Witam Forumowiczów,
Mam problem z moją KIA. Po przewertowaniu większości wątków na forum skłaniam się ku temu, że koło zmiennych faz rozrządu jest uszkodzone. Objawy:
- buczenie i wibracje w zakresie obrotów 2500-2800, powyżej silnik jest cichutki i wibracje zanikają,
- silnik klekota jak diesel podczas dodawania gazu na zimnym (praktycznie cały czas) oraz gdy jest lekko rozgrzany w zakresie około 2500 obrotów.
Zastanawiam się nad wymiana KZFR u mechanika i mam kilka pytań:
1) Jak skomplikowana jest wymiana? Ile czasowo powinno to zająć w warsztacie?
2) Czy przy wymianie powinno się dodatkowo coś poczyścić z nagaru lub wyregulować?
3) Czy posiadacie jakiś namiar (np. adres mailowy) na użytkowania Hyndex? Widzę, że jego problem był podobny do mojego. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
4) Gdzie mogę kupić KZFR? Polecacie jakieś hurtowanie? Sklepy z częściami? ( w tej sytuacji proszę o wiadomość priv, aby nie robić reklamy na forum).
5) Czy w przypadku uszkodzonego KZFR samochód może gorzej odpalać na zimnym po dłuższym postoju? Tak było w przypadku uszkodzonych KZFR w Renault
PS. Czy takie objawy może dawać zużyte sprzęgło, a dokładniej rzecz ujmując tłumiki drgań skrętnych na tarczy sprzęgłowej?
Pozdrawiam