Wibracje przy przyspieszaniu/stuki zmiania biegów-1,6CRDI
Napisane: 01 paź 2015 13:40
Na wstępie pragnę zaznaczyć, że przeszukałem forum przed napisaniem tego postu
Dotyczy: Ceeda z 2009 roku, silnik 1,6 CRDI - 115 KM. Przebieg 104 000 km.
Dwie sprawy:
1. Podczas przyspieszania w zakresie 1600-2000 obrotów pojawiają się wibracje/rezonans przenoszący się na nadwozie (aż lusterko wsteczne się trzęsie). Jest to szczególnie odczuwalne na wyższych biegach. Na jedynce i dwójce silnik zbyt szybko "przelatuje" przez krytyczny zakres obrotów.
Uprzedzam, że wiem, że nie jest to optymalny zakres obrotów dla tego silnika.
Serwis początkowo próbował polecieć tekstem, że "ten typ tak ma". Jednak ostatecznie stwierdzili, że rzeczywiście są wibracje. Teorii o TTTM - przeczył fakt, że tak nie było, a jest. Serwis sprawdził (podobno) poduszki zawieszenia silnika i podobno nic im nie jest.
2. Po rozgrzaniu silnika, a konkretnie oleju w skrzyni biegów, pojawiają się dziwne stuki.
Teraz o tym - kiedy konkretnie się pojawiają - Jedziemy sobie, wciskamy sprzęgło i zaczynamy gałką zmiany biegów włączać biegi (bez wsprzęglania - po prostu wachlujemy gałką) przy włączaniu biegów słychać puk-puk. Takie dziwne puk-puk. Jeżeli się zatrzymamy i wtedy będziemy przełączać poszczególne biegi - pukpuków nie ma. Wystarcza powolne toczenie się, by dźwięki się pojawiły.
Serwis w pierwszym odruchu zmienił olej,chcieli sprawdzić czy nic się nie zmieliło w skrzyni - okazało się, że w oleju nie pływały żadne opiłki itp. Po zmianie oleju jedyną zmianą jaka zaszła, jest to, że trzeba mocniej rozgrzać olej w skrzyni by wystąpiły objawy. Zresztą - może po prostu minęły upały, olej się wolniej nagrzewa - i nie ma to nic wspólnego z wymianą oleju.
Czy ktoś miał coś podobnego? Pytam, bo serwis wydaje się lekko zagubiony i być może wymaga by mu coś podpowiedzieć.
PS. Wydaje mi się, że obydwie rzeczy pojawiły się w tym samym okresie.
Dotyczy: Ceeda z 2009 roku, silnik 1,6 CRDI - 115 KM. Przebieg 104 000 km.
Dwie sprawy:
1. Podczas przyspieszania w zakresie 1600-2000 obrotów pojawiają się wibracje/rezonans przenoszący się na nadwozie (aż lusterko wsteczne się trzęsie). Jest to szczególnie odczuwalne na wyższych biegach. Na jedynce i dwójce silnik zbyt szybko "przelatuje" przez krytyczny zakres obrotów.
Uprzedzam, że wiem, że nie jest to optymalny zakres obrotów dla tego silnika.
Serwis początkowo próbował polecieć tekstem, że "ten typ tak ma". Jednak ostatecznie stwierdzili, że rzeczywiście są wibracje. Teorii o TTTM - przeczył fakt, że tak nie było, a jest. Serwis sprawdził (podobno) poduszki zawieszenia silnika i podobno nic im nie jest.
2. Po rozgrzaniu silnika, a konkretnie oleju w skrzyni biegów, pojawiają się dziwne stuki.
Teraz o tym - kiedy konkretnie się pojawiają - Jedziemy sobie, wciskamy sprzęgło i zaczynamy gałką zmiany biegów włączać biegi (bez wsprzęglania - po prostu wachlujemy gałką) przy włączaniu biegów słychać puk-puk. Takie dziwne puk-puk. Jeżeli się zatrzymamy i wtedy będziemy przełączać poszczególne biegi - pukpuków nie ma. Wystarcza powolne toczenie się, by dźwięki się pojawiły.
Serwis w pierwszym odruchu zmienił olej,chcieli sprawdzić czy nic się nie zmieliło w skrzyni - okazało się, że w oleju nie pływały żadne opiłki itp. Po zmianie oleju jedyną zmianą jaka zaszła, jest to, że trzeba mocniej rozgrzać olej w skrzyni by wystąpiły objawy. Zresztą - może po prostu minęły upały, olej się wolniej nagrzewa - i nie ma to nic wspólnego z wymianą oleju.
Czy ktoś miał coś podobnego? Pytam, bo serwis wydaje się lekko zagubiony i być może wymaga by mu coś podpowiedzieć.
PS. Wydaje mi się, że obydwie rzeczy pojawiły się w tym samym okresie.