"Branie oleju"

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

novee
 

08 sty 2009 09:41

<span>matyk</span> napisał(a):Poziom cieczy w silnikach jest bardzo ważnym elementem czy to w samolotach czy nawet w samochodach. A skoro dla Ciebie to tak mało istotne to życzę Ci SZCZĘŚCIA by twój ceed jeździł jak najdłużej.

Nie wyciągaj moich słów z kontekstu i nie przeinaczaj ich znaczenia.
Ja czegoś takiego nie napisałem, napisałem że 1 mm poziomu cieczy na jakiejkolwiek miarce nie ma żadnego praktycznego znaczenia. Na taki poziom poza samą ilością oleju będzie wpływać wiele róznych zmiennych, np. czu auto równiutko stoi.
Dalej twierdzę, że jak Ci odessali i jesteś szczęśliwy to dobrze, ale dorabiasz teorie do nieistniejącego problemu.

KZ
 

08 sty 2009 10:17

matyk napisał(a):Ja problemów nie szukam na siłę tylko ich unikam kolego, więc dlatego wypompowałem olej z poziomu F. Ja praktykuje taką teorię jak opisałem powyżej bo tak mnie nauczono. Poziom cieczy w silnikach jest bardzo ważnym elementem czy to w samolotach czy nawet w samochodach. A skoro dla Ciebie to tak mało istotne to życzę Ci SZCZĘŚCIA by twój ceed jeździł jak najdłużej. Może ci się przydać.


Jest to wyjątkowo mało istotne, zresztą w zimę lepiej miec olej na F bo się w zimę silnik szybciej nagrzewa. Ale teorię wymyśliłeś dość śmieszną...

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

08 sty 2009 13:49

Na bagnecie są dwa otworki, pod dolnym jest literka L, nad górnym literka F.
Wyznacznikiem poziomu nie są litery L, F, tylko otworki.znajdujące się pomiędzy nimi. Jeżeli ktoś ma poziom oleju równo z literą F to ma go za dużo
o około 0,5 litra.

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

08 sty 2009 13:58

ryli1 napisał(a):Odgrzewam temat. Silnik CRDI 115km. Regularnie sprawdzałem pozim oleju i po trochu go ubywało. Teraz mam 15tyś. musiałem dolewać bo było juz w okolicach low. Takie zużycie trochę mnie niepokoi, ale zaczekam do przeglądu. Jak wygląda zużycie oleju w tym silniku u Was.


u mnie to samo. Zrobię dolewkę max. 05 l. Miejsce między L a F to dokładnie 1 l oleju.
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

matyk
 

08 sty 2009 14:03

Wielu użytkowników tak ma, ja to samo. Prawdopodobnie branie oleju na takim dystansie to rzecz normalna w tych silnikach.

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

09 sty 2009 13:58

Dolewka 0,4 l oleju miała miejsce wczoraj wieczorem. Emocje były 8)
Kupiłem olej Lotos 1L - 5W30 bo taki mam od nowości. Dolałem ...
Wieczorem telefon.. rozmowa .. a jaki dolałeś do silnika benzynowego czy diesla ? Szok :? Byłem pewien że wyczytałem ze strony Lotosa jaki byc powinien i taki kupiłem. Ale nie dało mi to spokoju, i lecę na parking sprawdzić butelkę. Stoję na mrozie i czytam ... zero informacji o dieslu. Myślę q...a ale dałem ciała. Wieczór "zryty".
Okazuje się że Lotos robi olej uniwersalny :wink: I gitara. Ale emocje były !
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6522
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

09 sty 2009 16:17

Nie panikuj, nawet jakbyś wlał olej "benzynowy" do diesla czy na odwrót to silnik sie nie zepsuje - po prostu dieslowy od benzynowego różni się stopniem "pochłaniania" specyficznych dla danego rodzaju efektów spalania. Natomiast te różnice nie są na tyle duże, aby w przypadku pomyłki "załatwić" silnik, szczególnie jeśłi chodzi tylko o dolewkę.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

09 sty 2009 16:27

przyznaję że trochę spanikowałem. Człek się uczy całe życie. Morał dla tych którzy nie wiedzą - są oleje uniwersalne benz/diesel. Taka technologia :wink:
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

conrade
 

15 sty 2009 18:34

u mnie 13 tys. na liczniku
olej na na poziomie dolnego oczka
telefon do Gam - wrocław
orzeczenie - dolać syntetyk castrol 5w30 magnatec
i przyjechać na przegląd okresowy.

Darek_Korbik
 

Dolewka oleju

15 sty 2009 20:57

Witam,
U mnie przebieh 57.200 km i do tej pory nie było dolewek - nie miałem takiej potrzeby. Przez 20.000 km poziom z "Full" obniża sie średnio o 3-4 mm. Pozdrawiam

Avatar użytkownika
N_Jay
Dyrektor
 
Posty: 701
Dołączył(a): 28 cze 2008 02:29
Lokalizacja: W-M
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2010

29 mar 2009 17:48

Sprawdzałem dzisiaj poziom oleju na totalnie zimnym silniku. Mam ok. 1 cm powyżej górnej kropki :!: Po 11 miesiącach od przeglądu i 13,5 kkm. Jeżeli dobrze pamiętam, to na przeglądzie wlali mi równo na full.

Czy to możliwe, aby do oleju dostał się płyn chłodniczy? Jakie byłyby objawy? Bo zdaje mi się, że odczuwam ostatnio spadek momentu obrotowego, ale poza tym silnik pracuje raczej normalnie.

Proszę o opinie

SOUL 1th
 

29 mar 2009 19:02

N_Jay napisał(a):
Czy to możliwe, aby do oleju dostał się płyn chłodniczy? Jakie byłyby objawy? Bo zdaje mi się, że odczuwam ostatnio spadek momentu obrotowego, ale poza tym silnik pracuje raczej normalnie.



Woda/płyn chłodniczy w oleju -wtedy na bagnecie będą kluseczki czyli emulsja wodno-olejowa.

Nie mylić tego z kondensatem pod korkiem wlewowym oleju (kawowe masełko)-przy krótkich odcinkach jazdy zima gdy silnik nie zdąży się tak naprawdę rozgrzać jest to normalne.

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

29 mar 2009 20:03

N_Jay napisał(a):Sprawdzałem dzisiaj poziom oleju na totalnie zimnym silniku. Mam ok. 1 cm powyżej górnej kropki :!: Po 11 miesiącach od przeglądu i 13,5 kkm. Jeżeli dobrze pamiętam, to na przeglądzie wlali mi równo na full.
Czy to możliwe, aby do oleju dostał się płyn chłodniczy? Jakie byłyby objawy? Bo zdaje mi się, że odczuwam ostatnio spadek momentu obrotowego, ale poza tym silnik pracuje raczej normalnie.


Raczej nie płyn tylko ( od początku ) masz, za dużo oleju. Na zimnym silniku zawsze poziom oleju będzie większy, niż tak jak sprawdzają w serwisie. Naleją nowy olej, uruchomią silnik na chwilę, zgaszą i sprawdzają stan oleju na miarce. Część oleju wtedy jest górnej części silnika i jeszcze nie zdążyła spłynąć do miski. Moim skromnym zdaniem, najbardziej miarodajne jest sprawdzanie poziomu oleju, na zimnym silniku. Ta metoda z ASO jest może dobra dla mechaników, bo szybka. Tylko, że zamiast np. 4 litry oleju, naleją 4,5 litra i według ASO tak jest dobrze. Klient potem sprawdza na zimnym silniku i ma olej sporo powyżej MAX. Ale za olej płaci klient i ASO ma to w nosie.

razor7
 

29 mar 2009 21:30

ja mam w tej chwili po przejechaniu 4 tys jakieś 3/4 poziomu ale myslę że ważne jak i gdzie się jeżdzi po mieście w korkach na pewno bedzie brał więcej oleju niz w trasie. A czego uzywaliście na dolewki oprócz lotosu do 20 tys ?

sopel87
 

29 mar 2009 21:44

mam pytanie, jade zaraz na przeglad i czy moge zamiast oleju Shellowskiego 5w30 (jakis ponoc specjal dla silnikow z CPF) wlac Castrola Magnateca Diesla 5w40 ? :>

stj
Dyrektor
 
Posty: 843
Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
Lokalizacja: Łódź

29 mar 2009 22:04

Na rynku polskim nie wystepuje filtr cząstek stałych, wiec możesz Magnateca lać śmiało.
PS.
Chyba, że autko sprowadzane od naszych zachodnich sąsiadów
SW CRDi 115 Solid Red-Nissan Qashqai+2 2.0 dci AT

sopel87
 

29 mar 2009 23:19

na stronie castrola pisze ze przeznaczony rowniez dla silnikow z filtrami.
w i30 tez nie ma CPF w PL?

a bardziej mi chodzilo o zmiane z 5w30 na 5w40 , robi to jakas roznice ?

novee
 

30 mar 2009 00:50

Wg starych praktyków 5w40 jest stabilniejszy w wysokich temperaturach i ostrzejszej jeździe i zdrowszy dla turbiny. 5w30 to taka bardziej kompromisowa "woda" nastawiona na oszczędność.

Chociaż w USA do wysokoobrotowych Hond serwisy leją 0w20 i 5w20 chyba, no ale zmieniają co 6-10 tys. km.

Darek_Korbik
 

Nie bierze oleju

30 mar 2009 10:06

Witam,
Mój Cee`d ma 64.000 km i nie bierze oleju. Robię przegląd co 20.000 km i żadnych dolewek do tej pory nie było. Od tej strony jestem bardzo zadowolony. Pozdrawiam

refuse
 

Re: "Branie oleju"

26 sie 2010 18:31

Dorzuce 3 grosze od siebie do tego tematu. U mnie na liczniku jest 18 500 z czego 10 000 wyjezdzone po autostradach, przy adekwatnych predkosciach. Ubytki oleju pojawily sie wlasnie podczas podrozowania autostradami, po miescie raczej nie zauwazylem ubywania oleju. Lacznie na dolewki poszlo jakies 0,7L oleju, w chwili obecnej stan na bagnecie to 3/4, moze 4/5. Z poczatku myslalem, ze jest to objaw jakiejs usterki, ale po przeczytaniu tego tematu sam nie wiem. W serwisie powiedzieli, ze nowy silnik moze brac nieco oleju i zeby go obserwowac, oraz ze te ubytki o ktorych mowie nie sa duze.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl