Strona 2 z 3

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 06 sty 2019 03:14
przez Ketchup
Z tym tempo to chyba nie tak bo nowym sportage full opcja z tempo lekkie podtrzymanie też występuje jak dla mnie. Tak się zastanawiam czy to "podpieranie" nie jest w jakiś sposób połączone z HAC - system wspomagający pokonywanie podjazdów. Może to opóźnienie wspomaga ruszenie - poprzednich autach takiego wynalazku nie miałem ale może się mylę.

Wysłane z HTC U11

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 06 sty 2019 11:00
przez brylek
U mnie w 1.6 mam przepustnice na lince i uważam że wszystko działa jak należy, nie zauważyłem zbyt wolno spadających obrotów ani podnoszenia się po wcisnieciu sprzęgła.

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 06 sty 2019 11:53
przez meo14
uki100 napisał(a):no Jeśli chodzi o ten tempomat no to racja - też nie mam i ta sprawa z obrotami występuję.

Mnie nurtuje jedno - taki test, wiadomo jadąc np 4 biegiem 3000 obrotów wciskasz sprzęgło celem zmienienia na 5 bieg , i faktycznie obroty przez sekunde dziwnie stoją w miejscu ( mimo wciśniętego sprzęgła) - ( niektórzy mówią że nawet o 100 obrotów wzrasta - bardzo możliwe tylko ciężkie do uchwycenia ale też mi się tak wydaje.

Kolejna próba następuje w odwrotnej kolejności tzn jedziemy z górki ( hamujemy silnikiem z górki albo redukujemy bieg na niższy i teraz mamy tak samo 3000 obrotów i u mnie po naciśnięcia sprzęgła obroty już normalnie odrazu spadają ..... - czyli to nie wina sprzęgła ponieważ w dwóch przypadkach ono występuję - jedyne co jest różne to pedał gazu... w tym drugim przypadku w ogole nie jest użyty ponieważ obroty silnika spowodowane są prędkością samochodu a nie wciśnięciem pedał.

Może wina leży w pedale gazu ? hehe sam nie wiem poprostu kombinuje - sprawdźcie jak u was jest.

Tak też pomyślałem ,że może coś jest właśnie z pedałem gazu + brak fabrycznie czujnika sprzęgła ,na pewno nie linka bo na postoju operując pedałem gazu obroty płynnie spadają ,komp auta musi zwiększać dawkę paliwa na chwilę ale dlaczego?. U niektórych to zjawisko występuje a u innych nie .

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 06 sty 2019 18:57
przez uki100
Jak to stare powiedzenie co dwie głowy to nie jedna - a tutaj głów nie brakuje hehe ;). Grunt że każdy wymienia swoje spostrzeżenia intryguje mnie jedno... tyle osób mających ten problem i nadal nie znamy odpowiedzi czy to jest normalne w tym samochodzie czy nie ?? :) - był ktoś w serwisie autoryzowanym z tym pytaniem ?

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 06 sty 2019 20:02
przez Ketchup
Zgłosiłem przy doposażaniu - wsiadł pan który przygotowuje nowe auta do odbioru sprawdził i powiedział że nic takiego nie ma miejsca. Stwierdził również że auto jest nowe i musi się rozchodzić a ja przyzwyczaić do niego. Jeśli coś będzie się działo to mam to zgłosić na pierwszym przeglądzie - czyli mnie zlał :) . Znajomy który KIA jeździ nic też nie czuł za to brat który przesiadł się z Leona Cupry też miał podobne odczucia co ja w Cee'd i Sportage. Może to kwestia kto do czego jest przyzwyczajony - ja w tej chwili już tego nie rejestruje/nie przeszkadza mi :) .

Wysłane z HTC U11

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 07 sty 2019 11:18
przez Pangenitor
Ja z ciekawości sprawdziłem u siebie, a raczej zwróciłem na to uwagę, i jedynie co zauważyłem to to, że do 4 biegu gdy wciskam sprzęgło obroty od razu lecą w dół, powiedzmy w miarę szybko, na 5 i 6 też lecą w dół ale jak by trochę wolniej. Na pewno nie ma efektu "podwieszenia".

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 07 sty 2019 15:47
przez meo14
to nie zależy od stylu jazdy bo jeżdżę wieloma autami i nigdzie tak nie mam jak tu w ceed, zrobiłem dziś taki mały teścik i jak przed zmianą biegu puszczę pedał gazu wcześniej o jakieś pól sekundy zanim wcisnę sprzęgło to obroty normalnie od razu spadają ,w sumie to mnie też to nie przeszkadza za bardzo ale mnie bardzo nurtuje to, dlaczego tak jest, według tego mojego testu wychodzi na to że kia o ułamek sekundy za późno reaguję na gaz ,czyli na mój rozum pedał zamyka przepustnicę i co za tym idzie zmniejsza ilość powietrza a komputer za późno reaguje ze zmniejszeniem dawki paliwa :scratch_one-s_head:
a co do tego Pana z serwisu to dziwne że mój ceed ma już ponad 11lat i do tej pory się rozchodzi :biggrin:

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 07 sty 2019 16:13
przez uki100
Panowie jeśli chodzi o to samoczynne "podwyższanie obrotów" - to nie jest tak hehe :) spróbujcie jedno - jedziecie dajmy na 2 3000 obrotów i zmieńcie bieg - przy czym zróbcie to w ten sposób że pierwsze puście noge z gazu dopiero wtedy naciśnijcie sprzęgło ( i nie ma opcji o podwyższaniu obrotów hehehe ) - sam się na tym przyłapałem że poprostu jak szybko zmieniasz bieg to jeszcze masz noge na gazie i to robi takie wrażenie.

Co do " powoli spadających obrotów " to z pewnością albo przypałość samochodu albo faktycznie jakaś usterka ( jeździłem z 8 różnymi markami w benzynie i nigdzie takiego czegoś nie spotkałem hehe)

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 11 sty 2019 14:34
przez uki100
i co panowie z tym tematem ? , byłem u znajomego w sklepie motoryzacyjnym i gadałem o tym temacie - on ma kia sportage benzyna i nic takiego nie ma ;/... on mówi że to proste silniki i napewno nic poważnego - może np jakiś czujnik temp albo co kolwiek ?.... sam nie wiem ale trzeba koło tego tematu popatrzeć. Dzisiaj np jest -5 i samochód po zapaleniu samoczynnie trzymał się tak na 1500 obrotów , po rozgrzaniu na luzie jak sie naciśnie gaz , samochód wraca " powoli " ale wraca z obrótów na własnie 1500 po czym znowu 1 sekunda i dopiero wraca na 1000 heheh :) - coś jest nie tak. :car:

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 14 sty 2019 19:57
przez meo14
no właśnie ja wciąż drażę temat ale bez skutku ,na razie nie miałem czasu się tym zająć bo walczyłem z modułem USB i sukces udało się podłączyć i działa :jumpeveryone:
na razie z kim rozmawiam na ten temat nie potrafi mi udzielić informacji tylko gdybanie może czujnik może to może tamto ...itp ,no nic czekamy może jeszcze ktoś się przyłączy do wątku z tym problemem , bo to jakiś problem jest, skoro niektórzy użytkownicy takich samych aut i takich samych silników mają ten problem a inni nie .Ja jestem ze śląskiego Myszków może jest ktoś z takim silnikiem jak mój a nie ma tej przypadłości to chętnie byśmy się spotkali gdzieś i porównali czy to jest tylko moje taki odczucie ,jak coś to piszcie .

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 14 sty 2019 20:08
przez tomek247
Można gdybać :)

U mnie jest tak, że na zimnym zarówno z 2000 jak i z 3000 wraca na 1000 obr/min przez 4 sekundy a na rozgrzanym ok. 3 sekundy. Widać, że na ciepłym silniku odbywa się to minimalnie szybciej.
Bez przestoju na wysokości 1500.
Przy dynamicznej zmianie biegów z początku też silnik miał trochę za wysokie obroty ale teraz nauczyłem się inaczej zmieniać biegi tzn. najpierw puścić gaz a potem dopiero wcisnąć sprzęgło,

Pytania można postawić dwa jeśli to rzeczywiście jest problem:
1. Jak płynnie działa zawór czy też regulator wolnych obrotów zwany często niesłusznie silnikiem krokowym, czy czasem się nie zacina lub zbyt "ciasno" chodzi.
2. Jak wygląda adaptacja przepustnicy w Cee'd i tym samym mapowanie zmian rezystancji wskaźników położenia (TPMS), i czy nie jest to czasem autoadaptacja bo wtedy niewiele zrobimy, ewentualnie czy można to zrobić ręcznie z komputera albo testera aby wykluczyć wpływ przepustnicy?

Nie miałem okazji jeszcze się w te zagadnienia wgłębić (oczywiście trzeba nadrobić jak najszybciej) bo zbyt krótko mam ten samochód ale być może właśnie te elementy mają na to wpływ.

Takie zachowanie spotkałem w Mazdzie 323P Z5 1.5l bo sam je spowodowałem smarując zbyt gęstym smarem trzpień elektrozaworu wolnych obrotów co skutkowało zbyt wolnym jego przesuwaniem się w otworze regulacyjnym oraz spotkałem w Audi A4 B5 1.8l 20V podczas adaptacji przepustnicy (elektrycznej bez linki) na zbyt zimnym silniku, testowałem wtedy różne możliwości i obroty spadały makabrycznie długo.

Przepustnica w pozycji zerowej ma u mnie otwarcie 12,5%, odczytane przez obd2

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 14 sty 2019 22:22
przez uki100
tomek247 napisał(a):Można gdybać :)

U mnie jest tak, że na zimnym zarówno z 2000 jak i z 3000 wraca na 1000 obr/min przez 4 sekundy a na rozgrzanym ok. 3 sekundy. Widać, że na ciepłym silniku odbywa się to minimalnie szybciej.
Bez przestoju na wysokości 1500.
Przy dynamicznej zmianie biegów z początku też silnik miał trochę za wysokie obroty ale teraz nauczyłem się inaczej zmieniać biegi tzn. najpierw puścić gaz a potem dopiero wcisnąć sprzęgło,

Pytania można postawić dwa jeśli to rzeczywiście jest problem:
1. Jak płynnie działa zawór czy też regulator wolnych obrotów zwany często niesłusznie silnikiem krokowym, czy czasem się nie zacina lub zbyt "ciasno" chodzi.
2. Jak wygląda adaptacja przepustnicy w Cee'd i tym samym mapowanie zmian rezystancji wskaźników położenia (TPMS), i czy nie jest to czasem autoadaptacja bo wtedy niewiele zrobimy, ewentualnie czy można to zrobić ręcznie z komputera albo testera aby wykluczyć wpływ przepustnicy?

Nie miałem okazji jeszcze się w te zagadnienia wgłębić (oczywiście trzeba nadrobić jak najszybciej) bo zbyt krótko mam ten samochód ale być może właśnie te elementy mają na to wpływ.

Takie zachowanie spotkałem w Mazdzie 323P Z5 1.5l bo sam je spowodowałem smarując zbyt gęstym smarem trzpień elektrozaworu wolnych obrotów co skutkowało zbyt wolnym jego przesuwaniem się w otworze regulacyjnym oraz spotkałem w Audi A4 B5 1.8l 20V podczas adaptacji przepustnicy (elektrycznej bez linki) na zbyt zimnym silniku, testowałem wtedy różne możliwości i obroty spadały makabrycznie długo.

Przepustnica w pozycji zerowej ma u mnie otwarcie 14,5%, odczytane przez obd2


no widzę tomek że coś tam wiesz co na rzeczy - albo przynajmniej przypuszczasz hehe :) - jak byś coś głębiej w temat wszedł to pisz tutaj :) - mi cały czas wydaje się właśnie że jeśli chodzi o te obroty jest to spowodowane jakimś " fizycznym " felerem tak jak napisałeś - że powoli z tego silniczka tam ta linka czy coś wraca:). A tak jak napisałeś kwestia jazdy ja tak samo pierw puszczam gaz dopiero wtedy sprzęgło i da rade hehe

Ale z innej strony u mnie np jak dasz leciutko gaz( nacisniesz pedał) to obroty kurde w mig idą na 2000 + ... , przy ruszaniu jak iidziesz pierwsze gaz lekko i sprzęgło to czasem k**** jak stara baba ruszam bo obrotu na 2500 pójdą a nie nadąże ze sprzęgłem hehe :) - ale mówie to przez to że leciutko nacisniesz gaz a tu obroty juz w mig idą - i to wszystko jest powiązane właśnie w jedno....

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 16 sty 2019 21:15
przez meo14
no ja mam identycznie przy ruszaniu ,prawie zawsze ruszam jak kursant :scratch_one-s_head: , w innych autach nie mam takiego zjawiska ,a mam trochę doświadczenia za kółkiem 26 lat prawko i tyle samo za kółkiem w tym 6lat zawodowo za kółkiem i dopiero teraz od 2miechów od kiedy mam ceeda nie umiem ruszyć normalnie ,no może nie zawsze ale dość często. :doh:

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 17 sty 2019 22:20
przez tomek247
Powyżej poprawiłem wartość bo to otwarcie przepustnicy to 12,5 % a nie 14,5 % i nie wiem czy tak zapamiętałem czy rzeczywiście bez uruchamiania silnika taka właśnie wartość występuje (14,5) bo po uruchomieniu i rozgrzaniu ta wartość się zmienia. Minimum jakie zaobserwowałem po puszczeniu pedału gazu na ciepłym silniku to 11,8%

Jestem przyzwyczajony do króciutkich skoków pedałów sprzęgła i gazu bo większość czasu spędzałem w samochodach japońskich a one w większości przypadków mają krótkie skoki pedałów i ruszanie jest ok. Na początku był pewien problem ale zauważyłem, że jedynka w Ceed jest wyjątkowo krótka więc 1700-1800 obr/min i już zmieniam na dwójkę bo ciągnięcie wyżej nie ma sensu. Na 3-ce i 4-ce można podciągnąć do 2500 obr/min ale przy spokojnej jeździe też nie ma sensu ciągnąć aż tak.
Teraz jak jeżdżę po mieście to muszę się pilnować bo chwila i już 60 km/h na liczniku, nawet nie wiem kiedy się pojawia tak mi się fajnie jeździ :)

No dobra, wracając do przepustnicy i regulacji. Trafiłem na temat z 2011 roku gdzie koledzy z sąsiedniego forum w dziale Rio opisują podobne przypadki:

Wolne obroty i krokowiec

Rio to jakby nie było podobny samochód, więc coś na rzeczy może być.

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 20 sty 2019 12:13
przez uki100
Hmm, po przeczytaniu - wywnioskowałem że chyba najlepiej przeczyścić przepustnice i krokowy - najtańsza opcja i zobaczyć czy coś inaczej jest

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 16 kwi 2019 07:56
przez tomek247
Z tego co zdążyłem zauważyć elektrycznie sterowana przepustnica w Ce'ed posiada automatyczną adaptację z wartościami wyuczonymi, które za pomocą testera diagnostycznego można jedynie skasować i wtedy zapamiętują się od nowa podczas jazdy. Po wykonaniu tego kroku zachowanie przepustnicy nie zmieniło się jakoś szczególnie. Wychodzi na to, że problem z opóźnionym sterowaniem obrotami silnika związany jest z mechaniką tego sterowania. Przyjrzę się temu jak będzie trochę cieplej.

edit 09.08.2019
Przyglądnąłem się i jakie wnioski?
Brak oddzielnej regulacji wolnych obrotów, ta regulacja jest realizowana przez główny silnik sterujący przepustnicą.
Powrót klapy jest tak szybki jak szybki jest mechanizm przepustnicy czyli silnik, sprężyna i przekładnia Przepustnicę mam czystą, pracuje bez zacięć i płynnie ale dość wolno się zamyka i teraz pytanie czy silnik wspomaga zamykanie przepustnicy przy odpuszczeniu gazu czy tylko zatrzymuje w żądanej pozycji a zamykanie jest realizowane przez sprężynę?
W Audi A4 B5 1.8 20V przepustnica pracuje szybciej, nie wiem czy również sprężyna i mechanizm jest szybszy bo może to jest przyczyną różnicy w reakcji na odjęcie gazu.

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 13 lip 2019 18:21
przez meo14
Panowie i Panie pomocy, :sad: postanowiłem wyczyścić przepustnice wymontowałem ja i co za tym idzie odpiolem wtyczki i tu popełniłem chyba błąd bo nie odłączyłem aku.i po złożeniu i odpaleniu i przejażdżce niby jest ok ale wolne obroty mi wzrosły do 1300 i nie opada tak nie było , :redface: chyba trzeba ja adoptować ale jak to zrobić :scratch_one-s_head: .

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 13 lip 2019 21:19
przez pawdedi
Odłącz aku na jakąś godzinę a później wg instrukcji.
Obrazek
Daj znać, bo u mnie nowa uszczelka I boll już czeka na czyszczenie ;)

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 14 lip 2019 07:39
przez meo14
Pójdę sprawdzić i dam znać jak coś ,

Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.

Napisane: 14 lip 2019 10:55
przez meo14
Wiec tak procedura jak podałeś ,ale nie do końca było ok musiałem się jeszcze przejechać kilka kilometrów zgasić i znów kilka i dopiero wróciło do normy ,wychodzi na to ze ona uczy się jeszcze podczas jazdy .Dziękuje kolego za pomocna dłoń :drinkingcheers: