Cześć,
Mam pytanie odnośnie wymiany oleju. Kupiłem samochód, w którym Niemiec (poprzedni właściciel) wymienił olej w listopadzie 2014 r. Przy stanie licznika 54k km. I zastanawiam się czy warto ten olej wymienić teraz, skoro minęło 12 miesięcy, ale samochód zrobił dopiero 6k km czy można z tym poczekać? Zastanawiam się czy upływ czasu może być w tej sytuacji szkodliwy dla silnika?
wymiana oleju
Moderator: Żandarmeria
-
Adam Zych - Przedszkolak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 29 sty 2016 19:38
- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
- Grupa: Mazowiecka
-
vonski - Weteran
- Posty: 2336
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
Re: wymiana oleju
Przecież od zawsze wiadomo, że olej wymienia się co X kilometrów, albo co rok.
Zresztą- koszt żaden, a dla silnika bezcenne.
Zresztą- koszt żaden, a dla silnika bezcenne.
- ghost985
Re: wymiana oleju
Wymień, bo auto świeże, nie ma co przedłużać okresu między wymianami.
-
Adam Zych - Przedszkolak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 29 sty 2016 19:38
- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
- Grupa: Mazowiecka
Re: wymiana oleju
I namowili ☺
Pytam, bo do tej pory do Xsary Picasso tylko dolewalem, że względu na duże ilości traconego oleju i w sumie zawsze był względnie świeży.
Pozdrawiam.
Pytam, bo do tej pory do Xsary Picasso tylko dolewalem, że względu na duże ilości traconego oleju i w sumie zawsze był względnie świeży.
Pozdrawiam.
- szczur75
Re: wymiana oleju
Adam Zych napisał(a):Pytam, bo do tej pory do Xsary Picasso tylko dolewalem, że względu na duże ilości traconego oleju i w sumie zawsze był względnie świeży.
I cały czas jeździłeś na względnie zdegradowanym oleju. Prosta droga do zabicia silnika.
- mati939
Re: wymiana oleju
Adam Zych napisał(a):I namowili [WHITE SMILING FACE]
Pytam, bo do tej pory do Xsary Picasso tylko dolewalem, że względu na duże ilości traconego oleju i w sumie zawsze był względnie świeży.
Pozdrawiam.
Może właśnie przez to brała ten olej ? Brak zmiany oleju a dolewanie nic nie daje lecz pogarsza. Jeżeli autko nagle zaczyna brać olej to należy go wymienić wraz z filtrami.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6859
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: wymiana oleju
Dokładnie, bardzo często się słyszy "skoro auto gubi/spala olej to po co mam wymieniać, skoro ciągle dolewam to ciągle ma świeży", a to tzw urban legend..
No i oczywiście znaleźć źródło problemu.
Adam pamiętaj, że olej traci swe właściwości nie tylko wraz z przebiegiem ale i z upływem czasu, stąd własnie wszelkie interwały przeglądowe są co X kilometrów lub co rok, w zależności co nastąpi pierwsze. Ciekawostka: widziałem ostatnio auto które stało w miejscu 2 lata. Kumaty nowy właściciel nie odpalał go, tylko na lawecie zawiózł do pana Henia na wymianę płynów. Po odkręceniu korka w misce wypadło kilka kropel jakiejś mazi, mechanik stwierdził, że oleju nie ma i zdjął miskę - w środku była jakaś olejopodobna czarna galareta...
mati939 napisał(a):Jeżeli autko nagle zaczyna brać olej to należy go wymienić wraz z filtrami.
No i oczywiście znaleźć źródło problemu.
Adam pamiętaj, że olej traci swe właściwości nie tylko wraz z przebiegiem ale i z upływem czasu, stąd własnie wszelkie interwały przeglądowe są co X kilometrów lub co rok, w zależności co nastąpi pierwsze. Ciekawostka: widziałem ostatnio auto które stało w miejscu 2 lata. Kumaty nowy właściciel nie odpalał go, tylko na lawecie zawiózł do pana Henia na wymianę płynów. Po odkręceniu korka w misce wypadło kilka kropel jakiejś mazi, mechanik stwierdził, że oleju nie ma i zdjął miskę - w środku była jakaś olejopodobna czarna galareta...
- mati939
Re: wymiana oleju
Ryba4 napisał(a):Dokładnie, bardzo często się słyszy "skoro auto gubi/spala olej to po co mam wymieniać, skoro ciągle dolewam to ciągle ma świeży", a to tzw urban legend..mati939 napisał(a):Jeżeli autko nagle zaczyna brać olej to należy go wymienić wraz z filtrami.
No i oczywiście znaleźć źródło problemu.
Adam pamiętaj, że olej traci swe właściwości nie tylko wraz z przebiegiem ale i z upływem czasu, stąd własnie wszelkie interwały przeglądowe są co X kilometrów lub co rok, w zależności co nastąpi pierwsze. Ciekawostka: widziałem ostatnio auto które stało w miejscu 2 lata. Kumaty nowy właściciel nie odpalał go, tylko na lawecie zawiózł do pana Henia na wymianę płynów. Po odkręceniu korka w misce wypadło kilka kropel jakiejś mazi, mechanik stwierdził, że oleju nie ma i zdjął miskę - w środku była jakaś olejopodobna czarna galareta...
To coś musiało być wcześniej nie tak z olejem miałem silnik który stał 4 lata nie tykany i nie zrobiła się z niego mazia :P
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: wymiana oleju
mati939 napisał(a):nie zrobiła się z niego mazia
Mazia może nie, ale właściwości smarne to już utracił w znacznym stopniu.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- Daniel
- Klubowicz
- Posty: 36
- Dołączył(a): 25 wrz 2015 10:36
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 ON 115KM
2008
Re: wymiana oleju
Adam Zych napisał(a):I namowili ☺
Pytam, bo do tej pory do Xsary Picasso tylko dolewalem, że względu na duże ilości traconego oleju i w sumie zawsze był względnie świeży.
Pozdrawiam.
Ceed nigdy nic nie traci on tylko zyskuje
- mireda71
Re: wymiana oleju
Dobrym nawykiem jest wymiana wszystkich płynów po zakupie auta używanego.
-
Adam Zych - Przedszkolak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 29 sty 2016 19:38
- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
- Grupa: Mazowiecka
Re: wymiana oleju
Co do Xsary to generalnie do momentu aż nie zaczęła tracic/brać oleju przy około 170k km było regularnie wymieniane co 15k km czyli raz na rok z małym hakiem. Jak zaczęły się problemy to przestałem wymieniać i dojezdzilem do 190k km I postanowiłem sprzedać. Więc też nie było tak, że w ogóle nie wymieniłem oleju niewiadomo ile czasu teraz kupiłem kijankę i zamierzam wrócić do dobrych nawyków. Nie wiem na ile to mogło mieć wpływ, ale Xsara była większość czasu tłuczona na podtlenku LPG.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: wymiana oleju
https://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/news-czy-w-aso-psuja-samochody-odpowiedz-moze-cie-zdziwic,nId,2731404
" (...) Wniosek? Zalecenia producenta dotyczące serwisowania biorą pod uwagę potrzeby klientów, ale niekoniecznie odpowiadają potrzebom ich pojazdów! Mówiąc inaczej - auto ma wytrzymać serwisowe traktowanie przez dwa, trzy czy pięć lat. Jaki stan techniczny prezentować będzie po tym okresie nie interesuje ani producenta, ani pierwszego właściciela.
Nie przez przypadek większość firm oferuje możliwość przedłużenia fabrycznej gwarancji do - maksymalnie - 150 tys. km. To wystarczająco długi czas, by pierwszy nabywca zdążył się znudzić swoim pojazdem i udał się do dealera po kolejny. Koszty, jakie zmuszeni będą ponosić kolejni właściciele auta, działają tylko na korzyść producenta.
Przykładów nie trzeba daleko szukać. Najgłośniejszym jest oczywiście "królowa lawet", czyli Renault Laguna II, która zasłynęła poważnymi usterkami wysokoprężnych 1,9 dCi. Te psuły się w Renówkach nagminnie (turbosprężarki, układ korbowo-tłokowy), chociaż w Volvo (S/V40) czy Mitsubishi (Space Star, Carisma) bez większych problemów pokonywały dystanse ponad 400 tys. km (często z pierwszą turbosprężarką!). Skąd brały się tak diametralne różnice w żywotności? Ano stąd, że plan serwisowy Renault zakładał wymianę oleju w silniku co 30 tys. km (Laguna miała być propozycją dla kadry kierowniczej klientów flotowych), a Mitsubishi i Volvo zalecało wymianę oleju co 15 tys. km...
Niech ten prosty przykład będzie odpowiedzią na powtarzające się pytania dotyczące skracania zalecanych przez producentów interwałów przeglądów czy np. wymiany oleju w skrzyni biegów. Często usłyszeć można np. że skoro producent nie przewidział takiego postępowania to - najwyraźniej - "nie ma takiej potrzeby". Rzeczywiście - producent (i pierwszy właściciel) nie muszą dostrzegać sensowności takiego postępowania. Nasz samochód - jak najbardziej!"
" (...) Wniosek? Zalecenia producenta dotyczące serwisowania biorą pod uwagę potrzeby klientów, ale niekoniecznie odpowiadają potrzebom ich pojazdów! Mówiąc inaczej - auto ma wytrzymać serwisowe traktowanie przez dwa, trzy czy pięć lat. Jaki stan techniczny prezentować będzie po tym okresie nie interesuje ani producenta, ani pierwszego właściciela.
Nie przez przypadek większość firm oferuje możliwość przedłużenia fabrycznej gwarancji do - maksymalnie - 150 tys. km. To wystarczająco długi czas, by pierwszy nabywca zdążył się znudzić swoim pojazdem i udał się do dealera po kolejny. Koszty, jakie zmuszeni będą ponosić kolejni właściciele auta, działają tylko na korzyść producenta.
Przykładów nie trzeba daleko szukać. Najgłośniejszym jest oczywiście "królowa lawet", czyli Renault Laguna II, która zasłynęła poważnymi usterkami wysokoprężnych 1,9 dCi. Te psuły się w Renówkach nagminnie (turbosprężarki, układ korbowo-tłokowy), chociaż w Volvo (S/V40) czy Mitsubishi (Space Star, Carisma) bez większych problemów pokonywały dystanse ponad 400 tys. km (często z pierwszą turbosprężarką!). Skąd brały się tak diametralne różnice w żywotności? Ano stąd, że plan serwisowy Renault zakładał wymianę oleju w silniku co 30 tys. km (Laguna miała być propozycją dla kadry kierowniczej klientów flotowych), a Mitsubishi i Volvo zalecało wymianę oleju co 15 tys. km...
Niech ten prosty przykład będzie odpowiedzią na powtarzające się pytania dotyczące skracania zalecanych przez producentów interwałów przeglądów czy np. wymiany oleju w skrzyni biegów. Często usłyszeć można np. że skoro producent nie przewidział takiego postępowania to - najwyraźniej - "nie ma takiej potrzeby". Rzeczywiście - producent (i pierwszy właściciel) nie muszą dostrzegać sensowności takiego postępowania. Nasz samochód - jak najbardziej!"
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
Posty: 13
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Wymiana oleju w skrzyni 1,6 GDI 2013
przez Quiet » 04 sie 2022 23:26 w Silniki i skrzynia biegów - 3 Odpowiedzi / 3209 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
08 sie 2022 00:44
-
Wymiana oleju w skrzyni 1,6 GDI 2013
-
-
Filtr oleju
przez muzg26 » 05 cze 2020 18:00 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 5543 Wyświetlone
- Ostatni post przez muzg26
05 cze 2020 18:37
-
Filtr oleju
-
-
Separator oleju 1.6 GDI
1, 2, 3przez Lukeonee » 17 wrz 2019 09:23 w Tipsy i triksy ... - 41 Odpowiedzi / 11746 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
20 sty 2024 17:24
-
Separator oleju 1.6 GDI
-
-
Wyciek oleju
przez wojmat89 » 29 paź 2022 18:23 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
Wyciek oleju
-
-
Branie oleju
przez Lukas85 » 02 sty 2024 13:38 w Silniki i skrzynia biegów - 7 Odpowiedzi / 911 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
04 sty 2024 21:02
-
Branie oleju
Użytkownicy przeglądający ten dział: Zbiszekhyudai i 42 gości