koło zmiennych faz rozrządu

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

brylek
Kierownik zmiany
 
Posty: 180
Dołączył(a): 09 maja 2016 21:23
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, Comfort

Re: koło zmiennych faz rozrządu

03 kwi 2018 23:38

Najbardziej interesujące jest to że zniknęły wibracje na jalowym oraz w okolicach 3tyś. dużo ludzi ma z tym problemy ja również. Być może winowajca jest właśnie Kzfr , rozbierales stare koło i czy zauważyłeś jeskies uszkodzenia oprócz tych nierównych otworów??

Hyndex
Przedszkolak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
Lokalizacja: Śląskie
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009

Re: koło zmiennych faz rozrządu

04 kwi 2018 22:41

Tak, rozbierałem je, ale nic ciekawego tam nie znalazłem. Mogę na potrzeby forum rozebrać je ponownie i wrzucić parę zdjęć.

Na jednym z forum olejowych wyczytałem, że olej 5W30 niszczy koła zmiennych faz ze względu na to, że jest rzadkim olejem i podczas puszczania pedału gazu ciśnienie oleju spada zbyt szybko co powoduje powolną agonię KZFR. Nie wiem ile w tym prawdy. Ja jestem zwolennikiem oleju 5W40 i taki zawsze leje.

brylek
Kierownik zmiany
 
Posty: 180
Dołączył(a): 09 maja 2016 21:23
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, Comfort

Re: koło zmiennych faz rozrządu

05 kwi 2018 05:50

Jak nic nie znalazłeś to nie ma sensu robić dodatkowych zdjec, jak wygląda w środku to już wiemy :). Co do oleju to temat rzeka na ruskim forum olejowym jest długi temat odnośnie tego silnika i tam chwalą i jezdzą na olejach w20, 30 z obniżonym hths czyli olejach eko, i właśnie na nich w stosunku do 5w40 silniki te pracują najlepiej , ciszej i mniejsze są ponoć wibracje oraz klekot diesla się zmniejsza. Sam silnik został skonstruowany pod olej 5w20 i takim był zalewamy przez fabrykę do tego wszyscy jednoznacznie zauważają że klekot największy jest na zimnym i wraz z rozgrzewaniem silnika zanika czyli lepkosc,gęstość oleju spada. Sam mam zamiar przetestować 0w40 :) ale to temat już na inny dział o oleju można pisac.......... :drinkingcheers:

marcin_jaw
Klubowicz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 03 wrz 2015 18:50
Lokalizacja: Wrocław <-> Ostrów Wielkopolski
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb 109KM
2009, Optimum+

Re: koło zmiennych faz rozrządu

05 kwi 2018 15:47

Jak wyglądało gniazdo pina blokującego koło? Często wytarcie gniazda lub pina podawane jest jako przyczyna klekotu na biegu jałowym lub podczas rozruchu.
Skoro jest poprawa to jednak coś uległo zużyciu.
U siebie stosuję 5w40. Następną zmianę może przetestuję 5w30 lub jak wyżej 0w40

Zdjęcia z innej marki pojazdu ale konstrukcja praktycznie taka sama
Obrazek
Obrazek

brylek
Kierownik zmiany
 
Posty: 180
Dołączył(a): 09 maja 2016 21:23
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, Comfort

Re: koło zmiennych faz rozrządu

05 kwi 2018 19:08

Poniżej jeszcze dwa inne kola rozebrane ze względu na klekot i nie widać jakiś wyraźnych oznak zużycia w jednym przypadku kolo zostało zmienione i klekot się zmniejszył ale nie znikł do końca.
https://www.drive2.ru/l/1818302/?page=0#comments ======>> https://www.drive2.ru/b/616606/
https://www.drive2.ru/l/7462248/

marcin_jaw
Klubowicz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 03 wrz 2015 18:50
Lokalizacja: Wrocław <-> Ostrów Wielkopolski
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb 109KM
2009, Optimum+

Re: koło zmiennych faz rozrządu

05 kwi 2018 20:04

A tutaj coś dla odważnych.
https://www.drive2.ru/l/8415228/
Translacja
http://tiny.pl/g2hbm

Wedlug autora dodatkowe naprężenie ślizgu łańcucha za pomocą zapadki napinacza eliminuje hałas i wibracje silnika.

A tutaj jak potrafi skakać łańcuch i to w najnowszej super ulepszonej wersji
https://youtu.be/8r5x4sNMrz0

Lukaszemko
Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 07 lut 2018 22:40
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 117KM
2010, Ni niewm

Re: koło zmiennych faz rozrządu

05 kwi 2018 22:17

Hyndex napisał(a):To nie była firma FAI
Wszystko zapakowane w opakowania KIA-HYUNDAI, na wszystkim jest rowniez wybity znak KIA-HYUNDAI. Na kole tak samo.
Na początku mysalem czy nie wziąć FAI ale oni mieli stary łańcuch, ja wziąłem po modernizacji a taki jest tylko oryginał.

Obrazek


No to dostałeś części OEM a nie OE

brylek
Kierownik zmiany
 
Posty: 180
Dołączył(a): 09 maja 2016 21:23
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, Comfort

Re: koło zmiennych faz rozrządu

06 kwi 2018 08:23

TUTAJ meczą temat od 2012r. i nie znalezli zlotego srodka, jednym pomaga zmiana KZFR, innym napinacza. Uzytkownik który założył temat wyciągał napinacz tak jak wyżej w opisie, zmieniał napinacz na wersje z JDhttp://ceedclub.ru/forums/index.php/topic,43947.msg2651627.html#msg2651627 , rozbierał KFZ, zmienił olej o niskiej lepkości ostatecznie do dnia dzisiejszego nie rozwiązał chyba klekotu diesla,wszystkie modyfikacje pomagały na krotki okres.

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: koło zmiennych faz rozrządu

06 kwi 2018 10:00

marcin_jaw napisał(a):A tutaj jak potrafi skakać łańcuch i to w najnowszej super ulepszonej wersji
https://youtu.be/8r5x4sNMrz0

:szok: :szok: :szok: :szok:
Lukaszemko napisał(a):No to dostałeś części OEM a nie OE

OE – Original Equipment - części oryginalne sprzedawane z logo producenta samochodu

OEM – Original Equipment Manufacturer - część oryginalna, pochodząca od wytwórni, która dostarcza części na tak zwany pierwszy montaż, jednak sygnowane logo producenta elementu, a nie producenta samochodu.
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Lukaszemko
Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 07 lut 2018 22:40
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 117KM
2010, Ni niewm

Re: koło zmiennych faz rozrządu

06 kwi 2018 23:35

Niech będzie choć w kilkaset lat temu odwrotnie uczyli i nawet w książce mam odwrotne napisane
:drinkingcheers:

Hyndex
Przedszkolak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
Lokalizacja: Śląskie
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009

Re: koło zmiennych faz rozrządu

07 kwi 2018 19:44

Myślę żeby całkowicie wyeliminować temat klekotu trzeba zrobić dokładnie to co na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=NhwZ2zLCIkQ

marcin_jaw
Klubowicz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 03 wrz 2015 18:50
Lokalizacja: Wrocław <-> Ostrów Wielkopolski
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb 109KM
2009, Optimum+

Re: koło zmiennych faz rozrządu

10 kwi 2018 16:01

Pewnie wszystko po trochu stuka stąd ciężko wyeliminować głośną pracę silnika

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2714876-60.html

Avatar użytkownika
kryzys
Dyrektor
 
Posty: 688
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: koło zmiennych faz rozrządu

08 sie 2018 17:10

Zobaczcie na co trafiłem na forum hyundaia. Niby to jest i30 ale wygląda jakby silnik był odwrotnie montowany. Nieważne. Pas przedni wygląda jak w Kijanie. Ktoś wie co to za wtyczkę typ odpina???
Od 2min można oglądać.

https://www.youtube.com/watch?v=gGbkbp-St74
Don't Eat Yellow Snow!

srbastek
Klubowicz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 20 sty 2017 08:56
Lokalizacja: Mysłowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Marka i model samochodu: Hyundai I30 1.4 109KM

Re: koło zmiennych faz rozrządu

10 sie 2018 07:40


Milten99
Przedszkolak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 04 sie 2018 10:12
Lokalizacja: Nowy Sącz
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2011, L

Re: koło zmiennych faz rozrządu

30 sie 2018 12:47

Witam Forumowiczów,

Mam problem z moją KIA. Po przewertowaniu większości wątków na forum skłaniam się ku temu, że koło zmiennych faz rozrządu jest uszkodzone. Objawy:
- buczenie i wibracje w zakresie obrotów 2500-2800, powyżej silnik jest cichutki i wibracje zanikają,
- silnik klekota jak diesel podczas dodawania gazu na zimnym (praktycznie cały czas) oraz gdy jest lekko rozgrzany w zakresie około 2500 obrotów.
Zastanawiam się nad wymiana KZFR u mechanika i mam kilka pytań:
1) Jak skomplikowana jest wymiana? Ile czasowo powinno to zająć w warsztacie?
2) Czy przy wymianie powinno się dodatkowo coś poczyścić z nagaru lub wyregulować?
3) Czy posiadacie jakiś namiar (np. adres mailowy) na użytkowania Hyndex? Widzę, że jego problem był podobny do mojego. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
4) Gdzie mogę kupić KZFR? Polecacie jakieś hurtowanie? Sklepy z częściami? ( w tej sytuacji proszę o wiadomość priv, aby nie robić reklamy na forum).
5) Czy w przypadku uszkodzonego KZFR samochód może gorzej odpalać na zimnym po dłuższym postoju? Tak było w przypadku uszkodzonych KZFR w Renault :)

PS. Czy takie objawy może dawać zużyte sprzęgło, a dokładniej rzecz ujmując tłumiki drgań skrętnych na tarczy sprzęgłowej?
Pozdrawiam

ragenbrd
Dopiero co...
 
Posty: 5
Dołączył(a): 30 gru 2017 12:38
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 CVVT Pb 126KM
2008, Optimum

Re: koło zmiennych faz rozrządu

20 lis 2018 14:53

Milten99 napisał(a):Witam Forumowiczów,

Mam problem z moją KIA. Po przewertowaniu większości wątków na forum skłaniam się ku temu, że koło zmiennych faz rozrządu jest uszkodzone. Objawy:
- buczenie i wibracje w zakresie obrotów 2500-2800, powyżej silnik jest cichutki i wibracje zanikają,
- silnik klekota jak diesel podczas dodawania gazu na zimnym (praktycznie cały czas) oraz gdy jest lekko rozgrzany w zakresie około 2500 obrotów.
Zastanawiam się nad wymiana KZFR u mechanika i mam kilka pytań:
1) Jak skomplikowana jest wymiana? Ile czasowo powinno to zająć w warsztacie?
2) Czy przy wymianie powinno się dodatkowo coś poczyścić z nagaru lub wyregulować?
3) Czy posiadacie jakiś namiar (np. adres mailowy) na użytkowania Hyndex? Widzę, że jego problem był podobny do mojego. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
4) Gdzie mogę kupić KZFR? Polecacie jakieś hurtowanie? Sklepy z częściami? ( w tej sytuacji proszę o wiadomość priv, aby nie robić reklamy na forum).
5) Czy w przypadku uszkodzonego KZFR samochód może gorzej odpalać na zimnym po dłuższym postoju? Tak było w przypadku uszkodzonych KZFR w Renault :)

PS. Czy takie objawy może dawać zużyte sprzęgło, a dokładniej rzecz ujmując tłumiki drgań skrętnych na tarczy sprzęgłowej?
Pozdrawiam


Miltenie i jak, zmieniło się coś po wymianie KZFR ? Mam podobne objawy do Twoich.

Milten99
Przedszkolak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 04 sie 2018 10:12
Lokalizacja: Nowy Sącz
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2011, L

Re: koło zmiennych faz rozrządu

14 lut 2019 21:23

Ostatnio mało jeżdżę, więc jeszcze tego nie robiłem. Nic nie zmienia się na gorsze. Zmiana oleju i filtra nie pomogła. A Ty coś zrobiłeś u siebie?

Poprzednia strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 14 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl