1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Piiiiio
Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 06 paź 2015 21:06
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 Pb/LPG 122KM
2007, Optimum+

1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

04 sty 2016 10:46

Witam Forumowicze.

Na początku życzę Szczęśliwego Nowego Roku. Mam jechać teraz na długi weekend, a tutaj taki problem :/ Piszę z problemem, otóż wczoraj przy -13stC moja Kia nie chciała odpalić. Rozrusznik kręcił, kręcił i nic. Akumulator jest nowy, świece tydzien temu wymienione. Gdy dopiero sąsiad użyczył ogrzewanego garażu i Kia postała pół dnia dopiero wtedy odpaliła. Ale i to było dziwne. Bo gdy przyszedłem po 2h próbować odpalić auto(komp pokazywał -8st), auto już po przekreceniu kluczyka dochodziło wskazówką do 100 obrotów. gdy poszedłem po 4h i było -4st ( auto już prawie się uruchamiało, brakowało tego ostatniego zaskoczenia) dopiero po 6h i jak na wyświetlaczu było -2st auto odpalilo, ale dopiero za 3,4 kręceniem. Macie pomysł co jest przyczyną? Jak zrobiłem potem 20 km i auto było ciepłe, to potem odpalał na dotyk.
Przez ostatni miesiac niepokojące było też to, że auto odpalało za 2-3 razem na zimnym silniku. Wystarczyło nawet wtedy przekrecic na pół sekudny zeby odpalil, zgasic go i odpalał na dotyk po tym zabiegu. Do tego dochodzi dziwny efekt, że przez ostatni miesiac, po odpaleniu auto, jak naciskałem gaz, auto zachowywało się odwrotnie, obroty zamiast wzrosnąć spadały i falowały w granicach 400-500 ( przygasały swiatła, silnik się dusił i w ogóle nie reagował na gaz, mogłem trzymać wcisniety, a on zachowywał się jakbym nawet go nie dodwała), po 5-6 sekundach takiego falowania, silnik sam wskakiwał na 2-2.5 tys obrotów na kilka sekund i wracał na 1200. Musiałem zawsze na zimnym silniku odczekać kilkanascie sekund, inaczej każda próba wcisnieca gazu kończyłą siętakimi spadkami obrotów. Jest mi wstanie ktoś tutaj doradzić od czego zacząć? czy ktoś już się spotkał z takim zachowaniem silnika?

Dziekuje za jakąkolwiek pomoc :)

BTW. nie wiem czy ma jakieś znaczenie, ale auto ma Instalacje Gazową BRC, jednak odpala się auto na benzynie nie na gazie, więc raczej nie powinno mieć to związku.

szczur75
 

Re: 1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

04 sty 2016 15:44

Jaki masz przebieg? Ile z tego na LPG?

AUTOR WĄTKU
Piiiiio
Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 06 paź 2015 21:06
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 Pb/LPG 122KM
2007, Optimum+

Re: 1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

04 sty 2016 16:07

Aktualnie mam 152 tys. Auto mam od października (przy kupnie miało 145 tys). W tym czasie na benzynie zrobilem 1-1.5 tys, potem założyłem gaz i teraz zrobiłem okolo 4 tys na gazie. To wszystko zaczeło się gdy przyszły wilgotne dni. A teraz to już masakra jest.

szczur75
 

Re: 1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

04 sty 2016 16:42

Jeździsz na głębokiej rezerwie? Minimum to 1/4 baku.
Przyjrzał bym się pompie paliwa. Sam ciśnienia raczej nie zmierzysz... Ale jakbyś miał na podmiankę, to łatwo było by potwierdzić/wykluczyć.

AUTOR WĄTKU
Piiiiio
Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 06 paź 2015 21:06
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 Pb/LPG 122KM
2007, Optimum+

Re: 1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

04 sty 2016 16:54

Własnie nigdy nie mam rezerwy. Nie ważne czy mam 1/3 baku czy 3/4, dzieje się to samo. Ale i tak zawsze mam okolo 1/3-1/2 baku. Raz wyskoczyl check silnika, to komputer zdiagnozował jako: "Zbyt bogata mieszanka paliwa", wtedy przez tydzien odpalał bez problemu, po czym znowu wróciło. No a przy obecnych mrozach jestem unieruchomiony, chyba ze jakoś ogrzeje auto. Nawet juz przepustnica była czyszczona bo myslałem, że za mało powietrza dostaje. Jutro jade ( jak odpalę) przeczyscic/wymienić silnik krokowy, bo też gdzies wyczytałem że może być on problemem.
Spróbuje pogadać z mechanikiem moim czy ma jak załatwić pompę na podmiankę i czy ona jest problemem.

Messer
 

Re: 1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

08 sty 2016 20:26

Jak się ma sprawa z Twoją kijanką na dzień dzisiejszy? Falujące obroty, trudności z odpalaniem, dławienie się silnika - sprawdzałeś olej i płyn chłodniczy? Ja miałem falujące obroty silnika, dławienie się i lekkie problemy z odpalaniem + do tego doszły gwałtowne skoki temperatury i ... w poniedziałek jadę wymieniać uszczelkę pod głowicą...

Pozdrawiam
Messer

AUTOR WĄTKU
Piiiiio
Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 06 paź 2015 21:06
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 Pb/LPG 122KM
2007, Optimum+

Re: 1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

11 sty 2016 13:21

Na dzien dzisiejszy jest tak, że jadac w czwartek zapalił mi sie Check Engine i od kiedy on sie zapalił, z autem nie ma najmniejszych problemów... Odpala na dotyk, żadnych problemów z obrotami, dosłownie nic.... Dziwne, prawda? Jednak jeszcze dziwniejsze jest to że komputer diagnostyczny BOSH ani ACTIA nie wykrywają błędów, a Check engine się dalej świeci.... Zastanawiam się czy nie pojechać do ASO.

AUTOR WĄTKU
Piiiiio
Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 06 paź 2015 21:06
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 Pb/LPG 122KM
2007, Optimum+

Re: 1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

02 mar 2016 17:20

Witam Ponownie.
Problem na jakiś czas sam się naprawił. Jednak wrócił i to dosyć mocno. Gazownik powiedział, że to nie jego działka. Został odczytany dawno jeden błąd, który i tak się pojawił w czasie jazdy. P0172 - Mieszanka za bogata (Blok I). Jednakże mam wielkie problemy z rozruchem. Wystarczy, że auto postoi 2-3h i jest problem z rozruchem. Poniżej pokazuje dwa nagrane przeze mnie filmiki, co siędzieje, może ktoś wpadnie na pomysł, co jest nie tak. Opisując filmik: jak już w koncu auto odpali i widzicie te spadające obroty (gaśnie), to znaczy że dodałem gazu. Jeżeli jest na obrotach 2tys+ i puszcze gaz, to obroty też drastycznie spadają i falują bardzo nisko (czasami też gaśnie). Tak jakby go zalewało. Po tak niskich chwilowych falowaniach auto samo dodaje obrotów na 2tys+ ( nie musze dodawać gazu).Mam nadzieje, że ktoś się już spotkał z tym i mi pomoże. Mógłbym od razu wymienić czujnik położenia wałka rozrzadu i czujnik temp, ale to w ciemno strzelanie.

Odpalanie po całej nocy:
https://www.youtube.com/watch?v=2n--TWD3Ni8
Odpalanie po pracy ( 8 godzin stania, godzina 15):
https://www.youtube.com/watch?v=FzC_XkOXX5g

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: 1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

02 mar 2016 18:18

Ja bym stawiał na czujnik temperatury powietrza dolotowego. Wystarczy podpiąć pod kompa i popatrzeć na parametry.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
Piiiiio
Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 06 paź 2015 21:06
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 Pb/LPG 122KM
2007, Optimum+

Re: 1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

02 mar 2016 18:48

Pytanie, czy to co piszesz może mieć związek z tym że jak był błąd o którym napisałem wcześniej P0172, to przy opisie błędu ( na komputerze) było: temp silnika 88 ( to by sie zgadzało) ale temp zew było 33 stopnie ( na dworze bylo 2-5 stopni wtedy)

spin
Przedszkolak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 02 gru 2016 11:18
Lokalizacja: Krk
Grupa: Małopolska

Re: 1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

02 gru 2016 11:36

Mam identyczny problem od kilku miesięcy. Zaczęło się to tak:

1. Najpierw problemy z odpalaniem, dławienie się silnika - wymienione filtry i świece. Nie pomogło. W serwisie nic nie znaleźli.
2. To co powyżej + "wibracje" na luzie, falowanie obrotów przy odpalaniu - wizyta u gazownika, w serwisie, regulacja. Nie pomogło
3. Wyskoczył Błąd P0172 "Za bogata mieszanka", co ciekawe po wyskoczeniu "check engine" ceed zaczął w końcu normalnie odpalać ! Skasowali błąd i kazali czekać :-)
4. Znów "check engine" Tym razem błędy 3 i 4 cylindra - wymienili mi cewki (wymieniłem od nowości już wszystkie) i niby już ok. Jak tylko odbierałem auto miałem znów kłopot z odpalaniem, po przejechaniu 2 km znów "check engine"...

Dodam, że przelatałem kilkaset km na benzynie, waha nie schodzi nigdy poniżej połowy baku, gaz STAG-300 regularnie serwisowany, jak odpalam w trybie awaryjnym na gazie wszysto gra, w sensie odpala bez problemu, ale błędy występują.

Dziś odstawiłem auto jeszcze raz do serwisu mają szukać. Przechodził przez to już ktoś i znalazł rozwiązanie, Piiiiio może Ty ? :-)

Avatar użytkownika
Geegles
Weteran
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
Lokalizacja: Rosanów
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT

Re: 1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

03 gru 2016 00:27

Katalizatory do wymiany? Na to wyglada. W ktorym serwisie sprawdzali?
Jest: Kia Proceed 1.6 T-GDI TEC+PRE+AEB+SRF
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI ECS+RED+TEC+SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

spin
Przedszkolak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 02 gru 2016 11:18
Lokalizacja: Krk
Grupa: Małopolska

Re: 1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

03 gru 2016 08:29

Wczoraj po sprawdzeniu, okazało się, że brakuje kompresji na 3 cylindrze, więc albo zwykła regulacja zaworów albo wypalone gniazdo.

Jadę po weekendzie do Pateckiego, zobaczymy na czym stanie.

outlander38
 

Re: 1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

03 gru 2016 10:06

A czy regulowałeś zawory ???? Bo w tych silnikach regulacja jest wskazana . A tym bardziej jak jeździ na gazie. Falowanie obrotów i brak możliwości odpalenia na ciepłym zawory niwelują luz który być powinien . I wtedy brak możliwości odpalenia . Nawet może pokazywać błąd mieszanki . Od tego radzę jako mechanik zaczynać.

spin
Przedszkolak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 02 gru 2016 11:18
Lokalizacja: Krk
Grupa: Małopolska

Re: 1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

03 gru 2016 11:18

W zeszłym roku, ale fakt, nie pomyślałem o tym do wczoraj, nikt też mi nie przypomniał, że to może być kwestia regulacji zaworów :)

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: 1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

03 gru 2016 15:51

Zawory to jedno
ALE PALIWO!!!!!!!!!!!!!!
poczytajcie w wątkach o lpg, ceed jest bardzo wrażliwy na stare paliwo, poliwo oryginalnie trzyma parametry trzy miesiące
Miałem dokładnie to samo z ceeeda, aby sie nie bawić tankowałem benzynkę do pełna i czesc auto na lpg! Jeździło
Po trzech miesiącach zawsze to samo poranne uruchamianie gazu za 2-3 razem i duzszenie ssie silnika , wystarczyło dotankowac świeżego paliwa i problem znikał! Stwierdzone kilka razy
Jezdzilem w zycie wiecej niż kilkoma autami na lpg i nigdy tek sie nie zdarzało a w ceed regularnie
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

spin
Przedszkolak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 02 gru 2016 11:18
Lokalizacja: Krk
Grupa: Małopolska

Re: 1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

18 gru 2016 07:53

Ok, wszystko już jasne. Niestety wypalone gniazda zaworowe, konieczny był remont głowicy z powodu braku kompresji na 3 cylindrze i słabej na pozostałych.

Przy okazji nowy rozrząd, całość 3660 zł brutto :biggrin:

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6510
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: 1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

18 gru 2016 10:09

I właśnie takie sytuacje wskazują, że założenie LPG to może być pozorna korzyść. Podejrzewam, że bez zagazowania silnik śmigałby dalej bez remontu.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

outlander38
 

Re: 1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

18 gru 2016 12:45

I tak kończy sie gdy nie sprawdzamy regulacji zaworów . Szkoda ze tyle kasy .

Monty
 

Re: 1.6B 122KM Problemy z odpaleniem

18 gru 2016 22:31

To trochę wątpliwa sprawa, zakładać gaz do auta gdzie zawory regulowane są mechanicznie. Jaki jest koszt robocizny regulacji zaworów w ceed?

Następna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl