"Branie oleju"

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Bandyta
 

14 wrz 2008 07:21

Mam wrażenie że ubyło (przebieg 5800 km) oleju, jest już tylko trochę nad Low, co prawda sprawdzałem na zimnym silniku, po odbiorze i powrocie z Francji było prawie Full (myślę, że też na zimnym silniku). Tutaj jednak sprawdzę po tym jak silnik się rozgrzeje :D

Miłej niedzieli :)

Avatar użytkownika
Marco
Asystent Kierownika
 
Posty: 338
Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
Lokalizacja: GTC
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT

14 wrz 2008 09:22

U mnie po przebiegu 8tys. z czego 50% to niemieckie autobany nic nie ubyło na miarce lub ubyło tyle, że nie zauważam.
<span>radkon</span> napisał(a):niestety ale jest ciut poniżej minimum

Nie szkoda Ci turbiny, przecież taki stan oleju to masakra dla niej. :(

w_wilk
 

15 wrz 2008 10:37

Nie wszystkie biorą olej. W mojej dziesięcioletniej Corolli (przebieg 177 tys. km) zapomniałem prawie o mierzeniu poziomu oleju pomimo że nie wymieniam go częściej niż co 2 lata. Dobry silnik produkowany w Japonii plus dobry olej (Castrol RS 10w/60) odporny na przegrzanie powodują, że nie posiadam zapasu oleju.

radkon
 

15 wrz 2008 19:21

[/quote]
Nie szkoda Ci turbiny, przecież taki stan oleju to masakra dla niej. :([/quote]

no przecież od razu jak zauważyłem to dolałem

Avatar użytkownika
Marco
Asystent Kierownika
 
Posty: 338
Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
Lokalizacja: GTC
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT

16 wrz 2008 07:29

<span>radkon</span> napisał(a):no przecież od razu jak zauważyłem to dolałem

W takim razie chyba raczej rzadko sprawdzasz poziom oleju skoro dopiero poniżej minimum zauważyłeś ile jest. :(

ryli1
 

07 sty 2009 12:06

Odgrzewam temat. Silnik CRDI 115km. Regularnie sprawdzałem pozim oleju i po trochu go ubywało. Teraz mam 15tyś. musiałem dolewać bo było juz w okolicach low. Takie zużycie trochę mnie niepokoi, ale zaczekam do przeglądu. Jak wygląda zużycie oleju w tym silniku u Was.

teon
 

07 sty 2009 12:12

U mnie jest tak samo. To nie jest nic nadzwyczajnego. Jakbyś musiał po 1000 km dolać 0,5L to mógłbyś się martwić.

Avatar użytkownika
wroceed
Kierownik
 
Posty: 580
Dołączył(a): 02 kwi 2008 12:59
Lokalizacja: wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2019, L+BL2+AEB

07 sty 2009 12:46

u mnie trzeba było (z przezorności) dolać przy 13 tys. chyba...oleju było tak około (troszkę poniżej) połowy odległości między L i F

lalas
 

07 sty 2009 15:56

przy przeglądzie rok temu nalali do pełna, teraz przed przeglądem jak sprawdzałem tak z ciekawości to poziom był w okolicach połowy bagnetu :wink:

Daru
 

07 sty 2009 19:51

U mnie po 10 tyś. (dziś stukneło) też około połowy bagnetu ubyło. Zdaje się że takie zużycio oleju to przypadłość nowoczesnych turbodiesli wszytskich firm. Pewnie będziemy musieli z tym żyć.

matyk
 

07 sty 2009 20:00

U mnie też ubyło na dystansie 13000km. Apropo dolania oleju do maxa. U mnie podczas przeglądu wlali olej aż do literki F. Kazałem wypompować by było w nominale. Dolanie do fulla nie jest korzystne ze względu na większe cisnienie w silniku, mogą uszczelnienia puścić.

Avatar użytkownika
arturo
Kierownik
 
Posty: 545
Dołączył(a): 09 lip 2008 09:57
Lokalizacja: Kaźmierz
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 100KM
2020, m classic

07 sty 2009 20:18

Ja ma prawie 7000 przebiegu i oleju nie ubylo,ale swojego czasu w Primerach trzeba bylo dolewac 1L oleju na 1000 kilometrow
Kia Ceed 1.4 C+ HB 2008r.
Obrazek
Kia Ceed 1.6 GDI L SW 2015r.
Obrazek

novee
 

07 sty 2009 20:19

<span>matyk</span> napisał(a):U mnie podczas przeglądu wlali olej aż do literki F. Kazałem wypompować by było w nominale. Dolanie do fulla nie jest korzystne ze względu na większe cisnienie w silniku, mogą uszczelnienia puścić.

Było "do" F i kazałeś wypompować??? Jeśli nie przekraczało F to po co?
Ludzie, bez przesadyzmu. Większe ciśnienie i ewentualne problemy, to są jak norma jest ewidentnie przekroczona, ale jak jest równo z normą to się nie ma prawa nic stać.

matyk
 

07 sty 2009 20:25

po to kolego, by było w nominale, między Low a Full.

novee
 

07 sty 2009 20:37

To ja chyba jestem z logiki kiepski, bo wg. mnie jak coś jest na poziomie "do" F tzn. że F nie przekracza. Myślisz, że 1mm mniej żeby było "pomiędzy" L a F ma jakieś znaczenie i Cię zbawi?

matyk
 

07 sty 2009 20:57

To nie mnie ma zbawiać, tylko silnik novee. Zawsze mnie uczono, że jeśli jakaś wielkość fizyczna ma tolerancje to najlepiej jest by jej wartość oscylowała wokół nominału. Jeśli masz troszke wiedzy o wskaźnikach jakościowych, stosowane w inżynierii przez Toyote bądź inne koncerny motoryzacyjne to na pewno wiesz o czym mówię. Ja wiem :D

novee
 

07 sty 2009 21:25

matyk masz zwykły silnik jakich są setki tysięcy na świecie. Do samolotu, śmigłowca, promu kosmicznego się nie nadaje i na pewno nawet Toyota nie robiłaby go z takimi normami jak do sprzętu latającego.
Sam piszesz:
<span>matyk</span> napisał(a):jeśli jakaś wielkość fizyczna ma tolerancje to najlepiej jest by jej wartość oscylowała wokół nominału

Czy olej równo z F czy 1 mm poniżej F to nie jest oscylowanie wokół normy?
Czy ten 1 mm poziomu oleju będzie miał jakikolwiek wpływ na pracę silnika?

Nawet jakby to był silnik Toyoty, to producent zawsze zostawia margines bezpieczeństwa w razie obsługi i użytkowania sprzętu przez osoby "odporne na wiedzę" tudzież rozmaite nieprzewidziane okoliczności (zima stulecia, lato stulecia itd. itp.). Moja wiedza techniczna i praktyka jest związana bardziej właśnie ze sprzętem latającym, gdzie i normy i procedury bezpieczeństwa są raczej wyższe niż w popularnych samochodach. Mimo wszystko rzadko się spotykam, żeby tak dokładnie poziomy cieczy w silnikach sprawdzać, a sprzęt lata i nie spada.

Jesteś szczególarzem i pedantem - OK, Twoja sprawa, ale nie dorabiaj do tego teorii. Odessali Ci ten olej to dobrze, ale uwierz, to już szukanie problemów na siłę, a serwisy potrafią duuuużo poważniejsze kwiatki z autami wyczyniać.

matyk
 

07 sty 2009 21:50

Ja problemów nie szukam na siłę tylko ich unikam kolego, więc dlatego wypompowałem olej z poziomu F. Ja praktykuje taką teorię jak opisałem powyżej bo tak mnie nauczono. Poziom cieczy w silnikach jest bardzo ważnym elementem czy to w samolotach czy nawet w samochodach. A skoro dla Ciebie to tak mało istotne to życzę Ci SZCZĘŚCIA by twój ceed jeździł jak najdłużej. Może ci się przydać.

teon
 

08 sty 2009 00:22

Ja trzymam za noveem. Dramatyzujesz. A ten stan to był na ciepło 10 minut od wyłączenia dogrzanego silnika czy na zimno. Pamiętaj aby następnym razem sprawdzić podłoże 3 metrową poziomicą bo przy takiej tolerancji to może mieć istotny wpływ na wynik.

matyk
 

08 sty 2009 08:56

Zapomniałem dodać ze stan był na ciepło co najmniej 5 minut od wyłączenia silnika, sam gość z serwisu powiedział, że trzeba troche wypompować.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 25 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl