Strona 1 z 2

koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 20 kwi 2015 08:15
przez alanek1982
witam mam problem ceed sw 1.4 lpg 2008 r109km.a mianowicie poszła mi uszczelka pod głowica tak konkrenie. zostało wymieniona głowica kpl z wałkami itd. uszczelka i pierscienie. mam problem bo gdy latam z pod pokrywy zaworów wydobywa sie dziwny grzechot przy pewnych obr. na różnych biegach ,stwierdzono koło zmiennych faz wymieniłem na moje stare ale problem nie znikł.mam pytanie czy trzeba je jakos ustawic czy sie przykręca i po temacie oraz czy przy wymianie trzeba demontowac cały rozrząd czy jest na to inny sposób.jestem zmuszony do kupna nowego a to koszt 750zł plus koszt wymiany a to znowu jak przy rozrządzie 400zł. wieęc proszę o rady czujniki też już przemieniałem ze starej głowicy i nic nie dało bo tą głowice co kupiłem była cała kpl z czujnikami szklankami zaworami itd . pomocy

Re: koł zmiennych faz rozrządu

Napisane: 20 kwi 2015 08:38
przez alanek1982
jeszcze jedno czy jazda na uszkodzonym kółku moze cos uszkodzic ??????

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 20 kwi 2015 19:31
przez alanek1982
widze że niestety w trudniejszych tematach znawców znać?????

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 20 kwi 2015 19:36
przez Ryba4
W Biblii napisano: "piszcie sensowne posty i czekajcie, a będzie wam odpisane" czy jakoś tak... :twisted:
Zatem uzbrój się w cierpliwość bo akurat DOBRYCH fachowców w stricte mechanicznych sprawach na tym forum nie brak, widocznie przez swoją niecierpliwość nie jesteś godzien odpowiedzi, albo po prostu ktoś jeszcze nie siadł z wieczornym browarem do kompa ;)
A napisz jeszcze jednego posta pod postem, a zapali Ci się check :twisted:

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 20 kwi 2015 19:45
przez alanek1982
check to mi sie pali ale od czego innego i nik se z tym nie moze poradzic .pzdr :thanks

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 20 kwi 2015 21:46
przez szczur75
alanek1982 napisał(a):czy trzeba je jakos ustawic czy sie przykręca


A moje pytanie pomocnicze brzmi: Sam będziesz to robił, czy ktoś ogarnięty w temacie?

alanek1982 napisał(a):czy przy wymianie trzeba demontowac cały rozrząd


Jeśli ktoś z zasady nie jest saperem-fajtłapą, to TAK.

alanek1982 napisał(a):check to mi sie pali ale od czego innego


Check pali się ino raz. Z reguły to się świeci. Jaki masz nr błędu?

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 21 kwi 2015 12:55
przez alanek1982
raczej oddam do warsztatu tylko musze miec pewnosc ,że albo wystarczy przykrecic i po temacie lub że wymaga to troszkę więcej zabawy i tu może byc moje kółko dobe tylko został popełniony bład w montarzu . gra jest o 1150zł więc chciał bym się upewnic

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 21 kwi 2015 13:34
przez szczur75
Przez monitor nikt Ci nie zdiagnozuje usterki.

Podaj numer błędu ... (check engine)

ceed 1.4 2009 r. koło zmiennych faz

Napisane: 25 mar 2018 12:43
przez Hyndex
Witam wszystkich forumowiczów !
Przeglądałem tematy i miedzy innymi znalazłem wątek http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=7681 , ale niestety w niczym mi nie pomógł.
Otóż zmagam się z klepaniem mojej ceed'ki od dłuższego czasu. Zrobiłem juz na podobny temat osobny wątek http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=8784 ale od wymiany rozrządu dużo się nie zmieniło. Jest trochę ciszej niż na filmach zamieszczony w temacie wyżej.
Ale powracając do meritum mojego problemu. Zauważyłem że podczas odpalnia na zimnym świeżo po nocy silnik chodzi cicho i po ok 2-3-4 sekundach zaczyna coś ostro klepać, dźwięk ten narasta i sie utrzymuje. Zmniejsza sie po nagrzaniu silnika. (postaram się wrzucić filmik z tego). Co mnie dziwi przy okolicach 2500 rpm slychac mocny klekot , przy 2900 rpm slychac mocne buczenie silnika i są odczuwalne drgania, NATOMIAST po przekroczeniu 3000 obr. silnik jest cichutki, nic nie stuka, nie buczy i nie drży a auto przyspiesza płynnie.
Zastanawiam się czy koło zmiennych faz powoli oddaje życie. Nowe koło będzie mnie kosztować 740 zł za oryginał. Postanowiłem założyć ten wątek żeby się upewnić i nie wymieniać na oślep.
INFO: nowy rozrząd cały by KIA, olej wymieniany co 10k 5W40 LIQUI MOLY oraz filtr mann z zaworem zwrotnym, nie mam żadnych błędów. Klepanie się zaczęło po stopieniu się katalizatora co opisałem w wątku wyżej.

P.S
Jeżeli doszłoby do wymiany koła zmiennych faz, zna ktoś jakiś patent na wymianę go bez demontażu rozrządu ?

Za wszystkie odpowiedzi i pomoc z góry dziękuję :)

Re: ceed 1.4 2009 r. koło zmiennych faz

Napisane: 25 mar 2018 14:42
przez brylek
https://www.drive2.ru/l/6876031/
A tutaj na przykładzie G4fg (2szt.KFZR) jak działa systemhttp://kiaceed2.ru/html/13730.html
Koła w ceedach raczej rzadko padają prędzej bym się skusił to rozebrać i wyczyścić KZFR,filtr i zwór sterujący.

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 25 mar 2018 22:41
przez Hyndex
brylek bardzo Ci dziękuję za pomoc i za link do rozebrania rozrządu. W sobotę wezmę się za to, przy okazji porobię pare fotek na forum i dam znać czy się coś polepszyło.

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 26 mar 2018 01:09
przez brylek
Zrób foto w jakim stanie był filtr https://www.drive2.ru/l/8852191/

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 01 kwi 2018 11:46
przez Hyndex
Witam ponownie.

Wyczyściłem zawór i filtr zgodnie z instrukcją od użytkownika brylek. Autko zaczeło chodzić ciul lepiej, ale nadal był objaw mocnego klekotu po odpaleniu. Wziąłem sie za zmienne fazy. Zajęło mi to około 4 godzin. Wymontowałem wałek i rozebrałem zmienne fazy. Było troche syfu (identycznie jak w instrukcji od brylek) i przy okazji porównałem go z nowym oryginalnym. Zauważyłem że kanały doprowadzające olej do komór są źle nawiercone. Postanowiłem zaryzykować i wymienic koło zmiennych faz (740zł). Auto po odpaleniu klepie dużo mniej (coś jeszcze tam słychać ale akceptowalnie), przestało buczeć przy 3 tys. bortów oraz drgania w kabinie przy biegu jałowym praktycznie znikły. Auto lepiej się zbiera między 2-3 tyś. obr a powyżej rakieta. Po rozgrzaniu silnik pracuje idealnie i cichutko.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W nowym kole wszystko było idealnie nawiercone, nie bryło spiętrzeń w kanałach jak widać na zdjęciach

numery starego koła 24350 2B000 , nowe które zamontowałem 24350 2B010 .
Poza tym, wszystkim życzę wesołych świąt.

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 01 kwi 2018 15:36
przez marcin_jaw
Masz jakieś nagrania dźwięku przed i po wymianie? U mnie też podejrzewam, że to koło zmiennych faz klepie. Zbliżam się powoli do 200tys. km i niedługo planuję wymienić rozrząd(samodzielnie :) ) i chyba zainwestuję w komplet wszystkich kół za sprawą twojego opisu. Filtr sprawdzałem jak i zawór i był czyściutki jak z fabryki.
Gdzie kupowałeś koło zmiennych faz?

Co do obróbki kanałów olejowych to kiepsko to wygląda. Chyba pchali na wysyłkę wszystko jak leci

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 03 kwi 2018 22:04
przez Hyndex
marcin_jaw
części kupowałem w mojej zaprzyjaźnionej hurtowni po dobrych zniżkach (autopartner). Łańcuch, ślizgi oraz napinacz i koło- wszystko na oryginalnych częściach KIA-HYUNDAI. Za wszystko licząc do kupy z uszczelkami zaplaciłem jakies max 1500zł .

Jeźeli chodzi i filmiki to musze jeszcze nagrać dźwiek po wymianie. Na zimnym silniku mogę powiedzieć że specjalnej różnicy nie ma. Jest ciszej ale do perfekcji daleko. NATOMIAST po zagrzaniu albo gdy wskazówka zacznie się podnosić jest o niebo lepiej. Po pełnym rozgrzaniu cisza plus to co pisałem wyżej.

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 03 kwi 2018 22:08
przez Hyndex
Myślę że inwestowanie kolejnego 1000zł w regulacje zaworów mija się z celem. Obecnie jestem zadowolony z rezultatów.
marcin_jaw gdybyś miał pytanie co do wymiany rozrządu pisz PW

Brzmi mniej wiecej jak na tym filmiku ale tylko gdy jest zimny
https://www.youtube.com/watch?v=jVKts8rlx_o

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 03 kwi 2018 22:08
przez Lukaszemko
Skąd wy takle ceny macie ja po zniżkach płaciłem za komplet rozdządu
Napinacz łańcuch 2 ślizgi 2 oringi dałem 500zł za OEM
i tylko uszczelniacz miałem w zamienniku bo nie mieli 7zł

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 03 kwi 2018 22:15
przez Hyndex
Ja dostałem części OE a nie OEM.

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 03 kwi 2018 22:19
przez Lukaszemko
Nie doczytałem
I co dostałeś FAI
czy coś innego

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Napisane: 03 kwi 2018 23:17
przez Hyndex
To nie była firma FAI
Wszystko zapakowane w opakowania KIA-HYUNDAI, na wszystkim jest rowniez wybity znak KIA-HYUNDAI. Na kole tak samo.
Na początku mysalem czy nie wziąć FAI ale oni mieli stary łańcuch, ja wziąłem po modernizacji a taki jest tylko oryginał.

Obrazek