierzyć jego wartości, ale wydaje się słabe. Postaram się podmienić pompę vacum i wtedy opiszę, czy dało to jakieś rezultaty.

...........................

Podmieniona pompa vacum - bez zmian. Czy przyczyną może być nieszczelne serwo hamulcowe, przez które ucieka całe podciśnienie?

AUTOR WĄTKU
sagitarius
 

Re: Spadek mocy wraz z nagrzewaniem się silnika

10 wrz 2016 09:00

Post pod postem, ale... Może komuś się przyda, jeśli ma podobne problemy i szuka szybkiego rozwiązania na forum :)

Obie usterki okazały się od siebie niezależne. Przyczyną dziadowego hamowania były:
- niewielki zator w przewodzie hamulcowym (skąd się tam wziął paproch, to ja nie wiem, ale wyleciał)
- zapieczona na amen prowadnica w jarzmie prawego przedniego zacisku (powodowała 3x większy skok hamulca niż normalny, ścięło klocki na skos, pomogło 20 minut grzania palnikiem, żeby w ogóle się ruszyło, nasmarowane, zabezpieczone - śmiga jak należy)

Serwo było dobre, pompa vacum również, tak samo jak i zaworek podciśnienia.

Co zatem jest przyczyną problemów z przyspieszaniem?
Na 99% dolot. Intercooler szczelny, kawałek rury od IC do silnika szczelny, zostaje więc rura pod silnikiem i okolice turbosprężarki. Ostatnio samochód zaczął głośniej "syczeć" przy dodawaniu gazu, oby to była ostatnia i trafna zarazem diagnoza, bo już nie mam zdrowia...

Pozdrawiam! :spoko:

PROBLEM ROZWIĄZANY - kiepskie ustawienie turbosprężarki po regeneracji :)

Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] i 34 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl