Witam
ze 3 lata mnie tu nie bylo ale nadszedl czas na sprzedanie mojej megane coupe 3 i powrot do korzeni czyli pro ceeda
Rozgladam sie za czyms z 2013 lub 2014 .Poprzednia mialem 1.6 crdi i w sumie nie narzekalem na ten silnik. Czy od modeli z 2009 roku zaszly jakies zmiany w tym silniku czyli dalej jest na lancuchu i bez dwumasy czy poczynino jakies zmiany
Teraz jezdze na dynamicznym silniku 1.4 TEC czyli wolnoobrotowy z turbinka ,moc 130 kucy - z ciekawostem 60 km na godzine na 6 biegu z obrotami 1750 . Zastanawiam sie czy brac znowu diesal czy isc w benzyne 1,6 gdi - o tym silniku wiem ze chleje jak smok przynajmneij w ix35 bo takiego ma kolega ale to tez pewnie kwestia masy pojazdu. Teraz robie dziennie okolo 30 km do pracy wiec diesel moze nie byc zbyt oplacalny jesli chodzi o koszty przegladow - a szukam czegos krajowego z gwarancja. Benzynka byla by fajna tylko nie wiem jak ten silnik sie zbiera w aucie o masie procy. W gre wchodzi tylko 1,6 lub 1,6 crdi pod warunkiem ze nic tam nie napsuli , 1,4 nie biore pod uwage no chyba ze mu dloza turbine
Czekam na odpowiedzi szanownych maniakow zacnej marki
A moze ktos ma do sprzednia proce ?
[C2 i C2FL] Silnik CRDI 2009 vs 2014
Moderator: Żandarmeria
-
panpromek
Re: Silnik CRDI 2009 vs 2014
Według mnie będziesz rozczarowany po zmianie z turbobenzyny 130 km na 1.6 CRDi. Od 4 miesięcy jeżdżę wersją 110 km i już zaczynam żałować wyboru. Dynamika mizerna. Jako tako ciągnie od minimum 2 tyś obrotów. Ze spalaniem też rewelacji nie ma.
Wszystkie nowe CRDi mają dwumasy i DPFy. Dodatkowo muszą spełniać normy EURO 5 i 6, a to nie jest bez wpływu na osiągi. Często jeżdżę służbowym golfem 1.4 TSI 122km. Jeździ się o wiele przyjemniej niż kijowym klekotem. Elastyczność od samego dołu, cicha praca i spalanie niewiele większe niż CRDi.
Miałem pierwszego ceeda 1.6 PB. Te jego konie, to tylko na papierze robiły wrażenie. Teraz skusiłem się kolejny raz na kiję (pomroczność jasna musiała mnie dopaść), tym razem w dieslu, ze względu na duże przebiegi ( 100 km dziennie). Przyjemności z jazdy nie uświadczysz ani w prowadzeniu ani w dynamice. Zaraz odezwą się głosy krytyki, ale taka jest smutna prawda.
Wszystkie nowe CRDi mają dwumasy i DPFy. Dodatkowo muszą spełniać normy EURO 5 i 6, a to nie jest bez wpływu na osiągi. Często jeżdżę służbowym golfem 1.4 TSI 122km. Jeździ się o wiele przyjemniej niż kijowym klekotem. Elastyczność od samego dołu, cicha praca i spalanie niewiele większe niż CRDi.
Miałem pierwszego ceeda 1.6 PB. Te jego konie, to tylko na papierze robiły wrażenie. Teraz skusiłem się kolejny raz na kiję (pomroczność jasna musiała mnie dopaść), tym razem w dieslu, ze względu na duże przebiegi ( 100 km dziennie). Przyjemności z jazdy nie uświadczysz ani w prowadzeniu ani w dynamice. Zaraz odezwą się głosy krytyki, ale taka jest smutna prawda.
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1604
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT
Re: Silnik CRDI 2009 vs 2014
Dwumasa w 1.6 CRDi? Może to ktoś mądry potwierdzić?
Będzie: Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6859
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Silnik CRDI 2009 vs 2014
panpromek napisał(a): Często jeżdżę służbowym golfem 1.4 TSI 122km. Jeździ się o wiele przyjemniej niż kijowym klekotem
Do czasu
-
rafalg31 - Dyrektor
- Posty: 675
- Dołączył(a): 24 wrz 2015 20:30
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6 Pb 204KM
2020, GT+7DCT+TEC+AEB+PRE+PNS
Re: Silnik CRDI 2009 vs 2014
1.6 GDI jeździ bardzo fajnie jak trzyma się wysokie obroty. Mnie czasami głupawka dopada i w drodze z pracy pozwalam sobie na za dużo (po względem przepisów ) i powiem szczerze że jest fajnie. Co prawda w 5HB ale.... . Oczywiście jest to okupione spalaniem ale przy mojej jeździe (tylko Warszawa z klimą ) wychodzi 8.5 ltr/100 km wiec całkiem spoko. Na trasie przy umiejętnie wciskanym pedale gazu można spokojnie osiągnąć 5.5-6 . Diesel po mieście spali pewnie z litr mniej.
Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka
-
bandzii
Re: Silnik CRDI 2009 vs 2014
czyli diesel odpada - aczkolwiek bardzo milo wsponinam swoje 1,6 crdi 110 kucy chyba ze wejsja 128 konna jest jakas zrywniejsza
spalanie w moim 1,4 tec tak jak ja jezdze to i tak 8,5 -9 na 100 bo zawsze latam na granicy utraty prawa jazdy
T moze ktos cos napisze jak sie zbiera to 1,6 gdi 135 kucy jaka dynamika.
Rozgladalem sie tez za Velosterem ale to to samo na dobra sprawe i tam jest tylko benzyna ta sama co w procy ale auto jest slabe do odsprzedazy wiec przy mojej tendencji zmiany co 3 lata moge zostac jego ostanim wlascicielem
Tak wiec prosze o konstruktywne za i przeciw 1,6 gdi bo sama proca zawsze mi sie podobala i chyba ze ktos cos napisze o 128 konnym dieslu
Upatrzylem nawet furke http://allegro.pl/kia-pro-cee-d-1-6-crdi-polski-salon-gwarancja-i6358553727.html jakies roboty lakiernicze i blacharskie byly ale w serwisie wiec gwarancja utrzymana ale jest to wlasnie diesel 128km i dlatego te pytania
z gory dziekuje za konstruktywna krytyke silnikow oczywiscie
spalanie w moim 1,4 tec tak jak ja jezdze to i tak 8,5 -9 na 100 bo zawsze latam na granicy utraty prawa jazdy
T moze ktos cos napisze jak sie zbiera to 1,6 gdi 135 kucy jaka dynamika.
Rozgladalem sie tez za Velosterem ale to to samo na dobra sprawe i tam jest tylko benzyna ta sama co w procy ale auto jest slabe do odsprzedazy wiec przy mojej tendencji zmiany co 3 lata moge zostac jego ostanim wlascicielem
Tak wiec prosze o konstruktywne za i przeciw 1,6 gdi bo sama proca zawsze mi sie podobala i chyba ze ktos cos napisze o 128 konnym dieslu
Upatrzylem nawet furke http://allegro.pl/kia-pro-cee-d-1-6-crdi-polski-salon-gwarancja-i6358553727.html jakies roboty lakiernicze i blacharskie byly ale w serwisie wiec gwarancja utrzymana ale jest to wlasnie diesel 128km i dlatego te pytania
z gory dziekuje za konstruktywna krytyke silnikow oczywiscie
-
panpromek
Re: Silnik CRDI 2009 vs 2014
1.6 GDI napędze ceeda jako tako, pod warunkiem, że trzymasz obroty powyżej 5 tysięcy. Ten silnik osiąga maksymalną moc tuż przed odcięciem. Miałem takie auto jako zastępcze i o dziwo, wrażenia z jazdy były lepsze, niż moim 1.6 CRDi. Nawet na autostradzie można nieźle cisnąć. Redukcja o dwa biegi i ogień Oczywiście spalanie będzie adekwatne do stylu jazdy.
1.6 GDI jest niestety najgłośniejszą wersją ceeda. Do tego występuje w nim takie upierdliwe brzęczenie, które mnie akurat mocno irytowało.
Z tego co napisałeś, lubisz raczej ostrą jazdę. Klekot do tego się nie nadaje. Nie daje takiej frajdy jak porządnie duszona benzyna za różnicę w cenie pomiędzy CRDi a GDI lepiej szukać bogatszej wersji wyposażenia.
1.6 GDI jest niestety najgłośniejszą wersją ceeda. Do tego występuje w nim takie upierdliwe brzęczenie, które mnie akurat mocno irytowało.
Z tego co napisałeś, lubisz raczej ostrą jazdę. Klekot do tego się nie nadaje. Nie daje takiej frajdy jak porządnie duszona benzyna za różnicę w cenie pomiędzy CRDi a GDI lepiej szukać bogatszej wersji wyposażenia.
-
Rysiek22
Re: Silnik CRDI 2009 vs 2014
panpromek napisał(a): ...Redukcja o dwa biegi i ogień ...
Czasami redukcja o 3 biegi jeżeli chce się osiągnąć zamierzony efekt.
Kia Cee'd II FL SW 1.6 GDI
-
andRyou
Re: Silnik CRDI 2009 vs 2014
bandzii napisał(a):zawsze latam na granicy utraty prawa jazdy
Jest się czym chwalić, brawo!
bandzii napisał(a):Tak wiec prosze o konstruktywne za i przeciw
Jestem przeciw posiadaniu przez Ciebie jakiegokolwiek pojazdu skoro prezentujesz podejście j.w.
-
bandzii
Re: Silnik CRDI 2009 vs 2014
andRyou napisał(a):bandzii napisał(a):zawsze latam na granicy utraty prawa jazdy
Jest się czym chwalić, brawo!bandzii napisał(a):Tak wiec prosze o konstruktywne za i przeciw
Jestem przeciw posiadaniu przez Ciebie jakiegokolwiek pojazdu skoro prezentujesz podejście j.w.
dzieki za konstruktywna krytyke ale nic nie poradze ze jazda 50km/h w terenie zabudowanym gdzie staja dwa domy albo 70 km/h tam gdzie sa dwa pasy bez przejsc dla pieszych jakos mnie nie podnieca i stresuje , wiec 90 w z dupy zabudowanym albo 110 na dwu pasach .Powiedz mi teraz ze ty przestrzegasz przepiswo scisle wg znakow a nominuje cie do gwiazdy odcnika
Dzieki wszytkim za konkretne odpowiedzi dotyczace silnikow ich wad i zalet - okazuje sie ze jest gorzej niz sie spodziewalem wiec oprocz zawsze fajnej sylwetki procy mechanicznie sie chyba pogorszylo co mnie smuci bo juz bylem zafiksowany do powrotu do proceed-a a teraz musze sie zastanowic
-
rafalg31 - Dyrektor
- Posty: 675
- Dołączył(a): 24 wrz 2015 20:30
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6 Pb 204KM
2020, GT+7DCT+TEC+AEB+PRE+PNS
Re: Silnik CRDI 2009 vs 2014
W sumie nie podałeś budżetu jaki chcesz przeznaczyć na auto wiec może GT ma 204KM .......
Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6859
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Silnik CRDI 2009 vs 2014
bandzii napisał(a):nic nie poradze ze jazda 50km/h w terenie zabudowanym gdzie staja dwa domy albo 70 km/h tam gdzie sa dwa pasy bez przejsc dla pieszych jakos mnie nie podnieca i stresuje
Z całym szacunkiem ale jesteś dla mnie patolem.. Nie znasz lepszych sposobów na podniety, adrenalinę i odstresowanie? Bo ja znam całą masę, i żaden z nich nie grozi czyjąś śmiercią. Może się umówimy na jakimś torze czy coś? Polecam też paintball, strzelnicę, skoki ze spadochronem (tego akurat nie próbowałem.. jeszcze), skoki na bungee (wygoogluj dream jump głogów) a na początek myślę że wystarczy ci wizyta w energylandii... A na dobry początek słownik j. polskiego i uzupełnienie profilu
-
awer - Kierownik
- Posty: 450
- Dołączył(a): 22 lut 2011 21:20
- Lokalizacja: Małopolska.
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 PRO, 1,6 Pb 135KM
2014, L
Re: Silnik CRDI 2009 vs 2014
bandzii napisał(a):[...] okazuje sie ze jest gorzej niz sie spodziewalem wiec oprocz zawsze fajnej sylwetki procy mechanicznie sie chyba pogorszylo co mnie smuci bo juz bylem zafiksowany do powrotu do proceed-a a teraz musze sie zastanowic
Nie bez powodu kupiłem drugiego pro_cee'da. Uwierz mi, jest dobrze.
Popraw się. Papież przyjeżdża dopiero pojutrze, a Ty już publicznie grzechy wyznajesz.
pro_cee'd L+FUN+UVO_pierwsza rejestracja 01.2015
był pro_cee'd Optimum 1.4 109 KM_2008
był pro_cee'd Optimum 1.4 109 KM_2008
-
Kozak_Barabasz
Re: Silnik CRDI 2009 vs 2014
bandzii oj na tym forum trzeba się pilnować
Każda odchyłka od standardów jest ostro piętnowana .....
Wiem o co Ci chodzi, masz 2 alternatywy jak chcesz się nacieszyć wozem.
Albo 1.6GT 204KM - znowu cena chyba od 50-60tys w górę, albo poszukanie starego, rzadko spotykanego C1 2.0 CRDi 140KM i BOX/chip do 160-170KM. W sumie w serii te 140KM też robi dobrą robotę .....
Resztą silników będziesz zawiedziony ....
Każda odchyłka od standardów jest ostro piętnowana .....
Wiem o co Ci chodzi, masz 2 alternatywy jak chcesz się nacieszyć wozem.
Albo 1.6GT 204KM - znowu cena chyba od 50-60tys w górę, albo poszukanie starego, rzadko spotykanego C1 2.0 CRDi 140KM i BOX/chip do 160-170KM. W sumie w serii te 140KM też robi dobrą robotę .....
Resztą silników będziesz zawiedziony ....
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6859
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Silnik CRDI 2009 vs 2014
Nie no jeżeli kolega szuka aż takich emocji to zdecydowanie tylko GTek - wykręcenie "zwykłego" Ceeda do nawet i 200 KM spowoduje, że tylko szybciej się zabije, w GT mamy zawieszenie i układ kierowniczy przystosowane do takich parametrów..
-
panpromek
Re: Silnik CRDI 2009 vs 2014
Szkoda tylko, że w tym GT jest taka sama, lipna, manualna skrzynia biegów, jak w zwykłym ceed'dzie.
-
vonski - Weteran
- Posty: 2336
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
Re: Silnik CRDI 2009 vs 2014
Szukasz dynamicznych doznań i chcesz automat?
:-/
Tapatalk @ Galaxy S6
:-/
Tapatalk @ Galaxy S6
-
Kozak_Barabasz
Re: Silnik CRDI 2009 vs 2014
vonski uwierz mi, że da się pogodzić te dwie rzeczy
Musiałaby być tylko dobra DSG ....
Musiałaby być tylko dobra DSG ....
-
panpromek
Re: Silnik CRDI 2009 vs 2014
vonski napisał(a):Szukasz dynamicznych doznań i chcesz automat?
:-/
Tapatalk @ Galaxy S6
Nawet nie pomyślałem o automacie. Po prostu skrzynie biegów w ceedach są kiepskie. Przy próbie szybszej zmiany, zawsze coś haczy i trzeba to robić niemalże na siłę. Jeździłem kilkoma egzemplarzami ceeda i w każdym było to samo. Szczególnie jest to upierdliwe przy biegach "do przodu (1,3,5)".
O ile dobrze pamiętam, redaktor Zachar z autocentrum.pl, w videoteście GTka, wspominał o tym. Podsumował to tak, że dobre wrażenie dynamiki ceeda GT, psuje właśnie skrzynia biegów.
-
vonski - Weteran
- Posty: 2336
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C2FL] Cee'd SW 1.6 CRDi 136 KM 2017r. Biała Perła
przez Pablo87 » 13 sty 2020 13:38 w Pochwal się swoją Kia cee'd :D - 5 Odpowiedzi / 11267 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pablo87
25 cze 2020 12:30
-
[C2FL] Cee'd SW 1.6 CRDi 136 KM 2017r. Biała Perła
-
-
Głośny silnik 1.6 crdi
przez luki1985pl » 25 wrz 2023 20:22 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 11625 Wyświetlone
- Ostatni post przez luki1985pl
25 wrz 2023 20:22
-
Głośny silnik 1.6 crdi
-
-
[C2FL] Kia Cee'd SW 1.6 Gdi Automat
przez pieron27 » 12 sty 2020 15:22 w Pochwal się swoją Kia cee'd :D - 9 Odpowiedzi / 21140 Wyświetlone
- Ostatni post przez pieron27
12 kwi 2020 18:39
-
[C2FL] Kia Cee'd SW 1.6 Gdi Automat
-
-
C2FL 1.6 GDI drgania silnika
przez gzyms » 05 paź 2019 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 17 Odpowiedzi / 25188 Wyświetlone
- Ostatni post przez gzyms
07 maja 2020 09:54
-
C2FL 1.6 GDI drgania silnika
-
-
[C2FL] Centralny zamek
przez fortis4don » 15 gru 2021 21:56 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 8034 Wyświetlone
- Ostatni post przez fortis4don
15 gru 2021 21:56
-
[C2FL] Centralny zamek
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości