Strona 2 z 2

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 03 kwi 2018 23:38
przez brylek
Najbardziej interesujące jest to że zniknęły wibracje na jalowym oraz w okolicach 3tyś. dużo ludzi ma z tym problemy ja również. Być może winowajca jest właśnie Kzfr , rozbierales stare koło i czy zauważyłeś jeskies uszkodzenia oprócz tych nierównych otworów??

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 04 kwi 2018 22:41
przez Hyndex
Tak, rozbierałem je, ale nic ciekawego tam nie znalazłem. Mogę na potrzeby forum rozebrać je ponownie i wrzucić parę zdjęć.

Na jednym z forum olejowych wyczytałem, że olej 5W30 niszczy koła zmiennych faz ze względu na to, że jest rzadkim olejem i podczas puszczania pedału gazu ciśnienie oleju spada zbyt szybko co powoduje powolną agonię KZFR. Nie wiem ile w tym prawdy. Ja jestem zwolennikiem oleju 5W40 i taki zawsze leje.

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 05 kwi 2018 05:50
przez brylek
Jak nic nie znalazłeś to nie ma sensu robić dodatkowych zdjec, jak wygląda w środku to już wiemy :). Co do oleju to temat rzeka na ruskim forum olejowym jest długi temat odnośnie tego silnika i tam chwalą i jezdzą na olejach w20, 30 z obniżonym hths czyli olejach eko, i właśnie na nich w stosunku do 5w40 silniki te pracują najlepiej , ciszej i mniejsze są ponoć wibracje oraz klekot diesla się zmniejsza. Sam silnik został skonstruowany pod olej 5w20 i takim był zalewamy przez fabrykę do tego wszyscy jednoznacznie zauważają że klekot największy jest na zimnym i wraz z rozgrzewaniem silnika zanika czyli lepkosc,gęstość oleju spada. Sam mam zamiar przetestować 0w40 :) ale to temat już na inny dział o oleju można pisac.......... :drinkingcheers:

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 05 kwi 2018 15:47
przez marcin_jaw
Jak wyglądało gniazdo pina blokującego koło? Często wytarcie gniazda lub pina podawane jest jako przyczyna klekotu na biegu jałowym lub podczas rozruchu.
Skoro jest poprawa to jednak coś uległo zużyciu.
U siebie stosuję 5w40. Następną zmianę może przetestuję 5w30 lub jak wyżej 0w40

Zdjęcia z innej marki pojazdu ale konstrukcja praktycznie taka sama
Obrazek
Obrazek

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 05 kwi 2018 19:08
przez brylek
Poniżej jeszcze dwa inne kola rozebrane ze względu na klekot i nie widać jakiś wyraźnych oznak zużycia w jednym przypadku kolo zostało zmienione i klekot się zmniejszył ale nie znikł do końca.
https://www.drive2.ru/l/1818302/?page=0#comments ======>> https://www.drive2.ru/b/616606/
https://www.drive2.ru/l/7462248/

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 05 kwi 2018 20:04
przez marcin_jaw
A tutaj coś dla odważnych.
https://www.drive2.ru/l/8415228/
Translacja
http://tiny.pl/g2hbm

Wedlug autora dodatkowe naprężenie ślizgu łańcucha za pomocą zapadki napinacza eliminuje hałas i wibracje silnika.

A tutaj jak potrafi skakać łańcuch i to w najnowszej super ulepszonej wersji
https://youtu.be/8r5x4sNMrz0

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 05 kwi 2018 22:17
przez Lukaszemko
Hyndex napisał(a):To nie była firma FAI
Wszystko zapakowane w opakowania KIA-HYUNDAI, na wszystkim jest rowniez wybity znak KIA-HYUNDAI. Na kole tak samo.
Na początku mysalem czy nie wziąć FAI ale oni mieli stary łańcuch, ja wziąłem po modernizacji a taki jest tylko oryginał.

Obrazek


No to dostałeś części OEM a nie OE

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 06 kwi 2018 08:23
przez brylek
TUTAJ meczą temat od 2012r. i nie znalezli zlotego srodka, jednym pomaga zmiana KZFR, innym napinacza. Uzytkownik który założył temat wyciągał napinacz tak jak wyżej w opisie, zmieniał napinacz na wersje z JDhttp://ceedclub.ru/forums/index.php/topic,43947.msg2651627.html#msg2651627 , rozbierał KFZ, zmienił olej o niskiej lepkości ostatecznie do dnia dzisiejszego nie rozwiązał chyba klekotu diesla,wszystkie modyfikacje pomagały na krotki okres.

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 06 kwi 2018 10:00
przez Ryba4
marcin_jaw napisał(a):A tutaj jak potrafi skakać łańcuch i to w najnowszej super ulepszonej wersji
https://youtu.be/8r5x4sNMrz0

:szok: :szok: :szok: :szok:
Lukaszemko napisał(a):No to dostałeś części OEM a nie OE

OE – Original Equipment - części oryginalne sprzedawane z logo producenta samochodu

OEM – Original Equipment Manufacturer - część oryginalna, pochodząca od wytwórni, która dostarcza części na tak zwany pierwszy montaż, jednak sygnowane logo producenta elementu, a nie producenta samochodu.

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 06 kwi 2018 23:35
przez Lukaszemko
Niech będzie choć w kilkaset lat temu odwrotnie uczyli i nawet w książce mam odwrotne napisane
:drinkingcheers:

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 07 kwi 2018 19:44
przez Hyndex
Myślę żeby całkowicie wyeliminować temat klekotu trzeba zrobić dokładnie to co na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=NhwZ2zLCIkQ

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 10 kwi 2018 16:01
przez marcin_jaw
Pewnie wszystko po trochu stuka stąd ciężko wyeliminować głośną pracę silnika

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2714876-60.html

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 08 sie 2018 17:10
przez kryzys
Zobaczcie na co trafiłem na forum hyundaia. Niby to jest i30 ale wygląda jakby silnik był odwrotnie montowany. Nieważne. Pas przedni wygląda jak w Kijanie. Ktoś wie co to za wtyczkę typ odpina???
Od 2min można oglądać.

https://www.youtube.com/watch?v=gGbkbp-St74

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 10 sie 2018 07:40
przez srbastek

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 30 sie 2018 12:47
przez Milten99
Witam Forumowiczów,

Mam problem z moją KIA. Po przewertowaniu większości wątków na forum skłaniam się ku temu, że koło zmiennych faz rozrządu jest uszkodzone. Objawy:
- buczenie i wibracje w zakresie obrotów 2500-2800, powyżej silnik jest cichutki i wibracje zanikają,
- silnik klekota jak diesel podczas dodawania gazu na zimnym (praktycznie cały czas) oraz gdy jest lekko rozgrzany w zakresie około 2500 obrotów.
Zastanawiam się nad wymiana KZFR u mechanika i mam kilka pytań:
1) Jak skomplikowana jest wymiana? Ile czasowo powinno to zająć w warsztacie?
2) Czy przy wymianie powinno się dodatkowo coś poczyścić z nagaru lub wyregulować?
3) Czy posiadacie jakiś namiar (np. adres mailowy) na użytkowania Hyndex? Widzę, że jego problem był podobny do mojego. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
4) Gdzie mogę kupić KZFR? Polecacie jakieś hurtowanie? Sklepy z częściami? ( w tej sytuacji proszę o wiadomość priv, aby nie robić reklamy na forum).
5) Czy w przypadku uszkodzonego KZFR samochód może gorzej odpalać na zimnym po dłuższym postoju? Tak było w przypadku uszkodzonych KZFR w Renault :)

PS. Czy takie objawy może dawać zużyte sprzęgło, a dokładniej rzecz ujmując tłumiki drgań skrętnych na tarczy sprzęgłowej?
Pozdrawiam

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 20 lis 2018 14:53
przez ragenbrd
Milten99 napisał(a):Witam Forumowiczów,

Mam problem z moją KIA. Po przewertowaniu większości wątków na forum skłaniam się ku temu, że koło zmiennych faz rozrządu jest uszkodzone. Objawy:
- buczenie i wibracje w zakresie obrotów 2500-2800, powyżej silnik jest cichutki i wibracje zanikają,
- silnik klekota jak diesel podczas dodawania gazu na zimnym (praktycznie cały czas) oraz gdy jest lekko rozgrzany w zakresie około 2500 obrotów.
Zastanawiam się nad wymiana KZFR u mechanika i mam kilka pytań:
1) Jak skomplikowana jest wymiana? Ile czasowo powinno to zająć w warsztacie?
2) Czy przy wymianie powinno się dodatkowo coś poczyścić z nagaru lub wyregulować?
3) Czy posiadacie jakiś namiar (np. adres mailowy) na użytkowania Hyndex? Widzę, że jego problem był podobny do mojego. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
4) Gdzie mogę kupić KZFR? Polecacie jakieś hurtowanie? Sklepy z częściami? ( w tej sytuacji proszę o wiadomość priv, aby nie robić reklamy na forum).
5) Czy w przypadku uszkodzonego KZFR samochód może gorzej odpalać na zimnym po dłuższym postoju? Tak było w przypadku uszkodzonych KZFR w Renault :)

PS. Czy takie objawy może dawać zużyte sprzęgło, a dokładniej rzecz ujmując tłumiki drgań skrętnych na tarczy sprzęgłowej?
Pozdrawiam


Miltenie i jak, zmieniło się coś po wymianie KZFR ? Mam podobne objawy do Twoich.

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 14 lut 2019 21:23
przez Milten99
Ostatnio mało jeżdżę, więc jeszcze tego nie robiłem. Nic nie zmienia się na gorsze. Zmiana oleju i filtra nie pomogła. A Ty coś zrobiłeś u siebie?