Wymiana oleju (podwyższony poziom i wyciek z miski) przy 30k

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
beherit00
 

Wymiana oleju (podwyższony poziom i wyciek z miski) przy 30k

03 mar 2016 19:58

hej,
mam pewien problem. Po kilku tygodniach gdy cee'd sobie stał nadszedł czas przeglądu (III przeglad serwisowy - tak wiem 30kkm to mało).
Ale przed przeglądem pokusiłem się o sprawdzenie poziomu oleju i tutaj zdziwienie - poziom około centymetr, może półtora wyżej niż zalecane.... niewesoło (olej z paliwem? olej z płynem chłodniczym?).
Może nie byłoby tragedii gdyby nie okazało się na przeglądzie, że w tym aucie prawie z zerowym przebiegiem dodatkowo jest wyciek oleju na misce olejowej.

Czyli wnioski: olej pół na pół z paliwem lub płynem chłodniczym w sumie przerażające dla silnika.

Niestety nie poprosiłem o próbkę oleju który został już w serwisie zlany. W każdym razie tutaj pojawia się pytanie bo wiadomo, że może to wpłynąć na parametry silnika (które pozwolą na ocenę jego żywotności).
Na jakie parametry silnika powinienem zwrócić uwagę (na interfacie/wydruku z aso)? Czy ktoś się orientuje jakie kluczowe parametry powinienem brać pod uwagę w kia ceed i jakie powinny być prawidłowe parametry w Kia Ceed 1.6 crdi 128km?

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6863
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Wymiana oleju (podwyższony poziom i wyciek z miski) przy

03 mar 2016 20:02

Witaj na forum.. :twisted:
beherit00 napisał(a):Na jakie parametry silnika powinienem zwrócić uwagę (na interfacie/wydruku z aso)?

% zapełnienia DPF ? 1-1,5 cm na bagnecie powyżej max to DUŻO ZA DUŻO oleju..może właśnie stąd wycieki ?
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
beherit00
 

Re: Wymiana oleju (podwyższony poziom i wyciek z miski) przy

03 mar 2016 20:11

Ryba4 napisał(a):Witaj na forum.. :twisted:
beherit00 napisał(a):Na jakie parametry silnika powinienem zwrócić uwagę (na interfacie/wydruku z aso)?

% zapełnienia DPF ? 1-1,5 cm na bagnecie powyżej max to DUŻO ZA DUŻO oleju..może właśnie stąd wycieki ?


Hej, witaj.
Właśnie taka wartość jest o tyle przerażająca, że od przeglądu do przeglądu było
1) 8kkm
2) auto praktycznie "nowe" z przebiegu (jestem I właściciel)
3) wyciek - czyli o tyle co wyciekło więcej obcej substancji (olej napędowy / płyn chłodniczy - choć płynu chłodniczego nie zwuażyłem ubytku) się dostało do oleju ... nie udało mi się go macnąć czy wąchnąć, ale to w takim wypadku mogła być konsystencja wody... bynajmniej nie posiadająca właściwości oleju... a tym samym zabójcza ciecz.

Ok % zapełnienia DPF, a w kontekście silnika jakieś pomysły na takie kluczowe parametry? nie znam oprogramowania diagnostycznego uzywanego w Kiach (tylko mam spore doświadczenie z pp2000 grupy PSA) więc nie wiem co tam można wyczytać - no i nie znam też prawidłowych parametrów.

PS. Jaki mniej więcej poziom zapełnienia DPF przy tym przebiegu powinien być właściwy?

Pps. Na forum już długo tylko na razie jako obserwator :)

AUTOR WĄTKU
beherit00
 

Re: Wymiana oleju (podwyższony poziom i wyciek z miski) przy

16 mar 2016 18:12

Po wykonaniu przeglądu w którym po nalaniu świeżego oleju było go 2 mm poniżej FULL i po kolejnych 400 km.
1) DPF wypalony
2) DPF czysty
3) poziom oleju 3 mm powyżej FULL
Po kolejnych 450 km - poziom dalej się nie podnosi.
Tak czy inaczej podejrzane.

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6863
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Wymiana oleju (podwyższony poziom i wyciek z miski) przy

16 mar 2016 19:01

Dobrze rozumiem, że po 400 km od wymiany oleju jego poziom wzrósł o 5 mm na bagnecie, a potem już nie rośnie?
Oczywiście poziom mierzony za każdym razem w takich samych warunkach ?
Jakieś jaja... :szok Może trzeba oddać do analizy na zawartość płynu chłodniczego?
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Wymiana oleju (podwyższony poziom i wyciek z miski) przy

17 mar 2016 05:36

A co z wyciekiem? Masz gwarancje jak rozumiem to chyba by należało to zrobić?
Ok może być skutkiem podwyższonego stanu oleju.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

Avatar użytkownika
OskarC
Brygadzista
 
Posty: 88
Dołączył(a): 25 lut 2016 23:54
Lokalizacja: Sochaczew
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 90KM
2011, Bogate

Re: Wymiana oleju (podwyższony poziom i wyciek z miski) przy

17 kwi 2016 16:39

Chłopaki mam sporo za dużo oleju na bagnecie. Zrobiłem 10tysi na tym oleju. Po wymianie oleju było troszkę przed Max. Miałem ostatnio takie obiawy, ze na 6 biegu przy 110-120km/h trzęsło i nie chciał się wkręcać jakby na jednym garze chodził w benzynie. Nie miał siły. Przeładowaniem na 4 trochę przeciągnąłem i nabrał mocy. Teraz sprawdzam olej i jest sporo za dużo. Na ogół jeździe do 2 tys obrotów żeby turbinki nie niszczyć. Czy to mój błąd? CZy to dpf się zapycha? Mam racje? W ogóle wymieniłem klocki tarcze i klocek stuka, ale to się dotrze. Nie polecam tanich zamienników tak przy okazji
Pozdro
Kia Cee'd SW 1.6crdi 90km 2011r

Jeszcze kijanka a już rechocze :)
Pozdrawiam.

Obrazek

Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 127 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl