Branie oleju, 1.4 2007 r
Moderator: Żandarmeria
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6859
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Oczywiście, tylko na wszystko imienne faktury i najlepiej opinia rzeczoznawcy zanim zaczniesz dłubać.
-
vonski - Weteran
- Posty: 2336
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Moim skromnym zdaniem, z francuskiego: mahrne szanse.
Tapatalk @ Xperia Z3 Tablet Compact
Tapatalk @ Xperia Z3 Tablet Compact
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6859
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
To chyba nie po francusku a "bufetowemu" ?
- Ustian
- Klubowicz
- Posty: 70
- Dołączył(a): 20 lip 2016 21:38
- Lokalizacja: Rybnik
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb 109KM
2009, Chyba M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Wygral ktos juz taka sprawe z fakturami? Jade jutro do tego mechanika od niego sie popytac co i jak. Obawiam sie, ze przy kosztach 50/50 moze byc tak ze naprawe np. 1000pln serwis wyceni na 2000 i wyjdzie ze sam sobie zaplace 100% i bede zadowolony bo niby mi sie dolozyl.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6859
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Słusznie się obawiasz, dlatego żaden "jego" mechanik. Jak już to ASO
- Kozak_Barabasz
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Przed jakimkolwiek dłubaniem jedź po opinię od rzeczoznawcy ! ! !
Najlepiej jakiejś renomowanej firmy (np. Dekra, PZM), aby nie zarzucił Ci, że "Pan Kazio" wystawił Ci lewy kwit.
Z takim dowodem lecisz do sprzedawcy i konkretnie mówisz, że płaci Ci za całość albo oddajesz samochód.
Jak nie to straszysz sądem.
Pisałeś, że samochód Ci się podoba i oprócz tej usterki wszystko jest ok, więc naprawiasz samochód i tak jak koledzy wyżej napisali, na wszystko imienne faktury z otwartym zleceniem na ten samochód (numer VIN na zleceniu).
Sprawa będzie ciągła się pewnie przez rok, ale na 90% z adwokatem wygrasz.
Brzmi przerażająco, ale to TY jesteś oskarżycielem a nie odwrotnie.
Najważniejszy jest kwit od rzeczoznawcy, bez tego zapomnij.
Sama opinia mechanika nie będzie "urzędowym" dowodem- prze to szanse są mniejsze.
Najlepiej jakiejś renomowanej firmy (np. Dekra, PZM), aby nie zarzucił Ci, że "Pan Kazio" wystawił Ci lewy kwit.
Z takim dowodem lecisz do sprzedawcy i konkretnie mówisz, że płaci Ci za całość albo oddajesz samochód.
Jak nie to straszysz sądem.
Pisałeś, że samochód Ci się podoba i oprócz tej usterki wszystko jest ok, więc naprawiasz samochód i tak jak koledzy wyżej napisali, na wszystko imienne faktury z otwartym zleceniem na ten samochód (numer VIN na zleceniu).
Sprawa będzie ciągła się pewnie przez rok, ale na 90% z adwokatem wygrasz.
Brzmi przerażająco, ale to TY jesteś oskarżycielem a nie odwrotnie.
Najważniejszy jest kwit od rzeczoznawcy, bez tego zapomnij.
Sama opinia mechanika nie będzie "urzędowym" dowodem- prze to szanse są mniejsze.
- Ustian
- Klubowicz
- Posty: 70
- Dołączył(a): 20 lip 2016 21:38
- Lokalizacja: Rybnik
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb 109KM
2009, Chyba M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Dzieki za odpowiedzi. Jestem w rozkroku, bo nie wiem co robic. Koszt wymiany pierscieni, planowanie glowicy itp to ok 1000pln wg mechanika, ktory mialby te auto robic (rozmawialem z nim telefoniczne jako postronny klient). Jesli to bylby jedynie taki koszt podzielony na 1\2 to jeszcze mozna by to zgryzc. Boje sie dodatkowych kosztow ktore moga wyjsc po otwarciu motora. Opinia rzeczoznawcy i bieglego sadowego w jednym to koszt 500pln. Jakie sa koszty sadowe w razie czego i czy przy wygraniu sprawy pokrywa przegrany? Jaki jest koszt prawnika w takiej sprawie?
-
gaugan - Asystent Kierownika
- Posty: 261
- Dołączył(a): 19 lip 2015 07:50
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
IMHO 1000 to dziwnie mało jak za rozgrzebanie całego silnika, zdjęcie i planowanie głowicy, uszczelki, wyjecie tlokow itp.
- Ustian
- Klubowicz
- Posty: 70
- Dołączył(a): 20 lip 2016 21:38
- Lokalizacja: Rybnik
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb 109KM
2009, Chyba M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Tak mi powiedzial, wiec jesli byloby to 1000 na 1/2 to sie zgodze. Czy moge tak rozpisac umowe ugody, ze jak bedą tylko np. uszczelniacze zaworowe, albo wymiana pierscieni do 1000 to sie zgadzam na ugode, ale jesli koszty przewyzszą powiedzmy 2000 to skieruje o zwrot kosztów naprawy?
- dziobsson
- Brygadzista
- Posty: 119
- Dołączył(a): 26 sie 2014 09:02
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 HB, 1,4 Pb 109KM
2008, Comfort+
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Śmiem przypuszczac, ze nie bedzie to jednak 1000 zl, a sporo sporo wiecej. Wiec chyba nie ma co sie ludzic.
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
- Ustian
- Klubowicz
- Posty: 70
- Dołączył(a): 20 lip 2016 21:38
- Lokalizacja: Rybnik
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb 109KM
2009, Chyba M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Bylem dzisiaj osobiscie w warsztacie i kierownik zapewnil mnie ze wiecej jak 1000 nie bedzie. Do tego zalezy w jakim stanie bedzie rozrzad, bo niby co 100000 sie wymienia. Sprawdza sie rozrzad czy naciag lancuszka rozrzadu? Przy zakupie sprzedawca poinformowal mnie ze rozrzad byl wymieniany, ale nie sprawdzalem tego. Jesli bylaby to robotamz rozrzadem to 1600.
- dziobsson
- Brygadzista
- Posty: 119
- Dołączył(a): 26 sie 2014 09:02
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 HB, 1,4 Pb 109KM
2008, Comfort+
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Coz, u mnie gwarant wymienial pierscienie olejowe na wszystkich tlokach + czyszczenie wszystkiego, sprawdzenie gladzi, spodu, glowica do planacji, nowy olej, nowe srubu do glowicy, kompletny rozrzad. Widzialem fakture ukradkiem - okolice 6k zl. Sam rozrzad kosztuje, a zamiennika bym nie pchal. Dlatego moje watpliwosci. Ale nie zapeszam.
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
- Ustian
- Klubowicz
- Posty: 70
- Dołączył(a): 20 lip 2016 21:38
- Lokalizacja: Rybnik
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb 109KM
2009, Chyba M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Dziobsson ani mi nie pisz takich kwot bo mi serce wypadnie. Ja sie nastawiam optymistycznie i mam nadzieje, ze rozrzad bedzie ok.
- dziobsson
- Brygadzista
- Posty: 119
- Dołączył(a): 26 sie 2014 09:02
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 HB, 1,4 Pb 109KM
2008, Comfort+
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Nie pisze tego zlosliwie, po prostu doswiadczylem tego (tez bral olej). Co prawda robilo to ASO, koszta wieksze, ale nie chcialbym zeby ktos Tobie lewizne zrobil, po kosztach i na zamiennikach a potem po 30k km problem powroci jak boomerang.
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
- Monty
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
1 tys. zł to za samo rozebranie i złożenie silnika. Dodaj sobie do tego ceny części (sam rozrząd- łańcuch, prowadnice, napinacz - to co najmniej 500 zł w sklepach internetowych...oczywiście jak mają na stanie, bo jak nie to czekasz aż sprowadzą albo wydajesz 2 razy więcej w ASO). Pierścienie, nie wiadomo w jakim stanie są tłoki, zawory...
Ten ubytek oleju...kiedy wymieniałeś olej? Sprawdzałeś stan i "kolor" bezpośrednio po wymianie? Jaki olej zalany? Po jakim czasie nastąpił ubytek i jaki był stan na bagnecie? Ile dolałeś? Po dolaniu taki sam efekt? Żadnego dymku przy uruchamianiu? Jeździsz tym autem, jakieś hałasy z silnika?
Ten ubytek oleju...kiedy wymieniałeś olej? Sprawdzałeś stan i "kolor" bezpośrednio po wymianie? Jaki olej zalany? Po jakim czasie nastąpił ubytek i jaki był stan na bagnecie? Ile dolałeś? Po dolaniu taki sam efekt? Żadnego dymku przy uruchamianiu? Jeździsz tym autem, jakieś hałasy z silnika?
- Ustian
- Klubowicz
- Posty: 70
- Dołączył(a): 20 lip 2016 21:38
- Lokalizacja: Rybnik
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb 109KM
2009, Chyba M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Witam. Nie wiem jak jest z cenami, ale kierownik warsztatu samochodowego dwa razy(raz przez telefon) powiedzial mi, ze 1000 pln to wyjdzie za wszystko z czesciami. Z tym dolewaniem to sie juz pogubilem. Pierwszy raz dolałem po 500km od zakupu, ale pomyslalem ze nie pamietam jaki byl stan na bagnecie przy kupnie i moglem sie pogubic, wiec jak pokazalo ponizej dolnej kreski to dolałem. Wymieniłem olej po dwoch tygodniach od zakupu czyli ok 15.08 castrol magnatec full syntetic 10w/40. I jezdzilem nieswiadomy do 15.10 gdzie przed wyjazdem w góry bagnet po jezdie był mokry, ale juz drugi pomair to na bagnecie doslownie milimetr oleju. Dolałem 2 litry, ale juz polsyntetyka. Dokupilem 4 l i tak dolewam do tej pory ok 0,7 l na 2 tygodnie, a jezdze mało. Przez 4 miesiace mam przejechane 3500 km. Kolor oleju jest ciemny, ale nie czarny bez sera masla i itp. Zbiorniczek wyrownawczy czysty, nie zauwazylem dymku przy rozruchu. Proba olejowa w pazdzierniku wykazala szczelnosc I cylindra na 30%, drugiego na 70% reszta 85. Kompresja na wszystkich 14,4 bar. Moj mechanik stwierdzil, ze moga to byc uszczelniacze na zaworach i to by sprobowal zrobic najpierw, ale ze auto praktycznie swiezo po zakupie to skontaktowalem sie z komisem. Reszte historii znasz z poprzedniej strony.
- Monty
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Takie ubytki i żadnego dymienia, wycieków, zapocenia??? Silnik pracuje równomiernie??? Toż to normalnie dziura w tłoku albo w silniku
Kto Ci zalał do tego silnika 10W/40????
Proponuję najpierw wymienić olej i zalać 5W/40...nie musi być super hiper....wystarczy shell helix ultra 5W/40 (za 4L wyrobisz się w 100 zł - tylko u sprawdzonego dystrybutora + filtr oleju). Przed wymianą do tego oleju co masz płukanka do silnika LIQUI MOLY ENGINE FLUSH. Sprawdź koniecznie stan oleju po spuszczeniu...czy nie ma metalicznych drobin. Zalej 5W/40 i obserwuj co się dzieje. Może coś się wyjaśni...
Kto Ci zalał do tego silnika 10W/40????
Proponuję najpierw wymienić olej i zalać 5W/40...nie musi być super hiper....wystarczy shell helix ultra 5W/40 (za 4L wyrobisz się w 100 zł - tylko u sprawdzonego dystrybutora + filtr oleju). Przed wymianą do tego oleju co masz płukanka do silnika LIQUI MOLY ENGINE FLUSH. Sprawdź koniecznie stan oleju po spuszczeniu...czy nie ma metalicznych drobin. Zalej 5W/40 i obserwuj co się dzieje. Może coś się wyjaśni...
- Ustian
- Klubowicz
- Posty: 70
- Dołączył(a): 20 lip 2016 21:38
- Lokalizacja: Rybnik
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb 109KM
2009, Chyba M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Zadnego pocenia i wycieków nie ma. Zadymienia tez nie zauwazylem, ani mechanik. Silnik pracuje rownomiernie, brak ubytków mocy. Teraz leje najtanszy lotos polsyntetyczny, ale juz mi sie calkeim popierdolilo od tego wszystkiego. Przy wymianie byl 5w/40 teraz leje 10w40 po stwierdzeniu ubytków. Sorry za pomylke
- Kozak_Barabasz
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Teraz robi się coraz zimniej, nie lej 10W tylko tak jak Ci napisali, 5W albo jeszcze lepiej 0W.
Napraw ten silnik jak najszybciej bo pójdzie jeszcze coś innego (np. katalizator) i będziesz miał kolejne wydatki.
Napraw ten silnik jak najszybciej bo pójdzie jeszcze coś innego (np. katalizator) i będziesz miał kolejne wydatki.
-
gaugan - Asystent Kierownika
- Posty: 261
- Dołączył(a): 19 lip 2015 07:50
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Kozak dobrze mówi, naprawiać jak najszybciej, nie ma co czekać na cudowną naprawę. Póki nie otworzysz silnika, nikt Ci nie powie z cala pewnością co sie dokładnie dzieje. Zawsze bedą to tylko przypuszczenia, mniej lub bardziej prawdopodobne, a nie oszukujmy się, potencjalnych przyczyn i ich kombinacji jest sporo. Oby to tylko były pierścienie...
Bez sensu eksperymentować z olejami, wydasz tylko kasę, a przy takich ubytkach nic Ci to nie da. Pierwszy raz przy zajechanych cylindrach i drugi raz, gdy wsadziłem silnik z nieszczelnymi pierścieniami, zalewałem różne oleje, od zwykłych ze stacji benzynowych a na liqui molly skończywszy, mając nadzieję, że to choć trochę uratuje sytuację. Przy takich objawach to niestety, ale silnik do generalnego remontu raczej i żaden olej, choćby nie wiem jak super hiper byłby, tego nie zmieni. A już na pewno nie poprzez roznice w gęstości pomiędzy np. 5w30 a 10w40...
Mimo wszystko trzymam kciuki za poztytywny rozwój wydarzeń.
Bez sensu eksperymentować z olejami, wydasz tylko kasę, a przy takich ubytkach nic Ci to nie da. Pierwszy raz przy zajechanych cylindrach i drugi raz, gdy wsadziłem silnik z nieszczelnymi pierścieniami, zalewałem różne oleje, od zwykłych ze stacji benzynowych a na liqui molly skończywszy, mając nadzieję, że to choć trochę uratuje sytuację. Przy takich objawach to niestety, ale silnik do generalnego remontu raczej i żaden olej, choćby nie wiem jak super hiper byłby, tego nie zmieni. A już na pewno nie poprzez roznice w gęstości pomiędzy np. 5w30 a 10w40...
Mimo wszystko trzymam kciuki za poztytywny rozwój wydarzeń.
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Branie oleju
przez Lukas85 » 02 sty 2024 13:38 w Silniki i skrzynia biegów - 7 Odpowiedzi / 918 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
04 sty 2024 21:02
-
Branie oleju
-
-
Klekot i branie oleju
przez webbart » 10 paź 2021 14:33 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 2481 Wyświetlone
- Ostatni post przez Magikrealista
25 kwi 2022 04:14
-
Klekot i branie oleju
-
-
Jaki filtr oleju do Kia ceed 1.6 crdi 2007?
przez Biedrona » 11 sie 2019 18:46 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 4648 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
11 sie 2019 19:27
-
Jaki filtr oleju do Kia ceed 1.6 crdi 2007?
-
-
1.6 CRDi (2007) i dołożony DPF
przez LeHardi » 24 lut 2022 23:57 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 1200 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
25 lut 2022 06:45
-
1.6 CRDi (2007) i dołożony DPF
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 19 gości