Re: DPF - wypalanie
Napisane: 31 sie 2022 12:12
No i mnie niestety dopadł problem przybywania oleju. Zaznaczam że mam silnik 2.0 D4EA bez możliwości obserwacji temp kata na OBD. Autem generalnie jeździ syn i niespecjalnie zwraca uwagę, poza dolewaniem paliwa. Swego czasu zrobiłem monitor temperatury DPF bazujący na wpięciu się równolegle do czujnika DPF i na nim w początku eksploatacji przesledzilem jedno wypalanie w temperaturze jakieś 650 st. zakończone powodzeniem. Teraz zacząłem znów obserwować temperatury no i złapałem już trzecie wypalanie ale temp wali na ponad 900 stopni i proces wypalania nie chce się zakończyć. Podejrzewam że stąd właśnie wynika paskudna dolewka ropy do oleju. Jestem już pewien że temperatura wynika z procesu uruchomienia wypalania bo wysterowania EGR spada do 0 i tak się trzyma. To ewidentny objaw. Dołożyłem led do sygnalizacji grzania lusterek bo miałem nadzieję że auto dołącza jakiś dodatkowy odbiornik - niestety tak nie jest. Dodatkowo obserwuje też na mierniku spadek ciśnienia na DPF z czujnika który jest w komorze silnika. Najśmieszniejsze że różnica cisnien wydaje się być dobra. Nie ma jakiegoś znaczącego wzrostu. Dzisiejsze wypalenie spowodowane jest chyba tym, że zdjalem kleme na dłuższy czas i sterownik silnika się zaczął uczyć (?). Wcześniej jeździłem ponad 200 km bez znaczącego wzrostu różnicy ciśnien na DPF. Chciałem przerwać proces zatrzymując auto na chwilę ale po kilku sekundach pracy EGR znów się występował na 0 i wypalanie trwało. Dopiero wyłączenie silnika na kilka minut spowodowało że komp zakończył wypalanie- EGR zaczął żyć i temperatura spadła. Widać więc że to wszystko jakoś działa ale dlaczego wypalanie nie chce się zakończyć, dlaczego taka wariacka temperatura? Nie mam pomysłu ani narzędzi żeby to sprawdzić. Musiałbym mieć jakiś lepszy komunikator