CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Moderator: Żandarmeria
-
Tolek
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Niestety opisane objawy mogą być skutkiem uszkodzenia zaworu EGR, testowałem pozy objawach i za każdym razem tester wskazywał błąd zaworu EGR. Gorsza sprawa jak jest sterowany elektrycznie.
- boe6666
- Kierownik
- Posty: 515
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
odgrzewam temat... może problem z tym silnikiem leży w łańcuchu rozrządu ? Rzężenie mozę wskazywać na jego rozciągnięcie.... Nie wiem czy HiScan pokazuje wartości korekt w tym zakresie... ale warto to zdiagnozować - choćby organoleptycznie...
- ZjemCiMebloscianke
- Brygadzista
- Posty: 78
- Dołączył(a): 02 cze 2017 22:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 ON 90KM
2013
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Można zgadywac, ale sprawdziłbym wtryski skoro mocy brakuje, a silnik nie pracuje równo.
-
herni
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
A ja stawiam na napinacze i łańcuch. Zaślep EGR i zobacz a wtyczka jest od gaszenia auta bez drgawek. Masz dwa takie zaworki czy jeden????. Jeśli dwa i brakuje Ci mocy to jest walnięty miałem kiedyś coś takiego wiem że można to sprawdzić przez zaślepienie wężyka który ich łączy czy jakoś tak dawno temu to robiłem. Głośna praca silnika może też być ze składu mieszanki sprawdz sondy i przepływkę .
-
staszek909
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Problem rozwiązany!
Wymiana ECU rozwiązała problem.
Wcześniej było jeszcze czyszczenie kolektora dolotowego, test i przy okazji czyszczenie wtryskiwaczy.
Kolejne diagnozy w ASO nadal wskazywały na SWIRL (sterownik kolektora dolotowego), ponoć sprawdzili wiązkę kabli do kolektora.
Problem w ciągu pół roku (po zimie) zaczął się pogłębiać ,tj. prawie cały czas coraz głośniejsza praca silnika. Do tego coraz częstsze spadki mocy podczas jazdy.
Wymiana ECU rozwiązała problem.
Wcześniej było jeszcze czyszczenie kolektora dolotowego, test i przy okazji czyszczenie wtryskiwaczy.
Kolejne diagnozy w ASO nadal wskazywały na SWIRL (sterownik kolektora dolotowego), ponoć sprawdzili wiązkę kabli do kolektora.
Problem w ciągu pół roku (po zimie) zaczął się pogłębiać ,tj. prawie cały czas coraz głośniejsza praca silnika. Do tego coraz częstsze spadki mocy podczas jazdy.
- adasio85
- Dopiero co...
- Posty: 8
- Dołączył(a): 15 sie 2017 10:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2010, Comfort+
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
staszek909 - powiedz mi czy wymiana ECU polegała tylko na podmianie ? czy coś jeszcze musiałeś zrobić ? bo ja mam identyczny problem co u Ciebie czyli głośna praca na zimnym silniku, jak sie rozgrzeje to na wolnych obrotach pracuje w miarę cicho a jak dodam gazu to znowu zaczyna "rzępolić ", mechanik nic nie stwierdził i mówi, że wszystko jest ok. Mam zamiar sprawdzić jeszcze układ wydechowy czy gdzieś nie ma dziury, ale obawiam, się, że może się skończyć na tym samym. Powiedz mi jeszcze mniej wiecej jakie to były u Ciebie koszty ? Bo chce się przygotować mentalnie
- adasio85
- Dopiero co...
- Posty: 8
- Dołączył(a): 15 sie 2017 10:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2010, Comfort+
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Witajcie, może ktoś będzie wiedział co może być przyczyną głośnej pracy silnika w szczególności na zimnym silniku i czasami utrata mocy, mechanik nic nie stwierdził. Sprawdziłem już układ wydechowy i okaząło się ze wszystko jest OK, z tego co zauważyłem głośna praca jest w przedniej części silnika( pomiędzy grilem a silnikiem, mniej wiecej na wysokości intercoolera ) i nie jestem w stanie stwierdzić co może być przyczyną. zastanawiałem się czy ten dźwięk może dochodzić ze skrzyni biegów ? ( niedawno było wymieniane sprzęgło, ale po wymianie nic się nie działo i cicho pracował, dopiero od niedawna ta praca zaczęła być głośna ). Może wy macie jakieś pomysły ?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
- boe6666
- Kierownik
- Posty: 515
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Odepnij odmę, sprawdź czy z niej dmucha - może silnik już trochę zużyty. Odpięcie odmy lub odkręcenie korka oleju powoduje że silnik pracuje "dziwnie" - może coś z układem przewietrzania.
- alhaurin
- Dopiero co...
- Posty: 2
- Dołączył(a): 04 sie 2018 10:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Marka i model samochodu: Hyundai i30 1.6CRDi
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
staszek909 napisał(a):Sprawdziłem trzema programami diagnostycznymi i nie widziałem opcji wyświetlenia mocy/momentu obr.
Ale za to OBD Car Doctor free odczytuje: command EGR i Error EGR.
Moje odczyty.
Error EGR podczas pracy na biegu jałowym skacze od -3 do 4 [%]. Dodaję krótki mocny gaz i wartość skacze nawet do 80% i spada w okolice zera i znów się waha -3 do 4 %. I teraz ciekawostka, po ok. No30 - 60 sekundach wartość ustala się na 0% i tak już zostaje.
Error EGR podczas jazy zachowuje się losowo, tj. czasem jest stabilne zero przy mocnym dodawaniu gazu, a czasem skacze nawet do 80%.
Command EGR 50-60 na luzie. Przy dodawaniu gazu 0.8wzrasta ustala się na 4,7. (tego parametru nie pamiętam jak się zachowywał dokładnie)
Jakie powinny być te wartości dla tego silnika? Chyba że możecie sprawdzić u siebie jak to wygląda?
EGR na biegu jałowym i podczas utrzymywania prędkości powinien być w pozycji otwartej na 20% natomiast podczas przyspieszania zamyka się i jeżeli jest dużo tłustych spalin to blokuje się, ale zamknięcie do 4% to jeszcze norma. Moim zdaniem janusze cały czas pakują Ci zepsuty EGR który ktoś wymontował bo miał takie problemy jak Ty. Robiłem u siebie diagnostykę na czterech różnych programach i właśnie miałem takie parametry a u mnie jest idealnie. Przepływ powietrza w granicach 10g/s spalanie 0.8l/h przy temperaturze roboczej silnika.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Odpalanie silnika. Nierówna praca
przez Kacper.01w » 05 lis 2023 20:25 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 472 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
05 lis 2023 21:38
-
Odpalanie silnika. Nierówna praca
-
-
1.6 GDI - szarpanie przy przyspieszaniu oraz nierówna praca
przez Dartal » 13 wrz 2019 22:17 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 11315 Wyświetlone
- Ostatni post przez gzyms
27 wrz 2019 22:59
-
1.6 GDI - szarpanie przy przyspieszaniu oraz nierówna praca
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 26 gości