Witam serdecznie.
Od wczoraj jestem właścicielem samochodu Kia ProCeed 1.6 CRDI z roku 2008 z silnikiem bez dwumasy i bez DPFu. Przebieg niby 144k - ostatni wpis w papierach z połowy 2014 roku z przebiegiem 125k a strona http://www.nummerplade.net to potwierdza.
Samochód obwąchałem z każdej strony, mierzyłem czujnikiem co 10cm lakier i wychodzi, że całość jest fabryczna, to dobrze. Wszystko działa, wnętrze bardzo zadbane. Problem mam ze sprzęgłem i turbiną. W ogóle nie czułem i nie słyszałem tego podczas testowania auta ale teraz po zrobieniu 500 kilometrów do domu zmysły po opadnięciu emocji mi się wyostrzyły i na sprzęgle zacząłem czuć lekki zgrzyt, chrupnięcie podczas wciskania jak mam zmienić bieg oraz słyszę świst turbiny, lekko policyjny, że tak to ujmę.
I teraz pytanie z doświadczenia Waszego - od razu zlecić regenerację turbiny i wymianę sprzęgła (byłem przygotowany na to więc nie ma tragedii dla mnie) czy jednak pojeździć i poobserwować czy nie ucieka olej, czy nie kopci itd.
Czym może być spowodowany lekki zgrzyt na sprzęgle? Wysprzęglik siada? Sprężyny wytarte? Wiem, że to wróżenie z fusów ale pytam o Wasze doświadczenia.
Co do turbiny to czy taki policyjny świst oznacza koniec turbo czy może np. zasysać skądś lewe powietrze?
Pozdrawiam
ProCeed 1.6 CRDI 115KM 2008 - turbina i sprzęgło
Moderator: Żandarmeria
-
MJRegul - Asystent Kierownika
- Posty: 203
- Dołączył(a): 09 maja 2015 10:58
- Lokalizacja: Warszawa, Bemowo
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum+
-
skrot - Kierownik
- Posty: 509
- Dołączył(a): 21 paź 2011 15:53
- Lokalizacja: Zabrze
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2009
Re: ProCeed 1.6 CRDI 115KM 2008 - turbina i sprzęgło
Świszczące turbiny w CRDi się zdarzają. Kilku użytkowników tutaj na forum o tym pisało.
W mojej służbowej turbo świstało prawie od początku, teraz auto ma 240kkm i jeździ bezproblemowo.
Świst z turbo prawdopodobnie spowodowany jest minimalnym mechanicznym uszkodzeniem końcówki łopatki
turbiny przez zanieczyszczenie, które dostało się do układu dolotowego. Jeżeli nie ma innych
objawów zużytego turbo, ja bym jeździł i obserwował.
Co do zgrzytnięcia przy wciskaniu sprzęgła, to zgrzytnięcie to dochodzi spod podwozia z okolic skrzyni?
Bo zdarzały się (opisywane też na forum) przypadki przytarcia pedału sprzęgła na ośce w kabinie powodujące
właśnie dziwne skrzypienia przy jego wciskaniu. Jeżeli zgrzytnięcie dochodzi z okolic skrzyni/sprzęgła, to
tym tematem jednak bym się zainteresował.
W mojej służbowej turbo świstało prawie od początku, teraz auto ma 240kkm i jeździ bezproblemowo.
Świst z turbo prawdopodobnie spowodowany jest minimalnym mechanicznym uszkodzeniem końcówki łopatki
turbiny przez zanieczyszczenie, które dostało się do układu dolotowego. Jeżeli nie ma innych
objawów zużytego turbo, ja bym jeździł i obserwował.
Co do zgrzytnięcia przy wciskaniu sprzęgła, to zgrzytnięcie to dochodzi spod podwozia z okolic skrzyni?
Bo zdarzały się (opisywane też na forum) przypadki przytarcia pedału sprzęgła na ośce w kabinie powodujące
właśnie dziwne skrzypienia przy jego wciskaniu. Jeżeli zgrzytnięcie dochodzi z okolic skrzyni/sprzęgła, to
tym tematem jednak bym się zainteresował.
-
MJRegul - Asystent Kierownika
- Posty: 203
- Dołączył(a): 09 maja 2015 10:58
- Lokalizacja: Warszawa, Bemowo
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum+
Re: ProCeed 1.6 CRDI 115KM 2008 - turbina i sprzęgło
Dziękuję za odpowiedź. Nie widzę innych oznak problemów z turbo, ciągnie między 2k a 3k dobrze, później ciut gorzej ale jeszcze 3500rpm czuć, wigor znika przy 150-160km/h i później już dochodzi do max 185km/h (wg GPS) i 190km/h na liczniku i ani 1 km/h więcej. Nie puszcza brzydkich bąków choć ojciec powąchał spaliny i twierdzi, że pali olej. Tak czy siak jutro jadę do serwisu na wymianę hamulców to poproszę ich o wnikliwe sprawdzenie auta.
Co do znikania oleju to będę wiedział po wymianie i przejechaniu paru tysięcy.
Co do sprzęgła - właśnie czuję to pod nogą i jakby na skrzyni właśnie, 1 i 2 ciężej wchodzą swoją drogą. Kolega się przejechał i twierdzi, że on nic nie czuje oprócz ciężej wchodzącej 1 i 2 ale ja z kolei czuje.
Tak czy inaczej serwis też już poinformowałem o zapewne potrzebie wymiany sprzęgła, więc zobaczymy. Jeśli będzie wymiana to także wymieniam olej w skrzyni tylko zastanawiam się i szukam info jaka lepkość, zapewne mi wleją Castrola.
Będę informował na bieżąco co i jak, dziękuję
PS. czy spalanie na poziomie 6,8-6,9l na tempomacie przy 130km/h na 5 biegu z klimą to norma?
Co do znikania oleju to będę wiedział po wymianie i przejechaniu paru tysięcy.
Co do sprzęgła - właśnie czuję to pod nogą i jakby na skrzyni właśnie, 1 i 2 ciężej wchodzą swoją drogą. Kolega się przejechał i twierdzi, że on nic nie czuje oprócz ciężej wchodzącej 1 i 2 ale ja z kolei czuje.
Tak czy inaczej serwis też już poinformowałem o zapewne potrzebie wymiany sprzęgła, więc zobaczymy. Jeśli będzie wymiana to także wymieniam olej w skrzyni tylko zastanawiam się i szukam info jaka lepkość, zapewne mi wleją Castrola.
Będę informował na bieżąco co i jak, dziękuję
PS. czy spalanie na poziomie 6,8-6,9l na tempomacie przy 130km/h na 5 biegu z klimą to norma?
-
skrot - Kierownik
- Posty: 509
- Dołączył(a): 21 paź 2011 15:53
- Lokalizacja: Zabrze
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2009
Re: ProCeed 1.6 CRDI 115KM 2008 - turbina i sprzęgło
MJRegul napisał(a):Dziękuję za odpowiedź. Nie widzę innych oznak problemów z turbo, ciągnie między 2k a 3k dobrze, później ciut gorzej ale jeszcze 3500rpm czuć, wigor znika przy 150-160km/h i później już dochodzi do max 185km/h (wg GPS) i 190km/h na liczniku i ani 1 km/h więcej. Nie puszcza brzydkich bąków choć ojciec powąchał spaliny i twierdzi, że pali olej. Tak czy siak jutro jadę do serwisu na wymianę hamulców to poproszę ich o wnikliwe sprawdzenie auta.
Co do znikania oleju to będę wiedział po wymianie i przejechaniu paru tysięcy.
Moim zdaniem optymalny zakres obrotów, to właśnie 1900 - 3500. Właściwie swojej powyżej 3500 już nie kręcę. Mi udało się osiągnąć licznikowe 200, ale od 180 to już była masakra z tym, że mój to SW trochę cięższy od Twojego. Tym wąchaniem spalin, to ja bym się nie sugerował. Zmień olej, pojeździj kilka kkm i sprawdzaj poziom, będziesz miał miarodajne informacje.
MJRegul napisał(a): Co do sprzęgła - właśnie czuję to pod nogą i jakby na skrzyni właśnie, 1 i 2 ciężej wchodzą swoją drogą. Kolega się przejechał i twierdzi, że on nic nie czuje oprócz ciężej wchodzącej 1 i 2 ale ja z kolei czuje.
Nie ma dwumasy, więc sprzęgło bardziej "cierpi". Możliwe, że przy 140kkm przyszedł jego czas. Wszystko zależy, jak było traktowane przez poprzedniego użytkownika.
MJRegul napisał(a): PS. czy spalanie na poziomie 6,8-6,9l na tempomacie przy 130km/h na 5 biegu z klimą to norma?
U mnie tempomatu brak, ale skrzynia 6. Jadąc na 6 w 3 osoby z pełnym bagażem na autostradzie przy 130 byłem w stanie utrzymać spalanie spokojnie poniżej 6.
-
MJRegul - Asystent Kierownika
- Posty: 203
- Dołączył(a): 09 maja 2015 10:58
- Lokalizacja: Warszawa, Bemowo
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum+
Re: ProCeed 1.6 CRDI 115KM 2008 - turbina i sprzęgło
No skrzynia 6 biegów to zupełnie inna bajka, wiem. Wg katalogu pali około 1-1,5l mniej na 100km więc wynik 6,5l+ na trasie dla 5 biegówki to chyba "tak ma być". Szkoda, trochę dużo.
- hyundai
Re: ProCeed 1.6 CRDI 115KM 2008 - turbina i sprzęgło
To spalanie to chyba trochę wysokie, a masz DPF? Jeśli tak to sprawdził bym jego stan.
- andRyou
Re: ProCeed 1.6 CRDI 115KM 2008 - turbina i sprzęgło
MJRegul napisał(a):Kia ProCeed 1.6 CRDI z roku 2008 z silnikiem bez dwumasy i bez DPFu
hyundai napisał(a):To spalanie to chyba trochę wysokie, a masz DPF? Jeśli tak to sprawdził bym jego stan.
- hyundai
Re: ProCeed 1.6 CRDI 115KM 2008 - turbina i sprzęgło
Czytanie ze zrozumieniem się kłania Przepraszam.
Posty: 8
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Problem ze sterowaniem turbiną 1,6 Crdi
przez krzysztof.n » 18 sie 2019 21:07 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 3110 Wyświetlone
- Ostatni post przez krzysztof.n
18 sie 2019 21:07
-
Problem ze sterowaniem turbiną 1,6 Crdi
-
-
2.0 crdi sprzęgło
przez kryzys » 10 sty 2023 11:38 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 5647 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
12 sty 2023 10:33
-
2.0 crdi sprzęgło
-
-
Sprzęgło Kia Cee'd 1.6 crdi 2008r
przez Leos69 » 11 lip 2021 00:15 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 2042 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
11 lip 2021 08:39
-
Sprzęgło Kia Cee'd 1.6 crdi 2008r
-
-
Kia Cee'd 1.6 crdi automat 115km zmiana biegów szarpanie
przez Kagan » 29 kwi 2020 06:29 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 4044 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kagan
29 kwi 2020 06:29
-
Kia Cee'd 1.6 crdi automat 115km zmiana biegów szarpanie
-
-
1.6 CRDi 115KM Stukanie przy odpalaniu na zimnym
przez barthas » 19 maja 2021 10:54 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 6939 Wyświetlone
- Ostatni post przez barthas
26 paź 2021 14:00
-
1.6 CRDi 115KM Stukanie przy odpalaniu na zimnym
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości