Strona 31 z 33

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 19 cze 2023 15:44
przez hevimental
Piejar napisał(a):Poogladałem obrazki witek690 i jak dla mnie to najbardziej wartościowy jest ten z delta p. Pozwolę sobie go zalinkowac poniżej. Ja nie widzę żeby był jakiś zauważalny przyrost delty przed wypalaniem. Widzę jednak po temperaturze że jazda była dość ostra bo i temperatury spalin sięgały pod 500? U siebie ten pomiar mam martwy więc nie mogę porównać.
Jednak z moich pomiarów miernikiem napięcia wychodziły mi niskie delty po kilkanaście hPa, pytanie czy dobrze to przeliczyłem. U witek690 wartości są kilkakrotnie większe niż u mnie. Tylko że ja mam inny silnik
Misiek wrzuć swoje wykresy będzie co porównać.

https://drive.google.com/file/d/1fSp2jY ... p=drivesdk

U hevimental również delty wydaja się duże. To może być klucz, dlaczego ECU widzi cały czas DPF jako przytkany.
Jak znajdę czas to spróbuję zadać dziś ciśnienie na swój czujnik i będę miał pewność jakie delty są u mnie. Napiszę
Zapełnienie na koniec wypalania pokazuje 4,71 ale jak zakończy się wypalanie to wskakuje na wyższe.

Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 19 cze 2023 16:58
przez witek690

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 19 cze 2023 17:01
przez witek690

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 19 cze 2023 17:14
przez Piejar
Witek jak wrzucasz linki to musisz każdy obrazek udostępnić do postaci "każdy kto ma link".
Tak na już z twoich odczytów to widzę że ta delta chyba będzie taka jak u mnie. Póki co kibluje w piaskownicy na placu zabaw :biggrin:

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 19 cze 2023 17:34
przez misiek9902
Zastanawia mnie dlaczego jak na dworze jest poniżej 16 stopni to wypalanie występuję co kilkaset kilometrów, a jak temperatura zewnętrzna urośnie powiedzmy do 18 stopni to już co 30 kilometrów. Może była jakaś aktualizacja softu do silnika?

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 19 cze 2023 17:48
przez blackmirror
Panowie jeśli ktoś sobie poradził z ustawieniem aplikacji pod Kia Pro Ceed z 2009 roku to byłbym wdzięczny za pomoc bo na torque jak i na car scanner nic nie mogę zdziałać a już praktycznie wszystkie auta wrzucałem nawet różne marki i nic wielkie nic :redface:

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 19 cze 2023 20:56
przez Piejar
Ja mam silnik D4EA i jadę w car scanner na Kia Venga YN 1,4/1,6 CRDI. To jedyny profil który czyta mi temperature, status wypalania itp. Ale ilości sadzy mi nie pokazuje.

A ja wnuki pobawiłem i doktorat zrobiłem.
Napompowalem mój czujnik i przy zerowej delcie mam 1V a przy 1000 hPa (1 bar) ok 4,7V (powinno być 4,5 ale mój manometr jest kiepski). Mając ta wiedzę byłem w końcu w stanie poprawnie przeliczyć wolty na hPa. I wygląda to jak niżej. Szczęśliwie akurat trafiła się konieczność wypalania po ok 410 km no to "odbyłem" i zrobiłem pomiary bezpośrednio "po". Czyli sytuacja idealna - bezpośrednio przed i bezpośrednio po regeneracji. Wyniki na obrazku. Przypominam że mam specyficzny silnik i specyficzny sterownik. Mój DPF jest chyba większy pod samochodem

https://drive.google.com/file/d/1fv5F_B ... p=drivesdk

Tak czy inaczej moja teoria że spadkami ciśnienia średnio trzyma się kupy bo u mnie duża delta i rzadkie wypalanie a u witek890 niskie delty i częste wypalanie.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 21 cze 2023 10:15
przez witek690
Rozwiązał ktoś problem tak częstego wypalania?
Na 30 jestem umówiony na usunięcie tego gówna.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 21 cze 2023 10:15
przez witek690
Rozwiązał ktoś problem tak częstego wypalania?
Na 30 jestem umówiony na usunięcie tego gówna.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 21 cze 2023 10:31
przez Yankee
Ja rozwiązałem. Zamieniłem DPF na GPF.
Wycinanie tego "gówna" powinno skutkować zatrzymaniem DR.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 21 cze 2023 14:24
przez Piejar
Ja też Yankee - w Megane 4 mam GPF, na szczęście do 100kkm całkowicie niezauważalny i oby tak dalej . Ale... Niestety na forum sportage jest trochę postów o kłopotliwym gpf w 1,6 GDI Kia. Z opisów to upierdliwość na poziomie DPF

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 21 cze 2023 14:42
przez Yankee
Ja zrobiłem jeszcze jeden myk. Zmieniłem prywatną kie cee'd na służbową ceed :-) coś się będzie działo to serwis albo nowe wozidło. Nie ma co się stresować na zapas.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 21 cze 2023 20:22
przez Marcinek82

Yankee napisał(a):Ja rozwiązałem. Zamieniłem DPF na GPF.

Ja zrobilem to samo chociaz mi DPF wypalal sie minimum co 150km.


Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 26 cze 2023 18:33
przez lukzak2298
Na serio trzeba wyciągać półoś żeby wyciągnąć DPF?
Czy ktoś z kolegów wymienił DPF na nowy?

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 26 cze 2023 18:59
przez gisio
Panowie robicie doktoraty i one nigdzie Was nie zaprowadzą. UE określiła normami homologacji trwałość takiego elementu na poziomie 10 lat lub 160 000 km. Czyli przy prawidłowej eksploatacji należy się po tym okresie liczyć z wymianą tego elementu. Oczywiście wiele zależy od sposobu eksploatacji auta. W jednym przypadku przebieg auta będzie 100kkm ale skalkulowany przebieg dla DPF 150kkm co świadczy o trudnych warunkach eksploatacji w innym będzie odwrotnie i takie auto przejedzie bezproblemowo nawet 300kkm .

Zasada jest prosta "kto nie zaπerdala ten nie wypala".

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 26 cze 2023 19:21
przez witek690
Trzeba wyciągnąć robiłem to dwa tygodnie temu, bez poprawy, trzeba było od razu wyciąć chwasta,a tak jeszcze raz to samo

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 26 cze 2023 20:39
przez Piejar
gisio napisał(a):trwałość takiego elementu na poziomie 10 lat lub 160 000 km.

No, faktycznie doktoraty. jak komuś to pomoże to dobrze. Ciekawe swoją drogą ile kosztuje nowy dpf. Jako ciekawostka - zwracam uwagę że w instrukcjach obsługi czesto pisze o konieczności wymiany poduszek bezpieczeństwa i napinaczy po 10 latach. Znacie kogoś kto wymienił :?

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 28 cze 2023 07:58
przez l4mer
macie może wskazówkę jak dodać 'soot level' na torque? Jakiś nowy pid zdefiniować?

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 28 cze 2023 13:17
przez Piejar
Jak nie ma w zestawie to nie ma. Można pid y dodawać ale trzeba znać adresy. I tu jest pies pogrzebany bo, patrząc w to, co mogą dostępne aplikacje, nawet mocniejszym programistom nie udało się do tego dotrzeć. Chociaż... Jakby puścić wodze fantazji, są softy sniffery (plus sprzęt chyba) które zrzucają całość komunikacji. Czyli łącząc się za pomocą "tego co umie czytać" można wykryć o jakie pyta adresy. Ale to już doktorat z habilitacją :grin:

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 28 cze 2023 13:25
przez hevimental
l4mer napisał(a):macie może wskazówkę jak dodać 'soot level' na torque? Jakiś nowy pid zdefiniować?


zmienić na car scanner pro :devil: