Branie oleju, 1.4 2007 r

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

PiatekH
Dopiero co...
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 maja 2019 12:21
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Grupa: Szczecińska
Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb 109KM
2008

Re: Branie oleju, 1.4 2007 r

26 maja 2019 17:08

Witam. To może i ja opowiem swoją historie. We Wrześniu stałem się posiadaczem Kijany. Po jakiś 3 tygodnia użytkowania wjeżdżając w rondo zapaliła mi się na chwilę kontrolka z olejem.
Ku mojemu zdziwieniu olej który był zalany do Kia to 5w20 Mobil. Zmieniłem olej na 5w30 i zapomniałem o problemie aż w końcu coś mnie naszło żeby sprawdzić stan oleju, okazało się że na bagnecie nic prawie nie ma (Przejechane jakieś 400 km). Szok....od tamtej pory sprawdzałem olej praktycznie co dwa dni. Brak wycieków, brak dymu, brak mleka pod korkiem oraz w zbiorniczku, płyn chłodzący nie ubywał. Znajomy mi polecił sprawdzenie ciśnienia na cylindrach, na każdym jest po 10 Barów. Gdy dolewki mi się skończyły zmieniłem olej na półsyntetyk 10w30 i o dziwo robię więcej km, olej zmieniałem miesiąc temu a przejechałem już ponad 850 km, także jakaś różnica jest. W przyszłym tygodniu chcę jeszcze przetestować Cerateca z LM.

Mam pytanie, Jakie powinno być ciśnienie na Cylindrach w naszych Kijankach??

Przebieg Mojej kia to 85 tyś (niby).

PiatekH
Dopiero co...
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 maja 2019 12:21
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Grupa: Szczecińska
Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb 109KM
2008

Re: Branie oleju, 1.4 2007 r

29 maja 2019 14:35

Przemek77 napisał(a):Kol. marcinT, tak na szybko... moje doświadczenia z dwiema markami.
Ceed 2011 r, 1,6 benz, przebieg 130 tys km -> silnik spadek kompresji na granicy generalnego remontu, już delikatnie stukające panewki, rozciągnięty łańcuch rozrządu na 80%. Niebawem wydatek (remont generalny) na 6kPLN.
Scenic 2000 r. 2.0 benzyna +lpg, (kupiony na 60kkm 2007 r) aktualny przebieg 210 kkm . Drobnostki z elektryką... F4R nie do zarżnięcia, dzielnie jeździ na taksówkach, sprawdzona ulepszana konstrukcja od lat 80tych.

Do porównania ilość części na alle...

Nie kupiłbym ponownie żadnego auta z silnikiem Gamma (Kia/Hyundai, wszystkie generacje). Drogie części, konstrukcja droga do remontu. Czasami przejeździ kilkaset tysięcy, czasami szrot po kilkudziesięciu tys. Konstrukcja obarczona "błędem" podobnie jak silnik VW 1.4 - przesunięcie osi wału względem płaszczyzny posuwu cylindrów. Do tego eko-fakap w postaci zaledwie 2,9 l oleju silnikowego wymienianego co 20 tys km.

Jeśli jesteś jednak zajawiony na Ceed'a to przy zakupie mechanik który oceni panewki na słuch (ew dotyk, są tacy ;) ) i zmierzy ciśnienie na cylindrach, potrafi ocenić naciąg łańcucha na palec wetknięty pod korek wlewu oleju ;) Na całą resztę Wróż Maciej.



Jakie Powinno być Cisnienie w naszych Ceedach ?? Ja mam po 10 Barów na każdym. Teraz Testuje Cerateca, może spalanie oleju się zmniejszy.


LINK DO FILMU ------->>>>> https://youtu.be/txApHFuym9c

Przemek77
Brygadzista
 
Posty: 81
Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
Lokalizacja: PL
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M

Re: Branie oleju, 1.4 2007 r

02 cze 2019 15:01

Compression pressure
Standard : 1225.83kPa (12.5kg/cm², 177.79psi)
(200~250 rpm)
Minimum : 1078.73kPa (11.0kg/cm², 156.46psi)
Difference between each cylinder :
98kPa (1.0kg/cm², 14psi) or less

Avatar użytkownika
kryzys
Dyrektor
 
Posty: 688
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Branie oleju, 1.4 2007 r

02 cze 2019 15:16

Obstawiałbym to co u mnie było - zapieczone pierścionki.
Dolewałem litr na 1000km. Kompresja była u mnie ok, nie dymił, nie było wycieku a olej znikał. Po zdjęciu głowicy dramat - pierścienie zapieczone na amen, gładzie cylindrów tak starte że nie wiadomo czy podwójny szlif by pomógł. Stanęło na nowym bloku, tłokach, pierścieniach, panewkach + głowica przy okazji też do regeneracji.
Don't Eat Yellow Snow!

dziobsson
Brygadzista
 
Posty: 119
Dołączył(a): 26 sie 2014 09:02
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 HB, 1,4 Pb 109KM
2008, Comfort+

Re: Branie oleju, 1.4 2007 r

03 cze 2019 09:19

@UP
Juz kolegi tak nie strasz ;-)
Moze bedzie tak jak u mnie, ze skonczylo sie na wymianie samych pierscieni. Tez staly na amen w kanalach. Gładzie cale, tloki Ok, panewki tez git. Takze zamknelo sie w nowych pierscionkach, nowym kompletnym rozrzadzie (przy okazji bo budzil watpliwosci), planowaniu glowicy + luzach zaw. Oczywiscie wszystko wyczyszczone.
Od remontu pyklo juz dobre 83 000 km. Jezdzi, nawet przyspiesza. :-) Oleju nie bierze juz ani krzty.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Avatar użytkownika
kryzys
Dyrektor
 
Posty: 688
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Branie oleju, 1.4 2007 r

03 cze 2019 14:07

Fakt. Mój przypadek to była arcykumulacja niefartu :D
Don't Eat Yellow Snow!

Poprzednia strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 28 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl