Mam wrażenie że ubyło (przebieg 5800 km) oleju, jest już tylko trochę nad Low, co prawda sprawdzałem na zimnym silniku, po odbiorze i powrocie z Francji było prawie Full (myślę, że też na zimnym silniku). Tutaj jednak sprawdzę po tym jak silnik się rozgrzeje
Miłej niedzieli
"Branie oleju"
Moderator: Żandarmeria
-
Marco - Asystent Kierownika
- Posty: 338
- Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
- Lokalizacja: GTC
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT
- w_wilk
Nie wszystkie biorą olej. W mojej dziesięcioletniej Corolli (przebieg 177 tys. km) zapomniałem prawie o mierzeniu poziomu oleju pomimo że nie wymieniam go częściej niż co 2 lata. Dobry silnik produkowany w Japonii plus dobry olej (Castrol RS 10w/60) odporny na przegrzanie powodują, że nie posiadam zapasu oleju.
- radkon
-
Marco - Asystent Kierownika
- Posty: 338
- Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
- Lokalizacja: GTC
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT
- ryli1
- teon
-
wroceed - Kierownik
- Posty: 580
- Dołączył(a): 02 kwi 2008 12:59
- Lokalizacja: wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2019, L+BL2+AEB
- lalas
- Daru
- matyk
-
arturo - Kierownik
- Posty: 545
- Dołączył(a): 09 lip 2008 09:57
- Lokalizacja: Kaźmierz
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 100KM
2020, m classic
- novee
<span>matyk</span> napisał(a):U mnie podczas przeglądu wlali olej aż do literki F. Kazałem wypompować by było w nominale. Dolanie do fulla nie jest korzystne ze względu na większe cisnienie w silniku, mogą uszczelnienia puścić.
Było "do" F i kazałeś wypompować??? Jeśli nie przekraczało F to po co?
Ludzie, bez przesadyzmu. Większe ciśnienie i ewentualne problemy, to są jak norma jest ewidentnie przekroczona, ale jak jest równo z normą to się nie ma prawa nic stać.
- novee
- matyk
To nie mnie ma zbawiać, tylko silnik novee. Zawsze mnie uczono, że jeśli jakaś wielkość fizyczna ma tolerancje to najlepiej jest by jej wartość oscylowała wokół nominału. Jeśli masz troszke wiedzy o wskaźnikach jakościowych, stosowane w inżynierii przez Toyote bądź inne koncerny motoryzacyjne to na pewno wiesz o czym mówię. Ja wiem
- novee
matyk masz zwykły silnik jakich są setki tysięcy na świecie. Do samolotu, śmigłowca, promu kosmicznego się nie nadaje i na pewno nawet Toyota nie robiłaby go z takimi normami jak do sprzętu latającego.
Sam piszesz:
Czy olej równo z F czy 1 mm poniżej F to nie jest oscylowanie wokół normy?
Czy ten 1 mm poziomu oleju będzie miał jakikolwiek wpływ na pracę silnika?
Nawet jakby to był silnik Toyoty, to producent zawsze zostawia margines bezpieczeństwa w razie obsługi i użytkowania sprzętu przez osoby "odporne na wiedzę" tudzież rozmaite nieprzewidziane okoliczności (zima stulecia, lato stulecia itd. itp.). Moja wiedza techniczna i praktyka jest związana bardziej właśnie ze sprzętem latającym, gdzie i normy i procedury bezpieczeństwa są raczej wyższe niż w popularnych samochodach. Mimo wszystko rzadko się spotykam, żeby tak dokładnie poziomy cieczy w silnikach sprawdzać, a sprzęt lata i nie spada.
Jesteś szczególarzem i pedantem - OK, Twoja sprawa, ale nie dorabiaj do tego teorii. Odessali Ci ten olej to dobrze, ale uwierz, to już szukanie problemów na siłę, a serwisy potrafią duuuużo poważniejsze kwiatki z autami wyczyniać.
Sam piszesz:
<span>matyk</span> napisał(a):jeśli jakaś wielkość fizyczna ma tolerancje to najlepiej jest by jej wartość oscylowała wokół nominału
Czy olej równo z F czy 1 mm poniżej F to nie jest oscylowanie wokół normy?
Czy ten 1 mm poziomu oleju będzie miał jakikolwiek wpływ na pracę silnika?
Nawet jakby to był silnik Toyoty, to producent zawsze zostawia margines bezpieczeństwa w razie obsługi i użytkowania sprzętu przez osoby "odporne na wiedzę" tudzież rozmaite nieprzewidziane okoliczności (zima stulecia, lato stulecia itd. itp.). Moja wiedza techniczna i praktyka jest związana bardziej właśnie ze sprzętem latającym, gdzie i normy i procedury bezpieczeństwa są raczej wyższe niż w popularnych samochodach. Mimo wszystko rzadko się spotykam, żeby tak dokładnie poziomy cieczy w silnikach sprawdzać, a sprzęt lata i nie spada.
Jesteś szczególarzem i pedantem - OK, Twoja sprawa, ale nie dorabiaj do tego teorii. Odessali Ci ten olej to dobrze, ale uwierz, to już szukanie problemów na siłę, a serwisy potrafią duuuużo poważniejsze kwiatki z autami wyczyniać.
- matyk
Ja problemów nie szukam na siłę tylko ich unikam kolego, więc dlatego wypompowałem olej z poziomu F. Ja praktykuje taką teorię jak opisałem powyżej bo tak mnie nauczono. Poziom cieczy w silnikach jest bardzo ważnym elementem czy to w samolotach czy nawet w samochodach. A skoro dla Ciebie to tak mało istotne to życzę Ci SZCZĘŚCIA by twój ceed jeździł jak najdłużej. Może ci się przydać.
- teon
- matyk
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Branie oleju
przez Lukas85 » 02 sty 2024 13:38 w Silniki i skrzynia biegów - 7 Odpowiedzi / 743 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
04 sty 2024 21:02
-
Branie oleju
-
-
Klekot i branie oleju
przez webbart » 10 paź 2021 14:33 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 2408 Wyświetlone
- Ostatni post przez Magikrealista
25 kwi 2022 04:14
-
Klekot i branie oleju
-
-
Separator oleju 1.6 GDI
1, 2, 3przez Lukeonee » 17 wrz 2019 09:23 w Tipsy i triksy ... - 41 Odpowiedzi / 11505 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
20 sty 2024 17:24
-
Separator oleju 1.6 GDI
-
-
Wyciek oleju
przez wojmat89 » 29 paź 2022 18:24 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 5905 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
30 paź 2022 08:39
-
Wyciek oleju
-
-
Wyciek oleju
przez wojmat89 » 29 paź 2022 18:23 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
Wyciek oleju
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 25 gości